Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei ole laittanut tikkua ristiin joulun eteen.

Vierailija
21.12.2014 |

Jos talo on vielä huomenna tässä kunnossa kun tulen duunista, saapi vaimo jäädä viettämään yksin joulua sikolättiin. Minä ja lapset ajellaan mutsille. 

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu jätä se

Vierailija
62/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:29"]

Miksi se olis yksin sun vaimon tehtävä? Siivoa itse sikälättis.

[/quote]

Mies on TÖISSÄ! Ansaitsee RAHAA! Sitä samaa RAHULIA jolla akka kotona ostaa sidukkaa. Jos ei akka jaksa pistää asian eteen tikkua ristiin niin on aika lähteä.

Vierailija
64/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:21"] Siihen vitun arjen pyörittämiseen ei mee niin paljoa aikaa etteikö kotona loisiva luuska pystyisi siivoamasn tai leipomaan. Ihan käsittämätöntä ajatella että toisen pitäisi työpäivän jälkeen alkaa yksin tekemään kaikki tuo. Kaikkein fiksuinta olisi tehdä ja laittaa yhdessä, silleen ettei kumpikaan laske ja luettele kuinka paljon MINÄ olen tehnyt ja kuinka vähän SINÄ [/quote]Ihan käsittämätöntähän se on , että toinen joutuu työpäivän päälle tekenään kaikki kotityöt vaikka toinen on kotona. Meilläkin on näin. Mutta riittääkö sympatiat jos se töissä käviä onkin nainen ja mies kotona. Onko helpompi hyväksyä se ,että nainen tekee vielä yksin kaikki kotityöt vaikka mies on kotona? Miten sen miehen sais uskomaan että "naisten" töitä voi mieskin tehdä, eikä se arvo tai maine siitä kärsi. Hänen ei kuulema tarvii tehdä.... [/quote] Mä en eritellyt kumpaa sukupuolta se kotona loisiva luuska on. Mun käsityksen mukaan arjen pyörittämiseen sisältyy siivous, pyykkäys ja ruuanlaitto. Ne on sitä arkea parhaimmillaan.

[/quote]

Siistipä kieltäsi. Väität ettet nimennyt kotona olevaa "luuskaa". Kokemukseni mukaan luuskalla kuitenkin tarkoitetaan naispuolista ihmistä tai huonokuntoista hevosta. Kumpi sinulla oli mielessäsi? Nainen vai hevonen? 

Sinänsä olen samaa mieltä kanssasi, että yhdessä laittamalla joulu tuntuu jo joulultakin. En kuitenkaan voi peukuttaa kommenttejasi pelkästään käyttämäsi kielen vuoksi.

Tekisin mielelläni jouluvalmistelut koko perheen voimin enkä passuuttaisi itseäni kenelläkään. En myöskään haluaisi komentaa ketään valmistamaan joulua yksin meidän perheessä. Haluan valmistaa joulun kaikkien kanssa yhdessä. Mielestäni on myös syytä miettiä tarkkaan, kannattaako joulun vuoksi raataa itsensä henkihieveriin. Nimittäin kokemukseni mukaan joulu tulee, vaikka sen eteen ei tekisi mitään. Jos joskus ei vaan jaksa, niin sitten ei jaksa. Joulu tulee seuraavanakin vuonna. 
[/quote]

Kyllä mä sanon luuskaksi ketä vaan joka makaa kotona ja odottaa passaamista, sukupuolesta riippumatta. Tässä ap:n tapauksessa luuska on vaimo, monen ketjuun vastanneen kohdalla mies.

Ja lasken myös joulun laittamisen arjen pyörittämiseen, sekin on sitä perhe-elämää. Kuten päivittäisten askareitten, myös joulun pitäisi olla kaikkien vastuulla. Yksi osaa ehkä paremmin leipoa tai laittaa ruuat, toinen siivota. Lapset voi ottaa mukaan touhuun jo ihan pienestä asti.

[/quote]
Ihan mielenkiinnosta.. Onko harmainta aavistusta kuinka paljon uhmaikäisten kaksosten kanssa "vaan maataan kotona"? Tai kuinka vitun helppoa niiden kanssa on siivota, ruuanlaitosta puhumattakaan?
[/quote]

Missäs viestissä ap puhui uhmaikäisistä kaksosista? Jos taas itsestäsi puhut niin oma on häpeäsi jos et saa kakaroitasi kuriin

Vierailija
65/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:25"]

Mies kyllä osallistuu lastenhoitoon ja laittaa ruokaakin. Tarkoitan vain, että naisia tosiaan on erilaisia. Eikä se välttämättä näy edes ulospäin. Esimerkin naisistakin ottaisin vaimoksi ensimmäisen jos minun olisi tehtävä valinta vain ulkonäön perusteella; ensimmäinen näytti niin vaimolta kuin nainen voi näyttää, toinen enemmän sellaiselta itseensä keskittyvältä ikisinkulta. Mutta luonteet olivatkin sitten ihan päinvastoin. 

[/quote]Näin se valitetavasti on. Oman nykyiseni mielestä miehen kuuluu tehdä sekä kotityöt ja palkkatyöt. Nainen käy kurssilla ja jumpassa. On kohta entinen.

Vierailija
66/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin tässä vielä itseeni ja pohdin, josko voisin vielä jotain tehdä itsekin tässä. Jynssäsin saunan ja pesuhuoneen. Sitten kävin vielä pihalla hakkaamassa klapeja takkaan. Tämän jälkeen yritin puhua vaimon kanssa siitä imuroimisesta ja lasten lelujen siivoamisesta. Ei kuulemma nyt ehdi. Villapaita menee joululahjaksi ja se pitää ommella valmiiksi.

Vierailija
67/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paskaista teillä on kun joulusiivous tressaa? Eikö siihen riitä aivan normaali pintojen pesu ja tavaroien järjestäminen? Jos löytyy sauna niin siitä vaan harja käteen ja mäntysuovalla lauteet läpi. Kuusi olohuoneen nurkkaan ja pallot + valot kuuseen. Pöydille punaiset pöytäliinat ja joulukukka jonnekin näytille. Puolisolle lahja ja lapsille muutama paketti. Ei se lahjan hankkiminen voi olla vaikeaa. Lahjat voi käydä paketoiduttamassa jollain partio paketointipisteellä muutamalla roposella. Piparit, laatikot, rosolli, sillit, jopa riisipuuron.. kaikki saa valmiina! Kinkku vaan yöski uuniin ja TADAA meillä on joulu!

Mikä helvetti siinä joulussa on niin vaikeaa?

Vierailija
68/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Sun kannattaisi kyllä erota noin itsekkäästä punkkuvalaasta. En katselisi tuollaista päivääkään mieheltäni. T:26v vaimo

Vierailija
69/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 15:52"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 14:54"]

Sun vaimos osaa olla stressaamatta :)

[/quote]

Laiskahan tuo on.

[/quote]Laiska sekä hemmoteltu. Siperiaan vaan oppimaan vaimoksi.

Vierailija
71/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:14"]

Miten paskaista teillä on kun joulusiivous tressaa? Eikö siihen riitä aivan normaali pintojen pesu ja tavaroien järjestäminen? Jos löytyy sauna niin siitä vaan harja käteen ja mäntysuovalla lauteet läpi. Kuusi olohuoneen nurkkaan ja pallot + valot kuuseen. Pöydille punaiset pöytäliinat ja joulukukka jonnekin näytille. Puolisolle lahja ja lapsille muutama paketti. Ei se lahjan hankkiminen voi olla vaikeaa. Lahjat voi käydä paketoiduttamassa jollain partio paketointipisteellä muutamalla roposella. Piparit, laatikot, rosolli, sillit, jopa riisipuuron.. kaikki saa valmiina! Kinkku vaan yöski uuniin ja TADAA meillä on joulu!

Mikä helvetti siinä joulussa on niin vaikeaa?

[/quote]

Musta on ankeinta ikinä, jos kaikki ruoka on ostettu valmiina... Ei niitä ruokia voi montaa päivää putkeen syödä, eivätkä mielestäni tee juhlaa. Kyllä jos haluan juhlistaa jotain, niin syön jotain muuta kuin eineksiä...

Vierailija
72/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hei ap! Sun kannattaisi kyllä erota noin itsekkäästä punkkuvalaasta. En katselisi tuollaista päivääkään mieheltäni. T:26v vaimo"

Minä taas mummona ihmettelen, millaisia nyhveröitä tämän päivän miehet ovat, kun kuvittelevat oman vaimonsa äitinään, joka tekee lapsuuden joulut ja suursiivoukset, lastenhoidon ohessa. Meillä jo 60-luvulla mies hoiti oman osuutensa ja palkkasi siivoojat ja jopa pyykit pesetettiin pesulassa, eikä tullut kuuloonkaan, että lastenhoitaja olisi komennettu jouluvalmisteluihin. Missä on tämän päivän tasa-arvo?

Nykyään kotirouvia on harvassa, vaan kotona olevat naiset ovat pienten lasten äitejä ja luulisi  miehellekin olevan tärkeintä oman lasten hyvinvointi, eikä niinkään siivoukset tai joulun valmistelut. Kotiäidin arkihan on pitkälti lastenhoitoa, pyykkäystä, ruuanlaittoa jne. näin oli ainakin ennen. 

Jos miehen joulu on kiinni, suursiivouksista ja runsaasta jouluruuista, kannattaa kurkistaa vaikka Marttojen-sivuille, sielät saa paljon hyviä vinkkiä, miten lapsiperheen jouluvalmistelut voi tehdä, eikä miehen kannata muuttua jälleen lapseksi, kun ennen oli perheen apuna kotiapulaiset ja lastenhoitajat ja nainen sai olla miehensä vaimo, eikä kodinhoitaja.

Vierailija
73/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen villapaidan voi antaa korttina ja sanoa, et toimitusaika on vko, pari.

Vierailija
74/85 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 20:01"]

Menin tässä vielä itseeni ja pohdin, josko voisin vielä jotain tehdä itsekin tässä. Jynssäsin saunan ja pesuhuoneen. Sitten kävin vielä pihalla hakkaamassa klapeja takkaan. Tämän jälkeen yritin puhua vaimon kanssa siitä imuroimisesta ja lasten lelujen siivoamisesta. Ei kuulemma nyt ehdi. Villapaita menee joululahjaksi ja se pitää ommella valmiiksi.

[/quote]

Ap, vaimosihan valmistelee joulua - omalla tavallaan. Hän tekee joululahjaa! Itse neulottu villapaita on arvokas lahja. Olisit ylpeä taitavasta vaimostasi!

Ja hyvä, kun ryhdistäydyit hieman ja siivosit teillä saunan. Puhtaassa saunassa on kiva saunoa jouluaattona. Ostatte laatikot sun muut leipomukset kaupasta valmiiksi, paistatte kinkun, hankitte kuusen ja koristatte sen yhdessä. Ei teillä tarvitse puunata nurkkia topsipuikolla, ihan normi viikkosiivous riittää. 

Ja - ta daa! - teillä on ihan oikea joulu. 

Hyvää joulua teille kaikille!

P.S. Lopettakaa se tyhjästä kitiseminen. Joulu tulee ihan varmasti, vaikka kaikkia nurkkia ei olekaan putsattu. Tärkeintä on rauha maassa ja ihmisillä hyvä tahto. Pus! 

Vierailija
75/85 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuliko joulu?

Vierailija
76/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:00"]

Voitte viettää joulun siellä siistissä autotallissa. Olisit käyttänyt senkin ajan joulusiivoukseen.

[/quote]

Ihan hyvä idea sinänsä, kun keittiön pöydällä ja tasoilla ei ainakaan tilaa ole jouluruuille ja syömiselle. Mutta ehkäpä silti vielä olen sen mutsin luo menon kannalla.

[/quote]

Entä jos mutsikin on päättänyt ettei laita sulle joulua? Jos sitäkin vituttaa passata aikusita miestä? 

Vierailija
77/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:21"]

Siihen vitun arjen pyörittämiseen ei mee niin paljoa aikaa etteikö kotona loisiva luuska pystyisi siivoamasn tai leipomaan. Ihan käsittämätöntä ajatella että toisen pitäisi työpäivän jälkeen alkaa yksin tekemään kaikki tuo. Kaikkein fiksuinta olisi tehdä ja laittaa yhdessä, silleen ettei kumpikaan laske ja luettele kuinka paljon MINÄ olen tehnyt ja kuinka vähän SINÄ

[/quote]Ihan käsittämätöntähän se on , että toinen joutuu työpäivän päälle tekenään kaikki kotityöt vaikka toinen on kotona. Meilläkin on näin. Mutta riittääkö sympatiat jos se töissä käviä onkin nainen ja mies kotona. Onko helpompi hyväksyä se ,että nainen tekee vielä yksin kaikki kotityöt vaikka mies on kotona? Miten sen miehen sais uskomaan että "naisten" töitä voi mieskin tehdä, eikä se arvo tai maine siitä kärsi. Hänen ei kuulema tarvii tehdä....
[/quote]

Mä en eritellyt kumpaa sukupuolta se kotona loisiva luuska on. Mun käsityksen mukaan arjen pyörittämiseen sisältyy siivous, pyykkäys ja ruuanlaitto. Ne on sitä arkea parhaimmillaan.

Vierailija
78/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:21"] Siihen vitun arjen pyörittämiseen ei mee niin paljoa aikaa etteikö kotona loisiva luuska pystyisi siivoamasn tai leipomaan. Ihan käsittämätöntä ajatella että toisen pitäisi työpäivän jälkeen alkaa yksin tekemään kaikki tuo. Kaikkein fiksuinta olisi tehdä ja laittaa yhdessä, silleen ettei kumpikaan laske ja luettele kuinka paljon MINÄ olen tehnyt ja kuinka vähän SINÄ [/quote]Ihan käsittämätöntähän se on , että toinen joutuu työpäivän päälle tekenään kaikki kotityöt vaikka toinen on kotona. Meilläkin on näin. Mutta riittääkö sympatiat jos se töissä käviä onkin nainen ja mies kotona. Onko helpompi hyväksyä se ,että nainen tekee vielä yksin kaikki kotityöt vaikka mies on kotona? Miten sen miehen sais uskomaan että "naisten" töitä voi mieskin tehdä, eikä se arvo tai maine siitä kärsi. Hänen ei kuulema tarvii tehdä.... [/quote] Mä en eritellyt kumpaa sukupuolta se kotona loisiva luuska on. Mun käsityksen mukaan arjen pyörittämiseen sisältyy siivous, pyykkäys ja ruuanlaitto. Ne on sitä arkea parhaimmillaan.

[/quote]

Arjen pyörittäminen on aivan eri asia kuin jouluun valmistautuminen (esim. leipominen). Eka on pakollinen, toka ei.  Jos ap haluaa pipareita niin tekee niitä sitten.

Vierailija
79/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:01"]

Voi se mieskin kotihommia tehdä, eikä mittailla naisesta hänen kodin hengetär -määräänsä. Mutta sellaisia miehiä kuin sinä on toki pilvin pimein. Luuletko sä, että tämän päivän naisia kiinnostaa, että mies osaa korjata autoa?

[/quote]

:D

Missä sanoin, että naisia kiinnostaisi miehen autonkorjaustaidot? Kunhan annoin esimerkin siitä, ettei se ulkonäkö kerro miehestäkään välttämättä kovin paljoa kun olin ensin kertonut tositarinan siitä, miten ulkonäön perusteella ei aina kannata tehdä päätelmiä naisesta. 

Vierailija
80/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen juuri sellainen "ei vissiin äidiksi soveltuva"
...täällä piparit leivotaan ehdottomasti valmistaikinasta (lapset ovat kumpikin köksäntunneilla jo opetelleet sen taikinankin teon, minä en ikinä), joulusiivousta teen parhaillaan Yhdessä lasten kanssa (mies töissä), joulun vietämme muualla, joten kuusta en hankkinut (lapset on sitä mieltä, ettei tarvitse), ostin vain jouluisia kukkakimppuja pöydille (toivottavasti eivät kuole, kun ollaan itse täältä poissa), en ole kotia oikein koristellut, kun olen siinä vähän kömpelö....
Lapsille olen ostanut lahjat ja miehelle myös. Rakastan mun perhettä yli kaiken ja perheeni myös tietää sen. Onneksi rakastavat ja tykkäävät myös musta, vaikka kaulin ei mun kädessä niin hyvin pysykään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä