mikä siinä iphonessa on niin hyvää
Mulla on halvin lumia, joka pelittää hyvin. Mietin tässä että mistä jään paitsi kun ei ole uusinta iphonea.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 09:14"]
Miltä näyttää iphone?
[/quote]
Se on semmoinen vanhanaikaisen näköinen pyöreäkulmainen yleensä musta möntti, jossa on melko isoja ikoneita poskessa. http://www.engadget.com/2014/09/09/the-iphone-6-plus-preview/
Oonko mä ainoa jonka mielestä IPhonen käyttöliittymä saa puhelimen näyttämään ihan lasten leikkipuhelimelta? Mulla meni lumia rikki (lapsi pudotti kivilattialle) ja mies tuumasi, että osta mikä puhelin tahansa synttärilahjaksi, hän maksaa. Noh heti aattelin, että no jos herra kerran maksaa (no jo, yhteinen talous niin oikeasti menee molempien pussista) niin ostetaan sit se kaikkien hehkuttama iphone. Kaupassa sitä sit pyörittelin eikä se tuntunut yhtään "mun puhelimelta" vaan siinä oli sellainen leikkikännykän fiilis :( Ostin sitten lumia 1020 ja säästettiin ihan vaan pikkuisen rahaakin.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 07:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:53"]
Hyvä ja tarkka kamera, ksikki appit saa ladattua iphoneen(toisin kuin lumiaan), on muutenkin toimiva ja tietysti myös hyvännäköinen. Tykkään myös sormenjälkitunnistuksesta salasanan sijaan.
[/quote] Mikä apsi multa on Lumian omistajana mennyt ohi?
[/quote]
HayDay, nyt ihan yksi mainitakseni.
Jos haluat lisää niin, Candy Crush Saga, SnapChat, Clash of Clans, QuizUp, Monster Strike, Monument Valley, Chrome, DropBox, Youtube, VLC, Flipboard, Instapaper jnejne...
[/quote] En tunnista noista kuin YouTuben ja se nyt mun Lumiassa ainakin on.
No kai se on ihan tavallinen puhelin kuin kaikki muutkin älypuhelimet. Mä olen alusta alkaen käyttänyt iphonea ja sen takia on tullut ostettua aina uudempi iPhone, koska se on itselle tuttu. En jaksa alkaa opettelemaan uuden merkkisten älypuhelimien käyttöä, joten pysynyt tässä iPhonessa. En nyt tiedä onko tää parempi tai huonompi kuin muut, mutta ihan hyvin mulla pelittänyt.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:56"]
Mac on edelleen ihan ylivertainen PC:hen verrattuna. Huolto on aivan helvetin kallista, mutta en ole koskaan joutunut sitä tekemään. Siksi iPhone, koska Apple-perhe. Laitteet toimivat moitteettomasti keskenään. Oon ollut IC-tukihenkilönä useammalle vanhukselle ja damn, että ongelmia perus-pc:issä riittää. Meinaan nyt ostaa esim. äidilleni lahjaksi iPadin. Helppokäyttöisyys ja laitteiden yhteentoimivuus. Piste. Voitan ehkä 20 tuntia kuukaudessa, kun ei ei tarvi säätää Pc:iden kanssa.
[/quote]
Millainen tumpelo joutuu säätämään 20 h/kk Pc:tä ? Olet kyllä omppusi ansainnut, ei ihme että puhutaan kädettömistä ja ompuista samassa lauseesa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:56"]
Mac on edelleen ihan ylivertainen PC:hen verrattuna. Huolto on aivan helvetin kallista, mutta en ole koskaan joutunut sitä tekemään. Siksi iPhone, koska Apple-perhe. Laitteet toimivat moitteettomasti keskenään. Oon ollut IC-tukihenkilönä useammalle vanhukselle ja damn, että ongelmia perus-pc:issä riittää. Meinaan nyt ostaa esim. äidilleni lahjaksi iPadin. Helppokäyttöisyys ja laitteiden yhteentoimivuus. Piste. Voitan ehkä 20 tuntia kuukaudessa, kun ei ei tarvi säätää Pc:iden kanssa.
[/quote]
Millainen tumpelo joutuu säätämään 20 h/kk Pc:tä ? Olet kyllä omppusi ansainnut, ei ihme että puhutaan kädettömistä ja ompuista samassa lauseesa.
[/quote]
Piste. LOL. ja piste.
Ja katsokaapa millaista kuraa se ompun kamera lykkää, esim. FB:ssa jo kuvan laadusta arvaa kuka on ompulla kuvia sinne lykännyt, sellaista punertavansävyistä pikselimössöä kohinalla kuorrutettuna.
Applessa vituttaa se, ettei perusasiatkaan toimi helposti. Jo ihan laitteen lataamisesta alkaen, täytyy löytyä epästandardit ja kalliit kaapelit, joita ei todellakaan löydy joka kodista ja joita niitäkin on jo useampaa mallia nytkin. Ja yritäpä siirrellä tiedostoja laitteelle ja laitteelta PC:lle, ei suinkaan onnistu standardinomaisesti Windowsin/Linuxin rajapintoja pitkin (resurssienhallita/cmd/etc) vaan pitää olla Applen oma kikkare asennettuna ensin. Ja sitten kun iPodinkin kiinnittää koneeseen niin eikös lapsi tule itkemään että nyt se iKakkaSofta synkronoi musiikista tyhjäksi laitteen. Ja yritäpä pistää leffaa iPadin kautta pyörimään televisioon, ohoh kun ei edes HDMI liitintä löydy. Ja yritäpä tehdö Flash-pohjaisia autokoululäksyjä, täytyy kaivaa erillinen selain pelkästään siihenkin ja toivoa parasta. Kallista kuraahan nuo ovat kaikki, joita ei tähän taloon tulisi ainuttakaan jos lasten äiti ei antaisi "trenditietoisille" mutta tietoteknisesti kädettömille lapsille niin helposti periksi.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 12:34"]
Applessa vituttaa se, ettei perusasiatkaan toimi helposti. Jo ihan laitteen lataamisesta alkaen, täytyy löytyä epästandardit ja kalliit kaapelit, joita ei todellakaan löydy joka kodista ja joita niitäkin on jo useampaa mallia nytkin. Ja yritäpä siirrellä tiedostoja laitteelle ja laitteelta PC:lle, ei suinkaan onnistu standardinomaisesti Windowsin/Linuxin rajapintoja pitkin (resurssienhallita/cmd/etc) vaan pitää olla Applen oma kikkare asennettuna ensin. Ja sitten kun iPodinkin kiinnittää koneeseen niin eikös lapsi tule itkemään että nyt se iKakkaSofta synkronoi musiikista tyhjäksi laitteen. Ja yritäpä pistää leffaa iPadin kautta pyörimään televisioon, ohoh kun ei edes HDMI liitintä löydy. Ja yritäpä tehdö Flash-pohjaisia autokoululäksyjä, täytyy kaivaa erillinen selain pelkästään siihenkin ja toivoa parasta. Kallista kuraahan nuo ovat kaikki, joita ei tähän taloon tulisi ainuttakaan jos lasten äiti ei antaisi "trenditietoisille" mutta tietoteknisesti kädettömille lapsille niin helposti periksi.
[/quote]
Asiaa
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:00"]Mulla on halvin lumia, joka pelittää hyvin. Mietin tässä että mistä jään paitsi kun ei ole uusinta iphonea.
[/quote]
Jäät paitsi siitä, että taaperosi ei voi pudottaa iphoneasi täyteen tiskialtaaseen...
Itse tykkääm iPhonessa helppokäyttöisyydestä. Myös akku kestää pari päivää mitä ei aiemmassa nokiassani kestänyt. Itselläni siis iPhone 6, ostin jenkeistä ja maksoi 540e, eli paljon, mutta vähemmän kuin suomessa.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 07:45"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:53"]
Hyvä ja tarkka kamera, ksikki appit saa ladattua iphoneen(toisin kuin lumiaan), on muutenkin toimiva ja tietysti myös hyvännäköinen. Tykkään myös sormenjälkitunnistuksesta salasanan sijaan.
[/quote] Mikä apsi multa on Lumian omistajana mennyt ohi?
[/quote]
HayDay, nyt ihan yksi mainitakseni.
Jos haluat lisää niin, Candy Crush Saga, SnapChat, Clash of Clans, QuizUp, Monster Strike, Monument Valley, Chrome, DropBox, Youtube, VLC, Flipboard, Instapaper jnejne...
[/quote]
Pelipaskaa siis :D