Pitkän ja säntillisen uurastuksen jälkeen olen saavuttanut unelmavartaloni!
Paino tippunut 65 kilosta 52. Olen kiinteytynyt. Maha litteä, sikspäkki erottuu juuri sopivasti. Pylly lihaksikas ja pyöreä. Se joka väittää, ettei unelmavartalon jahtaaminen ja saavuttaminen tuo onnea, on kyllä aivan väärässä. Olen onnellisempi ja hyvinvoivampi kuin aikoihin :)
Ja kirsikkana kakun päällä: rasva ei ole lähtenyt rinnoista! Minulla on aina ollut suhteellisen pienet rinnat, noin B-kuppi, mutta nyt ne sopivat kauniisti muutenkin siroon vartalooni. Pelkäsin että ne kutistuvat olemattomiin.
Oli pakko tulla kertomaan! :)
Kommentit (155)
http://cloudyarlberg.files.wordpress.com/2012/01/marit-bjorgen.jpg
tossa on siis sixbackiä.
Pystyykö reisiä ja takapuolta treenaamaan hyvin kotona? Salilla käyminen kun ei huvittaisi yhtään :/
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:02"]
Hei ap, mulla on sama aloituspaino ja sama tavoitepaino!!! Siksi utelenkin, että kuinka kauan sulla meni tavoitepainon saavuttamiseen? Kuinka usein oli repsahduksia ja miten selvisit niistä?
-laihduttaja
[/quote]
No, kokonaisuudessaan meni vuosi. Ensiksi laihduin ehkä muutamassa kuukaudessa melkein 60 kiloon ( noin.5kg), eli aika nopeasti. Mun ruokailutottumukset olivat ihan retuperällä ennen päätöstä laihtua, ja siksi varmaan lähti paino tippumaan niin nopeasti kun tein radikaalin korjauksen. Tänä aikana en juurikaan repsahdellut.
Sitten tuli kesä ja hölläsin aika tuntuvasti otetta, olinhan jo päässyt siihen 60 kiloon mikä tuntui aluksi huikeelta. Söin oikeesti vähän mitä sattuu ja herkuttelin enemmän, ja pari kiloa tuli takaisin. Sitten eräänä iltana seisoin epäuskoisena vaa'alla ja mietin, miten paljon tein alkuvuodesta töitä painon tiputtamiseksi ja miten nopeesti se uhkaa tulla takaisin. Silloin tein sitten lopullisen päätöksen päästä unelmakuntooni.
Sen jälkeen olen tehnyt aika säntillisesti duunia, pitänyt ruokavalion puhtaana ja urheillut. Tietenkin "repsahduksia" on tullut pari, vaikka en mielelläni kutsu niitä repsahduksiksi vaan enemmänkin sallituiksi poikkeuksiksi, esim. joskus kun käymme ravintolassa syömässä tai jos olen juhlissa. Paras keino selvitä repsahduksen jälkeisestä morkkiksesta on bannata vaaka pariksi päiväksi: se näyttää ekstrakiloja turvotuksen vuoksi. Palata normaaliin ruokavalioon ja juoda oikein paljon vettä. Sitä paitsi, yleensä repsahdukset ainakin laittaa aineenvaihdunnan kunnolla liikkeelle, heh.
Hirveesti tsemppiä sulle! Aloitus on kaikkein vaikein, mutta kun alkaa nähdä niitä tuloksia, motivaatio todella kasvaa :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:04"]
http://cloudyarlberg.files.wordpress.com/2012/01/marit-bjorgen.jpg tossa on siis sixbackiä.
[/quote]
Jep, tuolta en näytä enkä varmaan tule näyttämäänkään, pitäis olla paljon massakkaampi.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:01"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:54"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:39"] [quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:08"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:58"] 52 kuulostaa aika vähältä. Kuinka pitkä olet? [/quote] 169cm. Olen tyytyväinen tähän painoon :) [/quote]juu, ei taida hirvee päkki noilla mitoilla olla? [/quote] Joo ei ole. Enemmän jotain tällasta: http://rebloggy.com/post/fitspo-exercise-thin-slim-thinspo-stomach-healthy-fit-abs-fitness-toned/40535209505 ehkä vähän erottuvampi. ap [/quote] Miksiköhän ei vois tällä painolla olla sixpackia? Rasvaprosentistahan siinä suurimmaks osaksi on kyse. T: Saman kokoinen [/quote]siis eihän tuolla kuvan naisellakaan ollut kunnon vatsalihaksia, tyyliin Marit Bjorgen.
[/quote]
Haluaisin kuulla, miksei muka tän kokoisella voisi olla kunnon sixpackia? Mikä sen susta estää? Marit Bjorgenilla on enemmän rasvaa kropassa, joten eikai laihemmalla nyt voikaan ihan saman näköistä sixpackia olla. Hän on isompi myös lihaksiltaan, eli on paljon enemmän massaa niin lihaksen kuin rasvankin muodossa.
Sixpack voi tietenkin olla paljon laihemmallakin.
https://38.media.tumblr.com/1cb8fe9987aff827f7bb9bfd8e295e4b/tumblr_ncj4g5u7x01rqlia6o1_500.jpg
http://www.midasupload.com/users/4/kiera%206%20pack.jpg
Kyllä musta noi on sixpackeja. Näkyy "palat".
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:04"]
http://cloudyarlberg.files.wordpress.com/2012/01/marit-bjorgen.jpg tossa on siis sixbackiä.
[/quote]
Jep, tuolta en näytä enkä varmaan tule näyttämäänkään, pitäis olla paljon massakkaampi.
[/quote]
Musta tossa on jo liikaa.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:44"]
Itselläni 169 pituutta ja normipaino siinä 56 kg. Treenaamalla ja dieettaamalla olen ollut 52 ja kyllä oli tosi timmi olo ja miehet oli ihan hulluna. Sittemmin oon repsahtanut välillä jopa kuuteenkymmeneen ja kyllä siinä on jo reidessä löllöä ja jenkkakahvaa vyötäröllä. Ihan vain sille, joka sanoi, että 65 olisi sopiva paino... Mutta hienoa Ap, tiedän fiiliksen!
[/quote]
Onko tämä oikeasti totta? Saako hoikempana miehiltä enemmän huomiota? Aina kuulee sitä kurvikkaat naiset on miesten mieleen -luukutusta.
[/quote]
Nykyään ei ole enää poliittisesti korrektia sanoa, että tykkää hoikista naisista, koska feminismi.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:06"]Oletkohan selvillä painoindeksistäsi? Ei kuulosta kyllä hyvältä 169 cm ja 52 kg
[/quote]
Painoindeksi on ihan muinainen mittari. Paino on hyvä silloin kun vireystila on normaali ja suorituskyky pysyy ennallaan! Alipainon huomaa kyllä siitä ettei jaksa mitään, aina väsyttää ja ajattelee vain ruokaa.
[/quote]
mä en jaksa mitään, aina väsyttää ja ajattelen vain ruokaa. en todellakaan ole alipainoinen, mutta en myöskään ylipainoinen. olen vain aina väsynyt ja nälkäinen.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:39"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:58"] 52 kuulostaa aika vähältä. Kuinka pitkä olet? [/quote] 169cm. Olen tyytyväinen tähän painoon :) [/quote]juu, ei taida hirvee päkki noilla mitoilla olla?
[/quote]
Joo ei ole. Enemmän jotain tällasta:
ehkä vähän erottuvampi.
ap
[/quote]
Mullä näkyy vatsalihakset enemmän, vaikka painan 73 kg. Kiva, kun on päärynäkroppa.
Onnea ap, sä oot kyllä tosi hoikka.
Mulla näkyy heti rinnoissa, jos laihdun. Mun pienet rinnat on entistä pienemmät, jos kiloja tippuu. Mutta onneksi se ei ole niin vaarallista, tykkää pienistä rinnoista urheiluharrastusten takia.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:03"]
Onnea ap, sä oot kyllä tosi hoikka. Mulla näkyy heti rinnoissa, jos laihdun. Mun pienet rinnat on entistä pienemmät, jos kiloja tippuu. Mutta onneksi se ei ole niin vaarallista, tykkää pienistä rinnoista urheiluharrastusten takia.
[/quote]
Samoin, liian isot rinnat ois urheilun tiellä :) Plus pienien rintojen kanssa kaikki vaatteet näyttää hyvälle.
AP:lta puuttuu tasan kilo siihen, että on normaalipainoinen. Alipaino vs normaalipainon raja on ap:n mittaiselle bmi-laskureiden mukaan 52,8. Voisiko porukka lopettaa toisen ilon päälle sontimisen?
Siksi sait ruokavaliosta miinusta, sillä se on liian vähäkalorinen, liian vähäravinteinen, suoraan sanottuna syömishäiriöinen.
Oletko laskenut ruokasi ravintoarvot? Onko sinulla kuukautiset, onko tukkaa lähtenyt? Suosittelen että lisäät dieettiisi ravinteita. Laskin karkeasti ruokasi ja saat 900-1400 kaloria päivässä, se on liian vähän varsinkin kun sinun ei tarvitse enää laihduttaa. Painoindeksisi on 18.2 ja 18.5 alle menevässä voidaan jo herättää ajatus siitä onko ruokavalio jo hieman syömishäiriöinen. Kun saat liian vähän kaloreita, elimistösi alkaa syödä itseään sisältä päin, ja käyttää lihaksiasi energianlähteenä.
Jos esimerkiksi pelaat jalkapalloa 90 min päivässä, saisit syödä ainakin 2300-2400 kaloria lihomatta.
Esimerkkipäivänäsi sait proteiinia tarpeeksi, 70-90 g. Hiilareita vain 70-90 g, mikä on todella epäterveellistä, varsinkin liikuntaa harrastavalle. Saisit saada reilusti yli 200 g, saattaisit silloin jaksaa harrastaa liikuntaa enemmänkin. Sinuna lisäisin hedelmiä ja marjoja hurjasti enemmän lisää, saisit lisää vitamiineja, niitä sinulla tulee aika vähän, esim. b- ja e-vitamiinia.
Myös kuituja tarvitset lisää, nyt niitä tulee 15 g, kun vähintään pitäisi saada 25 g. Toimiiko suolesi ollenkaan? Superterveellisesti syövä saa kuituja n. 60 g/päivä. Suolen pitäisi toimia 2-3 x/päivä vähintään, oikeastaan pitäisi toisesta päästä tyhjentyä sitä mukaan kun toisesta menee sisään. Viljatuotteita ei kannata ihan pannaan laittaa jos viljasta ei tule oireita. Useimmille sopii täysjyvävilja ja puurot kuten spelt ja kaura, vaikka viljoja soimataankin nykyisin.
Rasvoja saat liian vähän, vain 42 g. Niitä olisi hyvä saada yli 60 g, niin pysyy tukka, iho, elimistö kunnossa. Saat liikaa eläinrasvoja ja liian vähän omega kolmosta. Suosittelen pähkinöitä, mantelia(myös e-vitamiini), avokadoa ja omega kolmosiin pellavaöljyä.
Syöthän d-vitamiinilisää?
Suurin pula sinulla on hivenaineista. Saat vain puolet tarpeesta kalsiumia, magnesiumia, kaliumia ja vain 40 % rautaa. Rautaa saisit enempi jos vaihtaisit skyrin hamppuproteiiniin. Tee pirtelö hamppuproteiinista, marjoista, banaanista. Saat myös liian vähän sinkkiä, manganeesia. Perunoista saisit kaliumia.
Olen huolissani näistä ihanteista, että vain alle 18.5 BMI nainen on upeavartaloinen. Tässä heitä, 170cm/50 kg
Ihan hyvä, mutta vaatiiko tuo vartalo sen ravintoarvoiltaan puutteellisen ruokavalion?
Myös 10 kg painavammat naiset ovat kauniita, eivätkä mitään plösöjä:
Oma naisihanteeni on hyväkuntoinen, seksikäs ja kurvikas tanssijatar, tässä teille vähän feminiistä energiaa:
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:47"]
Minkä takia nämä keskustelut menevät aina tämmöisiksi? LOPETTAKAA SE VERTAILU ja olkaa iloisia toisten puolesta! Sulle itellekki tulee parempi mieli. Trust me, it's worth it
[/quote]
Kenen puolesta? Kunhan aloittaja laittaa kuvansa naamavärkkeineen tänne ennen ja jälkeen uurastuksen.
Ap, millaiset tavoitteet sinulla on ammatillisesti? Kuka tahansa pystyy kohentamaan ruokavaliotaan, mutta älyllinen kapasiteetti ei kaikilla yllä korkealle. Otsikko antaa sinusta sellaisen kuvan, että olet aika itsekeskeinen ihminen. Tunnen hyväkroppaisia nuoria aikuisia, joilla terveet elämäntavat. Ovat kuitenkin miellyttäviä käytökseltään ja omahyväisyyttä ei näy.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:15"]
Siksi sait ruokavaliosta miinusta, sillä se on liian vähäkalorinen, liian vähäravinteinen, suoraan sanottuna syömishäiriöinen.
Oletko laskenut ruokasi ravintoarvot? Onko sinulla kuukautiset, onko tukkaa lähtenyt? Suosittelen että lisäät dieettiisi ravinteita. Laskin karkeasti ruokasi ja saat 900-1400 kaloria päivässä, se on liian vähän varsinkin kun sinun ei tarvitse enää laihduttaa. Painoindeksisi on 18.2 ja 18.5 alle menevässä voidaan jo herättää ajatus siitä onko ruokavalio jo hieman syömishäiriöinen. Kun saat liian vähän kaloreita, elimistösi alkaa syödä itseään sisältä päin, ja käyttää lihaksiasi energianlähteenä.
Jos esimerkiksi pelaat jalkapalloa 90 min päivässä, saisit syödä ainakin 2300-2400 kaloria lihomatta.
Esimerkkipäivänäsi sait proteiinia tarpeeksi, 70-90 g. Hiilareita vain 70-90 g, mikä on todella epäterveellistä, varsinkin liikuntaa harrastavalle. Saisit saada reilusti yli 200 g, saattaisit silloin jaksaa harrastaa liikuntaa enemmänkin. Sinuna lisäisin hedelmiä ja marjoja hurjasti enemmän lisää, saisit lisää vitamiineja, niitä sinulla tulee aika vähän, esim. b- ja e-vitamiinia.
Myös kuituja tarvitset lisää, nyt niitä tulee 15 g, kun vähintään pitäisi saada 25 g. Toimiiko suolesi ollenkaan? Superterveellisesti syövä saa kuituja n. 60 g/päivä. Suolen pitäisi toimia 2-3 x/päivä vähintään, oikeastaan pitäisi toisesta päästä tyhjentyä sitä mukaan kun toisesta menee sisään. Viljatuotteita ei kannata ihan pannaan laittaa jos viljasta ei tule oireita. Useimmille sopii täysjyvävilja ja puurot kuten spelt ja kaura, vaikka viljoja soimataankin nykyisin.
Rasvoja saat liian vähän, vain 42 g. Niitä olisi hyvä saada yli 60 g, niin pysyy tukka, iho, elimistö kunnossa. Saat liikaa eläinrasvoja ja liian vähän omega kolmosta. Suosittelen pähkinöitä, mantelia(myös e-vitamiini), avokadoa ja omega kolmosiin pellavaöljyä.
Syöthän d-vitamiinilisää?
Suurin pula sinulla on hivenaineista. Saat vain puolet tarpeesta kalsiumia, magnesiumia, kaliumia ja vain 40 % rautaa. Rautaa saisit enempi jos vaihtaisit skyrin hamppuproteiiniin. Tee pirtelö hamppuproteiinista, marjoista, banaanista. Saat myös liian vähän sinkkiä, manganeesia. Perunoista saisit kaliumia.
Olen huolissani näistä ihanteista, että vain alle 18.5 BMI nainen on upeavartaloinen. Tässä heitä, 170cm/50 kg
Ihan hyvä, mutta vaatiiko tuo vartalo sen ravintoarvoiltaan puutteellisen ruokavalion?
Myös 10 kg painavammat naiset ovat kauniita, eivätkä mitään plösöjä:
Oma naisihanteeni on hyväkuntoinen, seksikäs ja kurvikas tanssijatar, tässä teille vähän feminiistä energiaa:
[/quote]
Kiitos paljon mielenkiintoisesta pohdinnastasi! Kroppa toimii täysin normaalisti, kuukautiset ja suolentoiminta, kaikki ok. On totta, että ruokavalioni on aika kevyt. Vitamiineja kyllä saan, niin purkista kuin marjoista ja hedelmistä. Hiilareita vähensin laihduttaessa tietoisesti, mutta niitä todella voisi lisätä ruokavalioon. :)
ap
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:24"]
Ap, millaiset tavoitteet sinulla on ammatillisesti? Kuka tahansa pystyy kohentamaan ruokavaliotaan, mutta älyllinen kapasiteetti ei kaikilla yllä korkealle. Otsikko antaa sinusta sellaisen kuvan, että olet aika itsekeskeinen ihminen. Tunnen hyväkroppaisia nuoria aikuisia, joilla terveet elämäntavat. Ovat kuitenkin miellyttäviä käytökseltään ja omahyväisyyttä ei näy.
[/quote]
Mitä sinusta kertoo, että tuomitsit minut yksinkertaiseksi ja itsekeskeiseksi ihmiseksi yhden keskustelunavauksen perusteella? Olen VTM, olen haastavassa ja mielenkiintoisessa koulutusta vastaavassa työssä.
Miksi en saisi iloita siitä, että olen päässyt tavoitteeseeni? Pitäisikö peittää ilo ja tyytyväisyys tehtyyn työhön? PItäisikö vähätellä itseäni? En myöskään sanonut, etteivätkö muunlaiset vartalot olisi kauniita. Tämän hetkinen on oma, henkilökohtainen toteutunut unelmavartalo.
Tämä ei myöskään merkitse että laihdutus tai vartalonmuokkaus olisi ainoa tavoite elämässäni. Loppujen lopuksi aika pienessä osassa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:15"]
[/quote]
Pakko vielä sanoa, että minun ihannevartaloni eroaa sinun ihanteestasi. Tykkään, kovemmasta, "poikamaisemmasta", atleettisemmasta vartalosta.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:58"]
Naiset on kyllä huvittavan kateellisia toisilleen varsinkin hoikille ja itseään kauniimmille. Oma naiseni 168cm pitkä ja tavatessamme painoi 50kg, ja kyllä oli kuuma kroppa! Nykyään painaa n.60kg, ei nyt mikään läski, mutta hoikempana oli paljon parempi. Yllättäen tuos 60kg painossa on makkaraa mahalla ja peräpuoli lievästi selluliittinen. Silti kauniimpi kuin 70% suomalaisiata naisista ja varmaan kauniimpi kuin 90% omasta ikäluokastaan eli n.30-vuotiaista, et en valita. Kunhan saon vaan, että timmi ja hoikka kroppa tekee naisesta kuuman varsinkin jos on pitkät sääret ja muutenkin vetävän näköinen. Jos naama on kuin virtahevolla ja persjalkainen nin ei siinä timmi kroppa paljon pelasta. ja nyt possut, pääsette alapeukuttamaan! ;)
Miltähän mahdat itse näyttää? Vaikutat melkoisen pinnalliselta ihmiseltä, kun vaimostasi noin kirjoittelet. Kuinka käy, jos elämä yllättää sairauden tai tapaturman myötä ja vaimon olemus muuttuukin radikaalisti. Vaihtoonko menee?
[/quote]