Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä siinä iphonessa on niin hyvää

Vierailija
28.12.2014 |

Mulla on halvin lumia, joka pelittää hyvin. Mietin tässä että mistä jään paitsi kun ei ole uusinta iphonea.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:56"]Kyllähän se on silkka statuskysymys. Kaiva ny metrossa laukusta esille rupunen Lumia vai iPhone?
[/quote]

Mutta kaivapa esille känny, jonka voi ostaa vain henkilö joka on saanut kutsun henkilöltä jolla on jo samanlainen puhelin... Siinä sitä statusta vaikka muille jakaa... T: OnePlus One (ilmeisesti toinen tässä ketjussa, oletko foorumilla?)

Vierailija
42/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nyt LG:n Nexus 5, aiemmin oli iPhone 4S. Tämänhetkinen puhelin maksoi reilut kolmesataa, iPhone sen reilun kuusisataa. Mitään eroa en ole huomannut iPhonen hyväksi, päinvastoin tykkään siitä että Android on enemmän muokattavissa (jos sellaisesta jotain ymmärtää). En tiedä oliko mun iPhone maanantaikappale, mutta nykyinen puhelin tuntuu huomattavasti nopeammalta, niin selain kuin sovelluksetkin, kuuluvuus (äänet) on parempi ja kamera vaikuttaa paljon paremmalta. Mulla ei ollut muita i-laitteita joten yhteiskäytöstä en tiedä, ehkä se tuo huomattavaa etua sitten? 

Harmittaa vähän että hassasin niin paljon rahaa iPhoneen, kun paljon halvemmallakin olisi päässyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki applen laitteet on vähäjärkisille tarkoitettu yksinkertaisuudessaan.Noloa miten jotkut pitää vielä applea cool merkkinä ja on heti menossa uuden mallin mukana.

Jos haluatte olla uskottavia niin piilottakaa se tyhmyyden paljastava merkki eli apple tuotteet.

Vierailija
44/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tohon "mummonikin oppisi käyttämään iosia" kommenttiin:
Ostin vaarilleni Nexus 7:n vuosi sitten joululahjaksi. Hän pohti oppiikohan käyttämään sitä. (Osasi siis käyttää nokian puhelinta ja tietokonetta ei omistanut)
Näytin hänelle miten ladataan sovelluksia Play kaupasta, miten yläpalkki ja alanäppäimet toimii ja että miten pääsee nettiin. Parin viikon päästä käytti hän Yle areenaa ja muutamaa uutissovellusta todella sujuvasti. Myös youtubeen tykästyi.
Muutaman kk päästä sain kuulla, että oli ostanut itselleen Nexus 5:n koska tykkäsi tästä tabletista niin paljon. :)
Että enpä nyt tiedä, että onko se ios ainoa helppo käyttis yms. :)

Vierailija
45/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi

Vierailija
46/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:41"] Lähettääkö joku vielä tekstareita? Luulin sen olevan niin eilistä. [/quote] Luulo ei ole tiedon väärti. Itse saan monelta taholta keikkatarjouksia nimenomaan tekstarilla, monta kertaa kuussa. Kaikilla ei ole vielä älypuhelinta. Sekin on muuten applessa näppärää, että kun lähetät tekstaria jollekin, niin iphone tunnistaa jos vastaanottajallakin on iphone, ja muuttaa itsestään viestin ilmaiseksi imessageksi. Tällä nyt ei sinänsä ole väliä, kun monella kuitenkin kuuluu liittymään rajattomasti tekstareita, mutta näppärää silti.

[/quote]

Eipä ole näppärää siinä vaiheessa, kun se toinen iPhonen omistaja on esim. ulkomailla, tai jossain muualla säännöllisen netin ulottumattomissa.

Vierailija
47/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:56"]Kyllähän se on silkka statuskysymys. Kaiva ny metrossa laukusta esille rupunen Lumia vai iPhone? [/quote] Mutta kaivapa esille känny, jonka voi ostaa vain henkilö joka on saanut kutsun henkilöltä jolla on jo samanlainen puhelin... Siinä sitä statusta vaikka muille jakaa... T: OnePlus One (ilmeisesti toinen tässä ketjussa, oletko foorumilla?)

[/quote]

ai helevata mitä pelleilyä. Sun kinukkiluuria ei kukaan edes tunnista, katsovat korkeintaan että mikä lelupuhelin toi on. :)

Vierailija
49/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:04"]

Mulla on nyt LG:n Nexus 5, aiemmin oli iPhone 4S. Tämänhetkinen puhelin maksoi reilut kolmesataa, iPhone sen reilun kuusisataa. Mitään eroa en ole huomannut iPhonen hyväksi, päinvastoin tykkään siitä että Android on enemmän muokattavissa (jos sellaisesta jotain ymmärtää). En tiedä oliko mun iPhone maanantaikappale, mutta nykyinen puhelin tuntuu huomattavasti nopeammalta, niin selain kuin sovelluksetkin, kuuluvuus (äänet) on parempi ja kamera vaikuttaa paljon paremmalta. Mulla ei ollut muita i-laitteita joten yhteiskäytöstä en tiedä, ehkä se tuo huomattavaa etua sitten? 

Harmittaa vähän että hassasin niin paljon rahaa iPhoneen, kun paljon halvemmallakin olisi päässyt.

[/quote]

4S on jo vanha malli. iPhonessa vaikuttaa nopeuteen aika paljon se, onko se 8 gt vai esim. 128 gt.

Vierailija
50/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:01"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:56"]Kyllähän se on silkka statuskysymys. Kaiva ny metrossa laukusta esille rupunen Lumia vai iPhone? [/quote] Mutta kaivapa esille känny, jonka voi ostaa vain henkilö joka on saanut kutsun henkilöltä jolla on jo samanlainen puhelin... Siinä sitä statusta vaikka muille jakaa... T: OnePlus One (ilmeisesti toinen tässä ketjussa, oletko foorumilla?)

[/quote]

ai helevata mitä pelleilyä. Sun kinukkiluuria ei kukaan edes tunnista, katsovat korkeintaan että mikä lelupuhelin toi on. :)
[/quote]

Kumma kyllä, silloin kun minulla oli iPhone tai Lumia 930 kukaan ei sanonut mitään, mutta nyt kun OnePlus One, monta kertaa tullut jengiä kysymään "onko tuo OnePlus? Mistä sait? Kauanko odotit? Onko kutsua" :D

Vierailija
51/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä en pitänyt androidin muokkausmahdollisuuksista. Jo ihan näytöt ja näppäimet ärsyttivät, kun tuotettu materiaali sille on pääasiassa ihan ala-arvoista ja siinä yritti arvailla, mistä olisi jotakin iloa. Sen jälkeen niitä ladattuja paketteja tuntui lojuvan siellä täällä puhelimessa. Apple tekee sellaisen puhelimen, ettei sitä tarvitse ruveta itse säätämään, kun näyttää ja toimii niin kuin pitää.

Vierailija
52/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:08"][quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:01"]

[/quote]

[/quote]

Niin, se on vähän kuin mersun mallit. Ei kaikki erota c-sarjaa ja s-sarjaa toisistaan, mutta silti ajan mieluummin sillä s-sarjalaisella.

Vierailija
53/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:13"]

[/quote]

4S on jo vanha malli. iPhonessa vaikuttaa nopeuteen aika paljon se, onko se 8 gt vai esim. 128 gt.

[/quote]

On toki, mutta ei se näin jälkeenpäin ajateltuna missään vaiheessa tuntunut kovin erikoiselta verrattuna muihin, huomattavasti halvempiin puhelimiin (samaan aikaan ilmestyneisiin). Varmaan vaikuttaa tuo muistin määrä, mutta tuo 8 tai 128 on hyvin harvoissa puhelimissa, useimmilla taitaa olla 32 joka tapauksessa.

Tuo on myös kovin applemaista ajattelua, että puhelimen ikä olisi yksiselitteisesti hidastava tekijä. (Tai no, onhan se, mutta Androidissa sitä pystyy kompensoimaan toisin kuin iPhoneissa).

Vierailija
54/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:56"]

Kyllähän se on silkka statuskysymys. Kaiva ny metrossa laukusta esille rupunen Lumia vai iPhone?

[/quote] Tämäpä hassua. Mä kun kaivan esille mun kauniin Lumian ylpeänä ettei mulla ole menneen talven ylikallista teinipuhelinta. 

Vierailija
55/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:20"]

[/quote]

Mä en pitänyt androidin muokkausmahdollisuuksista. Jo ihan näytöt ja näppäimet ärsyttivät, kun tuotettu materiaali sille on pääasiassa ihan ala-arvoista ja siinä yritti arvailla, mistä olisi jotakin iloa. Sen jälkeen niitä ladattuja paketteja tuntui lojuvan siellä täällä puhelimessa. Apple tekee sellaisen puhelimen, ettei sitä tarvitse ruveta itse säätämään, kun näyttää ja toimii niin kuin pitää.

[/quote]

Se on kai makuasia, ei kai mikään pakota sitä Androidiakaan muokkaamaan jos kiinnostusta ei ole? 

Vierailija
56/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:13"]

[/quote]

[/quote]

On toki, mutta ei se näin jälkeenpäin ajateltuna missään vaiheessa tuntunut kovin erikoiselta verrattuna muihin, huomattavasti halvempiin puhelimiin (samaan aikaan ilmestyneisiin). Varmaan vaikuttaa tuo muistin määrä, mutta tuo 8 tai 128 on hyvin harvoissa puhelimissa, useimmilla taitaa olla 32 joka tapauksessa.

Tuo on myös kovin applemaista ajattelua, että puhelimen ikä olisi yksiselitteisesti hidastava tekijä. (Tai no, onhan se, mutta Androidissa sitä pystyy kompensoimaan toisin kuin iPhoneissa).

[/quote]

Ei se ikä erityisesti hidasta vaan ei voi verrata vanhemman teknologian puhelinta uudempaan. 

Vierailija
57/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:28"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 01:20"]

[/quote]

[/quote]

Se on kai makuasia, ei kai mikään pakota sitä Androidiakaan muokkaamaan jos kiinnostusta ei ole? 

[/quote]

Oli kiinnostusta, mutta se katosi niiden 100 japskityylisen muokkausvaihtoehdon myötä ja niiden mukana tulevien appsien ja asetusten vaihtojen, joita en edes halunnut.

Vierailija
58/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:30"]Esim. jos home-button lakkaa toimimasta kunnolla

[/quote]

Miksi se lakkaisi toimimasta kunnolla? Onko laite niin huono?

Vierailija
59/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2014 klo 00:48"]

Mulla on kans ihan puhtaista ulkonäkösyistä, android näyttää rumalta (vaikka voikin kustomoida) ja suurin osa muista älypuhelimista on ihan törkeen näkösiä :( sonyn xperia onkin ehkä ainoa mitä voisin harkita sinäluurin jälkeen (ja olen harkinnutkin, koko laite hajoaa helvetin helposti ja jos ei omista mäkkiä niin säätäminen koneen ja luurin välissä on ihan suolesta).

Ulkonäkösyistä nyt ei kelpaa muut kuin paremmat Lumiat ja Jolla. IPhone ja Samsungit on susirumia.

[/quote]

Vierailija
60/93 |
28.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut paljon eri puhelimia, joista kaksi oli iphoneja. Tällä hetkellä käytän OnePlusOne puhelinta (android). Mielestäni iphonet ovat olleet kaikista kauneimpia, mutta onhan se kaikkien pakko myöntää, että ne ovat ylihintaisia ja ovat jääneet kehityksessä pahasti jälkeen. Se mikä löytyy uusista iphoneista oli jo aikoja sitten muissa kännyköissä. Mulle kaikista isoin turn off iphonejen kanssa on se jatkuva tietokoneiden kanssa synkkaus ja iTunesin kanssa pelaaminen. Ei enää ikinä IPhonea kun on nyt tutustunut oikeasti hyviin puhelimiin.