Mikä lasketaan pettämiseksi?
Mitä mieltä siis itse olette? Onko se suudelma, koskettelua vai seksiä? Minkä siis sallisitte kumppaniltanne. Toivottavasti saadaan keskustelua aikaiseksi :)
Kommentit (59)
Jos joutuu miettimään, että onkohan tää nyt puolisolle ok niin metsään on mennyt.
Minun mielestä pettäminen voi olla jo ennen kun jotain fyysistä tapahtuu. Ei se ole vasta sitten kun olet suudellut tai ollut saman peiton alla. Minun mielestäni se tapahtuu jo paljon aikaisemmin, henkisesti. Se että ajattelet toista ihmistä useasti ja mietit missä hän on, on jo eräänlaista pettämistä
Pettämistä on kaikki, mikä tehdään salassa puolisolta. Oli kyse puhelusta tai kahvikupista, jos se tarvitsee salata, niin ei ole puhtaat jauhot pussissa
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:04"]
Kaikki mistä ei jää kiinni on sallittua :D .
[/quote]
Sä taidat olla sinkku.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:19"]Sellainen toiminta, mitä tapahtuu vaikka toisin on sovittu ja mikä on yhdessä todettu loukkaavaksi.
[/quote]
Vaikkapa tanssiminen. Vaimoni ei koskaan suostunut tanssimaan kanssani, pilkkasi joskus aikojen alussa tanssitaitoani vieraiden läsnäollessa, jonka jäklkeen teimme sopimuksen, että kumpikaan ei tanssi kenenkään kanssa. Tämä sopimus minun osaltani piti, mutta tuon naisenkuvatuksen oli pakko päästä lattialle aina saatuaan vähänkään alkoholia ja minä sain sitten katsella. Jokainen voi kuvitella miltä minusta tuntui, minä pidin sitä merkkinä siitä, että olen jotenkin muita huonompi ja hänen pitää näin näyttää se mahdollisimman monelle ihmiselle. Kävimme asiasta useammankin neuvottelun. Joka kerta hän esitti katuvaista, mutta oli sitä mieltä, ettei tuossa ollut mitään pahaa.
Kädestä pitäminen on pettämistä jos siihen sisältyy tietynlaista tunnetta.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:04"]Kaikki mistä ei jää kiinni on sallittua :D . [/quote] Myymälävarkauskin on myymälävarkaus vain jos jää kiinni. Muuten se on sallittua.
[/quote]
Ei vaan se on aina varkaus jäi kiinni tai ei. Kiinnijääminen ei ole varkaus vaan siitä seuraa tuomio...
Minusta tuo "mitä ei voisi tehdä kumppanin vieressä" on huono määritelmä. Jos puoliso olisi vieressä, niin varmaankin eleillä vähintään ilmoittaisi mitä mieltä on tilanteesta. Se tilannehan saattaisi jopa olla jotakin, joka muuttuu sallituksi kun puoliso on vieressä ja mukana, mutta ei olisi ok jos hän ei tietäisi siitä mitään... Eli voisi hyvin tehdä jos puoliso vieressä, muuten olisi pettämistä?
Ainoa mikä tulee mieleen, jonka mieltäisin pettämiseksikoska se loukkaisi puolisoa, ja jota silti saattaisin tehdä jonkun muun kanssa mutta en jos puoliso tietäisi siitä, olisi puolison haukkuminen, nolaaminen, valehtelu hänestä jollekin toiselle.
Joo en miellä seksiin liittyvää pettämistä niin vakavaksi että jaksaisin miettiä onko se raja keskusteluissa, katseissa, suudelmissa, seksissä, suhteessa...? Minusta nuo kaikki tai ei mitkään on kiellettyjä, en oikein näe eroa.
Jos on sairaalloisen mustasukkainen puoliso, kaikki on pettämistä, jopa katsominen, ajatteleminen, appiukon kanssa jutteleminen. Joten pahasti mustasukkaisen kanssa on vaikea sopia mitään rajoja koska kaikki, kaikki on kiellettyä. Tässäkin ketjussa on ollut jo kirjoitus, joiden puolisoa säälin ja toivon, että pääsevät irtaantumaan kyseisestä henkilöstä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:04"]Kaikki mistä ei jää kiinni on sallittua :D .
[/quote]
Minäkin usein potkin mummoja ja vien heidän rahat, mutta tää on iha fine, kun en oo vielä jäänyt kiinni :)
Suutelu suulle ja kädestä pitäminen. Ne menee yli. Samoin sylikkäin olo.
Mites kylvyssä tai saunassa olo?
Sellainen mitä ei voi kertoa kumppanille.
Sellainen toiminta, mitä tapahtuu vaikka toisin on sovittu ja mikä on yhdessä todettu loukkaavaksi.
Lukematta muiden vastauksia niin vastaukseni on se, että se on pettämistä jonka joutuu salaamaan rakkaaltaan. Siihen ei välttämättä tarvita edes lähikontaktia, ei että on edes nähty.
Mutta jos voit tunnustaa, että pussattiin/suudeltiin vaikka naapurin Villen kanssa, ja se on ok miehelle... ei se sillon elo pettamistä.
Mutta jos pidät salasuhdetta somessa, ja tahallaan peitän kirjoitteluni... se on pettämistä.
Joku asia voi miehen läsnäollessa salailua, mutta kahdestaan ollessa pettämistä, vaikka kaikki kävisi samalla tavalla.
[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 13:19"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:04"]Kaikki mistä ei jää kiinni on sallittua :D .
[/quote]
Minäkin usein potkin mummoja ja vien heidän rahat, mutta tää on iha fine, kun en oo vielä jäänyt kiinni :)
[/quote]
Eiköhän pysytä asiassa
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 10:21"]Meillä pelisääntönä on se, että jos jonkun kolmannen osapuolen kanssa touhuaa jotain sellaista mitä ei voisi tehdä niin että puoliso on vieressä katsomassa = pettämistä. Eli jos tekisin jotain sellaista mitä puoliso ei saisi nähdä, kokisin pettäneeni.
[/quote]