Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

se joka väittää että rahalla ei saa onnea...

Vierailija
23.12.2014 |

on väärässä, sillä minä ainakin tulen kovin onnelliseksi kaikesta ihanasta tavarasta materiasta jota saa rahalla :) tokikaan raha ei ole ainut onnen lähde mutta suuri osa sitä. Tulkaa toki keskustelemaan asiasta :) ja ei en ole provo.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä hassua ikuisuusaihetta :). Köyhä on ihmisen mieli, jos onnea on kauniit tavarat, hyvät ruoat tms.

Itse saan suurimman onnen perheestä ja luovasta työstä. Uskon, että kaikki todella tärkeä tulee jonkinlaisen ponnistelun tai uhrautumisen kautta. Esim. lasten vuoksi joutuu kestämään paljon ja osittain juuri se tekee heistä niin rakkaita. Myös töissä parhaita saavutuksia ovat ne, joiden vuoksi tietää oikeasti tehneensä paljon.

Varmaan on myös ihmisiä, joille se bling bling itse tuo tyytyväisyyden. Osanottoni heille. 

Vierailija
42/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se nyt ole itsestäänselvyys, että raha tuo jonkun verran onnea. Tiettyyn pisteeseen asti. Elämässä on kuitenkin myös paljon, enemmän kuin huomaammekaan, tilanteita, jolloin rahalla ei ole onnen kanssa merkitystä. Tälläisiä tilanteita voisivat olla esim. läheisen menetys tai vaikka rakastuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rahalla saisi isomman asunnonkin. Unelmakämpän. Tässä pienessä kopperossa ahdistaa ja seinät kaatuu päälle. Lannistaa ja masentaa eikä edes jaksa mennä ulos kun kuitenkin joutuu tänne palata.

Vierailija
44/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:28"]

Olisitko onnellinen rikkaana, mutta sairaana ja yksinäisenä (ilman todellisia, rahasta piittaamattomia, sinusta pitäviä ihmisiä)? Tuskinpa...

[/quote]

Kyllä perhe ja läheiset välittää, ja rahalla saa nopean hoidon ja parhaat lääkärit. Rauhoittaa ja tekee onnelliseksi. Rahalla saa palkattua henkilökuntaa, köyhä ei palkkaa mieleisiään auttajia.
[/quote]
Kaikkea sairautta ei paranna edes kallein ja paras henkilökunta. Että jos kuvitteletkin tuohon parantumattoman sairauden niin et ehkä enää olekaan niin onnellinen materiasta.

Vierailija
45/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun omistaa tarpeeksi rahaa, katoaa elämästä yllätyksellisyys. Ei ole enää niin tunteita nostattavaa matkustella. Ei ostella uusia juttuja jne. Jotkut löytää sen kipinän jostakin extreme lajista, jotkut hyväntekeväisyydestä ja jotkut sitten päihteistä. Tasapaksu elämä ei tunnu miltään, tarvitaan suuria tunteita. Raha ja sen tuoma kaikkivoipaisuuden tunne turruttaa. Sopivasti rahaa on ok. Kaunis asunto kivalla paikalla, ei huolia lainoista ja laskuista. Se riittänee.

Vierailija
47/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:03"]

Typerä ja ääliö kommentti! Mikään raha maailmassa ei korvaa esim. Menetettyä lasta tai perhettä. Vai meinaatko että jos on muutama milli pankkitilillä niin mikään ei tunnu enää miltään?

[/quote]

No mutta automaattisesti rikkausko tuo jonkun tällaisen sivutuotteen kuin lapsen kuolema?!

On paljon ihmisiä, jotka on vain rikkaita ja onnellisia. Olen heille todella kateellinen, mutta en silti ajattele, että "niillä ei ole yhtään oikeita ystäviä" tai "varmasti sen ja sen puoliso pettää".
[/quote]
Taas joku yksinkertainen. Huoh

Vierailija
48/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:58"]

Mielummin itken uudessa muskeliautossa kuin ladassa.

[/quote]

Mikä on muskeliauto? Muskeliveneistä olen kyllä kuullut...

Vierailija
49/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:03"]

Typerä ja ääliö kommentti! Mikään raha maailmassa ei korvaa esim. Menetettyä lasta tai perhettä. Vai meinaatko että jos on muutama milli pankkitilillä niin mikään ei tunnu enää miltään?

[/quote]

No mutta automaattisesti rikkausko tuo jonkun tällaisen sivutuotteen kuin lapsen kuolema?!

On paljon ihmisiä, jotka on vain rikkaita ja onnellisia. Olen heille todella kateellinen, mutta en silti ajattele, että "niillä ei ole yhtään oikeita ystäviä" tai "varmasti sen ja sen puoliso pettää".
[/quote]
Niin minulla tosiaan on rahaa kuin roskaa. En puhunut naapurista! Hölmö

Vierailija
51/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:24"]

[/quote]

[/quote]

Yleensä jenkkiautoista puhutaan muskeliautoina. Esim. Chevrolet Camaro ja vastaavat. Pitää olla tietysti pellin alla voimaa niin kuin kunnon jenkeissä yleensä on.

Vierailija
52/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Neliveto maasturi kaikilla "herkuilla".

Vierailija
53/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kääntäisin tämän niin, että raha ei tee sinällään onnelliseksi, mutta eipä köyhyyskään ole onnellisuuden tae. Raha ei myöskään ole onnellisuuden este, köyhyys voi olla.

Vierailija
54/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
55/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 13:18"]

Oma onnellisuuteni tulee ainakin aivan muista asioista kuin rahasta (jota sitäkin on vähintäänkin tarpeeksi). Mammonaa palvovat tyhjäpäät ovat äärimmäisen rasittavia ja olenkin onneksi onnistunut aika tehokkaasti karsimaan moiset lähipiiristäni. Ihmettelevät välillä, että miksi en pidä yhteyttä, mutta minulla on oikeasti 100 parempaa tapaa viettää vähää aikaani tämän maan päällä kun kuunnella mitä joku on ostanut tai paljonko on tullut viimeaikoina tienattua.

[/quote]

1 noista tavoista on romantisoida köyhyyttä internetissä ja yleistää varakkaat ihmiset tyhjäpäiksi. Good job, sir!

Vierailija
56/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 13:28"]

Raha itsessään ei takaa onnea, mutta vakaa taloudellinen tilanne takaa sen ettei sinun tarvitse murehtia raha-asioista ja mahdollistaa erinäiset hankinnat. Itse olin onnellinen jo ennen vaurastumista ja samat asiat mitkä silloinkin, tuovat minulle edelleen iloa elämään. Erona on se, että enään en kärsi stressistä, voin ostaa haluamani urheiluvälineet, syödä terveellisemmin ja nukun paremmin kuin vanhassa hetekassa.:)

hyvää joulua kaikille tasapuolisesti.:)

[/quote]

Sama täällä. Se stressi talousasioista pitkäaikaistyöttömänä on jotain mikä ei taatusti mua ainakaan jalostanut ihmisenä. Nyt voin ostaa ruokaa ilman, että tarvitsee miettiä sen hintaa ja saan turvallisuudentunnetta kun rahaa jää säästöön ja voin sijoitella. Moni ilmeisesti haluaa kuvitella, että jos on taloudellinen turva niin se on sitten elämän ainoa ilo. Eihän se näin ole, itsekin olen iloinen monista asioista joihin raha ei liity mitenkään. Tiedän myös, että voisin tämän menettää. Kuitenkin raha tuo turvallisuutta ja ainakin itselleni sitä kautta onnea.

Vierailija
57/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:26"]

[/quote]

[/quote]

Neliveto maasturi kaikilla "herkuilla".

[/quote]

Maasturit eivät ole muskeliautoja. Laita Googleen "muskeliauto" niin näet kuvia, mitä ne ovat.

Vierailija
58/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:05"]Raha kyllä auttaisi onnen saavuttamisessa.

Köyhänä ei löydä rakkautta, koska ei ole varaa käydä missään. Kotona kökötät ja masennut. Rahalla saisi siihenkin hoitoa, puhumattakaan muusta terveydenhoidosta. Köyhänä syöt halpaa ruokaa eli et niin terveellistä kuin rikkaampana olisi mahdollista syödä. Köyhänä kärsit helpommin stressistä, koska kituuttaminen meinaa välillä viedä järjen. Jostain pitää aina tinkiä, vaikkei tiedä miten enää pystyy tinkimään. Stressi altistaa sydänkohtaukselle ja mille kaikelle muulle.

Rahaa jos olisi, niin voisi keskittyä niihin asioihin, jotka tekevät onnelliseksi. Ei tarvitsisi kuluttaa elämäänsä kaikkeen paskaan ja väsyneenä vain haaveilla paremmasta.
[/quote]

Olen samaa mieltä muuten mutta on ihan myytti, ettei köyhä voisi syödä terveellisesti. Marjat kasvavat metsissä ilmaiseksi, kauden juurekset ja vihannekset ovat edullisia, riisi ei paljoa maksa, parvekkeella voi kasvattaa yrttejä, voit investoida kanaan ja saada munia.

Vierailija
59/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="23.12.2014 klo 23:28"]

Olisitko onnellinen rikkaana, mutta sairaana ja yksinäisenä (ilman todellisia, rahasta piittaamattomia, sinusta pitäviä ihmisiä)? Tuskinpa...

[/quote]

Kyllä perhe ja läheiset välittää, ja rahalla saa nopean hoidon ja parhaat lääkärit. Rauhoittaa ja tekee onnelliseksi. Rahalla saa palkattua henkilökuntaa, köyhä ei palkkaa mieleisiään auttajia.
[/quote]
Kaikkea sairautta ei paranna edes kallein ja paras henkilökunta. Että jos kuvitteletkin tuohon parantumattoman sairauden niin et ehkä enää olekaan niin onnellinen materiasta.
[/quote]

Ei kai se materia sitä sairautta aiheuta? Edelleen, mieluummin sairas rikas kuin sairas köyhä

Vierailija
60/78 |
24.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2014 klo 00:05"]

Olen samaa mieltä muuten mutta on ihan myytti, ettei köyhä voisi syödä terveellisesti. Marjat kasvavat metsissä ilmaiseksi, kauden juurekset ja vihannekset ovat edullisia, riisi ei paljoa maksa, parvekkeella voi kasvattaa yrttejä, voit investoida kanaan ja saada munia.

[/quote]

Siis ostanko minä tänne Helsingin kaksioon kanan?! Nälkä ei lähde marjoilla ja vihanneksilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi