Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä siinä iphonessa on niin hyvää

Vierailija
28.12.2014 |

Mulla on halvin lumia, joka pelittää hyvin. Mietin tässä että mistä jään paitsi kun ei ole uusinta iphonea.

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 08:38"]

vielako ihmiset menee tuohon aplikaatiomaara humpuukiin? suurin osa appseista pelkkaa tuubaa ja ns. pieruappsi tasoa. windows tabletin saa nykyaan 99 eurolla office paketilla - kaikki mahdollinen onnistuu suoraan eika tarvi mitaan apseja esim verkkopankin kayttoon.

[/quote]

Windowsilla kesti luvattoman kauan saada edes whatsappia valikoimaansa....

Vierailija
2/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 10:45"]

Oonko mä ainoa jonka mielestä IPhonen käyttöliittymä saa puhelimen näyttämään ihan lasten leikkipuhelimelta? Mulla meni lumia rikki (lapsi pudotti kivilattialle) ja mies tuumasi, että osta mikä puhelin tahansa synttärilahjaksi, hän maksaa. Noh heti aattelin, että no jos herra kerran maksaa (no jo, yhteinen talous niin oikeasti menee molempien pussista) niin ostetaan sit se kaikkien hehkuttama iphone. Kaupassa sitä sit pyörittelin eikä se tuntunut yhtään "mun puhelimelta" vaan siinä oli sellainen leikkikännykän fiilis :( Ostin sitten lumia 1020 ja säästettiin ihan vaan pikkuisen rahaakin.

[/quote]

Lumia se vasta muovilelu on. Mulla on myös lumia ollut entinen heti lattialle pudotessaan, mutta iPhone kesti vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:03"]

Itse tykkääm iPhonessa helppokäyttöisyydestä. Myös akku kestää pari päivää mitä ei aiemmassa nokiassani kestänyt. Itselläni siis iPhone 6, ostin jenkeistä ja maksoi 540e, eli paljon, mutta vähemmän kuin suomessa.

[/quote]

Minunpa nokiassani kestää viikon, ostin Suomesta n. 10 vuotta sitten, hintaa en muista mutta puhelinta siinä on ollut koko rahan edestä.

Vierailija
4/93 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:19"]

Oonko mä ainoa jonka mielestä IPhonen käyttöliittymä saa puhelimen näyttämään ihan lasten leikkipuhelimelta? Mulla meni lumia rikki (lapsi pudotti kivilattialle) ja mies tuumasi, että osta mikä puhelin tahansa synttärilahjaksi, hän maksaa. Noh heti aattelin, että no jos herra kerran maksaa (no jo, yhteinen talous niin oikeasti menee molempien pussista) niin ostetaan sit se kaikkien hehkuttama iphone. Kaupassa sitä sit pyörittelin eikä se tuntunut yhtään "mun puhelimelta" vaan siinä oli sellainen leikkikännykän fiilis :( Ostin sitten lumia 1020 ja säästettiin ihan vaan pikkuisen rahaakin.

[/quote]

Lumia se vasta muovilelu on. Mulla on myös lumia ollut entinen heti lattialle pudotessaan, mutta iPhone kesti vuosia.

[/quote]Lumia muovilelu? Kyllä keskihintaiset ja sitä kalliimmat mallit on ihan laadukkaita pelejä metallikuorissa ja lasinäytöllä. Kukaan ei niitä alle satasen riisuttuja malleja pakota hankkimaan. Eivät ole sen parempia muillakaan merkeillä. Tai Applellahan näitä vastaavia halpapuhelimia ei edes ole, vaan 4 vuotta vanha, käytetty, tehdaskorjattu mallikin maksaa Suomessa sen 200e (iPhone 4). 

Ite hankin vasta ekan Lumiani, ja olen ollut ERITTäIN tyytyväinen. En ollut käyttänyt Windowsia missään muodossa (läppärillä on Linux, tabletilla iOS) vuosiin, ja todellakin yllätyin positiivisesti toimivuudesta. Kaikki on yksinkertaista ja helppoa. Synkro toimii niin iPadin kuin eri käyttöjärjestelmän laptopin kanssa ongelmitta (icloud ei toiminut Ubuntulla ollenkaan), pilvipalvelu on valovuoden päässä Applen vastaavasta, Heren kartat pesee Applen mennen tullen, puhelimen sähköposti on erinomainen, kaikki toimisto-ohjelmat sisältyy hintaan ja on valmiiksi asennettu puhelimeen. Ei voi kuin kehua. Hinta-laatu -suhde erinomainen.

Vierailija
5/93 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.01.2015 klo 07:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 20:19"]

[/quote]

[/quote]Lumia muovilelu? Kyllä keskihintaiset ja sitä kalliimmat mallit on ihan laadukkaita pelejä metallikuorissa ja lasinäytöllä. Kukaan ei niitä alle satasen riisuttuja malleja pakota hankkimaan. Eivät ole sen parempia muillakaan merkeillä. Tai Applellahan näitä vastaavia halpapuhelimia ei edes ole, vaan 4 vuotta vanha, käytetty, tehdaskorjattu mallikin maksaa Suomessa sen 200e (iPhone 4). 

Ite hankin vasta ekan Lumiani, ja olen ollut ERITTäIN tyytyväinen. En ollut käyttänyt Windowsia missään muodossa (läppärillä on Linux, tabletilla iOS) vuosiin, ja todellakin yllätyin positiivisesti toimivuudesta. Kaikki on yksinkertaista ja helppoa. Synkro toimii niin iPadin kuin eri käyttöjärjestelmän laptopin kanssa ongelmitta (icloud ei toiminut Ubuntulla ollenkaan), pilvipalvelu on valovuoden päässä Applen vastaavasta, Heren kartat pesee Applen mennen tullen, puhelimen sähköposti on erinomainen, kaikki toimisto-ohjelmat sisältyy hintaan ja on valmiiksi asennettu puhelimeen. Ei voi kuin kehua. Hinta-laatu -suhde erinomainen.

[/quote]Ja jos joku tarttuu sanoihin, niin synkrolla tarkoitan että iPadilla tehdyt tiedostot sille ladatuilla ms-Office -ohjelmilla siirtyivät automaattisesti lumia puhelimeen ms pilven/siihen liitetyn sähköpostin kautta. Ihan älyttömän helppoa vrt Applen räpellykset...

Vierailija
6/93 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:30"]Esim. jos home-button lakkaa toimimasta kunnolla

[/quote]

Miksi se lakkaisi toimimasta kunnolla? Onko laite niin huono?

[/quote]

Tätä minäkin ounastelin, mun androideista ei mistään ole yksikään nappula hajonnut/lakannut vastaamasta missään tilanteessa. Pari kertaa on kuuden vuoden aikana jäänyt jumiin kun pelleilin, mutta akkua ei tod tartte ruveta repimään irti (jotkut jaksavat mainostaa tätä ikivanhaa nokian ominaisuutta samsungin ominaisuutena), pari sec virtanapin painaminen riittää.

Kannattaako ostaa kapulaa joka lahoaa itsestään (tarkoituksella että ostatte uuden?).

Lisättäköön vielä, että mikä saa applelaiset kuvittelemaan että Samsung = Android? Muitakin valmistajua on olemassa. Google = Android

Vierailija
7/93 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:56"]Kyllähän se on silkka statuskysymys. Kaiva ny metrossa laukusta esille rupunen Lumia vai iPhone? [/quote] Mutta kaivapa esille känny, jonka voi ostaa vain henkilö joka on saanut kutsun henkilöltä jolla on jo samanlainen puhelin... Siinä sitä statusta vaikka muille jakaa... T: OnePlus One (ilmeisesti toinen tässä ketjussa, oletko foorumilla?)

[/quote]

Never heard. Ei tee vaikutusta

Vierailija
8/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään.

Vierailija
9/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt. Omistan kanssa halvan lumian ja hoitaa toistaiseksi hommansa

Vierailija
10/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän sama kuin vertaisi 60000 euron Lexusta 20000 euron Hyundaihin. Ihan samaan kykenee samoilla ominaisuuksilla, mutta joillekin se merkki on tärkeä ja sillä Apple tekeekin bisnestä.

Ja ennenkuin uskovaiset vetää herneen nenään niin ihan on ollut päivittäisessä käytössä niin iOS, WP kuin Android laitteita. Kaikissa jotain hyvää ja kaikissa jotain huonoa. Ultimaattivoittajaa en ole löytänyt.

Vierailija
11/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää mikään. Se olis joskus edistyksellinen, nyt jäänyt ihan jalkoihin.

Vierailija
12/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii applen läppärin kans hyvin yhteen. Siinä painavin syy, miksi itse aikoinaan iPhoneen päädyin. Jos mulla ei ois macia, tuskin ois myöskään iphonee. On toki ihan superhyvä puhelin, mutta en silti väitä, etteikö halvemmilla lumioillakin pärjäis. Se on vaan se, mihin ne rahansa haluaa käyttää. Itse arvostan helppoutta ja nopeutta, ja olen siitä valmis maksamaan.

Vierailija
13/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita. Itse kyllästyin Nokian älypuhelimiin, kun olivat jatkuvasti tiltissä ja toimivat epäloogisesti. Android-laitteiden kanssa en tule toimeen. Iphone on helppokäyttöinen ja varmatoiminen, ymmärrän sen logiikkaa hyvin. Siksi ostin tabletiksikin iPadin. En silti sano, että muut merkit tai käyttöjärjestelmät olisivat sen huonompia, minä vain tulen noiden laitteiden kanssa parhaiten toimeen.

Vierailija
14/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:11"]Toimii applen läppärin kans hyvin yhteen. Siinä painavin syy, miksi itse aikoinaan iPhoneen päädyin. Jos mulla ei ois macia, tuskin ois myöskään iphonee. On toki ihan superhyvä puhelin, mutta en silti väitä, etteikö halvemmilla lumioillakin pärjäis. Se on vaan se, mihin ne rahansa haluaa käyttää. Itse arvostan helppoutta ja nopeutta, ja olen siitä valmis maksamaan.
[/quote]

Tämä on joskus ihmetyttänyt. Minulla ei ole Applen tietokonetta ja huomattavan suuri osa iPhone käyttäjistä kehuu sitä, kuinka hyvin se toimii yhdessä tietokoneen kanssa. Miksi? Mitä te teette sellaista mistä kännyn pitää toimia sujuvasti tietokoneen kanssa?

-4

Vierailija
15/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin edellisillä, loogisuus ja käytön helppous, hyvässä mielessä yksinkertainen puhelin. Toimii myös hyvin yhteen iPadin kanssa, tableteista en edes muita harkinnut, töissä on iPad ja Samsungin tabletti, ero on aika valtava. Mutta eihän nekään täydellisiä ole, itse vaan tykkään eniten käyttää näitä.

Vierailija
16/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reilu kolme vuotta vanha iphone 4s, joka toimii vieläkin hyvin. Näiden kolmen vuoden aika ystävälläni on ollut yksi HTC-puhelin ja kaksi samsungia, koska hän on aina van joutunut ostamaan uuden puhelimen koska vanha ei enää toimi. Minun kallis iphone on siis tullut halvemmaksi kun kolme huonoa puhelinta. 

Vierailija
17/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

iOS on paras käyttöjärjestelmä puhelimille ja tableteille. Myös mp3-soittimille, toki. Helppokäyttöisin ja eniten ajan tasalla eli appsit ilmestyvät ensimmäisinä. 

Vierailija
18/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:19"]iOS on paras käyttöjärjestelmä puhelimille ja tableteille. Myös mp3-soittimille, toki. Helppokäyttöisin ja eniten ajan tasalla eli appsit ilmestyvät ensimmäisinä. 
[/quote]

Nyt pitäisi vähän perustella. Miksi helpoin? Miten niin appsit tulee ensin? 80% sovelluksista android versio julkaistaan ensin, koska ei tarvita "emoyhtiön" tarkastusta ja hyväksyntää. Joten faktaa nyt pöytään kiitos...

Vierailija
19/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:19"]iOS on paras käyttöjärjestelmä puhelimille ja tableteille. Myös mp3-soittimille, toki. Helppokäyttöisin ja eniten ajan tasalla eli appsit ilmestyvät ensimmäisinä.  [/quote] Nyt pitäisi vähän perustella. Miksi helpoin? Miten niin appsit tulee ensin? 80% sovelluksista android versio julkaistaan ensin, koska ei tarvita "emoyhtiön" tarkastusta ja hyväksyntää. Joten faktaa nyt pöytään kiitos...

[/quote]

Mummonikin oppisi käyttämään iOS:ää. Siitä on riisuttu kaikki turha, turhat klikkaukset ja polut eri asetuksiin ym. Kun tunnut kaipaavan jotakin, niin se on todennäköisesti laitteessa. Esim. jos home-button lakkaa toimimasta kunnolla, laitteessa on näytölle lisättävä valikkonäppäin, joka on huomaamaton ja siinä on kaikki tarvittava. Valikko aukeaa juuri niin selkeästi kuin toivoisikin.

Windowsin sivuvalikosta saa selata kilometrin alaspäin, jotta löytää jotakin ja kelata saman tien saman verran takaisin, kun asetus onkin jossakin ihan eri otsikon alla kuin kuvitteli. Androidia puolestaan kuvaa sokkeloisuus hyvin.

Vierailija
20/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja applella on kaikkein eniten eri applikaatioita. Androidin voi olla mahdollista saada jonkin aikaisemmin, mutta eipä niitä kaupassa silti näy.