Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä siinä iphonessa on niin hyvää

Vierailija
28.12.2014 |

Mulla on halvin lumia, joka pelittää hyvin. Mietin tässä että mistä jään paitsi kun ei ole uusinta iphonea.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:30"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:13"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:04"]

Mulla on nyt LG:n Nexus 5, aiemmin oli iPhone 4S. Tämänhetkinen puhelin maksoi reilut kolmesataa, iPhone sen reilun kuusisataa. Mitään eroa en ole huomannut iPhonen hyväksi, päinvastoin tykkään siitä että Android on enemmän muokattavissa (jos sellaisesta jotain ymmärtää). En tiedä oliko mun iPhone maanantaikappale, mutta nykyinen puhelin tuntuu huomattavasti nopeammalta, niin selain kuin sovelluksetkin, kuuluvuus (äänet) on parempi ja kamera vaikuttaa paljon paremmalta. Mulla ei ollut muita i-laitteita joten yhteiskäytöstä en tiedä, ehkä se tuo huomattavaa etua sitten? 

Harmittaa vähän että hassasin niin paljon rahaa iPhoneen, kun paljon halvemmallakin olisi päässyt.

[/quote]

4S on jo vanha malli. iPhonessa vaikuttaa nopeuteen aika paljon se, onko se 8 gt vai esim. 128 gt.

[/quote]

On toki, mutta ei se näin jälkeenpäin ajateltuna missään vaiheessa tuntunut kovin erikoiselta verrattuna muihin, huomattavasti halvempiin puhelimiin (samaan aikaan ilmestyneisiin). Varmaan vaikuttaa tuo muistin määrä, mutta tuo 8 tai 128 on hyvin harvoissa puhelimissa, useimmilla taitaa olla 32 joka tapauksessa.

Tuo on myös kovin applemaista ajattelua, että puhelimen ikä olisi yksiselitteisesti hidastava tekijä. (Tai no, onhan se, mutta Androidissa sitä pystyy kompensoimaan toisin kuin iPhoneissa).

[/quote]

Ei se ikä erityisesti hidasta vaan ei voi verrata vanhemman teknologian puhelinta uudempaan. 

[/quote]

Juu mutta tuossa jälkimmäisessä viestissä kerroin, että en huomannut mitään eroa samaan aikaan ilmestyneisiin puhelimiin, esim. miehelläni olleeseen Android-puhelimeen (mallia en nyt muista). Voi tottakai olla niin, että iPhone 5 ja 6 ovat huomattavasti aiempia iPhone-malleja parempia, mutta muut puhelimet ovat vastaavasti myös kehittyneet samassa ajassa.

Vierailija
62/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:55"]kun lähetät tekstaria jollekin, niin iphone tunnistaa jos vastaanottajallakin on iphone, ja muuttaa itsestään viestin ilmaiseksi imessageksi.

[/quote]

Hyvä tietää. Pidänkin sitten vanhan puhelimeni, johon tekstatessa joudut maksamaan. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:34"]

Mulla on ollut paljon eri puhelimia, joista kaksi oli iphoneja. Tällä hetkellä käytän OnePlusOne puhelinta (android). Mielestäni iphonet ovat olleet kaikista kauneimpia, mutta onhan se kaikkien pakko myöntää, että ne ovat ylihintaisia ja ovat jääneet kehityksessä pahasti jälkeen. Se mikä löytyy uusista iphoneista oli jo aikoja sitten muissa kännyköissä. Mulle kaikista isoin turn off iphonejen kanssa on se jatkuva tietokoneiden kanssa synkkaus ja iTunesin kanssa pelaaminen. Ei enää ikinä IPhonea kun on nyt tutustunut oikeasti hyviin puhelimiin.

[/quote]

Just näin, se iTunesin pakkokäyttö oli todella rasittavaa, koskaan ei myöskään synkronointi onnistunut niinkuin piti, samoin kerran iTunes-päivitys onnistui tyhjentämään koko iTunesini ja siellä olleet noin 40 Gt musiikkia (vaikka päivityksen ohjeissa nimenomaisesti sanottiin, että tiedot säilyvät...). Paljon helpompaa on ollut sen jälkeen, kun luovuin ipuhelimista. 

Vierailija
64/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:38"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:34"]

Mulla on ollut paljon eri puhelimia, joista kaksi oli iphoneja. Tällä hetkellä käytän OnePlusOne puhelinta (android). Mielestäni iphonet ovat olleet kaikista kauneimpia, mutta onhan se kaikkien pakko myöntää, että ne ovat ylihintaisia ja ovat jääneet kehityksessä pahasti jälkeen. Se mikä löytyy uusista iphoneista oli jo aikoja sitten muissa kännyköissä. Mulle kaikista isoin turn off iphonejen kanssa on se jatkuva tietokoneiden kanssa synkkaus ja iTunesin kanssa pelaaminen. Ei enää ikinä IPhonea kun on nyt tutustunut oikeasti hyviin puhelimiin.

[/quote]

Just näin, se iTunesin pakkokäyttö oli todella rasittavaa, koskaan ei myöskään synkronointi onnistunut niinkuin piti, samoin kerran iTunes-päivitys onnistui tyhjentämään koko iTunesini ja siellä olleet noin 40 Gt musiikkia (vaikka päivityksen ohjeissa nimenomaisesti sanottiin, että tiedot säilyvät...). Paljon helpompaa on ollut sen jälkeen, kun luovuin ipuhelimista. 

[/quote]

iTunesin voi kiertää toisella ohjelmalla.

Vierailija
65/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:56"]

Kyllähän se on silkka statuskysymys. Kaiva ny metrossa laukusta esille rupunen Lumia vai iPhone?

[/quote]

En mä edes tunnista iPhonea, joten voit ihan rauhassa patsastella olemattomalla statuksellasi :D

Kuka oikeasti varakas edes ajaa metrolla?

Vierailija
66/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kännyköillä pitää työntää noita säälittäviä kakkosia av:lle, että saa viestit näkyviin? :D

Vierailija
67/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta, tuli vain noin kaksi vuotta liian myöhään :) Eipä kuulosta kovin käyttäjäystävälliseltä tuo kuitenkaan.

Vierailija
68/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:20"]Apple tekee sellaisen puhelimen, ettei sitä tarvitse ruveta itse säätämään, kun näyttää ja toimii niin kuin pitää.

[/quote]

Kuulemma home-button ei toimi.

Vierailija
69/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:20"]Apple tekee sellaisen puhelimen, ettei sitä tarvitse ruveta itse säätämään, kun näyttää ja toimii niin kuin pitää.

[/quote]

[/quote]

Niin, ei toimi kun kaataa päälle kokista. Kokeile sillä samsungillasi samaa.

Vierailija
70/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tai pitää korjata, että toimii, mutta vain joka kolmannella klikkauksella.

Vierailija
71/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mulla ei ole kännykkää ollenkaan, lankapuhelin vain.

Vierailija
72/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja tarkka kamera, ksikki appit saa ladattua iphoneen(toisin kuin lumiaan), on muutenkin toimiva ja tietysti myös hyvännäköinen. Tykkään myös sormenjälkitunnistuksesta salasanan sijaan.

Vierailija
73/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mac on edelleen ihan ylivertainen PC:hen verrattuna. Huolto on aivan helvetin kallista, mutta en ole koskaan joutunut sitä tekemään. Siksi iPhone, koska Apple-perhe. Laitteet toimivat moitteettomasti keskenään. Oon ollut IC-tukihenkilönä useammalle vanhukselle ja damn, että ongelmia perus-pc:issä riittää. Meinaan nyt ostaa esim. äidilleni lahjaksi iPadin. Helppokäyttöisyys ja laitteiden yhteentoimivuus. Piste. Voitan ehkä 20 tuntia kuukaudessa, kun ei ei tarvi säätää Pc:iden kanssa. 

Vierailija
74/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:53"]

Hyvä ja tarkka kamera, ksikki appit saa ladattua iphoneen(toisin kuin lumiaan), on muutenkin toimiva ja tietysti myös hyvännäköinen. Tykkään myös sormenjälkitunnistuksesta salasanan sijaan.

[/quote] Mikä apsi multa on Lumian omistajana mennyt ohi?

Vierailija
75/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:57"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:53"]

[/quote] Mikä apsi multa on Lumian omistajana mennyt ohi?

[/quote]

HayDay, nyt ihan yksi mainitakseni.

Jos haluat lisää niin, Candy Crush Saga, SnapChat, Clash of Clans, QuizUp, Monster Strike, Monument Valley, Chrome, DropBox, Youtube, VLC, Flipboard, Instapaper jnejne...

Vierailija
76/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Sony Xperia Z1 Compact on tosi ihq ja tosi pinkki. Ja nyt näitä saa todella halvalla kun Z3 Compact ilmesty. On tehoa (enemmän ku iphonessa) ja koko on just sopiva omaan käteen (kehtaa millään halolla puhua ihmisten ilmoilla).

Vierailija
77/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielako ihmiset menee tuohon aplikaatiomaara humpuukiin? suurin osa appseista pelkkaa tuubaa ja ns. pieruappsi tasoa. windows tabletin saa nykyaan 99 eurolla office paketilla - kaikki mahdollinen onnistuu suoraan eika tarvi mitaan apseja esim verkkopankin kayttoon.

Vierailija
78/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 08:38"]

vielako ihmiset menee tuohon aplikaatiomaara humpuukiin? suurin osa appseista pelkkaa tuubaa ja ns. pieruappsi tasoa. windows tabletin saa nykyaan 99 eurolla office paketilla - kaikki mahdollinen onnistuu suoraan eika tarvi mitaan apseja esim verkkopankin kayttoon.

[/quote]

Ei mitään appseja verkkopankkiin? Onko se 99 euron tabletti sitten jotenkin jatkuvassa yhteydessä pankin palvelimiin? Miten ihmeessä maksat laskun, jos et appsia aio käyttää? Mistä se tabletti tietää että nyt pitää maksaa lasku ilman, että käytät jotan appsia ja syötät lasku tiedot?

Ja kyllä, 99 eurolla saa win tabletin, mutta laatu onkin sitten sellainen että muita käytettyään alkaa vituttamaan kun tuhlasi 99 euroa paskaan.

Vierailija
79/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:48"]

Mulla on kans ihan puhtaista ulkonäkösyistä, android näyttää rumalta (vaikka voikin kustomoida) ja suurin osa muista älypuhelimista on ihan törkeen näkösiä :( sonyn xperia onkin ehkä ainoa mitä voisin harkita sinäluurin jälkeen (ja olen harkinnutkin, koko laite hajoaa helvetin helposti ja jos ei omista mäkkiä niin säätäminen koneen ja luurin välissä on ihan suolesta).

[/quote]

Sonyn Xperia Z2 ainakin on loistoluuri: Sonyn versio androidista samsungia kivempi ja kivemman näköinen, akku kestää reilusti toista päivää jollei kaksikin) ja on myös ulkoasultaan laadukkaampi kuin sampan luurit. Ja iso näyttö on tietenkin vain plussaa.

Itsellä läppärinä macbook ja myös iPad, mutta en ole nähnyt tarpeelliseksi hankkia iPhonea. Toimii hyvin näinkin. 

Vierailija
80/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä näyttää iphone?