Nuorilta miehiltä kaivataan spermaa, kantasoluja ja verta, mutta luovutushalua uupuu
https://yle.fi/uutiset/3-12146279
” Yksiselitteistä syytä matalalle auttamishalulle ei ole.” Jaa ei löydy syitä vai. Kun tein testin veren ja kantasolunluovutuksesta niin näytti punaista. On epilepsia johon syön lääkkeitä säännöllisesti. Lisäksi olen ollut onnettomuudessa ja minulla on jatkuvasti matala hemoglobiini. Lisäksi kysyttiin tupakoinnista, ylipainosta, irtosuhteista, huumeidenkäytöstä ym.
Kommentit (367)
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun sitä ollaan niin auteliaasti painamassa paljaalla jokaisen vastaantulevan muijan kanssa. "Nainen tulee raskaaksi joten naisen tehtävänä hoitaa ehkäisy" Mutta auta armias mikä poru, kun samaa kamaa tarvittaisiin handuun vedon kautta.
Jos joku kiva muidu tulee hanskaamaan niin mikä ettei. Luulen vaan että noissa on itsepalvelu.
Olen 168cm j tällaisen ali-ihmisen sperma ei kelpaa. Naiset nyt haluaa jotain ylivertaisia huippu geenejä lapsilleen.
Kuka tahansa voi tarvita huomenna verta. Onneksi löytyy niitäkin jotka luovuttaa verta.Ei sellasten sisähiipparien verellä mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Nuorena miehenä koen että minua syytetään aivan kaikesta, ja olen kaiken pahan alku ja juuri. Sukupuoleni perusteella. Kannatan ehdottomasti AITOA tasa-arvoa, eli että kaikilla on sukupuoleen katsomatta samat oikeudet ja velvollisuudet. Nyt vaan tuntuu että miehillä on kohta ainoastaan velvollisuuksia ja naisilla ainoastaan oikeuksia. Ja sitten ihmetellään miksen halua parisuhdetta ja perhettä, ja miksen luovuta spermaa ja verta ja varmaan kohta sielustanikin tulisi luopua. Olen kai sitten vaan itsekäs paska joka haluaa olla oman elämänsä herra eikä feministien orja.
Kertoisitko, mitä nämä oikeudet ovat, mitä naisilla on, mutta miehellä ei ole?
Esim. asevelvollisuus, elatusvelvollisuus, nainen voi väittää erotilanteessa miehestä mitä vaan ja oikeus vaan nyökkäilee. Sama esim. paikkansapitämättömät syytökset väkivallasta. Sen sijaan naisten väkivaltaa miehiä kohtaan vähätellään. Tyttöoppilaita suositaan koulussa ja miehen malli on naisen mallia huomattavasti ahtaampi.
Meinaat että nainen ei ole elatusvelvollinen lapsistaan? :D
Asevelvollisuus on epätasa-arvoinen, muista äänestää Feminististä puoluetta.
Eikä Suomessa tuomita ketään väkivallasta ilman todisteita.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi luovuttaa spermaa?
Kaikki eivät saa lapsia, that’s it.
Voi alkaa sijaisperheeksi tai adoptoida.Kantasoluja ja verta nuoret miehet voisivat kyllä käydä luovuttamassa. :)
PS. Jos tapaisin uuden miehen ja saisin tietää hänen luovuttaneen spermaa, niin ei olisi mikään meriitti.
Aijaa, mua taas ei haittaisi jos olisi luovuttanut. Ehkä jopa päinvastoin, kun on kiinnostanut auttaa jotakuta saamaan lapsi. Toki anonyymi luovutus olisi paras.
Adoptio ja sijaisperheenä toiminta on aika raskaita vaihtoehtoja siihen nähden että lapsen tekee itse. Usein adoptiolapsilla ja sijaislapsilla on taustalla erilaista kaltoinkohtelua, traumaa, mahdollisesti raskaudenaikaista päihteidenkäyttöä ym.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista. Nuorena miehenä koen että minua syytetään aivan kaikesta, ja olen kaiken pahan alku ja juuri. Sukupuoleni perusteella. Kannatan ehdottomasti AITOA tasa-arvoa, eli että kaikilla on sukupuoleen katsomatta samat oikeudet ja velvollisuudet. Nyt vaan tuntuu että miehillä on kohta ainoastaan velvollisuuksia ja naisilla ainoastaan oikeuksia. Ja sitten ihmetellään miksen halua parisuhdetta ja perhettä, ja miksen luovuta spermaa ja verta ja varmaan kohta sielustanikin tulisi luopua. Olen kai sitten vaan itsekäs paska joka haluaa olla oman elämänsä herra eikä feministien orja.
Feministit osaavat syyttää suomalaisia miehiä kaikesta, ilmastonmuutoksesta naisten asemasta afrikassa. Ja on sekin kauhistus että diplomi-insinööri tienaa enemmän kuin sukupuolentutkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedettiin jo etukäteen: jos spermaa ei voi luovuttaa anonyymisti, kukaan ei luovuta sitä.
Onhan se jos joku täysin tuntematon eukko seisoo oven takana vaatimassa elatusapua kun olet hänen pikku seppokyllikkinsä "isä" ainakin geneettisesti niin harva haluaa ottaa tuollaista päänsärkyä vaivakseen.
Nykyiset dna-testit on kyllä kiva kepponen niille, jotka aikoinaan luovuttivat muka anonyymisti. Toki mihinkään elatusvelvollisuuteen ei silläkään päädy.
Eikös spermanluovutuksesta syntynyt lapsi ole rintaperillinen? Kurja juttu jos isä menehtyy ja perinnöstä ottaakin siivun muille lapsille ihan tuntematon sisarus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedettiin jo etukäteen: jos spermaa ei voi luovuttaa anonyymisti, kukaan ei luovuta sitä.
Tämä. Sama juttu munasolujen suhteen.
Molemmista puutetta Suomessa. Esim. Tanskassa ongelmaa ei ole, kun anonyymi luovutus on mahdollinen.
En myöskään ymmärrä miksi sukusolujen luovutuksesta ei voisi maksaa hieman nykyistä suurempaa korvausta.
Joissakin maissa saa aivan vapaasti myydä omia sukusolujaan. Tälle löytyy omia sivustojakin. Suomi saisi höllentää 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa vaikka perus parisuhdetta tai modernia ydinperhettä. Miehen tulee edelleen avata oven naiselle, maksaa ravintolakäynnit ja shoppailut ja hyysätä naista kokoajan. Muinaisjäänne ajalta jolloin naiset eivät käyneet töissä. Nyt naisilla on päätösvalta sekä omien että miehensä rahoista. Kotona miehen tulee hoitaa sekä perinteiset naisen että miehen työt, nainen tekee mitä huvittaa. Miehen tulee hyväksyttää kaikki ostoksensa, ja viihteellä käynnit naisella. Esimerkkejä löytyisi vielä loputtomiin, ehkä jotain osaat itsekin päätellä.
Ei minkäänlaista korvausta tarkoittaa että autolla ei kannata mennä koska silloin maksat siitä että luovutat omia elintoimintojasi eteenpäin. Jos saisi edes kympin tai parikymppiä että voisi samalla reissulla käydä vaikka kaupassa tai mäkkärissä niin mikäs siinä, voin luovuttaa verta.
Mällinluovutuksessa haluan tietää kuka ne lopulta saa. Jos se on joku "voimaistunut" turbofeministi niin ei kiitos, en halua edesauttaa hänen sairaita yksinhuoltajuusfantasioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Sama juttu munasolujen suhteen.
Molemmista puutetta Suomessa. Esim. Tanskassa ongelmaa ei ole, kun anonyymi luovutus on mahdollinen.
En myöskään ymmärrä miksi sukusolujen luovutuksesta ei voisi maksaa hieman nykyistä suurempaa korvausta.
Joissakin maissa saa aivan vapaasti myydä omia sukusolujaan. Tälle löytyy omia sivustojakin. Suomi saisi höllentää 🙄
Onneksi Tanska ja Viro on lähellä, suomalaiset lapsia toivovat voi viedä rahansa sinne.
Ei tipu! Mutta mitä yhteiskunta ajatteli tälle asialle tehdä? Ruveta ottamaan väkisin, jos ei auttamishaluja löydy?
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi luovuttaa spermaa?
Kaikki eivät saa lapsia, that’s it.
Voi alkaa sijaisperheeksi tai adoptoida.Kantasoluja ja verta nuoret miehet voisivat kyllä käydä luovuttamassa. :)
PS. Jos tapaisin uuden miehen ja saisin tietää hänen luovuttaneen spermaa, niin ei olisi mikään meriitti.
Totta, adoptio pitäisi olla huomattavasti helpompaa kuin mitä se tällä hetkellä Suomessa on. Mielestäni on älytöntä että väkisinkin tehdään uusia lapsia kun maailma on jo nyt ylikansoittunut ja täällä on kärsiviä lapsia joilla olisi tarjolla hyvä suomalainen koti, mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsopa vaikka perus parisuhdetta tai modernia ydinperhettä. Miehen tulee edelleen avata oven naiselle, maksaa ravintolakäynnit ja shoppailut ja hyysätä naista kokoajan. Muinaisjäänne ajalta jolloin naiset eivät käyneet töissä. Nyt naisilla on päätösvalta sekä omien että miehensä rahoista. Kotona miehen tulee hoitaa sekä perinteiset naisen että miehen työt, nainen tekee mitä huvittaa. Miehen tulee hyväksyttää kaikki ostoksensa, ja viihteellä käynnit naisella. Esimerkkejä löytyisi vielä loputtomiin, ehkä jotain osaat itsekin päätellä.
Millaisissa parisuhteissa sä olet elänyt? 😅 Mulla on ollut useampi parisuhde ja kaikki kulut (myös ekoilla treffeillä ravintola!) on maksettu puoliksi, molemmat on käyneet töissä ja on ollut aivan selvää että kotityöt myös jaetaan. Mies on saanut ostaa omilla rahoillaan ihan mitä lystää, ja avioehto on ollut ihan itsestäänselvä yhteinen ehto mahdolliselle naimisiinmenolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten unelmamaassa Puolassa toimitaan just noin. Kerta naisen kanssa oleminen ja yleisestikin perhe-elämä tuntuu noin vaikealta voit täysin vapaasti jättäytyä pois. Älä kuitenkaan mene ottamaan turpiisi perinteisiltä naisilta.
Miehet ei taida kelvata ku siitos sonneiksi.. En luovuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään luovuttaa spermaa koska
1. Nykyään lapsella on oikeus saada selville biologinen isä.
2. Haluan että spermani luovutetaan vain suomalaisille heteropariskunnille enkä voi vaikuttaa siihen.Jos yksinäinen ihminen saa hoitojen kautta lapsen niin miestä eli luovuttajaa voidaan vaatia elatusvelvolliseksi jotta lapsi saa yhdenvertaisen kohtelun muihin lapsiin nähden sanoo laki nykyisin.
Ei voida. Älä valehtele.
Oikeus olla menemättä armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään luovuttaa spermaa koska
1. Nykyään lapsella on oikeus saada selville biologinen isä.
2. Haluan että spermani luovutetaan vain suomalaisille heteropariskunnille enkä voi vaikuttaa siihen.Jos yksinäinen ihminen saa hoitojen kautta lapsen niin miestä eli luovuttajaa voidaan vaatia elatusvelvolliseksi jotta lapsi saa yhdenvertaisen kohtelun muihin lapsiin nähden sanoo laki nykyisin.
Kiva. Pahimmassa tapauksessa pitää elää sinkkuna lessumiehen elämää, eli maksaa 15 lapsen elatuksen, kun joukko voimaantuneita feministejä on päättäneet hankkia lapsia "omin voimin".
Esim. asevelvollisuus, elatusvelvollisuus, nainen voi väittää erotilanteessa miehestä mitä vaan ja oikeus vaan nyökkäilee. Sama esim. paikkansapitämättömät syytökset väkivallasta. Sen sijaan naisten väkivaltaa miehiä kohtaan vähätellään. Tyttöoppilaita suositaan koulussa ja miehen malli on naisen mallia huomattavasti ahtaampi.