Miksi on niin vaikea löytää mies
Olen kolmekymppinen 2 lapsen äiti. Erosin pitkästä suhteesta 3 vuotta sitten. Nyt oon 1,5 vuotta ollu tinderissä.
Oon käyny treffeillä jo ainakin 15 eri miehen kanssa, joidenkin kanssa vain yhdet treffit, muutamien kanssa useammat. Mutta silti suurin osa tapailusta loppuu kolmansien treffien jälkeen. En etsi mitään väkisin, mutta tottakai toivon että löytyisi pidempiaikainen suhde.
Tapailut on usein loppunut siihen että on nähty muutaman kerran, ollut kivaa, viestitelty paljon ja mies vaan yhtäkkiä ei enää ehdi nähdä tms. Eli ei halua nähdä. En vaan tiedä missä vika kun aiemmat treffit ollut kivat ja viestittely jatkunut.
Itselläkään ei ole ketään kohtaan tullut sitä ihastumista ensisilmäyksellä, tai niitä perhosia vatsanpohjaan, mutta oon miettinyt että tarviiko niitä välttämättä tulla. On vaan niin vaikeaa tää deittailua nykyään.
Haluaisin kovasti parisuhteen, mutta sitä ei vaan löydy. Miehet aina kehunut, että olen kaunis, hauska ja mukava tms, silti jutut loppuu lyhyeen.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Ap: n aloitus kuin omasta elämästäni…
Mutta… Tykkään elämästäni näin, mies on tullakseen jos on tullakseen, en varsinaisesti etsi ketään. Vanhemmat miehet miellyttää mutta tuppaavat jo olemaan naimisissa… 😁 no can do 😂
Itselläni olisi pokkaa tehdä aloite tosielämässä mutta tähän astisissa tekemissäni aloitteissa hommat päättyneet aikanaan mikä mihinkin.. jotenkin en luota enää omaan ”harkintakykyyni”. Parempi olla yksin kuin ”iskeä” mies joka ei olekaan sitä mitä luulin, tms onkin varattu jne.
Oon päättänyt että nautin elämästäni näin ja teen siitä niin hyvää kuin voin ja asiat kyllä loksahtaa niin kuin on tarkoitus. Kyllä se ihana mies sieltä vielä mullekin löytyy, ja ap:lle 😊 onnea etsintään!
Sanopas muuta, oman ikäiset miehet on suurin osa lapsettomia ja vasta ehkä miettivät sitä perheenperustamista, sitten taas vanhemmat miehet saattavat olla jo naimisissa.
Itsekin tottakai nautin elämästä näin, mutta olisi se mukava joku löytää. Onhan se elämä kiva jakaa jonkun kanssa. Enkä usko, että olen ainoa, mutta välillä vain tuntuu, että jotkut löytävät kumppanin heti kun edellinen suhde loppunut, itse ei meinaa löytää edes sitä yhtä, mistä saisi aikaan jonkinlaisen suhteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta… Tykkään elämästäni näin, mies on tullakseen jos on tullakseen, en varsinaisesti etsi ketään. Vanhemmat miehet miellyttää mutta tuppaavat jo olemaan naimisissa… 😁 no can do 😂
Itselläni olisi pokkaa tehdä aloite tosielämässä mutta tähän astisissa tekemissäni aloitteissa hommat päättyneet aikanaan mikä mihinkin.. jotenkin en luota enää omaan ”harkintakykyyni”. Parempi olla yksin kuin ”iskeä” mies joka ei olekaan sitä mitä luulin, tms onkin varattu jne.
Oon päättänyt että nautin elämästäni näin ja teen siitä niin hyvää kuin voin ja asiat kyllä loksahtaa niin kuin on tarkoitus. Kyllä se ihana mies sieltä vielä mullekin löytyy, ja ap:lle 😊 onnea etsintään!Sanopas muuta, oman ikäiset miehet on suurin osa lapsettomia ja vasta ehkä miettivät sitä perheenperustamista, sitten taas vanhemmat miehet saattavat olla jo naimisissa.
Itsekin tottakai nautin elämästä näin, mutta olisi se mukava joku löytää. Onhan se elämä kiva jakaa jonkun kanssa. Enkä usko, että olen ainoa, mutta välillä vain tuntuu, että jotkut löytävät kumppanin heti kun edellinen suhde loppunut, itse ei meinaa löytää edes sitä yhtä, mistä saisi aikaan jonkinlaisen suhteen.
Ap
Ne muut ovat vähemmän nirsoja kuin sinä, ja menevät yhteen sellaisen ihmisen kanssa jolla on sama elämäntilanne.
Sinä katselet top 10% komeita lapsettomia miehiä Tinderistä. Totta kai niillä miehillä on vaatimuksensa.
Ihan varmasti saisit jonkun eronneen perusiskän joka olisi ainakin suurin piirtein samaa ikäluokkaa. Mutta sellainen ei kelpaisi sinulle.
Jos yhtään lohduttaa niin ei tämä helppoa ole keski-ikäisellä miehelläkään, työstä tämä käy vaikka en jatkuvasti treffeillä juoksekaan.
Ehkä eniten on viime aikoina ihmetyttänyt parin muutama vuosi aiemmin eronneen naisen asenne ensitreffeillä:)
- Treffeillä: "En tarvitse miestä mihinkään."
- Treffien jälkeen: "Ei tullut suuria tunteita."
Sinänsä AP:n tapauksessa positiivistä että olit sentään päässyt toisille/kolmansille treffeille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder kuvat on ihan ajan tasalla. Moni mies on sanonut että vielä parempi livenä kun kuvissa. Eli ei nyt ole kyse siitä, että kuvat antaisivat eri käsityksen, kuin mitä todellisuus on. Yleensä miehet haluavat ainakin ne toiset treffit, joskus jopa enemmän, mutta sitten kuitenkin aika alkuun koko homma loppuun, ilman mitään selitystä tai kunnon syytä miksi. Luulen, että tarjonta on niin laaja, että kukaan ei lopulta pysty keskittymään yhteen ihmiseen pidempää. Luultavasti sitten ne lapsettomat mukavat naiset menevät mun ohi ja siksi mikään ei etene pidemmälle.
Ap
Tämä on nyt sanottu moneen kertaan, mutta Tinderin omat tilastot kertovat saman kuin miesten kokemukset:
Vain osalla miehistä on mistä valita Tinderistä. Ja se osuus miehistä on n. 10%.
Suurin osa saa erittäin vähän matcheja ja sitäkin vähemmän treffejä.
Eli tuo kertoo suoraan millaisia miehiä tavoitelet. Niitä komistuksia. No, niin, kuten itsekin totesit - niillä miehillä on mistä valita. Ja muut eivät sinulle kelpaa.
En edelleenkään tavoittele niitä komistuksia, tykkään niistä miehistä jotka miellyttää silmää. Ovat siis ihan tavallisia miehiä. Kuten aiemmin sanoin, niin en ymmärrä miksi minun pitäisi mennä treffeille niiden kanssa, jotka eivät miellytä silmää. Tottakai luonne yms on tärkeä, mutta tärkeää on myös se että toinen näyttää minun silmissä hyvältä, näin toivon myös toisinpäin.
ap
Treffipalvelu OcCupidin tutkimuksen mukaan naiset näkevät <1% miehistä komistuksina ja 80% keskitasoa rumempina.
Sinun silmissäsi tavallinen mies on yksi niistä komistuksista, jos nyt ei ihan kalsarimallitasoa.
Juurikin tämä.
"Tavoittelen ihan tavallisia miehiä enkä komistuksia".
Tarkoittaa: en tavoittele kalsarimallin tasoisia miehiä.
Mutta kun ne kalsarimallit ovat top 1% elleivät top 0,1%. Top 10% on "tavallinen mies" joka miellyttää monen muunkin naisen silmää.
10% on niin pieni vähemmistö, että sitä ei voi kategorisoida tavalliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder kuvat on ihan ajan tasalla. Moni mies on sanonut että vielä parempi livenä kun kuvissa. Eli ei nyt ole kyse siitä, että kuvat antaisivat eri käsityksen, kuin mitä todellisuus on. Yleensä miehet haluavat ainakin ne toiset treffit, joskus jopa enemmän, mutta sitten kuitenkin aika alkuun koko homma loppuun, ilman mitään selitystä tai kunnon syytä miksi. Luulen, että tarjonta on niin laaja, että kukaan ei lopulta pysty keskittymään yhteen ihmiseen pidempää. Luultavasti sitten ne lapsettomat mukavat naiset menevät mun ohi ja siksi mikään ei etene pidemmälle.
Ap
Tämä on nyt sanottu moneen kertaan, mutta Tinderin omat tilastot kertovat saman kuin miesten kokemukset:
Vain osalla miehistä on mistä valita Tinderistä. Ja se osuus miehistä on n. 10%.
Suurin osa saa erittäin vähän matcheja ja sitäkin vähemmän treffejä.
Eli tuo kertoo suoraan millaisia miehiä tavoitelet. Niitä komistuksia. No, niin, kuten itsekin totesit - niillä miehillä on mistä valita. Ja muut eivät sinulle kelpaa.
En edelleenkään tavoittele niitä komistuksia, tykkään niistä miehistä jotka miellyttää silmää. Ovat siis ihan tavallisia miehiä. Kuten aiemmin sanoin, niin en ymmärrä miksi minun pitäisi mennä treffeille niiden kanssa, jotka eivät miellytä silmää. Tottakai luonne yms on tärkeä, mutta tärkeää on myös se että toinen näyttää minun silmissä hyvältä, näin toivon myös toisinpäin.
ap
Treffipalvelu OcCupidin tutkimuksen mukaan naiset näkevät <1% miehistä komistuksina ja 80% keskitasoa rumempina.
Sinun silmissäsi tavallinen mies on yksi niistä komistuksista, jos nyt ei ihan kalsarimallitasoa.
Juurikin tämä.
"Tavoittelen ihan tavallisia miehiä enkä komistuksia".
Tarkoittaa: en tavoittele kalsarimallin tasoisia miehiä.
Mutta kun ne kalsarimallit ovat top 1% elleivät top 0,1%. Top 10% on "tavallinen mies" joka miellyttää monen muunkin naisen silmää.
10% on niin pieni vähemmistö, että sitä ei voi kategorisoida tavalliseksi.
Väärin. Naisten mielestä voi.
Jos naisten mielestä vain 10-20% miehistä on "hyvän näköisiä" l. kelpaavia, he juuri ovat tavallisia miehiä.
Ne loput, heitä ei ole olemassa. Tämä lienee biologiaa.
Jos taas miehiä pyytää arvioimaan naisten ulkonäköä, lopputulos on gaussin käyrä, kuten tilastollisesti kuuluukin olla.
Vierailija kirjoitti:
Ot. Mutta:
Jännästi vain naisen statukseen vaikuttaa ne lapset. Näillä lapsilla on myös isäkin. Ihan vastaavasti eronnut, yh-mies, kahden lapsen isä. Mutta miehen kanssa onkin tässä tilanteessa helpompi olla, koska uusi nainen saa hänet ”hylkäämään” lapset ja mies on täten vapaampi kulkemaan jne. Hienosti erityisesti miehiltä ajateltu, vastuuttomuus ja idiotismi paistaa läpi. Nainen on tässä tilanteessa aina ”säälittävä yh, joka ei kelpaa kenellekään” ja miehen status sinkku.
Tää. Niin tää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon päättänyt että nautin elämästäni näin ja teen siitä niin hyvää kuin voin ja asiat kyllä loksahtaa niin kuin on tarkoitus. Kyllä se ihana mies sieltä vielä mullekin löytyy, ja ap:lle 😊 onnea etsintään!Sanopas muuta, oman ikäiset miehet on suurin osa lapsettomia ja vasta ehkä miettivät sitä perheenperustamista, sitten taas vanhemmat miehet saattavat olla jo naimisissa.
Ap
Ne muut ovat vähemmän nirsoja kuin sinä, ja menevät yhteen sellaisen ihmisen kanssa jolla on sama elämäntilanne.
Sinä katselet top 10% komeita lapsettomia miehiä Tinderistä. Totta kai niillä miehillä on vaatimuksensa.
Ihan varmasti saisit jonkun eronneen perusiskän joka olisi ainakin suurin piirtein samaa ikäluokkaa. Mutta sellainen ei kelpaisi sinulle.
En tiedä kuinka monta kertaa tämän sanon, mutta katson aika laajasti, en mieti onko sillä lapsia vai ei, koska paljon ei kohta jää miehiä jäljelle jos kauheasti alkaa karsimaan. Tykkään niistä jotka miellyttää silmää ja menen treffeille niiden kaa, joiden kanssa on helppo jutella.
Ap
Itse olen nelikymppinen mies ja tunnistan tilanteesi.
Muutaman kuukauden aikana olen käynyt kymmenillä treffeillä ja lähes kaikki kerrat on jääneet yhteen tai kahteen. Joko minun tai yhteisen päätöksen perusteella, kun ei tunnu oikealta niin ei tunnu.
Olisin voinut esittää kiinnostunutta sen aikaa, että olisin saanut seksiä, mutta se ei ole tässä nyt tarkoituksena, joten en ole niin toiminut.
Yhtä naista tapailin useamman kerran, koska aluksi tuntui, että tässä voisi olla jotain tulevaisuutta, mutta ei se sitten lopulta toiminutkaan.
Ihmettelen myös tämän palstan asennetta siihen, että "en halua elättää" tai "en halua lapsenvahdiksi". Puuttuu selkeästi käsitys siitä, millä tahdilla asiat etenee jos etenee koskaan mihinkään. Se on aivan eri asia etsiä parisuhdetta jos on lapsi/lapsia. Tahti etenemisen suhteen on aivan erilainen, ainakin minulla.
Sen pitää tuntua oikealta ja hyvältä heti alusta asti, kyllä sen sitten huomaa. Tsemppiä.
Ongelma on, kun se tuntuu heti alusta, mutta hitaasti mies pahoinpitelee naista. Sitten kun mies on turvannut toisen naisen, hän on julma ja sydämetön kumppaniaan kohtaan. Sitä narsistit tekevät. Narsistit tarvitsevat jatkuvasti uusia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman kuukauden aikana olen käynyt kymmenillä treffeillä ja lähes kaikki kerrat on jääneet yhteen tai kahteen. Joko minun tai yhteisen päätöksen perusteella, kun ei tunnu oikealta niin ei tunnu.
Olisin voinut esittää kiinnostunutta sen aikaa, että olisin saanut seksiä, mutta se ei ole tässä nyt tarkoituksena, joten en ole niin toiminut.
Yhtä naista tapailin useamman kerran, koska aluksi tuntui, että tässä voisi olla jotain tulevaisuutta, mutta ei se sitten lopulta toiminutkaan.
Ihmettelen myös tämän palstan asennetta siihen, että "en halua elättää" tai "en halua lapsenvahdiksi". Puuttuu selkeästi käsitys siitä, millä tahdilla asiat etenee jos etenee koskaan mihinkään. Se on aivan eri asia etsiä parisuhdetta jos on lapsi/lapsia. Tahti etenemisen suhteen on aivan erilainen, ainakin minulla.
Sen pitää tuntua oikealta ja hyvältä heti alusta asti, kyllä sen sitten huomaa. Tsemppiä.
Yleensä se ensimmäinen fiilis toisesta osuu oikeaan. Olen käynyt treffeillä jotka on kestänyt pitkään ja on ollut vähän ehkä perhosia ja jännitystä. Mutta sitten osa treffeistä loppuu lyhyeen kun ei ole yhtään fiilistä toista kohtaan. Olen yrittänyt olla avoin mutta silti mikään ei etene pidemmälle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se ensimmäinen fiilis toisesta osuu oikeaan. Olen käynyt treffeillä jotka on kestänyt pitkään ja on ollut vähän ehkä perhosia ja jännitystä. Mutta sitten osa treffeistä loppuu lyhyeen kun ei ole yhtään fiilistä toista kohtaan. Olen yrittänyt olla avoin mutta silti mikään ei etene pidemmälle.
Ap
Sitten toinen ei ole ollut valmis. Senhän tuo Tinder tekee, että jos jonossa on paljon kiinnostuneita niin ei osata keskittyä siihen yhteen, tunnistaa onko tässä se mitä nyt etsin. Toisaalta moni ei varmaankaan tiedä edes mitä etsii.
Puhun nyt vain omasta puolestani, mutta itselläni on toista sataa matchia ja jonossa toista tuhatta tykkäystä poimittavaksi. Nyt olen kuitenkin tavannut ihmisen, josta olen todella kiinnostunut, enkä ole enää ollut muiden kanssa tekemisissä ollenkaan. Tarve "paremman" etsimiseen loppuu, kun kunnolla kolahtaa.
Molempien täytyy siis olla valmis, sopivassa elämäntilanteessa ja mielentilassa. Ei auta jos vain toinen on.
En osaa sanoa.
Itse olen 40v ja minulla on neljä lasta. Nuorin 2, vanhin jo liki täysikäinen. Eronnut vuosi sitten.
Kaikki on elämässäni hyvin. Minulla on kaunis (omistus)asunto, hyvä työpaikka, hyvä koulutus, harrastuksia, ystäviä.
Kaikki on kiinni tuurista. Tinderissä en ole koskaan ollut, mutta Suomi24 treffipalstalla kyllä. Kirjoittelin muutaman miehen kanssa pidempään, yhden tapasin. Ja se oli siinä. Hänelläkin on omia lapsia, eikä kumpikaan haaveile uusioperheestä, vaan ainakin lähivuosina molemmille ideaalitilanne on se, että kummallakin on oma asunto ja tavataan kun mahdollisuuksia on. Monta kertaa viikossa kyllä.
Ajattelin, etten erottuani enää voi löytää ketään. Että näin monta lasta ja nuorin vielä tosi pieni olisi EI suurimmalle osalle miehistä. Mutta väärässä olin. Eivät lapseni olleet yhdellekään miehelle este tai edes hidaste. Markkinoilla tuntuu olevan paljon eronneita isiä, joille on aivan sama onko naisella lapsia tai ei.
Kun kemiat kohtaa, on vetovoimaa mitä ei sanoin voi selittää, ei millään muulla ole merkitystä. Eikä sitä puolisoa löydy väkisin.
Ei tämä teksti tietenkään ketään lohduta, muuta kuin sillä, että jos minä löysin hyvän miehen, kuka tahansa voi löytää, mutta en usko, että on kyse siitä, mitä vaikka ensimmäisillä treffeillä tekee tai ei (esim. seksi). Vaan niistä ihmisistä. Kun/jos ne ihmiset on oikeat on aivan sama mitä tapahtuu tai ei. Asiat etenee luonnollisesti.
Jaa-a... Itse yritin juurikin Tinderissä päästä treffeille mukavanoloisen kolmekymppisen naisen kanssa, jolla on kolme lasta... mutta hän lopetti tosta vaan yhteydenpidon. Taisin olla liian lihava. Naamassani ei vikaa oo. saan siitä usein kehuja naisilta. Mulle ainakin on oikeastaan ihan sama, onko lapsia vai ei. Jossain määrin pidän sitä jopa plussana, jos naisella on jo lapsia.
- Pekka Mulqvist, Lukihäiriyden ammattilainen, tasa-arvon kannattaja, puolueisiin kuulumaton.
Lukihaerikko kirjoitti:
Jaa-a... Itse yritin juurikin Tinderissä päästä treffeille mukavanoloisen kolmekymppisen naisen kanssa, jolla on kolme lasta... mutta hän lopetti tosta vaan yhteydenpidon. Taisin olla liian lihava. Naamassani ei vikaa oo. saan siitä usein kehuja naisilta. Mulle ainakin on oikeastaan ihan sama, onko lapsia vai ei. Jossain määrin pidän sitä jopa plussana, jos naisella on jo lapsia.
Tai sit sulle kävi niin kuten yleensä, että hänellä oli monta miestä juttelee samaan aikaan ja joku oli kiinnostavampi. Tää tuntuu olevan se tyyli siellä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oon päättänyt että nautin elämästäni näin ja teen siitä niin hyvää kuin voin ja asiat kyllä loksahtaa niin kuin on tarkoitus. Kyllä se ihana mies sieltä vielä mullekin löytyy, ja ap:lle 😊 onnea etsintään!
On meitä sinkkunakin🙂
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Kannattaa etsiä paikoista, joissa pyörii esim. teknisen alan miehiä. Monet näistä saattavat olla aivan avuttomia naisten miehinä, eivät osaa tehdä aloitteita ja eivät meinaa keksiä puheenaihetta. Aika on pyörinyt koulun penkilla ja harrastuksissa, sen jälkeen työelämässä miesvaltaisella alalla ja eivät ole ikinä kummemmin seurustelleet. Jos huomaat joskus tälläisen sinkkumiehen jossain, joka muutoin voisi näyttää kiinnostavata, tee itse aloite vaikkapa juttelemalla niitä näitä. Ja älä pakita heti vaikka juttu ei heti ala luistamaan, yritä hetken kuluttua vaikka uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu ettei kukaan etsi tosissaan vaikka niin väittää.
Ap
Tässä taitaa olla koko jutun ydin. Miehet saa enemmän mätsejä Tinderissä jos valehtelee olevansa tosissaan liikkeellä. Jos näin ei tee, naiset näkee että seksiseuraa se hakee = ei mätsejä juuri lainkaan.
Pelissä ei voi voittaa kuin hyvällä tuurilla kai..
Miksi haluat parisuhteen?
Mitä haluat miehiltä ja mitä itse kuvittelet tuovasi siihen? Muuta kuin pari lasta jotka olet tehnyt toisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa etsiä paikoista, joissa pyörii esim. teknisen alan miehiä. Monet näistä saattavat olla aivan avuttomia naisten miehinä, eivät osaa tehdä aloitteita ja eivät meinaa keksiä puheenaihetta. Aika on pyörinyt koulun penkilla ja harrastuksissa, sen jälkeen työelämässä miesvaltaisella alalla ja eivät ole ikinä kummemmin seurustelleet. Jos huomaat joskus tälläisen sinkkumiehen jossain, joka muutoin voisi näyttää kiinnostavata, tee itse aloite vaikkapa juttelemalla niitä näitä. Ja älä pakita heti vaikka juttu ei heti ala luistamaan, yritä hetken kuluttua vaikka uudestaan.
Juu ei, naiset ei halua mitään nörttimiestä, vaikka kuinka kipeästi seuraa kaipaisivat, menevät kilttimieskategoriaan.