Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkkasin anopin lahjat teineille..

Vierailija
21.12.2014 |

Olivat lahjapusseissa. Pojalle 15v. ostettu 20e lahjakortti Mcdonaldsiin, 4kpl leffalippuja ja itsetehdyt lapaset. 13v. tyttö muuten samat mutta lapasten tilalla villasukat. Anoppi itse meinasi aiemmin antaa rahalahjaksi 100e kummallekin, mutta sanoin ettei mielellään rahalahjoja niin ostikin nyt sitten kai halvemmat lahjat (noiden arvo jotain 60e/kpl). Ja tuosta Mäkkäristä nyt en sano mitään, olisi nyt vaikka mielummin johonkin vaatekauppaan kuin roskaruokaan ostanut. Teinit kyllä varmaan tykkää, mutta ihmetyttää tämä "arvonalennus", kosto äidille eli minulle kun huomautin että rahalahja huono? Harmi, että lapset joutuu kärsimään.. Mitä mieltä?

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne lapset tiedä minkä verran mummo on luvannut heille antaa rahaa, joten ei se ole heiltä pois. Teineille on muutenkin maailman vaikeinta ostaa lahjoja, joten noi on tosi kivat lahjat.

Vierailija
2/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:03"]

Niinkuin sanoit 'teinit kyllä varmaan tykkää' niin miksi sitten valitat? Sehän se pää asia on että ne tykkää, ne lahjat eivät ole sinulle vaan lapsillesi.  Minun lapset olisi todella mielissään leffalipuista ja mäkkärin lahjakortista.

[/quote]Jokainen äiti haluaa parasta lapsilleen.. olisi ostanut vaikka vielä lisää leffaippuja, samalla vaivalla olisi mennyt. ap.
[/quote]

Osta sinä lapsillesi ne lisäleffaliput. Saat korjattua oman mokasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:36"]

Olen sitten vähän hemmoteltu, koska olisin pettynyt tuollaisesta lahjasta. Olen 20v. Aina saan isovanhemmilta rahaa. Olen kyllä ainoa lapsenlapsi, eli minulle syytävät omaisuutensa kaksi kertaa vuodessa, jouluna ja syntymäpäivänä. Rakastaisin heitä vaikka eivät lahjoisi, mutta olen kyllä tottunut odottamaan arvokkaampia lahjoja. Leffaliput on aina kiva, mutta pelkästään aika pieni lahja, Mäkkärissä en itse käy joten sitä en ymmärrä ollenkaan. Itsekudotut sukat ja lapaset on ihania, niiden eteen on nähty vaivaa. Mutta kuten sanoin, odottaisin niiden lisäksi kirjekuorta. 

[/quote]

No mun mielestä parikymppinen ei tarvitse enää mitään joululahjoja isovanhemmilta, saati sitten noin, että on isoja odotuksia ja pettymys, ellei raha-automaatti pelaa. Yök.

Vierailija
4/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei oikeesti, tosi kivat lahjat! Meillä anoppi soitti ja ilmoitti jo pari viikkoa sitten, ettei jaksa ostaa lapsenlapselleen lahjaa, antaa rahaa niin käydään aleista ostamassa ite. Jo, teini varmaan tykkäis, mutta toi on taapero.. Onneksi toinen mummo ostaa senkin edestä :D 

Vierailija
5/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mukulat saa Mummiltaan 50 eur jokainen, lastenlapsia on yhteensä 4 joten 200 Mummilta pärähtää lastenlapsien lahjoihin. Mun mielestä kova summa kun eläke ei hänelläkään ole kovin kummonen, maksaa yksin kaikki kulut ja etenkin iän myötä aika tavalla menee lääkäreihin ja lääkkeisiin. Josko sun Anopilla on esim tullut joku yllättävä meno ja siksi antoi vähemmän kuin alumperin ajatteli ja olisi halunnut antaa.  

Vierailija
6/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kuulosti ihan ok lahjoilta, mutta teininä en olisi ilahtunut tuosta mäkkärin lahjakortista... Mielummin olisin halunnut lahjakortin suomalaiseen kirjakauppaan tai vastaavaan.

Vierailija
7/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa. Tuntuu, että nykyään moni haluaa mahdollisimman suuren hyödyn itselleen lahjoista. Kun saa lahjan, heti lasketaan sen rahallinen arvo. Täytyy olla käytettynä tarpeeksi monta satasta, jotta saaja tuntee hyötyneensä tarpeeksi. Aivan helvetin ahnetta. Ei voi olla elämä onnellista, jos läheisten lahjakin ajatellaan vain rahasummana. Anna kun arvaan, miehenkin pitää ostaa sinulle jouluisin jotain kallista?

Itse ilahdun jo siitä, että joku on muistanut minut. Lahja voi olla minkä hintainen tahansa, minusta on ihanaa kun joku on ostanut/tehnyt jotain minua ajatellen. Tykkään yllättyä.

Nyt kuitenkin olen huomannut tämän älyttömän pinnallisen ja ahneen suhtautumisen lahjoihin. Ei tee mieli enää ostaa näille ahneille, koska heitä on vaikea miellyttää. Enkä ilahdu niin paljon heidän antamistaan lahjoista, koska tiedän etteivät he anna ja vastaanota lahjoja ystävällisyydestä. Tuskimpa siis miettivät muita lahjoja ostaessaan, he miettivät itseään, etteivät jää tappiolle lahjojen vaihduttua.

Vierailija
8/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:25"]

Oksettavaa. Tuntuu, että nykyään moni haluaa mahdollisimman suuren hyödyn itselleen lahjoista. Kun saa lahjan, heti lasketaan sen rahallinen arvo. Täytyy olla käytettynä tarpeeksi monta satasta, jotta saaja tuntee hyötyneensä tarpeeksi. Aivan helvetin ahnetta. Ei voi olla elämä onnellista, jos läheisten lahjakin ajatellaan vain rahasummana. Anna kun arvaan, miehenkin pitää ostaa sinulle jouluisin jotain kallista?

Itse ilahdun jo siitä, että joku on muistanut minut. Lahja voi olla minkä hintainen tahansa, minusta on ihanaa kun joku on ostanut/tehnyt jotain minua ajatellen. Tykkään yllättyä.

Nyt kuitenkin olen huomannut tämän älyttömän pinnallisen ja ahneen suhtautumisen lahjoihin. Ei tee mieli enää ostaa näille ahneille, koska heitä on vaikea miellyttää. Enkä ilahdu niin paljon heidän antamistaan lahjoista, koska tiedän etteivät he anna ja vastaanota lahjoja ystävällisyydestä. Tuskimpa siis miettivät muita lahjoja ostaessaan, he miettivät itseään, etteivät jää tappiolle lahjojen vaihduttua.

[/quote]

Ainiin, T: 20v. Olen näköjään täysin vastakohta tuosta edellisestä, hemmotellusta 20vuotiaasta.

Vierailija
9/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistappa paska, anoppi raahasi ateistiperheeseen lapselle Noan arkin.

Vierailija
10/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:32"]

Haistappa paska, anoppi raahasi ateistiperheeseen lapselle Noan arkin.

[/quote]

Lapsi 2 v, ei onneksi näe siinä vielä mitään aivopesumateriaalia siis, mutta rouva tietää varsin hyvin, ettei aiota uskonnoista puhua pätkääkään niin kauan, kun on pienikin riski, että lapsi voi saada pelkoja helvetistä tai ahdistuu taivaalla tuomitsevaa setää.

Vierailija
11/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:25"]

[/quote]

Ainiin, T: 20v. Olen näköjään täysin vastakohta tuosta edellisestä, hemmotellusta 20vuotiaasta.
[/quote]

mielenkiintoista. Olen ainoa lapsi perheessäni ja aina puhutaan siitä että ainot lapset ovat hemmoteltuja itsekeskeisiä paskoja. Tätä ennen en ole törmännyt yhteenkään. Mitä vittua oikeesti? Saan joka vuosi mummiltani lapaset ja lidlin suklaata ja olen pirun onnellinen. Mummin lapaset on parhaita! Kuullostat hirveältä ahneelta paskalta.

T. 17-vuotias ja ainut lapsi

Vierailija
12/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset olisivat kiitollisia jos heillä olisi edes isöäiti, eivät edes lahjoja kaipaisi, kuhan saisivat viettää aikaa mummin kanssa, valitettavasti mummi on jo tuonpuoleisessa. Olet AP todella kiittämätön ja häpeän puolestasi. Anoppi parka.

Vierailija
13/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta miinusta ap.lle

Vierailija
14/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mummo oli varmaan ajatellut antaa satasen, että tulee sopivasti ja vaivattomasti annettua yksi seteli. Nyt, kun joutui sen sijaan juoksemaan maita ja mantuja hakemassa sopivia lahjoja niin osti ne, mitä keksi, ja ne maksoivat sitten mitä maksoivat. Kaikki meistä ei laske pennejä tuolla tavalla kuin ap. 

Vierailija
15/105 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2014 klo 13:25"]

Oksettavaa. Tuntuu, että nykyään moni haluaa mahdollisimman suuren hyödyn itselleen lahjoista. Kun saa lahjan, heti lasketaan sen rahallinen arvo. Täytyy olla käytettynä tarpeeksi monta satasta, jotta saaja tuntee hyötyneensä tarpeeksi. Aivan helvetin ahnetta. Ei voi olla elämä onnellista, jos läheisten lahjakin ajatellaan vain rahasummana. Anna kun arvaan, miehenkin pitää ostaa sinulle jouluisin jotain kallista? Itse ilahdun jo siitä, että joku on muistanut minut. Lahja voi olla minkä hintainen tahansa, minusta on ihanaa kun joku on ostanut/tehnyt jotain minua ajatellen. Tykkään yllättyä. Nyt kuitenkin olen huomannut tämän älyttömän pinnallisen ja ahneen suhtautumisen lahjoihin. Ei tee mieli enää ostaa näille ahneille, koska heitä on vaikea miellyttää. Enkä ilahdu niin paljon heidän antamistaan lahjoista, koska tiedän etteivät he anna ja vastaanota lahjoja ystävällisyydestä. Tuskimpa siis miettivät muita lahjoja ostaessaan, he miettivät itseään, etteivät jää tappiolle lahjojen vaihduttua.

[/quote]

[/quote]

mielenkiintoista. Olen ainoa lapsi perheessäni ja aina puhutaan siitä että ainot lapset ovat hemmoteltuja itsekeskeisiä paskoja. Tätä ennen en ole törmännyt yhteenkään. Mitä vittua oikeesti? Saan joka vuosi mummiltani lapaset ja lidlin suklaata ja olen pirun onnellinen. Mummin lapaset on parhaita! Kuullostat hirveältä ahneelta paskalta. T. 17-vuotias ja ainut lapsi

[/quote]

Ööh, oletan ettei viestisi ollut minulle vaan aloittajalle?

Minäkin olen ainoa lapsi. Ihmettelen myös tuota myyttiä, että ainoat lapset olisivat muka hemmoteltuja ja itsekeskeisiä. Ahneimmat ihmiset, jotka tunnen ovat juuri niitä joilla on sisaruksia. Minä olen hyvinkin epä-hemmoteltu heihin verrattaessa.

T. 20v

Vierailija
16/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olihan tää provo? Olihan?

Vierailija
17/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät ja arvokkaat lahjat, paljon vaivaa nähty. En valittaisi. 

Vierailija
18/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella millaista keskinäistä nokittelua teidän perheessä harrastetaan. Enjoy!

Vierailija
19/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkärin lahjakortti, onko vähän wt?

Vierailija
20/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mäntti, pää pois perseestä, oisko mitään ap?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan