Mies kertoi suoraan, että ei yksinkertaisesti pysty muistamaan asioita, jotka eivät hänelle itselleen ole erityisen kiinnostavia.
Tällä sitten perustelee unohduksensa, tekemättömyytensä ja lupausten pettämisen.
Niin, mitä tuohon nyt sitten sanoisi.
Kommentit (35)
Kysy mieheltä miksi sinä et ole hänelle tärkeä ja toimi sitten vastauksen mukaan. Koska sitähän tuo tarkoittaa: sinulle tärkeät asiat eivät ole miehelle tärkeitä = sinä ja sinun onnellisuus eivät ole miehelle tärkeitä.
Turhia asioita on turha muistella.
Vierailija kirjoitti:
Kysy mieheltä miksi sinä et ole hänelle tärkeä ja toimi sitten vastauksen mukaan. Koska sitähän tuo tarkoittaa: sinulle tärkeät asiat eivät ole miehelle tärkeitä = sinä ja sinun onnellisuus eivät ole miehelle tärkeitä.
Ovatko ap:lle tärkeät asiat oikeasti tärkeitä?
Minulla on sama ongelma: jos asiat eivät ole oleellisia, en pysty painamaan niitä muistiini. Sen takia käytän muistilappuja, muistiinpanoja, puhelimessa on hälytyksiä jos johonkin lähtöön ja kalenteri täynnä ihan yksinkertaisimpia asioita, että kalenterihälytyksen jälkeen teen ne asiat.
En tee tuota (unohtamista) tahallani.
Minä en naisenakaan pysty muistamaan monia asioita, mitkä ovat minulle todella tärkeitä. Vaikka tiedostan niiden merkityksen muille, olen laittanut ne jääkaapin oveen ja tiskikaapin sisälle ja kertailen vähän väliä. Silti missaan näitä, kun en tiedä mikä päivä on milloinkin.
Pitäisikö sinun lakata pitämästä asioita niin valtavan merkittävinä. Jos on kyseessä vaikka jotkut päivämäärät, sano pari päivää ennen, että kai sinä nyt muistat, että lauantaina on hääpäivä tai jotain vastaavaa. Kannattaa vielä muistuttaa edellisenä päivänä ja mieluusti kyseisen päivän aamuna.
Itse kyllä ainakin tykkään kaikenmoisia juttuja viettää ja huomioida, mutta olen huono niiden järjestämisessä itse. En ole tahallani tämmöinen. Onneksi omat läheiseni tietävät heikkouteni ja suhtautuvat niihin silleen, että saan olla hönö.
Muiden ihmisten huomioonottaminen on pois muodista.
Mä teen aivan samalla tavalla, unohdan todella helposti yhdentekevää asiat. Sen sijaan kaikki tärkeät asiat pysyvät muistissa vuosikymmeniä.
Niinhän se on kaikilla.
Ongelma lienee se että teillä kahdella
eri käsitys siitä mikä on tärkeää.
Mun mies ei muista eksiään, no sepä on se ja sama. Mutku ei muista et milloinka on viimeksi harrastanut seksiä, mietityttää.
Esimerkiksi mies lupasi eilen tulla ajoissa töistä, jotta ehditään yhdessä käymässä ostamassa eräs kodintarvike. No ei tullut.
Tai viimeviikonloppuna meidän piti mennä elokuviin katsomaan uus Bondi, sopikin menon kaverinsa kanssa. Kaupasta ei muista tuoda niitä mun juttuja, ei vaikka olis lappu mukana.
Ap
Miehelläni on samaa ongelmaa mutta hänellä sitä selittää paha add. Hän uppoutuu helposti itseään kiinnostaviin asioihin ja hänen on hyvin vaikea siirtää huomionsa tai keskittyä johonkin ei kiinnostavaan puuhaan.
Itseäni helpottaa kun tietää mistä johtuu ja mieskin on motivoitunut ettimään apukeinoja.
Johtui mistä vaan tai oli mikä vaan diagnoosi, lopputulos on, ettei mieheen voi luottaa. Lastenhankintaa kannattaa harkita tarkkaan.
Mä olen tuolla perusteella tehnyt omat johtopäätökseni ja etsinyt miehen, joka on myös minusta kiinnostunut. On erittäin yleistä, että ihmiset muistavat vain itselleen merkitykselliset asiat ja kenenkään ei pitäisi asettua toisen tossun alle ymmärtämään, kun kumppania ei vaan kiinnosta.
No muistatko itse? Meillä vaimo valitti samasta asiasta. Jännä, kun kerroin hänelle, mitä kaikkea hän itse oli unohtanut, loppui se märinä.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen aivan samalla tavalla, unohdan todella helposti yhdentekevää asiat. Sen sijaan kaikki tärkeät asiat pysyvät muistissa vuosikymmeniä.
Kuten kaikki miehen tekemät virheet...
Vierailija kirjoitti:
No muistatko itse? Meillä vaimo valitti samasta asiasta. Jännä, kun kerroin hänelle, mitä kaikkea hän itse oli unohtanut, loppui se märinä.
Muistit kuitenkin kaiken sen, mitä vaimo oli unohtanut, se oli siis sulle tärkeä asia muistaa?
Kyllä minullakin aivot joskus vuotavat yli ja ei-tärkeiden asioiden on vaan paras antaa vaipua unholaan.
Ei teilläkään ole tuohon mitään lisättävää?