Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kurkkasin anopin lahjat teineille..

Vierailija
21.12.2014 |

Olivat lahjapusseissa. Pojalle 15v. ostettu 20e lahjakortti Mcdonaldsiin, 4kpl leffalippuja ja itsetehdyt lapaset. 13v. tyttö muuten samat mutta lapasten tilalla villasukat. Anoppi itse meinasi aiemmin antaa rahalahjaksi 100e kummallekin, mutta sanoin ettei mielellään rahalahjoja niin ostikin nyt sitten kai halvemmat lahjat (noiden arvo jotain 60e/kpl). Ja tuosta Mäkkäristä nyt en sano mitään, olisi nyt vaikka mielummin johonkin vaatekauppaan kuin roskaruokaan ostanut. Teinit kyllä varmaan tykkää, mutta ihmetyttää tämä "arvonalennus", kosto äidille eli minulle kun huomautin että rahalahja huono? Harmi, että lapset joutuu kärsimään.. Mitä mieltä?

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä kehtaat oikeesti valittaa? Voi nyt jo vittujen vittu...

Vierailija
82/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä-vitun-väliä on lahjan rahallisella arvolla jos se saajaansa ilahduttaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:21"]

Jooh, te voitte jatkaa sitä mollaamistanne ihan rauhassa, MINÄ poistun nyt! (ainiin teidän mielestä olin provo) Ap. 

[/quote]

haluaisin tietää miksi mielestäsi rahalahjaa ei saanut antaa? Itselleni se on teiniltä asti ollut osuvin lahja. 

[/quote]

Rahalahjat ovat tylsiä ja mielikuvituksettomia. Mitä siitä tulisi jos kaikki antaisivat rahaa toisilleen?

Vierailija
84/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:21"]

Jooh, te voitte jatkaa sitä mollaamistanne ihan rauhassa, MINÄ poistun nyt! (ainiin teidän mielestä olin provo) Ap. 

[/quote]

haluaisin tietää miksi mielestäsi rahalahjaa ei saanut antaa? Itselleni se on teiniltä asti ollut osuvin lahja. 

[/quote]

Rahalahjat ovat tylsiä ja mielikuvituksettomia. Mitä siitä tulisi jos kaikki antaisivat rahaa toisilleen?

[/quote]

Onnistuneita lahjoja? Jokainen ostaa sitten itselleen mitä haluaa. Eikä tartte äidin napista että on huono lahja 

Vierailija
85/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa ostaa lahjakorttia Pentikiin, iäkkäille ihmisille, samoin kuin viinipullo tökerö, oli sitten laadukasta tai ei, yrität kovasti mutta epäonnistuit. Jos et siis ole provo mihin vastauksesi tyyliltään kyllä viittaisivat. Et siis pystynyt vastaamaan tuohon kysymykseen sinun vanhempiesi antamista laatulahjoista?

Vierailija
86/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto miettii rahassa lahjan arvoa?

Vierailija
87/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu pahalta, miten vähän joku rahanahne vajakki miniä arvostaa "neulomuksia". Törppö ei ole varmasti ikinä vaivannut päätään esim. sillä, miten monta tuntia menee vaikkapa villasukkien tekemiseen. Täysidiootti!!!!!!

Vierailija
88/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:03"]

Niinkuin sanoit 'teinit kyllä varmaan tykkää' niin miksi sitten valitat? Sehän se pää asia on että ne tykkää, ne lahjat eivät ole sinulle vaan lapsillesi.  Minun lapset olisi todella mielissään leffalipuista ja mäkkärin lahjakortista.

[/quote]Jokainen äiti haluaa parasta lapsilleen.. olisi ostanut vaikka vielä lisää leffaippuja, samalla vaivalla olisi mennyt. ap.
[/quote]

Että sä olet typerä ihminen? Sain aivokasvaimen lukemalla näitä sun pinnallisia valituksia.

Vierailija
89/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niinkuin sanoit 'teinit kyllä varmaan tykkää' niin miksi sitten valitat? Sehän se pää asia on että ne tykkää, ne lahjat eivät ole sinulle vaan lapsillesi.  Minun lapset olisi todella mielissään leffalipuista ja mäkkärin lahjakortista.

[/quote]Jokainen äiti haluaa parasta lapsilleen.. olisi ostanut vaikka vielä lisää leffaippuja, samalla vaivalla olisi mennyt. ap."

Ei se ole lapsen parasta, sillä jokaiselle äidille kuuluu opettaa lapsilleen kauniit käytöstavat ja ettei lahjan arvoa edes mitata rahassa, vaan aivan muissa arvoissa, eikä edes isovanhemmille ladella 100e lahjatoivomuksia. Ei, sen tulisi ymmärrää niin lapsi kuin lapsen vanhemmat. Jos isovanhemmat antavat, niin se on ok. mutta noinkin kallista lahjaa ei ääneen toivota.

Vierailija
90/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:55"]Eli teistä ei yhtään outoa, että anoppi panostikin lasten lahjoihin paljon vähemmän kuin lupasi? Eli oli ajatellut käyttää 200e, mutta käyttikin vain 120e? ap.
[/quote]
Eli sua ei häiritse mikään muu kuin se, että tuli nyt rahallisesti vähemmän arvokkaat lahjat? Vaikutat ahneelta paskalta. Ole onnellinen lastesi puolesta että heillä on mummo joka haluaa heille lahjoja antaa.

Vierailija
91/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:16"]

Anoppi varmaan tuntee miniansa ja nain ollen sujauttaa myos rahaa teinin kateen kun sina et ole kyttaamassa...

[/quote]

Meillä mummo, vähistä varoistaan, antaa 50 euroisia lempilapsenlapsilleen. Niille, jotka käyvät häntä katsomassa. Eikä niistä saisi vanhemmille sanoa, mutta meillä poika sanoo kun kyselee, kehtaako noita ottaa. 

Vierailija
92/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lahjoja pitää mennä kurkkimaan? Eiväthän ne ole sinulle vaan lapsille. 

Ole kiitollinen, että anoppi muistaa lapsia, vaikkeivat lahjat olekaan sinun mielesi mukaisia. Oletkos varma, että lapset eivät ole itse toivoneet noita.

Vierailija
93/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:55"]Eli teistä ei yhtään outoa, että anoppi panostikin lasten lahjoihin paljon vähemmän kuin lupasi? Eli oli ajatellut käyttää 200e, mutta käyttikin vain 120e? ap. [/quote] No ei ole. 20 e mäkkiin, n. 50 e lippuihin, n. 10 e lankoihin (ja työ!). Yhden lapsen setti siis n. 80 euroa ja mielestäni paljon enemmän nähty vaivaa kuin antamalla rahaa. Mutta mä olenkin vain tällanen teini, voin olla väärässä.

[/quote] Finnkinon joululiput 38e/4kpl + Mäkki = 58euroa. Noita omia neuloksia en laske, sillä ne olisi luultavasti antanut muutenkin! Ap.
[/quote]

Siis lasketko sä vaan sitä paljon rahaa on mennyt? Pitää olla kallis lahja että on hyvä?? Toivottavasti tää on provo. Jos ei, niin oot vitun moukka. Älä kasvata lapsiasi samanlaisiksi!

Vierailija
94/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:55"]

Eli teistä ei yhtään outoa, että anoppi panostikin lasten lahjoihin paljon vähemmän kuin lupasi? Eli oli ajatellut käyttää 200e, mutta käyttikin vain 120e? ap.

[/quote]

Suu suppuun seuraavalla kerralla, kun ehdottelee rahalahjaa. Mitä menit nyrpistelemään silloin, kun tarjosi sitä. Ihan omaa vikaasi tuo "arvonallennus". Ja ota muuten huomioon, ettei villasukat ja lapasetkaan ole mitään ilmaisia. Niihin menee materiaaleja plus aikaa. Ja vielä sellainen juttu, että ihmiselle, joka ottaa muut ja muiden antamat lahjat itsestäänselvyyksinä kuten sinä, on todella kimuranttia antaa yhtään mitään. Sillä teit niin tai näin, narina jälkikäteen seuraa 100% varmuudella.

[/quote]juups ymmärrän jos kyse olisi minusta, mutta tämä meni nyt lasten piikkiin! Ja tuon ikäiset ymmärtää jo rahan arvonkin.
[/quote]
Rahan arvon?? Entäs lahjan arvon? Tai ystävällisyyden ja rakkauden arvon? Minkälaisiksi ahneiksi paskoiksi sä lapsiasi kasvatat? Ei hyvä luoja.

Vierailija
95/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:07"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 21:03"]

Niinkuin sanoit 'teinit kyllä varmaan tykkää' niin miksi sitten valitat? Sehän se pää asia on että ne tykkää, ne lahjat eivät ole sinulle vaan lapsillesi.  Minun lapset olisi todella mielissään leffalipuista ja mäkkärin lahjakortista.

[/quote]Jokainen äiti haluaa parasta lapsilleen.. olisi ostanut vaikka vielä lisää leffaippuja, samalla vaivalla olisi mennyt. ap.
[/quote]

Sä oot ihan hirveä ihminen! Et ansaitse lapsia tai joulua!

Vierailija
96/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä oikein mariset? Kaikilla lapsilla ei edes ole mummia. Tai on sitten on, muttei anna joululahjaksi mitään. Olisit tyytyväinen tai pitäisit edes mölyt mahassasi.

Vierailija
97/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävytön pässi.

Vierailija
98/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain mummilta kerran suihkusaippuan... Hinta hurjat 2€. En hakenut ja mennyt siihen lukioon (Lyseo) johon mummi halusi vaan siihen mihin itse halusin (Madetojan musiikkilukio) niin se oli kosto.

-N16

Vierailija
99/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten vähän hemmoteltu, koska olisin pettynyt tuollaisesta lahjasta. Olen 20v. Aina saan isovanhemmilta rahaa. Olen kyllä ainoa lapsenlapsi, eli minulle syytävät omaisuutensa kaksi kertaa vuodessa, jouluna ja syntymäpäivänä. Rakastaisin heitä vaikka eivät lahjoisi, mutta olen kyllä tottunut odottamaan arvokkaampia lahjoja. Leffaliput on aina kiva, mutta pelkästään aika pieni lahja, Mäkkärissä en itse käy joten sitä en ymmärrä ollenkaan. Itsekudotut sukat ja lapaset on ihania, niiden eteen on nähty vaivaa. Mutta kuten sanoin, odottaisin niiden lisäksi kirjekuorta. 

Vierailija
100/105 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 22:33"]Mä sain mummilta kerran suihkusaippuan... Hinta hurjat 2€. En hakenut ja mennyt siihen lukioon (Lyseo) johon mummi halusi vaan siihen mihin itse halusin (Madetojan musiikkilukio) niin se oli kosto.

-N16
[/quote]

Sori, typo luurilla. Siis 17 olen nyt. Sinä jouluna olin 15. Niin ja tiedän sen siitä, kun äiti kysyi miksi niin eriarvoiset lahjat. Veljeni sai mummilta uuden Xboxin. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän