Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on oikeassa minä vai seinänaapurini. Teen blenderillä joka aamun itselleni aamupalaa klo 7.00 ja 2 naapuriani valittaa siitä jatkuvast...

Vierailija
23.10.2021 |

Mielestäni äänet kuuluvat normaaliin elämään, varsinkin aamupalan laittaminen, mutta naapureiden mielestä minun tulisi elää äänettä asunnossani ja varoa häiritsemästä heitä.

Kommentit (2119)

Vierailija
921/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pieraisee todella kovaa joka aamu klo 7, niin voidaanko siitäkin tehdä asunnon haltuunotto? Pieru siis on pitkä ja kestää yhtä kauan kuin blenderillä suristaminen.

Entä jos aamukakka on todella äänekäs? Melu on toistuvaa, koska aamukakka tulee joka aamu. Tuleeko häätö?

Menee tämä minäminäminä ja minun oikeuteni ihmisten argumentointi samalla tasolle kuin he todellisuudessakin ovat.

No itse olen herännyt aamuisin yläkerran vessaääniin ja mietin kumpi on pahempi, jatkuva vessaääniin herääminen vai smoothien tekeminen?

Kumpi on tarpeellista: käydä vessassa vai aloittaa jumalaton meteli 07?

Pari minuuttia blenderöintiä ei ole jumalaton meteli. Jos sinusta siltä tuntuu, kannattaa valita jokin muu asumismuoto.

Kesto ei vaikuta äänen melutasoon.

Jos naapurissa olisi vastasyntynyt vauva, mitähän täällä oikeuksia puoltajat sanoisi, kun blenderöinsin joka aamu silleen, että vauva herää aina? Naapuri tulisi sanomaan, että voisinko olla belnderöimättäl niin sanoisin, että hiljaisuus päättyi.

Onhan se toki laillista, mutta moraalisesti toinen asia. Mutta mulla onkin vain oikeuksia!

Moraaliasian tästä toki saa, mutta se on eri tason asia kuin mistä ap nyt puhuu. Ja kyllä, silloin kun kerrostalossa eletään, myös sen vaivan on opittava niitä ääniä sietämään. Sen naapurin kanssa voisi yhdessä miettiä, että miten se blenderi ei herättäisi sitä vauvaa, mutta jos se ei ole ratkaistavissa, niin sit ei ole. On eri asia toivoa kuin valittaa.

Kerrostalossa olisi hyvä myös oppia kunnioittamaan naapureiden rauhaakin, eikä vain niin päin, että kestäkää mun äänet.

Parin minuutin blenderin pyöräytys ei kyllä järin kestävää melua ole. Vähän kunnioitusta naapurin elämäntapoja kohtaan.

Alan soittamaan pianoa joka aamu parin minuutin ajan vetäen pari trilliharjoitusta, kello 07 joka aamu, koska hiljaisuus loppui ja minulla on tähän oikeus. Parin minuutin trilliharjoituksen ei pitäisi ketään häiritä.

Jos se on edellytys päästä töihin, niin siitä vaan.

Jep, täällä porukka rinnastaa aamupalan ja painonsoiton 🤦‍♀️

Toiselle se pianonsoittaminen on ammatti, mutta harva tarttee smoothieta päästääkseen tai tehdäkseen töitä.

No sitten aamulla vain minuutti sitä pianoa, eikös? Yleensä soittajille on treenikämpät. Ja pianonsoittokin kai vaatii tuntien harjoittelua. Tuskin on ihan ok kerrostalossa vetää aamuseiskalta vaikka klo 16:een, jos niin kuin ammatista puhutaan. Pysykää nyt sentään asiassa. Joku raahaa kohta jonkun kallioporan, koska ei kestä minuutin pituista blenderin ääntä. Ääntä joka kuuluu klo 7 jälkeen, kun porukat syövät jo aamiaista ja valmistautuvat työmatkalle.

Saa asunnossa pianoa soitella ja saa harjoitella soittamista. Soittaminen kuuluu normaaliin elämään, kuunteleehan sitä moni päivittäin napit päässänsäkin.

Tästä on ihan myös tuomioistuimen päätös, ettei päiväsaikaan pianonsoittaminen ole häiritsevää.

Naapurissa huutaa vauva, joka ei saa nukuttua sun häirinnältä, mutta sinä vaan jatkat tuntien pimputusta...

Ap lynkataan minuutin blenderöinnistä...

Lässyn, lässyn.   Soittaminen on todellakin sallittua.   Se on aivan sama musisoiko livenä vai kuuntelekoo purkista.   Se on ihan OK.   Myös aamulla saa kuunnella mediaa, esim aamuradiota, mutta asialliset volyymit on paikallaan.

Naapurin vauvan pitäisi olla oppinut kerrostalossa kerrostalon ääniin.  Koko taloa ei voi kieltää elämästä, jos vauva nukkuu.  Tiedätkö, vauvat nukkuvat ihan hirveästi pieninä.   Vauvaperheen ei pitäisikään opettaa lasta vaatimaan totaalista hiljaisuutta.    -   Ja kuule, tuskinpa kukaan aloittaa klo 7.00 musisointiaan.  Ei todellakaan.   Blenderin käyttämisen tuo ääliömetelöijä näköjään aloittaa, eikä tajua ihan itse lopettaa, vaikka 2 naapuria on asiasta valittanut.

Eli vauvojen ois nyt syytä totutella 8 tunnin pianonsoittoon seinän takana, mutta minuutti blenderiä on liikaa :D

Edelleen yleensä klo 7:00 on lupa (taloyhtiöstä riippuen) tehdä tehosekoittimella smoothie, soittele sinä sitä pianoa sillä aikaa se minuutti.

Ja nuo kaksi valittajaa voivat olla mitä vaan, vaikka niitä samoja, jotka vinkuvat vessanvetämisestä tai vuorotyöläisen suihkusta. Kenties ap:n poikaystävä ei miellytä. Ammattivalittajia.

Kahdeksan tuntia pv pianoa on jo taatusti häiritsevää, lasten pitäisi saada lukea kokeisiin, tehdä läksyjä ja vaikka rauhassa sairastaa. Joku ääliö rimputtaa koko päivän? Ei ehkä ihan sallittua kuitenkaan. Fiksua ei nyt ainakaan. 

Kerrostaloasunnossa ei tarvitse kuunnella kenenkään 8 h soittoa, se ei kuulu normaaliin elämään.

Tiedän sen, koska hankin asukkaalle varoituksen ja lopulta muutti pois.

Opiskeli Sibelius-Akatemiassa . Vuokrasi kaksion, toinen treenihuone.

Teen töitä kotona ja soitin ovikelloa ja kerron ei ole sallittua.

Väitti on, soitin isännöitsijälle, joka soitti asunnon omistajalle. 2 viikossa muutti sisään ja ulos. Onpa outoa ei tiennyt noin oleellista sääntöä.

Yhdessä asunnossa naapurina oli poika, joka pukeutui niitteihin. Luukutti joskus jotain metallimusiikkia kovaa. Laitoin cd soittimen kohti hänen asuntoa ja teinimusiikkia, esim new kids on the -soimaan. Ymmärsi yskän.

En ikinä kehtaisi jatkaa tapaani, jos naapurit olisivat valittaneet, eli käyneet väh 2 krt.

Vierailija
922/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kumpi on oikeassa" – mitä tämäkin tarkoittaa? Jos asia häiritsee naapureitasi, kysymys kuuluu lähinnä haluatko ja pystytkö ottaa heidät huomioon vai et?

Jos olisin AP, yrittäisin sovittaa smoothieni niin että naapurit ovat jo heränneet. Tai jos heräävät liian myöhään, tekisin smoothieni illalla tai sopisin, että teen toisiaan aamulla smoothien mutta en joka aamu.

Joku tällainen kompromissi kuulostaa järkevältä. Naapureihin kannattaa pitää hyvät välit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko näin monelle oikeasti mahdottomuus ottaa toisten ihmisten asuminen huomioon silloinkin, kun naapuri ystävällisesti kertoo blenderin äänen häiritsevän aamuvarhaisella? Onko se sörsselisotkun valmistaminen ja nauttiminen niin tärkeää? 

Päivitän mun instan kello 7 aina uudella smoothie kuvalla ja freshillä hymyllä. Että joo-o.. otan uuden kuvan joka aamu aina klo 07.

Vierailija
924/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pieraisee todella kovaa joka aamu klo 7, niin voidaanko siitäkin tehdä asunnon haltuunotto? Pieru siis on pitkä ja kestää yhtä kauan kuin blenderillä suristaminen.

Entä jos aamukakka on todella äänekäs? Melu on toistuvaa, koska aamukakka tulee joka aamu. Tuleeko häätö?

Menee tämä minäminäminä ja minun oikeuteni ihmisten argumentointi samalla tasolle kuin he todellisuudessakin ovat.

No itse olen herännyt aamuisin yläkerran vessaääniin ja mietin kumpi on pahempi, jatkuva vessaääniin herääminen vai smoothien tekeminen?

Kumpi on tarpeellista: käydä vessassa vai aloittaa jumalaton meteli 07?

Pari minuuttia blenderöintiä ei ole jumalaton meteli. Jos sinusta siltä tuntuu, kannattaa valita jokin muu asumismuoto.

Kesto ei vaikuta äänen melutasoon.

Jos naapurissa olisi vastasyntynyt vauva, mitähän täällä oikeuksia puoltajat sanoisi, kun blenderöinsin joka aamu silleen, että vauva herää aina? Naapuri tulisi sanomaan, että voisinko olla belnderöimättäl niin sanoisin, että hiljaisuus päättyi.

Onhan se toki laillista, mutta moraalisesti toinen asia. Mutta mulla onkin vain oikeuksia!

Moraaliasian tästä toki saa, mutta se on eri tason asia kuin mistä ap nyt puhuu. Ja kyllä, silloin kun kerrostalossa eletään, myös sen vaivan on opittava niitä ääniä sietämään. Sen naapurin kanssa voisi yhdessä miettiä, että miten se blenderi ei herättäisi sitä vauvaa, mutta jos se ei ole ratkaistavissa, niin sit ei ole. On eri asia toivoa kuin valittaa.

Kerrostalossa olisi hyvä myös oppia kunnioittamaan naapureiden rauhaakin, eikä vain niin päin, että kestäkää mun äänet.

Parin minuutin blenderin pyöräytys ei kyllä järin kestävää melua ole. Vähän kunnioitusta naapurin elämäntapoja kohtaan.

Alan soittamaan pianoa joka aamu parin minuutin ajan vetäen pari trilliharjoitusta, kello 07 joka aamu, koska hiljaisuus loppui ja minulla on tähän oikeus. Parin minuutin trilliharjoituksen ei pitäisi ketään häiritä.

Jos se on edellytys päästä töihin, niin siitä vaan.

Jep, täällä porukka rinnastaa aamupalan ja painonsoiton 🤦‍♀️

Toiselle se pianonsoittaminen on ammatti, mutta harva tarttee smoothieta päästääkseen tai tehdäkseen töitä.

No sitten aamulla vain minuutti sitä pianoa, eikös? Yleensä soittajille on treenikämpät. Ja pianonsoittokin kai vaatii tuntien harjoittelua. Tuskin on ihan ok kerrostalossa vetää aamuseiskalta vaikka klo 16:een, jos niin kuin ammatista puhutaan. Pysykää nyt sentään asiassa. Joku raahaa kohta jonkun kallioporan, koska ei kestä minuutin pituista blenderin ääntä. Ääntä joka kuuluu klo 7 jälkeen, kun porukat syövät jo aamiaista ja valmistautuvat työmatkalle.

Saa asunnossa pianoa soitella ja saa harjoitella soittamista. Soittaminen kuuluu normaaliin elämään, kuunteleehan sitä moni päivittäin napit päässänsäkin.

Tästä on ihan myös tuomioistuimen päätös, ettei päiväsaikaan pianonsoittaminen ole häiritsevää.

Naapurissa huutaa vauva, joka ei saa nukuttua sun häirinnältä, mutta sinä vaan jatkat tuntien pimputusta...

Ap lynkataan minuutin blenderöinnistä...

Lässyn, lässyn.   Soittaminen on todellakin sallittua.   Se on aivan sama musisoiko livenä vai kuuntelekoo purkista.   Se on ihan OK.   Myös aamulla saa kuunnella mediaa, esim aamuradiota, mutta asialliset volyymit on paikallaan.

Naapurin vauvan pitäisi olla oppinut kerrostalossa kerrostalon ääniin.  Koko taloa ei voi kieltää elämästä, jos vauva nukkuu.  Tiedätkö, vauvat nukkuvat ihan hirveästi pieninä.   Vauvaperheen ei pitäisikään opettaa lasta vaatimaan totaalista hiljaisuutta.    -   Ja kuule, tuskinpa kukaan aloittaa klo 7.00 musisointiaan.  Ei todellakaan.   Blenderin käyttämisen tuo ääliömetelöijä näköjään aloittaa, eikä tajua ihan itse lopettaa, vaikka 2 naapuria on asiasta valittanut.

Eli vauvojen ois nyt syytä totutella 8 tunnin pianonsoittoon seinän takana, mutta minuutti blenderiä on liikaa :D

Edelleen yleensä klo 7:00 on lupa (taloyhtiöstä riippuen) tehdä tehosekoittimella smoothie, soittele sinä sitä pianoa sillä aikaa se minuutti.

Ja nuo kaksi valittajaa voivat olla mitä vaan, vaikka niitä samoja, jotka vinkuvat vessanvetämisestä tai vuorotyöläisen suihkusta. Kenties ap:n poikaystävä ei miellytä. Ammattivalittajia.

Kahdeksan tuntia pv pianoa on jo taatusti häiritsevää, lasten pitäisi saada lukea kokeisiin, tehdä läksyjä ja vaikka rauhassa sairastaa. Joku ääliö rimputtaa koko päivän? Ei ehkä ihan sallittua kuitenkaan. Fiksua ei nyt ainakaan. 

Kerrostaloasunnossa ei tarvitse kuunnella kenenkään 8 h soittoa, se ei kuulu normaaliin elämään.

Tiedän sen, koska hankin asukkaalle varoituksen ja lopulta muutti pois.

Opiskeli Sibelius-Akatemiassa . Vuokrasi kaksion, toinen treenihuone.

Teen töitä kotona ja soitin ovikelloa ja kerron ei ole sallittua.

Väitti on, soitin isännöitsijälle, joka soitti asunnon omistajalle. 2 viikossa muutti sisään ja ulos. Onpa outoa ei tiennyt noin oleellista sääntöä.

Yhdessä asunnossa naapurina oli poika, joka pukeutui niitteihin. Luukutti joskus jotain metallimusiikkia kovaa. Laitoin cd soittimen kohti hänen asuntoa ja teinimusiikkia, esim new kids on the -soimaan. Ymmärsi yskän.

En ikinä kehtaisi jatkaa tapaani, jos naapurit olisivat valittaneet, eli käyneet väh 2 krt.

just joo ja lehmät lentää.. sulle sattuu ja tapahtuu niin kuin fantasioit.

Vierailija
925/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis onko näin monelle oikeasti mahdottomuus ottaa toisten ihmisten asuminen huomioon silloinkin, kun naapuri ystävällisesti kertoo blenderin äänen häiritsevän aamuvarhaisella? Onko se sörsselisotkun valmistaminen ja nauttiminen niin tärkeää? 

Päivitän mun instan kello 7 aina uudella smoothie kuvalla ja freshillä hymyllä. Että joo-o.. otan uuden kuvan joka aamu aina klo 07.

Instakuvaan smoothie kuuluu koristella, eli itse sörsseli voi olla hyvin tehty illalla, jää enemmän aikaa asetella kaunis asetelma. ;)

Vierailija
926/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hullu täällä lainailee älyttömän pitkiä ketjuja ja toteaa sitten jotai itsestään selvää.

Vierailija
927/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hiljaisuus loppuu klo 7, niin sitten voi käyttää blenderiä klo 7. Samoin kuin voi aloittaa suursiivouksen tai poraamisen tai minkä tahansa homman.

Mutta eipä varmaan AP:nkaan mielestä olisi kivaa, jos joku naapuri käyttäisi poraa ja moottorisahaa tasan klo 22 asti. Vaikka lopettaisi sillä sekunnilla, niin saattaisi olla vaikea nukahtaa heti sen jälkeen. Varsinkin jos sama naapuri aloittaisi poran ja sahan huudattamisen heti tasan klo 7. 

Pidetääs tämä aika eli toimituksen kesto nyt mielessä. Juoma valmistuu minuutissa, mutta mitä tekee poralla siinä ajassa? No ei pahemmin mitään. Kenties saa reikää seinään ruuvia varten? Voi ihan hyvin minuutin sellaista sietää ennen klo 22.00 periaatteessa siis, itse en enää 20:00 jälkeen porailis.

Mutta hei, on kyse yhdestä minuutista tuon sekoittimen kanssa....ja täällä raahataan kajareita ja vedetään nupit kakkoon, soitellaan pianoa 8h päivisin, pudotellaan puntteja parketille jne.

Vierailija
928/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Instakuvaan smoothie kuuluu koristella, eli itse sörsseli voi olla hyvin tehty illalla, jää enemmän aikaa asetella kaunis asetelma. ;)

eiiiih” senkin sika, sä tuhpsit mun vikankin argumentin, miksi haluan mun smoothien klo 7 joka aamu. ;(

Vierailija
929/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hullu täällä lainailee älyttömän pitkiä ketjuja ja toteaa sitten jotai itsestään selvää.

johtusko palstan ominaisuudesta, että lainaa edelliset, jos ne oli lainattuja jo aikaisemmin?

mulla ei ainakaan vaihtoehto kuin ”lainaa” ja lainaa sitten kaikki jotka oli siinä edellisessä viestissä.

Vierailija
930/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hiljaisuus loppuu klo 7, niin sitten voi käyttää blenderiä klo 7. Samoin kuin voi aloittaa suursiivouksen tai poraamisen tai minkä tahansa homman.

Mutta eipä varmaan AP:nkaan mielestä olisi kivaa, jos joku naapuri käyttäisi poraa ja moottorisahaa tasan klo 22 asti. Vaikka lopettaisi sillä sekunnilla, niin saattaisi olla vaikea nukahtaa heti sen jälkeen. Varsinkin jos sama naapuri aloittaisi poran ja sahan huudattamisen heti tasan klo 7. 

Pidetääs tämä aika eli toimituksen kesto nyt mielessä. Juoma valmistuu minuutissa, mutta mitä tekee poralla siinä ajassa? No ei pahemmin mitään. Kenties saa reikää seinään ruuvia varten? Voi ihan hyvin minuutin sellaista sietää ennen klo 22.00 periaatteessa siis, itse en enää 20:00 jälkeen porailis.

Mutta hei, on kyse yhdestä minuutista tuon sekoittimen kanssa....ja täällä raahataan kajareita ja vedetään nupit kakkoon, soitellaan pianoa 8h päivisin, pudotellaan puntteja parketille jne.

Osa täällä on puhunut 20 minuutista

Vierailija
931/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra jumala, mikä kohu yhdestä blenderistä aamu seitsemältä. Keskipäivälläkö sitä pitäisi töihin mennä, kun pullamössöt haluaa nukkua. Eivät edes kykene vauvoja opettamaan sietämään pieniä ääniä. Meettekö sanoo huoltofirmallekin, jos alkavat lehtien puhaltamisen seitsemältä? Tai roskakuskille, kun piippiip peruuttaa pihaan hakemaan roskia.

Viestistäsi huomaa, ettei käytöstapoja ole muutenkaan kauheasti opetettu arvostamaan. Minä olen erittäin hyväuninen, mutta satuin joskus epäonnekseni asumaan blenderihullun naapurissa. Se ääni oli ihan järkyttävää kidutusta, en tiedä ovatko kaikki blenderit tällaisia. Alkoi todenteolla vaikuttaa yleiseen elämänlaatuun, kun tein ilta- ja yövuoroa saamatta nukkua aamulla. Normaalit äänet, kuten lasten leikit, pianot, pesukoneet eivät häiritse samalla tavalla kuin vaikka pora tai blenderi.

Jos omistaisin asunnon, ajaisin taloyhtiön kokouksessa säännön joka kieltää blenderin ja poran käytön aamulla.

Taloyhtiön säännöt eivät mene Suomen lait ylitse, joten tuollaisilla säännöillä ei ole lopulta mitään merkitystä. Jos oikeuteen asti joskus päädyttäisiin, niin taloyhtiö häviäisi joka kerta.

Onhan näitä uhkailuja vastaan tullut. Keskimäärin taloyhtiö jo valmiiksi omaa oikeusturvavakuutuksen, perusilmaisen lakineuvonnan, asumisen ammattilaisten eli isännöinnin kannan, erikseen tarvittaessa erilliseltä lakimieheltä ja vaikka hemmetti desibelimittauksilla saatavan kannan, joten aika hiton monta asiaa mennyt jo valmiiksi pieleen, josko edes se oikeusprosessi alkaisi. 

Vierailija
932/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en mene suihkuun ennen klo kuutta aamulla. Hiljaisuus siis klo 6 saakka talon sääntöjen mukaan. Joten klo 7 on ihan ok aika kokkailla tms.

Vierailija
933/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Vierailija
934/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

johtusko palstan ominaisuudesta, että lainaa edelliset, jos ne oli lainattuja jo aikaisemmin?

mulla ei ainakaan vaihtoehto kuin ”lainaa” ja lainaa sitten kaikki jotka oli siinä edellisessä viestissä.

Sinä voit poistaa edelliset lainaukset ja lainata mitä tahansa. Kunhan lainaus on näiden välissä (entteri, että näkyvät): [ quote=Vierailija ]

[

/quote]

Vierailija
935/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulle voi olla omasta mielestäsi kaikki itsestään selvää, mutta sille, jolle vastataan siinä pitkän ketjun lopussa, mitä on jouduttu lainaamaan, ei välttämättä ole.

Vierailija
936/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole, koska blenderiä ei saa käyttää kuin max 1 minuutin käynnissä ettei moottori simahda. Ja jokainen blenderin käyttäjä tietää ettei siihen sen kauempaa mene. Jopa 30 sekuntia (Huom. sekuntia, ei minuuttia) riittää hyvin smoothien valmistukseen.

Vierailija
937/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla muutenkin aika pedantti tapaus. Omien smoothieiden valmistajat usein on. 

Vierailija
938/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klo seitsemän on normaali-ihmisen heräämisaika, poikkeuksena vuorotyötä tekevät. Ihme jos max.muutaman minuutin kestävä blendaus noin paljon häiritsee.

Mä teen vuorotyötä ja silti olen aina klo 7 hereillä. :D Eli jäljelle jää työttömien/eläkeläisten yöunet.

Minä olen iltavirkku, opiskelija ja työn tekijä. Teen yleensä 12 tunnin päiviä, kun ensin opiskelen ja sitten teen vielä töitä (koneellani). Päiväni painottuvat iltaan. Herään hieman ennen 9 aamulla, jos on mahdollista olla etänä.

En todellakaan oleta, että maailma pyörii minun elämäni mukaan, joten en esimerkiksi iltaisin ala blenderöimään, vaan elän hissun kissun kunnioittaen naapureita. Ei myöskään haittaa naapurien normaalit aamuvalmistelut ja kolistelut. Blenderin suhteen olisi erittäin oleellista, kauanko sitä surruutellaan, tapahtuuko joka aamu ja mihin kellonlyömään. Satunnainen kovakaan ääni ei haittaa, joka-aamuinen sydänkohtaus alkaa kiristää hermoja.

Vierailija
939/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömillä ja eläkeläisillähän ei ole mitään ihmisarvoa, joten ei muuta kuin blenderi laulamaan.

Vierailija
940/2119 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse näin yhden ainoan 20 minuuttisen, mikä ei nyt varsinaisesti ole smoothien tekoon menevä aika. Kone ehtii kärähtää jo varmaankin viimeistään viiden minuutin kohdalla. Mutta onneksi sait tartuntapintaa lapsellisille typojen kyttäämisillesi tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme