mikä siinä iphonessa on niin hyvää
Mulla on halvin lumia, joka pelittää hyvin. Mietin tässä että mistä jään paitsi kun ei ole uusinta iphonea.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:31"]
Niin ja applella on kaikkein eniten eri applikaatioita. Androidin voi olla mahdollista saada jonkin aikaisemmin, mutta eipä niitä kaupassa silti näy.
[/quote]
Ja windowsista ei varmaan tarvitse edes sanoa mitään tähän asiaan liittyen.
Mulla on ainakin ihan vaan ulkonäön takia iPhone :D Paljon kivemman näköinen kuin esim. Samsungin muovilelut.
iTunes, kuvat (6+:ssa) huippulaatua, musiikin saa striimattua autossa suoraan soittopeleihin, kotona voi iTv:n kautta kuunnella musaa, katsoa leffoja... iTunesin kautta mahdollistui esim. Madonnan uusimman levyn osto ennakkoon ja siten kuusi kipaletta sai jo nyt. Siri on hyvä, what else?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:34"]Mulla on ainakin ihan vaan ulkonäön takia iPhone :D Paljon kivemman näköinen kuin esim. Samsungin muovilelut.
[/quote]
Ihanaa kun joku on rehellinen! :D
Mulla on ipad mutta en ole huomannut sen olevan parempi kuin koti pc. Ainoastaan se että ipad käynistyy nopeammin. Lumia palvelee mun yksinkertaisia tarpeita hyvin.
Joskus muinoin Applen omistaneita pidettiin snobeina. Kunnon tietsikkatyypit käyttää unixia mikä nyt pyörii taviskoneessakin.
Ai hitsi... Hetken olin pois niin Johan oli perusteluja. Koitetaan nyt vastata niihin.
Home button. Androidissa voi myös valita käyttääkö laitteen painiketta vai näytön virtuaalinäppäintä.
iCloud toimii juuri samoin kuin mikä tahansa pilvipalvelu. Siihenhän ne on suunniteltu.
Muistiinpanoihin toimii loistavasti OneNote, joka synkkaa kaiken kolmen tietokoneeni, Android kännyn ja iPadin kesken. En tarvitse siihen samaa järjestelmää kännyyn, tablettiin tai kaikkiin tietokoneisiin.
Lähettääkö joku vielä tekstareita? Luulin sen olevan niin eilistä.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:35"]iTunes, kuvat (6+:ssa) huippulaatua, musiikin saa striimattua autossa suoraan soittopeleihin, kotona voi iTv:n kautta kuunnella musaa, katsoa leffoja... iTunesin kautta mahdollistui esim. Madonnan uusimman levyn osto ennakkoon ja siten kuusi kipaletta sai jo nyt. Siri on hyvä, what else?
[/quote]
Siri hyvä? No tämä kyllä paljasti osaamistasosi...
Mä en pidä samsungin laitteiden tai softan ulkoasusta niin paljon kuin applen. Ne applekopiot tableteissa on tosin ihan ok:D
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:41"]
Ai hitsi... Hetken olin pois niin Johan oli perusteluja. Koitetaan nyt vastata niihin. Home button. Androidissa voi myös valita käyttääkö laitteen painiketta vai näytön virtuaalinäppäintä. iCloud toimii juuri samoin kuin mikä tahansa pilvipalvelu. Siihenhän ne on suunniteltu. Muistiinpanoihin toimii loistavasti OneNote, joka synkkaa kaiken kolmen tietokoneeni, Android kännyn ja iPadin kesken. En tarvitse siihen samaa järjestelmää kännyyn, tablettiin tai kaikkiin tietokoneisiin. Lähettääkö joku vielä tekstareita? Luulin sen olevan niin eilistä.
[/quote]
Kerro sitten, miksi esim. Samsung on parempi kuin apple?
Mulla on kans ihan puhtaista ulkonäkösyistä, android näyttää rumalta (vaikka voikin kustomoida) ja suurin osa muista älypuhelimista on ihan törkeen näkösiä :( sonyn xperia onkin ehkä ainoa mitä voisin harkita sinäluurin jälkeen (ja olen harkinnutkin, koko laite hajoaa helvetin helposti ja jos ei omista mäkkiä niin säätäminen koneen ja luurin välissä on ihan suolesta).
Eli yhteenvetona voidaan todeta, että kumoamattomin "fakta" iOS paremmuudesta on juurikin ulkonäköseikat. Se ei ole minulta pois jos ostatte hitaamman ja kankeamman käyttöjärjestelmän ja kännyn kolminkertaisella hinnalla. Olin minäkin siellä mutta ymmärsin hypätä pois.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:32"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:11"]Toimii applen läppärin kans hyvin yhteen. Siinä painavin syy, miksi itse aikoinaan iPhoneen päädyin. Jos mulla ei ois macia, tuskin ois myöskään iphonee. On toki ihan superhyvä puhelin, mutta en silti väitä, etteikö halvemmilla lumioillakin pärjäis. Se on vaan se, mihin ne rahansa haluaa käyttää. Itse arvostan helppoutta ja nopeutta, ja olen siitä valmis maksamaan.
[/quote]
Tämä on joskus ihmetyttänyt. Minulla ei ole Applen tietokonetta ja huomattavan suuri osa iPhone käyttäjistä kehuu sitä, kuinka hyvin se toimii yhdessä tietokoneen kanssa. Miksi? Mitä te teette sellaista mistä kännyn pitää toimia sujuvasti tietokoneen kanssa?
-4
[/quote]
Kuvat, musiikit, tiedostot, yhteystiedot, tekstiviestit, puhelut, muistiinpanot.. Jne jne. :) esim jos otan kännykällä kuvia, siirtyy ne tietokoneelle ilman, että täytyy mitään piuhoja laittaa väliin (kirjoitan pientä blogia, ja siinä tämä on näppärää). Jos katson koneella netistä reseptiä ja kirjoitan samalla kauppalistaa muistiinpanoihin, siirtyy sekin puhelimeen itsestään. Nykyään myös ihan normitekstarit tulee koneelle ja pystyy lähettämään siitä, samoin puheluihin voi vastata tietokoneella, jos kännykkä on eri huoneessa. Ylipäätään koko iCloud-palvelu toimii hyvin. En väitä, etteikö ilman näitä tulisi toimeen, mutta kuten sanottu, itse arvostan sitä, että hommat toimii nopeasti ja sujuvasti, ja pienetkin arjen helpottajat ja nopeuttajat ovat plussaa. Applen läppärin tarvitsen joka tapauksessa, joten miksi en sitten sen pariksi valitsisi puhelinta, joka tarjoaa nämä plussat.
-6
[/quote
Mulla toimii moitteettomasti kaikki mainitsemasi. Kännykkä Samsung, tabletti Lenovo ja läppäri Hp.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:35"]iTunes, kuvat (6+:ssa) huippulaatua, musiikin saa striimattua autossa suoraan soittopeleihin, kotona voi iTv:n kautta kuunnella musaa, katsoa leffoja... iTunesin kautta mahdollistui esim. Madonnan uusimman levyn osto ennakkoon ja siten kuusi kipaletta sai jo nyt. Siri on hyvä, what else?
[/quote]
[/quote]
Siis mitä tuo paljasti osaamistasostani?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:45"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:41"]
Ai hitsi... Hetken olin pois niin Johan oli perusteluja. Koitetaan nyt vastata niihin. Home button. Androidissa voi myös valita käyttääkö laitteen painiketta vai näytön virtuaalinäppäintä. iCloud toimii juuri samoin kuin mikä tahansa pilvipalvelu. Siihenhän ne on suunniteltu. Muistiinpanoihin toimii loistavasti OneNote, joka synkkaa kaiken kolmen tietokoneeni, Android kännyn ja iPadin kesken. En tarvitse siihen samaa järjestelmää kännyyn, tablettiin tai kaikkiin tietokoneisiin. Lähettääkö joku vielä tekstareita? Luulin sen olevan niin eilistä.
[/quote]
Kerro sitten, miksi esim. Samsung on parempi kuin apple?
[/quote]
Samsgista hyvin vähän kokemusta, mutta jos ajatellaan puhelimen ominaisuuksia (minulla OnePlus One) ja käyttiksen ominaisuuksia niin ovat hyvin samalla viivalla. Toinen vaan maksaa 300€ ja toinen 1000€ 64GB ja 5.5" versioina. Tämä siis jos katsotaan speksien suhteen samanlaisia puhelimia. Käyttiserot ovat mutua.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:53"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:35"]iTunes, kuvat (6+:ssa) huippulaatua, musiikin saa striimattua autossa suoraan soittopeleihin, kotona voi iTv:n kautta kuunnella musaa, katsoa leffoja... iTunesin kautta mahdollistui esim. Madonnan uusimman levyn osto ennakkoon ja siten kuusi kipaletta sai jo nyt. Siri on hyvä, what else?
[/quote]
[/quote]
Siis mitä tuo paljasti osaamistasostani?
[/quote]
Oletko verrannut rinnakkain Siriä ja Cortanaa? Ilmeisesti et...
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:41"]
[/quote]
Luulo ei ole tiedon väärti. Itse saan monelta taholta keikkatarjouksia nimenomaan tekstarilla, monta kertaa kuussa. Kaikilla ei ole vielä älypuhelinta. Sekin on muuten applessa näppärää, että kun lähetät tekstaria jollekin, niin iphone tunnistaa jos vastaanottajallakin on iphone, ja muuttaa itsestään viestin ilmaiseksi imessageksi. Tällä nyt ei sinänsä ole väliä, kun monella kuitenkin kuuluu liittymään rajattomasti tekstareita, mutta näppärää silti.
Mua aina huvittaa kun apple omistajilta kysyy että miksi apple eikä android? Alkavat he luetella listaa ominaisuuksista mitkä löytyy androidista. Esim pilvipalvelut, koneelle tiedostojen siirtäminen yms.
Kyllähän se on silkka statuskysymys. Kaiva ny metrossa laukusta esille rupunen Lumia vai iPhone?
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:55"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:41"]
[/quote]
Luulo ei ole tiedon väärti. Itse saan monelta taholta keikkatarjouksia nimenomaan tekstarilla, monta kertaa kuussa. Kaikilla ei ole vielä älypuhelinta. Sekin on muuten applessa näppärää, että kun lähetät tekstaria jollekin, niin iphone tunnistaa jos vastaanottajallakin on iphone, ja muuttaa itsestään viestin ilmaiseksi imessageksi. Tällä nyt ei sinänsä ole väliä, kun monella kuitenkin kuuluu liittymään rajattomasti tekstareita, mutta näppärää silti.
[/quote]
Huomaathan, että sillä ei ole mitään eroa tekstiviestiin, paitsi jos vastaanottaja vaihtaa kännyään. Silloin dokumentoitujen tapausten perusteella voi käydä hyvinkin niin, että vastaanottaja ei saakaan viestiä. Onko hirveän hyvä?
Juu, tiedän, riippuu asetuksista, mutta silti käynyt monelle.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:16"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:11"]Toimii applen läppärin kans hyvin yhteen. Siinä painavin syy, miksi itse aikoinaan iPhoneen päädyin. Jos mulla ei ois macia, tuskin ois myöskään iphonee. On toki ihan superhyvä puhelin, mutta en silti väitä, etteikö halvemmilla lumioillakin pärjäis. Se on vaan se, mihin ne rahansa haluaa käyttää. Itse arvostan helppoutta ja nopeutta, ja olen siitä valmis maksamaan.
[/quote]
Tämä on joskus ihmetyttänyt. Minulla ei ole Applen tietokonetta ja huomattavan suuri osa iPhone käyttäjistä kehuu sitä, kuinka hyvin se toimii yhdessä tietokoneen kanssa. Miksi? Mitä te teette sellaista mistä kännyn pitää toimia sujuvasti tietokoneen kanssa?
-4
[/quote]
Kuvat, musiikit, tiedostot, yhteystiedot, tekstiviestit, puhelut, muistiinpanot.. Jne jne. :) esim jos otan kännykällä kuvia, siirtyy ne tietokoneelle ilman, että täytyy mitään piuhoja laittaa väliin (kirjoitan pientä blogia, ja siinä tämä on näppärää). Jos katson koneella netistä reseptiä ja kirjoitan samalla kauppalistaa muistiinpanoihin, siirtyy sekin puhelimeen itsestään. Nykyään myös ihan normitekstarit tulee koneelle ja pystyy lähettämään siitä, samoin puheluihin voi vastata tietokoneella, jos kännykkä on eri huoneessa. Ylipäätään koko iCloud-palvelu toimii hyvin. En väitä, etteikö ilman näitä tulisi toimeen, mutta kuten sanottu, itse arvostan sitä, että hommat toimii nopeasti ja sujuvasti, ja pienetkin arjen helpottajat ja nopeuttajat ovat plussaa. Applen läppärin tarvitsen joka tapauksessa, joten miksi en sitten sen pariksi valitsisi puhelinta, joka tarjoaa nämä plussat.
-6