Vaimo ei ole laittanut tikkua ristiin joulun eteen.
Jos talo on vielä huomenna tässä kunnossa kun tulen duunista, saapi vaimo jäädä viettämään yksin joulua sikolättiin. Minä ja lapset ajellaan mutsille.
Kommentit (85)
MEILLÄ mies ei ole laittanut tikkua ristiin joulun eteen. Huomenna kun tulen töistä, en kyllä tykkää jos kaikki on edelleen tekemättä.Ei kai se sitten auta muuta kun tehdä työpäivän päälle kaikki itse.Mies on kyllä kotona työttömänä, mutta eipä näytä kotihommat kiinnostavan...
hmm. Mä myönnän. Mullakin meinas jäädä tää joulu ihan välistä. Onneksi mulla on ymmärtäväinen ja välittävä mies. Se otti päivän töistä vapaata, vei toisen lapsen hoitoon ja passitti mut pihalle vauvan kanssa lenkkeileen. Sillä välin se siivos suurinmanosan huushollista. Tehtiin kyllä vaihtokin ja pääsin minä lattioita pesemään, mutta tuo kaikki mitä mies teki, oli kuitenkin maailman paras joululahja minulle :)
Onneksi mun ei tarvitse olla kodinhengetär ja täydellisen joulun luoja. Mies on tyytyväinen ja onnellinen mun kanssa vaikka en tekisi yhtäkään jouluvalmistelua :)
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:32"]Puhutaanko tässä himmelin tekemisestä vai mitä tikkuja odotat vaimon laittavan ristiin? En ymmärrä.
[/quote]
Ei himmeliä tehdä tikuista, vaan kuivatuista oljista. :p
Käymme molemmat töissä, emmekä kumpikaan kaipaa joulunhössötystä. <3 asunto suht' siisti, mitä nyt jotain roinaa pöydillä. Eikä yhtään joululahjaa olla ostettu, eikä mitään joulunkoristeita.
Katsomme säälien porukkaa, jotka päivästä toiseen jaksavat shoppailla (ostavat mitä turhinta krääsää), leipoa, siivota....
Laskekelen huvinvuoksi mielessäni tähän tapaan: voitin sut, olen 100 euroa rikkaampi, kun en ostanut tuota lahjaa. Ah, saan levätä tämän illan, toisin kuin alakerran porukka. Ei ole stressiä autojonossa, joka kiemurtelee ostarin pihaan. Ei kipeitä jalkoja. Kukaan ei velvoita tekemään mitään joulun eteen. :) <3
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:21"]
Siihen vitun arjen pyörittämiseen ei mee niin paljoa aikaa etteikö kotona loisiva luuska pystyisi siivoamasn tai leipomaan. Ihan käsittämätöntä ajatella että toisen pitäisi työpäivän jälkeen alkaa yksin tekemään kaikki tuo. Kaikkein fiksuinta olisi tehdä ja laittaa yhdessä, silleen ettei kumpikaan laske ja luettele kuinka paljon MINÄ olen tehnyt ja kuinka vähän SINÄ
[/quote]Ihan käsittämätöntähän se on , että toinen joutuu työpäivän päälle tekenään kaikki kotityöt vaikka toinen on kotona. Meilläkin on näin. Mutta riittääkö sympatiat jos se töissä käviä onkin nainen ja mies kotona. Onko helpompi hyväksyä se ,että nainen tekee vielä yksin kaikki kotityöt vaikka mies on kotona? Miten sen miehen sais uskomaan että "naisten" töitä voi mieskin tehdä, eikä se arvo tai maine siitä kärsi. Hänen ei kuulema tarvii tehdä....
Äitin poika. Ilmeisesti et itse osaa tehdä mitään. Miten ois aloitus vaimolle, että aletaas joulusiivoius.
Meillä mies hoitaa suurimman osan jouluhommista koska se on hänelle tärkeämpää. Minulle on aivan sama, onko ikkunassa jouluvaloja tai onko kämppä kuurattu lattiasta kattoon parin päivän takia. Kunhan olohuoneen nurkasta löytyy kuusi, pöydässä on kinkku ja lapsilla lahjoja, olen tyytyväinen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:50"]
Olenhan minä laittanut. Ostanut viiniä ja suklaata joulua varten, mutta ne on vaimo jo nauttinut. Laittanut jouluvalot pihaan. Siivonnut autotallin. Tein sinappisilakkaa. Vein lapset katsomaan teatteria, että vaimo olisi saanut tehdä kotona jotain rauhassa. Kun tultiin kotiin, kuunteli joululauluja sohvalla, joi punaviiniä tabletti sylissä.
[/quote]
Ajattelit ilmeisesti viettää joulun autotallissa kun sen siivosit jouluksi? Eikö olis ollut viisaamapaa siivota sen autotallin sijasta sitä kotia? Kaipa sen autotallin olis ehtinyt siivota myöhemminkin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:10"]hmm. Mä myönnän. Mullakin meinas jäädä tää joulu ihan välistä. Onneksi mulla on ymmärtäväinen ja välittävä mies. Se otti päivän töistä vapaata, vei toisen lapsen hoitoon ja passitti mut pihalle vauvan kanssa lenkkeileen. Sillä välin se siivos suurinmanosan huushollista. Tehtiin kyllä vaihtokin ja pääsin minä lattioita pesemään, mutta tuo kaikki mitä mies teki, oli kuitenkin maailman paras joululahja minulle :)
[/quote]
Kaikista naisista tosiaan ei ole äidiksi..
Paa semmoinen laiska akka kierrätykseen. Kyllä niitä kunnon vaimojakin löytyy.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:21"] Siihen vitun arjen pyörittämiseen ei mee niin paljoa aikaa etteikö kotona loisiva luuska pystyisi siivoamasn tai leipomaan. Ihan käsittämätöntä ajatella että toisen pitäisi työpäivän jälkeen alkaa yksin tekemään kaikki tuo. Kaikkein fiksuinta olisi tehdä ja laittaa yhdessä, silleen ettei kumpikaan laske ja luettele kuinka paljon MINÄ olen tehnyt ja kuinka vähän SINÄ [/quote]Ihan käsittämätöntähän se on , että toinen joutuu työpäivän päälle tekenään kaikki kotityöt vaikka toinen on kotona. Meilläkin on näin. Mutta riittääkö sympatiat jos se töissä käviä onkin nainen ja mies kotona. Onko helpompi hyväksyä se ,että nainen tekee vielä yksin kaikki kotityöt vaikka mies on kotona? Miten sen miehen sais uskomaan että "naisten" töitä voi mieskin tehdä, eikä se arvo tai maine siitä kärsi. Hänen ei kuulema tarvii tehdä.... [/quote] Mä en eritellyt kumpaa sukupuolta se kotona loisiva luuska on. Mun käsityksen mukaan arjen pyörittämiseen sisältyy siivous, pyykkäys ja ruuanlaitto. Ne on sitä arkea parhaimmillaan.
[/quote]
Siistipä kieltäsi. Väität ettet nimennyt kotona olevaa "luuskaa". Kokemukseni mukaan luuskalla kuitenkin tarkoitetaan naispuolista ihmistä tai huonokuntoista hevosta. Kumpi sinulla oli mielessäsi? Nainen vai hevonen?
Sinänsä olen samaa mieltä kanssasi, että yhdessä laittamalla joulu tuntuu jo joulultakin. En kuitenkaan voi peukuttaa kommenttejasi pelkästään käyttämäsi kielen vuoksi.
Tekisin mielelläni jouluvalmistelut koko perheen voimin enkä passuuttaisi itseäni kenelläkään. En myöskään haluaisi komentaa ketään valmistamaan joulua yksin meidän perheessä. Haluan valmistaa joulun kaikkien kanssa yhdessä. Mielestäni on myös syytä miettiä tarkkaan, kannattaako joulun vuoksi raataa itsensä henkihieveriin. Nimittäin kokemukseni mukaan joulu tulee, vaikka sen eteen ei tekisi mitään. Jos joskus ei vaan jaksa, niin sitten ei jaksa. Joulu tulee seuraavanakin vuonna.
[/quote]
Kyllä mä sanon luuskaksi ketä vaan joka makaa kotona ja odottaa passaamista, sukupuolesta riippumatta. Tässä ap:n tapauksessa luuska on vaimo, monen ketjuun vastanneen kohdalla mies.
Ja lasken myös joulun laittamisen arjen pyörittämiseen, sekin on sitä perhe-elämää. Kuten päivittäisten askareitten, myös joulun pitäisi olla kaikkien vastuulla. Yksi osaa ehkä paremmin leipoa tai laittaa ruuat, toinen siivota. Lapset voi ottaa mukaan touhuun jo ihan pienestä asti.
Oletteko ap sopineet vaimosi kanssa että hän hoitaa nämä asiat vai oletatko vain näin?
Olisi ollut varmasti erilaiset mielipiteet jos otsikko olisi ollut "mies ei ole laittanut tikkua ristiin joulun eteen".
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:21"] Siihen vitun arjen pyörittämiseen ei mee niin paljoa aikaa etteikö kotona loisiva luuska pystyisi siivoamasn tai leipomaan. Ihan käsittämätöntä ajatella että toisen pitäisi työpäivän jälkeen alkaa yksin tekemään kaikki tuo. Kaikkein fiksuinta olisi tehdä ja laittaa yhdessä, silleen ettei kumpikaan laske ja luettele kuinka paljon MINÄ olen tehnyt ja kuinka vähän SINÄ [/quote]Ihan käsittämätöntähän se on , että toinen joutuu työpäivän päälle tekenään kaikki kotityöt vaikka toinen on kotona. Meilläkin on näin. Mutta riittääkö sympatiat jos se töissä käviä onkin nainen ja mies kotona. Onko helpompi hyväksyä se ,että nainen tekee vielä yksin kaikki kotityöt vaikka mies on kotona? Miten sen miehen sais uskomaan että "naisten" töitä voi mieskin tehdä, eikä se arvo tai maine siitä kärsi. Hänen ei kuulema tarvii tehdä.... [/quote] Mä en eritellyt kumpaa sukupuolta se kotona loisiva luuska on. Mun käsityksen mukaan arjen pyörittämiseen sisältyy siivous, pyykkäys ja ruuanlaitto. Ne on sitä arkea parhaimmillaan.
[/quote]
Siistipä kieltäsi. Väität ettet nimennyt kotona olevaa "luuskaa". Kokemukseni mukaan luuskalla kuitenkin tarkoitetaan naispuolista ihmistä tai huonokuntoista hevosta. Kumpi sinulla oli mielessäsi? Nainen vai hevonen?
Sinänsä olen samaa mieltä kanssasi, että yhdessä laittamalla joulu tuntuu jo joulultakin. En kuitenkaan voi peukuttaa kommenttejasi pelkästään käyttämäsi kielen vuoksi.
Tekisin mielelläni jouluvalmistelut koko perheen voimin enkä passuuttaisi itseäni kenelläkään. En myöskään haluaisi komentaa ketään valmistamaan joulua yksin meidän perheessä. Haluan valmistaa joulun kaikkien kanssa yhdessä. Mielestäni on myös syytä miettiä tarkkaan, kannattaako joulun vuoksi raataa itsensä henkihieveriin. Nimittäin kokemukseni mukaan joulu tulee, vaikka sen eteen ei tekisi mitään. Jos joskus ei vaan jaksa, niin sitten ei jaksa. Joulu tulee seuraavanakin vuonna.
[/quote]
Kyllä mä sanon luuskaksi ketä vaan joka makaa kotona ja odottaa passaamista, sukupuolesta riippumatta. Tässä ap:n tapauksessa luuska on vaimo, monen ketjuun vastanneen kohdalla mies.
Ja lasken myös joulun laittamisen arjen pyörittämiseen, sekin on sitä perhe-elämää. Kuten päivittäisten askareitten, myös joulun pitäisi olla kaikkien vastuulla. Yksi osaa ehkä paremmin leipoa tai laittaa ruuat, toinen siivota. Lapset voi ottaa mukaan touhuun jo ihan pienestä asti.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta.. Onko harmainta aavistusta kuinka paljon uhmaikäisten kaksosten kanssa "vaan maataan kotona"? Tai kuinka vitun helppoa niiden kanssa on siivota, ruuanlaitosta puhumattakaan?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:32"]Puhutaanko tässä himmelin tekemisestä vai mitä tikkuja odotat vaimon laittavan ristiin? En ymmärrä.
[/quote]
Ei himmeliä tehdä tikuista, vaan kuivatuista oljista. :p
[/quote] Tiedän kyllä :D Olen joskus tehnytkin himmelin. Nykyään ei enää kiinnosta laittaa tikkuja ristiin joulunakaan.
Mikä tässä nyt on ongelma? Autotalli on siivottu, sinne siis jouluviettohon! Vaimo paistaa pipareita, kaupasta saa kaiken valmiina joten en ymmärrä aloittajan pointtia.
Oletko sattunut ottamaan asiaa puheeksi vaimosi kanssa?
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:00"]
Voitte viettää joulun siellä siistissä autotallissa. Olisit käyttänyt senkin ajan joulusiivoukseen.
[/quote]
:DDD