Miksi on niin vaikea löytää mies
Olen kolmekymppinen 2 lapsen äiti. Erosin pitkästä suhteesta 3 vuotta sitten. Nyt oon 1,5 vuotta ollu tinderissä.
Oon käyny treffeillä jo ainakin 15 eri miehen kanssa, joidenkin kanssa vain yhdet treffit, muutamien kanssa useammat. Mutta silti suurin osa tapailusta loppuu kolmansien treffien jälkeen. En etsi mitään väkisin, mutta tottakai toivon että löytyisi pidempiaikainen suhde.
Tapailut on usein loppunut siihen että on nähty muutaman kerran, ollut kivaa, viestitelty paljon ja mies vaan yhtäkkiä ei enää ehdi nähdä tms. Eli ei halua nähdä. En vaan tiedä missä vika kun aiemmat treffit ollut kivat ja viestittely jatkunut.
Itselläkään ei ole ketään kohtaan tullut sitä ihastumista ensisilmäyksellä, tai niitä perhosia vatsanpohjaan, mutta oon miettinyt että tarviiko niitä välttämättä tulla. On vaan niin vaikeaa tää deittailua nykyään.
Haluaisin kovasti parisuhteen, mutta sitä ei vaan löydy. Miehet aina kehunut, että olen kaunis, hauska ja mukava tms, silti jutut loppuu lyhyeen.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi maailma on kehittynyt, eikä miehen ole enää pakko ottaa naista sekoittamaan ja pilaamaan elämäänsä. On olemassa tiskikoneet, robotti-imurit ja astianpesukoneet, jotka päihittävät moninkertaisesti työn laadussa naisen. Ravintolasta saa ammattilaisen tekemää hyvää ruokaa, eikä tarvitse tyytyä surkean kokkautaitojen omaavan naisen räpellyksiin, jotka jäävät useimmiten syömättä. Saa hankkia just mieleisensä asunnon, sisustaa se just niinkuin haluaa, sama auton kanssa. Seksiäkin nykyisin saa niin helposti naisilta, eikä siitä tarvitse edes maksaa, niin kuka hullu vaihtaisi sinkkuuden jonkun kottaraisen takia muuhun.
Jos kumppanin haluaa vain kodinkoneeksi ja seksin mahdollistajaksi niin varmasti on kaikille paras ratkaisu olla ilman. Kuitenkin on vielä ihmisiä, jotka haluavat kumppanin jakamaan elämää kanssaan. Iloja ja suruja. Saattavat jopa rakastua. Kovin monelle sellainen taitaa olla ihan utopiaa nykyään?
Nämä rakastumisen etsijät taitavat olla niitä sarjaeroajia.
Kun alkuhekuman jälkeen suhde tasaantuu, aletaan haikailla sitä tulisesti rakastumisen tilaa ja vanha tylsä kumppani lentää pihalle ja ei kun uuden etsintään.
Ei. Kumppanuus ja rakkaus on enemmän kuin alkuhuuma. Mutta taisit vastata kysymykseeni. Ne ON utopiaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmekymppinen 2 lapsen äiti. Lopetin lukemisen tähän.
Entä jos se alkaisikin näin: olen 32-vuotias neitsyt nainen.
Vierailija kirjoitti:
Hänen pitäisi käydä treffeillä vain toisten kanssa keillä on lapsia. Et ole ensisijainen vaihtoehto lapsettomalle miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on eläimiä jotka etsivät vaan patjaa. Et jaa luukkuasi heti ekalla deitillä, joten ukot siirtyy eteenpäin kuola poskella.
No tän oon huomannut, sittenku hommat etenee sänkyyn ni nähdään ehkä vielä kerran sen jälkeen mut siihen se sit jää.
Tuntuu ettei kukaan etsi tosissaan vaikka niin väittää. Oon ollu avoin ja tavannut erilaisia ihmisiä ja nähnyt vielä uudestaan vaikka mies ei heti sytyttänyt. Nirso en siis ole.
Ap
Joo, tuossa iässä varmaan suurin osa tinderissä olioista on tuollaisia.
Eli vanhempaa ukkoa kehiin tai jostain muualta etsimään, kuin tinderistä.
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi alkaa katsella yli 40v. vanhoja miehiä niin saattaisi tärpätä.
Harva 30-vuotias mies haluaa ryhtyä isäpuoleksi kahdelle nuorelle lapselle. Toisten lasten kanssa sinulla on muutenkin pelkkiä velvollisuuksia eikä lainkaan oikeuksia.
Moniko tuon ikäinen lapseton nainen huolisi miehen, joka olisi kahden pienen lapsen pääasiallinen huoltaja?
aijaa että 40v miehet. Kaikki 40v miehet ketä tunnen ovat 20 vuotiaiden instamimmien perässä. Normaaleilla naisilla vaikka olisivat kuinka kauniitja ihania ovat täysin näkymättömiä.
nyt sinkkuelämää ainakin muutama vuosi ensin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap voisi alkaa katsella yli 40v. vanhoja miehiä niin saattaisi tärpätä.
Harva 30-vuotias mies haluaa ryhtyä isäpuoleksi kahdelle nuorelle lapselle. Toisten lasten kanssa sinulla on muutenkin pelkkiä velvollisuuksia eikä lainkaan oikeuksia.
Moniko tuon ikäinen lapseton nainen huolisi miehen, joka olisi kahden pienen lapsen pääasiallinen huoltaja?
aijaa että 40v miehet. Kaikki 40v miehet ketä tunnen ovat 20 vuotiaiden instamimmien perässä. Normaaleilla naisilla vaikka olisivat kuinka kauniitja ihania ovat täysin näkymättömiä.
Eivät sitten ole kauniita jos ovat näkymättömiä.
Jos ap ihan oikeasti haluat vinkkejä, niin tässä tulee. Mun tilanne oli päinvastainen kuin sun, eli olin kolmekymppinen lapseton sinkkunainen, kun aloin etsiä seuraa Tinderistä. Alussa en ollut ihan varma, mitä hain. Se on suurin virhe, mitä nettideittailija voi tehdä. Jos ei itsekään tiedä, mitä etsii, niin miten se toinen voi löytää sut? Toinen virhe oli, etten kertonut profiilissani, mitä etsin. Oikeasti halusin löytää vakavan suhteen, mutta en uskaltanut kertoa sitä profiilissani, koska toisaalta halusin mahdollisimman paljon mätsejä ja toisaalta en halunnut naureskelevia ja pilkkaavia viestejä miehiltä. Kun olin kirjoittanut profiiliin, että etsin vain vakavaa suhdetta, pari idioottia kirjoitti mulle, että kuka hullu etsii vakavaa suhdetta Tinderistä. Nolostuin ja otin profiilitekstin pois.
Lopulta monien huonojen treffien jälkeen näytin profiiliani parille kaverille ja juttelin monen kaverin, mm työkaverin kanssa siitä, että mitä mä teen väärin kun olen sinkku, ja millainen mies mulle sopisi. Yksi työkaveri sanoi tosi hyvin, että sun pitää miettiä, mitkä ominaisuudet miehessä on sellaisia, jotka on pakko olla, ja mitkä on sellaisia, mitkä on vaan "olis ihan kiva" -tasoa. Päädyin siihen, että miehen pitää olla luotettava, uskollinen, ystävällinen ja sen täytyy haluta lapsia, koska minäkin haluan, ja huumorintajun olisi hyvä osua yhteen, ja moni ulkonäköseikka on toisarvoinen, ja jopa tupakanpoltto saattaisi olla ok, vaikken itse poltakaan.
Päätin, etten välitä hittojakaan, mitä musta ajattelee joku tuntematon Tinder-mies, joka ei etsi vakavaa suhdetta itse. Ihan sama, jos joku on sitä mieltä, että on noloa etsiä parisuhdetta Tinderistä. Pitäkää tunkkinne, ajattelin - en minäkään etsi teitä!
Kirjoitin siis rehellisesti profiiliini, että haaveilen omista lapsista ja aviomiehestä ja vaihdoin pinnalliset duck face -kuvat iloisiin ja ystävällisiin. Aloin saada aivan ihania viestejä miehiltä. Se, että tiesin itse mitä halusin ja toin sen esille, karkotti profiilistani ne mätsit, jotka etsivät kevyttä hauskanpitoa. Ei mennyt montaa kuukautta, kun löytyi elämänkumppani.
Yksi asia, mitä tein Tinderissä myös, oli että kun itse olin valmis perheen perustamiseen ja tiesin haluavani lapsia, huomasin että lähes kaikilla tai vähintäänkin erittäin monella yli 36-vuotiaalla miehellä oli jo lapsia, ja heidän profiilissaan luki, etteivät halua lisää. Niinpä rajasin miesten ikähaarukan 29-36 vuoteen, koska huomasin että siinä porukassa huomattavasti harvemmalla oli vielä lapsia, mutta moni halusi. Ja niinhän sieltä sitten oma, ihana 29-vuotias mies löytyikin.
Sun kannattaa varmaan tehdä ikähaarukan kanssa juuri päinvastoin, eli etsit yli 36-vuotiaita, koska tuossa porukassa todellakin on niitä miehiä, joilla itsellään on lapsia, mutta eivät usein halua lisää omia. Ja juuri heille sinä olet ihannepuoliso.
Muutoin sitten taas suosittelen, että katsot sen sun profiilitekstin ja -kuvat läpi, mielellään näytät kaverille ja kysyt mielipidettä. Voi olla raadollista kuunneltavaa, mutta rehellisyys kannattaa.
Jos olet niin kuin minä siinä Tinder-urani alussa, että et tiedä mitä itse haluat etkä myöskään kerro profiilissasi mitä etsit, niin matka on pitkä ja kivinen. Jos taas hahmotat itsellesi ensin, minkälaisen suhteen haluat ja millaista miestä etsit, haluatko lisää lapsia, onko ok, että miehelläkin on lapsia jne, ja tuot ne asiat esille profiilissasi niin, että mieskin ymmärtää eikä joudu arvaamaan, niin löydät aivan varmasti ihanan ihmisen, joka etsii just sua!
Onnea yritykseen 🙂
Vierailija kirjoitti:
Jos ap ihan oikeasti haluat vinkkejä, niin tässä tulee. Mun tilanne oli päinvastainen kuin sun, eli olin kolmekymppinen lapseton sinkkunainen, kun aloin etsiä seuraa Tinderistä. Alussa en ollut ihan varma, mitä hain. Se on suurin virhe, mitä nettideittailija voi tehdä. Jos ei itsekään tiedä, mitä etsii, niin miten se toinen voi löytää sut? Toinen virhe oli, etten kertonut profiilissani, mitä etsin. Oikeasti halusin löytää vakavan suhteen, mutta en uskaltanut kertoa sitä profiilissani, koska toisaalta halusin mahdollisimman paljon mätsejä ja toisaalta en halunnut naureskelevia ja pilkkaavia viestejä miehiltä. Kun olin kirjoittanut profiiliin, että etsin vain vakavaa suhdetta, pari idioottia kirjoitti mulle, että kuka hullu etsii vakavaa suhdetta Tinderistä. Nolostuin ja otin profiilitekstin pois.
Lopulta monien huonojen treffien jälkeen näytin profiiliani parille kaverille ja juttelin monen kaverin, mm työkaverin kanssa siitä, että mitä mä teen väärin kun olen sinkku, ja millainen mies mulle sopisi. Yksi työkaveri sanoi tosi hyvin, että sun pitää miettiä, mitkä ominaisuudet miehessä on sellaisia, jotka on pakko olla, ja mitkä on sellaisia, mitkä on vaan "olis ihan kiva" -tasoa. Päädyin siihen, että miehen pitää olla luotettava, uskollinen, ystävällinen ja sen täytyy haluta lapsia, koska minäkin haluan, ja huumorintajun olisi hyvä osua yhteen, ja moni ulkonäköseikka on toisarvoinen, ja jopa tupakanpoltto saattaisi olla ok, vaikken itse poltakaan.
Päätin, etten välitä hittojakaan, mitä musta ajattelee joku tuntematon Tinder-mies, joka ei etsi vakavaa suhdetta itse. Ihan sama, jos joku on sitä mieltä, että on noloa etsiä parisuhdetta Tinderistä. Pitäkää tunkkinne, ajattelin - en minäkään etsi teitä!
Kirjoitin siis rehellisesti profiiliini, että haaveilen omista lapsista ja aviomiehestä ja vaihdoin pinnalliset duck face -kuvat iloisiin ja ystävällisiin. Aloin saada aivan ihania viestejä miehiltä. Se, että tiesin itse mitä halusin ja toin sen esille, karkotti profiilistani ne mätsit, jotka etsivät kevyttä hauskanpitoa. Ei mennyt montaa kuukautta, kun löytyi elämänkumppani.
Yksi asia, mitä tein Tinderissä myös, oli että kun itse olin valmis perheen perustamiseen ja tiesin haluavani lapsia, huomasin että lähes kaikilla tai vähintäänkin erittäin monella yli 36-vuotiaalla miehellä oli jo lapsia, ja heidän profiilissaan luki, etteivät halua lisää. Niinpä rajasin miesten ikähaarukan 29-36 vuoteen, koska huomasin että siinä porukassa huomattavasti harvemmalla oli vielä lapsia, mutta moni halusi. Ja niinhän sieltä sitten oma, ihana 29-vuotias mies löytyikin.
Sun kannattaa varmaan tehdä ikähaarukan kanssa juuri päinvastoin, eli etsit yli 36-vuotiaita, koska tuossa porukassa todellakin on niitä miehiä, joilla itsellään on lapsia, mutta eivät usein halua lisää omia. Ja juuri heille sinä olet ihannepuoliso.
Muutoin sitten taas suosittelen, että katsot sen sun profiilitekstin ja -kuvat läpi, mielellään näytät kaverille ja kysyt mielipidettä. Voi olla raadollista kuunneltavaa, mutta rehellisyys kannattaa.
Jos olet niin kuin minä siinä Tinder-urani alussa, että et tiedä mitä itse haluat etkä myöskään kerro profiilissasi mitä etsit, niin matka on pitkä ja kivinen. Jos taas hahmotat itsellesi ensin, minkälaisen suhteen haluat ja millaista miestä etsit, haluatko lisää lapsia, onko ok, että miehelläkin on lapsia jne, ja tuot ne asiat esille profiilissasi niin, että mieskin ymmärtää eikä joudu arvaamaan, niin löydät aivan varmasti ihanan ihmisen, joka etsii just sua!
Onnea yritykseen 🙂
Tämä oli loistava kirjoitus.
Moni nainen joka haluaisi elämänkumppanin, astuu miinaan juuri tuolla mitä kerroit. Suojellaan omaa egoa sillä ettei uskalleta myöntää "etsin miestä ja vakavaa suhdeta, mutta en ole löytänyt". Esitetään mieluummin ettei tarvita miestä, jos olet 10/10 kokeile onneasi, luultavasti ei mutta katsellaan.
Toinen on tuo että viritellään kuvat sellaisiksi että saa matcheja komeammilta miehiltä. Sitten saa miehiä jotka pettyvät treffeillä, mutta toki käyvät silti kuksaisemassa kerran.
Kolmas on se näennäinen valinnanvara, koska naisen on niin helppoa hukua matcheihin ja viesteihin. Ehkä on mielessä ne välttämättömät asiat, mutta sitten iskee shoppailunhimo...tuo olisi pitkä ja komea ja muuten täydellinen, jospa siitä löytyisi ne tärkeät asiat vaikka onkin vähän pinnallisen oloinen...
Vierailija kirjoitti:
"Miksi tavallinen perusmies ei kelpaa nykynaiselle?"
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/d879f566-77d9-4c21-930c-76e37b…
Kertokaapa nyt tyhmälle minkälainen on tavallinen suomalainen perusmies?
Itselleni nousee kyllä tietynlainen kuva heti mieleen....
Ja sitten tämä kuuluisa nirsous.
Ilman muuta jokainen järkevä ihminen haluaa sellaisen kumppanin johon tuntee vetoa, jonka luonne ja elämäntavat ja maailmankatsomus ja arvot synkkaavat omien kanssa.
Kaikista tyhmintä on ottaa vaan joku. Uskallan väittää että pieleen menee rytinällä.
Jos olisin miestä etsimässä, olisin ehdottomasti terveellä tavalla nirso. En pelkää yksin oloa, päin vastoin. En halua vaihtaa hyvää elämääni johonkin "kunhan-joku-on" mieheen. Miksi sössisin asiani?! En ole tyhmä.
Muuten, näitä tindereitä en tunne enkä tiedä. Ei ole koskaan tullut tutustuttua.
Vierailija kirjoitti:
Lukeekohan tämä AP:n profiilissa? Ja jos ei lue, niin loppuuko tapailu siinä vaiheessa, kun asia tulee ilmi? Tämä voisi olla yksi selittävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
15 miestä löytyi kuitenkin.
Määrä ei korvaa laatua. Kukaan nainen ei halua 15 surkimusta vaan yhden henkisesti terveen miehen.
rarehanu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on eläimiä jotka etsivät vaan patjaa. Et jaa luukkuasi heti ekalla deitillä, joten ukot siirtyy eteenpäin kuola poskella.
No tän oon huomannut, sittenku hommat etenee sänkyyn ni nähdään ehkä vielä kerran sen jälkeen mut siihen se sit jää.
Tuntuu ettei kukaan etsi tosissaan vaikka niin väittää. Oon ollu avoin ja tavannut erilaisia ihmisiä ja nähnyt vielä uudestaan vaikka mies ei heti sytyttänyt. Nirso en siis ole.
Ap
Joo, tuossa iässä varmaan suurin osa tinderissä olioista on tuollaisia.
Eli vanhempaa ukkoa kehiin tai jostain muualta etsimään, kuin tinderistä.
Tinder oliot, tuo ihmiskunnasta eronnut haara, joka ei enää ihmisten kanssa pysty lisäänytmään. 🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olet liian nirso.
Se että miehet eivät kiinnostu sinusta tuon enempää, kertoo siitä että tavoittelet tasoasi paljon ylempänä olevia.
Kuvasi ja profiilisi tinderissä saattavat johtaa harhaan miehiä, kun kuitenkin lähtevät tapaamaan ainakin kerran...Ovatko ne ajan tasalla, ja realistisia?
Tässä ihan karuja faktoja sinulle.
Jep, Suomessa on 70 000 miestä enemmän kuin naista ikäluokassa 20-39.
Jokainen kelvollinen nainen tuossa ikäluokassa kyllä varmasti kelpaa parisuhteeseen
miehet ovat vielä niin puutteessa, että kaikki naiset kelpaa. (tiekenkään mihinkään yh:seen ei kukaan täysijärkinen sekaannu)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 miestä löytyi kuitenkin.
Määrä ei korvaa laatua. Kukaan nainen ei halua 15 surkimusta vaan yhden henkisesti terveen miehen.
Tavallinen mies ei löydä edes yhtä surkimusnaista, kun ne surkimusnaisetkin kelpuuttavat vain alfamiehiä
Jälleen kerran kirjoitus jossa naiset ihmettelee minkä takia mies ei suostu kasvattaa ja elättää toisen lapsia varsinkin kun ei saa mitään sanoa lapsille kun tulee huuto että sinä et minun lapsia komenna
Kyllä niitä miehiä löytää helpommin entä naisia koska deittisovellukset ja sivut nimenomaan on karkkikauppoja naisille.... joka paikka täynnä miehiä mutta naisia vähän ja ei osaa jutella niissä. Olen ollut tinderissä jossa 10 osumaa joista 2 vastasi ja todella tylsästi. Minulla on se ongelma ettei ole kavereita eikä tuttavapiirejä koska kaikki on muuttaneet muualle. On aika mahdottomuus tavata ihmisiä ilman tuttavapiirejä ja ainut vaihtoehto deittisivut jotka ei vaan toimi kun ei naiset osaa keskustella ja vastata kattavasti. Olen huumorimielinen liikuntaa harrastava hoikka mies.
-mies28
Vierailija kirjoitti:
AP, oletko harkinnut tai jo kenties treffaillut turvapaikanhakijamiestä?
Joitakin tuntuu kiinnostavan venäläinen ruletti.
Nämä rakastumisen etsijät taitavat olla niitä sarjaeroajia.
Kun alkuhekuman jälkeen suhde tasaantuu, aletaan haikailla sitä tulisesti rakastumisen tilaa ja vanha tylsä kumppani lentää pihalle ja ei kun uuden etsintään.