Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesäkeittoa sairaalassa

Vierailija
22.08.2026 |

voiko olla enää huononpaa ruokaa sairaalassa kuin kesäkeitto, ei voi. Sellaista oli koetettu tarjota miehelleni joka oli leikkauksen takia sairaalassa ja ollut syömättä yli vuorokauden. Sitten oli koettanut jos hoitaja hakisi kahviosta hänelle sämpylän muttei se onnistunut vaikka hänellä oli käteistä hieman mukana. Todella kurja oli olla nälässä mutta tästä opimme, että ota matkaan omat eväät jos joudut olemaan sairaalassa yön tai toisenkin. No, minä jouduin tapaturmaan jossa nilkkani murtui ja se leikattiin kiireellisenä samana päivänä. Sain illalla sairaalassa leivän ja kahvin mutta vieruskaverini ei millään olisi saanut vaan minä sanoin siitä hoitajalle, että kello on 20 ja nainen ei ole saanut syötävää, sitten tuotiin. Mikä se on kun ruuan kanssa ollaan pihejä ja isot maksut kyllä peritään, hävettävää ja johdon pitää muuttaa tätä tapaa, ei hoitajat voi sille mitään.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaruoan on tarkoitus pitää teidät hengissä, ja sitäkään ei tarjoilla, jos tulossa on paastoa vaativa tutkimus tai toimenpide.

Terkuin osastokeittiön hyvä haltia, sairaalahuoltaja 

Vierailija
2/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten syö kesäkeiton jos yökkäys tulee kun koettaa lusikan suuhun laittaa, ei koskaan ole mieheni syönyt maitokeittoa jossa joku juurespala.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan voi kyllä tilata ruokaa ulkopuolelta.

Vierailija
4/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto on pahaa. Maitolitkussa lilluvia kasviksia. Yäk! 🤮🤮🤮🤮🤮🤮

Vierailija
5/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ooo, voisikin tehdä kunnon kesäkeiton tänään

Vierailija
6/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehtynä herkkua, huolimattomasti tehtynä kamalaa. Opettele itse tehdä kunnolla, nyt olet saanut vain huolimattomasti tehtyjä keittoja tai täysin maistamattomana louskutat leukojasi omien olettamuksiesi perusteella.

Vierailija
7/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia ei kuulu enää politiikkaan eikä edes sairaalaan.

Vierailija
8/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaaloissa ruuat tulevat keskuskeittiöiltä valmiina annoksina. Osastolla on ehkä leipää ja maitoa, mutta ei aina niitäkään. Yleensä ruokaan kuuluu leipä, juoma, ja jälkiruoka. Aina ruoka ei saata olla kaikille mieluista, mutta voi syödä ainakin leivän. Hoitajat eivät voi juosta kanttiiniin hakemaan sämpylöitä ja limua. Jos kaikki potilaat pyytäisivät hoitajaa hakemaan kahvia ym. muuta ei ehtisikään.

Vierailija
9/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tehtynä herkkua, huolimattomasti tehtynä kamalaa. Opettele itse tehdä kunnolla, nyt olet saanut vain huolimattomasti tehtyjä keittoja tai täysin maistamattomana louskutat leukojasi omien olettamuksiesi perusteella.

Miksi sun kaltaiset ihmiset eivät ymmärrä, että kaikki ei pidä kaikesta? Vaikka olisi kuinka hyvin tehty niin ei kaikki ruoka vain ole kaikkien makuun. 

-eri

Vierailija
10/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatia ei kuulu enää politiikkaan eikä edes sairaalaan.

Itse asiassa, jos potilas pyytää ja on syönyt päivällisen (keitto) huonosti, kompensoin kyllä runsaalla iltapalalla, mikäli tilanne sen sallii. Mitään kahviossa juoksevia pikkupiikoja ei valitettavasti osastoilta löydy. Wolt jne on aina vaihtoehto, jos pääsee edes aulasta hakemaan. -1

Vierailija
11/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä herkkuruokia kysellä. Energiantarve on  kohtuullisen pieni sairaalassa. Ei hoitajat lähde kanttiiniin ostoksille.    Ja voi tosiaan itse tilata- lastensairaalassa syödään useinkin hampurilaisaterioita

Vierailija
12/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeitto ei laitoskeittiössä onnistu, huono idea. Mulla oli vaihtelevasti hyviä ja huonoja ruokia, kun olin sairaalassa 5 vrk. Paras oli lohipala ja perunamuusi, huonoin kalapullat. Hirveän paljon tuli makeaa, mutta en mä juuri niitä syönyt. Lounaan ja päivillisen kanssa tuli jälkiruoka. Just kun olin saanut lounaan jälkiruoan alas olisi tullut kahvia jonkun kakun tai pullan kanssa. Ilta ja aamupaksi oli sokerijogurtteja, jos olisi halunnut. En syö kotona makeaa niin oli vähän yllätys. Kokonaisuutena kuitenkin hyvät ruoat, sanoisin.

Vierailija
13/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteeni murtui kun kaaduin parkkipaikalla. Sairaalan polilla meni kuutisen tuntia. Lopulta kysyin, olisiko heillä sokeritonta mehua, kun ei sattunut eväitä mukaan ja alkoi jo olla heikko olo, en ollut syönyt vielä mitään koko päivänä. 

"Tämä ei ole hotelli", sanoi nuori hoitajanainen tylysti, koska heillä ei ollut sokerittomia mehutetroja, vain sokerillisia. Hän olisi voinut sanoa viestinsä loukkaamattakin.

Vierailija
14/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun kaltaiset ihmiset eivät ymmärrä, että kaikki ei pidä kaikesta? Vaikka olisi kuinka hyvin tehty niin ei kaikki ruoka vain ole kaikkien makuun. 

-eri

Sinä sen sanoit, ei myöskään saa möyhätä jostain ruoasta, että se on pahaa. Edeltäjä laittoi päälle vielä kuvottavat emojitkin, mikä tekee itse viestistä vielä vastenmielisemmän kuin mitä se olisi ollut ilman niitä.

Vierailija
15/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkeittohan on tosi hyvää ruokaa. Ja sairaalassa mitään gourmeeta nyt muutenkaan ei ole aina tarjolla. Itse ainakin sairaalassa söin kalakeiton, missä ei ollut yhtään perunaa, yksi kynnen kokoinen kalapala ja nihkeää pakasteporkkanaa vain koko vesiliemi täynnä. Nälkä oli, joten en valittanut. Olin ollut jo puolitoista vuorokautta kokonaan syömättä siinä vaiheessa.

Vierailija
16/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesäkeitto ei laitoskeittiössä onnistu, huono idea. Mulla oli vaihtelevasti hyviä ja huonoja ruokia, kun olin sairaalassa 5 vrk. Paras oli lohipala ja perunamuusi, huonoin kalapullat. Hirveän paljon tuli makeaa, mutta en mä juuri niitä syönyt. Lounaan ja päivillisen kanssa tuli jälkiruoka. Just kun olin saanut lounaan jälkiruoan alas olisi tullut kahvia jonkun kakun tai pullan kanssa. Ilta ja aamupaksi oli sokerijogurtteja, jos olisi halunnut. En syö kotona makeaa niin oli vähän yllätys. Kokonaisuutena kuitenkin hyvät ruoat, sanoisin.

Niin eli epäterveellistä sokeria on kyllä tarjolla leikkauspotilaalle. Luulis että sairaalassa pyrittäisiin välttämään sokeria kun tiedetään että se edesauttaa tulehduksia. Tässä sen näkee että ei sielä välitetä ollenkaan mitä tarjoillaan kunhan maistuu tai on maistumatta.

Vierailija
17/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäskö hoitaja, että miehes olis piirasta ollu vailla?

Vierailija
18/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ranteeni murtui kun kaaduin parkkipaikalla. Sairaalan polilla meni kuutisen tuntia. Lopulta kysyin, olisiko heillä sokeritonta mehua, kun ei sattunut eväitä mukaan ja alkoi jo olla heikko olo, en ollut syönyt vielä mitään koko päivänä. 

"Tämä ei ole hotelli", sanoi nuori hoitajanainen tylysti, koska heillä ei ollut sokerittomia mehutetroja, vain sokerillisia. Hän olisi voinut sanoa viestinsä loukkaamattakin.

Tässä sen näkee kuinka empatia ei kuulu enää normaaliin. Jotenkin sairas yhtälö tuo että menet hakemaan hoitoa ja sitten sinusta ei kuitenkaan välitetä vaikka on nälkä.

Vierailija
19/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli epäterveellistä sokeria on kyllä tarjolla leikkauspotilaalle. Luulis että sairaalassa pyrittäisiin välttämään sokeria kun tiedetään että se edesauttaa tulehduksia. Tässä sen näkee että ei sielä välitetä ollenkaan mitä tarjoillaan kunhan maistuu tai on maistumatta.

Keskuskeittiön tarjonnalla on varmasti omat sääntönsä, joihin jku toinen osa ottaa paremmin kantaa, mutta se, mitä on tarjolla osastokeittiössä (=muut kuin lämpimät ruoat) määräytyy hyvin vahvasti yksikön luonteen (mikä potilaita vaivaa?) ja budjetin mukaan. Meillä on käytössä pienen k-kaupan valikoima ja jatkuvasti tiukennuksia siihen, mitä saa tilata. Osastonhoitaja seuraavat ruokalaskuja. Sokeri on halpaa. Ihan painajaista oli muotigluteenittomien aikaan, erikoisruokavaliot ovat kalliita ja se on aina jostain muusta pois. Nykyään näitä ei juuri ole.

Mun lempipotilaani tulevat päivystyksestä. Surkeallakin valikoimalla teen 10-18 h syömättä olleet iloisiksi, ja kun teen tilaukset, valikoima ei ole surkea.

Vierailija
20/41 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit antaa paikkasi sairaalassa jollekin tarvitsevalle, jos olet luullut meneväsi johonkin gourmet -ravintolaan-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi