Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei ole laittanut tikkua ristiin joulun eteen.

Vierailija
21.12.2014 |

Jos talo on vielä huomenna tässä kunnossa kun tulen duunista, saapi vaimo jäädä viettämään yksin joulua sikolättiin. Minä ja lapset ajellaan mutsille. 

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä miesten hommia on nykyään aika vähän. Autotkin huolletaan merkkiliikkeessä, kaikista ei saa edes polttimoita itse vaihdettua. Kotityöt sen sijasn odottaa joka ainoa päivä. Ketään naista ei kiinnosta, että mies on imuronut ja vahannut auton, järjestellyt autotallin ja ostanut uuden kaiutinjärjestelmän ja ripustanut pihakuuseen valoroikan ja ehkä hakenut joulukuusen. Ja sitten kokee tehneensä valtavan efortin joulua varten.

Vaimo normaalin lastenhoidon, pyykinpesun ja ruuanlaiton lomassa on ekstrasiivonnut, miettinyt ruokalistaa, laittanut joulusisustuksen, leiponut piparit ja tortut ja paistanut laatikot. Lähettänyt joulukortit, ostanut ja paketoinut joululahjat miehenkin sukulaisille. Tolkuton ruokarumba kiihtyy aatonaattona ja aattona sitten on neljän tai viiden kattauksen organisointi ja suorittaminen. Ja mies ostaa vaimolle lahjaksi liian isot ja epäkäytännölliset pitsirintsikat, liian pienen hepeneyöpaidan ja saman kirjan kuin kahtena aiempanakin jouluna.

Vierailija
82/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 16:21"] Siihen vitun arjen pyörittämiseen ei mee niin paljoa aikaa etteikö kotona loisiva luuska pystyisi siivoamasn tai leipomaan. Ihan käsittämätöntä ajatella että toisen pitäisi työpäivän jälkeen alkaa yksin tekemään kaikki tuo. Kaikkein fiksuinta olisi tehdä ja laittaa yhdessä, silleen ettei kumpikaan laske ja luettele kuinka paljon MINÄ olen tehnyt ja kuinka vähän SINÄ [/quote]Ihan käsittämätöntähän se on , että toinen joutuu työpäivän päälle tekenään kaikki kotityöt vaikka toinen on kotona. Meilläkin on näin. Mutta riittääkö sympatiat jos se töissä käviä onkin nainen ja mies kotona. Onko helpompi hyväksyä se ,että nainen tekee vielä yksin kaikki kotityöt vaikka mies on kotona? Miten sen miehen sais uskomaan että "naisten" töitä voi mieskin tehdä, eikä se arvo tai maine siitä kärsi. Hänen ei kuulema tarvii tehdä.... [/quote] Mä en eritellyt kumpaa sukupuolta se kotona loisiva luuska on. Mun käsityksen mukaan arjen pyörittämiseen sisältyy siivous, pyykkäys ja ruuanlaitto. Ne on sitä arkea parhaimmillaan.

[/quote]

Siistipä kieltäsi. Väität ettet nimennyt kotona olevaa "luuskaa". Kokemukseni mukaan luuskalla kuitenkin tarkoitetaan naispuolista ihmistä tai huonokuntoista hevosta. Kumpi sinulla oli mielessäsi? Nainen vai hevonen? 

Sinänsä olen samaa mieltä kanssasi, että yhdessä laittamalla joulu tuntuu jo joulultakin. En kuitenkaan voi peukuttaa kommenttejasi pelkästään käyttämäsi kielen vuoksi.

Tekisin mielelläni jouluvalmistelut koko perheen voimin enkä passuuttaisi itseäni kenelläkään. En myöskään haluaisi komentaa ketään valmistamaan joulua yksin meidän perheessä. Haluan valmistaa joulun kaikkien kanssa yhdessä. Mielestäni on myös syytä miettiä tarkkaan, kannattaako joulun vuoksi raataa itsensä henkihieveriin. Nimittäin kokemukseni mukaan joulu tulee, vaikka sen eteen ei tekisi mitään. Jos joskus ei vaan jaksa, niin sitten ei jaksa. Joulu tulee seuraavanakin vuonna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 17:22"]

Paa semmoinen laiska akka kierrätykseen. Kyllä niitä kunnon vaimojakin löytyy.

[/quote]

Tätä minäkin ihmettelen kun miehet aina valittaa muijistaan! 

Harvoin naiset pystyy miehen pakottamaan. Ei se lapsella kiristäminenkään tosielämässä niin yleistä ole. 

Naisia löytyy monenlaisia. Itse olisin mieluummin yksin kuin yhdessä naisen kanssa, jonka kanssa en halua olla. Sellaista väkisin jonkun kanssa olemista voisi kai kutstua läheisriippuvuudeksi. 

Vierailija
84/85 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaimos tietää sun varasuunnitelmasta;)
Eli on päättänyt olla tekemättä mitään ja odottaa omaa vapaata... Ehkä on kuitenkin itsekin kerinny punkku ja suklaa ostoksille. Ja päivittää aattona palstalle kuinka ihanaa on!

Vierailija
85/85 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi