Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorilta miehiltä kaivataan spermaa, kantasoluja ja verta, mutta luovutushalua uupuu

Vierailija
18.10.2021 |

https://yle.fi/uutiset/3-12146279
” Yksiselitteistä syytä matalalle auttamishalulle ei ole.” Jaa ei löydy syitä vai. Kun tein testin veren ja kantasolunluovutuksesta niin näytti punaista. On epilepsia johon syön lääkkeitä säännöllisesti. Lisäksi olen ollut onnettomuudessa ja minulla on jatkuvasti matala hemoglobiini. Lisäksi kysyttiin tupakoinnista, ylipainosta, irtosuhteista, huumeidenkäytöstä ym.

Kommentit (367)

Vierailija
81/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko luovuttajana päättää myös sen kelle sperma menee? En halua antaa sitä ainakaan lesboille, trans sukupuolisille enkä tummille.. Enkä feministeille!

Vierailija
82/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spermaa ei kannata luovuttaa, luovuttajalle tulee elatusvelvollisuus ja perinnönantovelvollisuus lapselle vaikka ei olisi lasta ikinä tavannutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Spermaa ei kannata luovuttaa, luovuttajalle tulee elatusvelvollisuus ja perinnönantovelvollisuus lapselle vaikka ei olisi lasta ikinä tavannutkaan.

Ei tule. Mikä motiivi sulla on levittää tällaisia harhaluuloja eteenpäin?

Vierailija
84/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luovuttanut. Aika, sanoisinko, epämiellyttävää. Tuli jotenkin alhainen olo, kun kaikki tietävät, että olen tulossa r***kaamaan purkkiin. Sanon ihan suoraan, että paikalla oleva henkilökunta voisi suhtautua lämpimämmin. Kokemukseni perusteella ehdotan, että anonyymius palautetaan (itse elelen jännityksessä), tuosta rahallinen korvaus ja, kyllä, joku hoitamaan homma miehen puolesta eli tarjoaa vaikka auttavan käden tms. Ja viimeisimmässä on myös kyse kiihottumisesta, sillä sitähän tuohon tarvitaan. Kävin siksi, kun lähipiirissä oli ongelmia saada lapsia ja näin sen tuskan. Itselläni on lapsia.

Vierailija
85/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Nuorena miehenä koen että minua syytetään aivan kaikesta, ja olen kaiken pahan alku ja juuri. Sukupuoleni perusteella. Kannatan ehdottomasti AITOA tasa-arvoa, eli että kaikilla on sukupuoleen katsomatta samat oikeudet ja velvollisuudet. Nyt vaan tuntuu että miehillä on kohta ainoastaan velvollisuuksia ja naisilla ainoastaan oikeuksia. Ja sitten ihmetellään miksen halua parisuhdetta ja perhettä, ja miksen luovuta spermaa ja verta ja varmaan kohta sielustanikin tulisi luopua. Olen kai sitten vaan itsekäs paska joka haluaa olla oman elämänsä herra eikä feministien orja.

Kertoisitko, mitä nämä oikeudet ovat, mitä naisilla on, mutta miehellä ei ole?

Katsopa vaikka perus parisuhdetta tai modernia ydinperhettä. Miehen tulee edelleen avata oven naiselle, maksaa ravintolakäynnit ja shoppailut ja hyysätä naista kokoajan. Muinaisjäänne ajalta jolloin naiset eivät käyneet töissä. Nyt naisilla on päätösvalta sekä omien että miehensä rahoista. Kotona miehen tulee hoitaa sekä perinteiset naisen että miehen työt, nainen tekee mitä huvittaa. Miehen tulee hyväksyttää kaikki ostoksensa, ja viihteellä käynnit naisella. Esimerkkejä löytyisi vielä loputtomiin, ehkä jotain osaat itsekin päätellä.

Ei tällaista kulttuuria ole Suomessa ollut koskaan. Naiset käyttävät ihan tutkitusti palkastaan suuremman osan lapsiin kuin mies omastaan. Mies käyttää rahansa itseensä.

Vierailija
86/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 168cm j tällaisen ali-ihmisen sperma ei kelpaa. Naiset nyt haluaa jotain ylivertaisia huippu geenejä lapsilleen.

Ei me tollasta soijapoikaa muutenkaan haluta.

No siinäpä syy miksei haluja olekaan.

Vierailija
87/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttamisen ja yhteisöllisyyden aika on ohi. Huolehtimaan itsestänne. Pelkästään. Oma cansa ensin -ajattelu on haitallista.

Vierailija
88/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tulisi mieleenkään luovuttaa spermaa koska

1. Nykyään lapsella on oikeus saada selville biologinen isä.

2. Haluan että spermani luovutetaan vain suomalaisille heteropariskunnille enkä voi vaikuttaa siihen.

Jos yksinäinen ihminen saa hoitojen kautta lapsen niin miestä eli luovuttajaa voidaan vaatia elatusvelvolliseksi jotta lapsi saa yhdenvertaisen kohtelun muihin lapsiin nähden sanoo laki nykyisin.

Ei voida. Älä valehtele.

Kyllä voi. Älä valehtele.

www.hs.fi/kotimaa/art-2000004029731.html

Vierailija
89/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2. Haluan että spermani luovutetaan vain suomalaisille heteropariskunnille enkä voi vaikuttaa siihen.

Jos yksinäinen ihminen saa hoitojen kautta lapsen niin miestä eli luovuttajaa voidaan vaatia elatusvelvolliseksi jotta lapsi saa yhdenvertaisen kohtelun muihin lapsiin nähden sanoo laki nykyisin.

Ei voida. Älä valehtele.

19 vuotta vanha uutinen. Päivitä tietosi.

Vierailija
90/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttamisen ja yhteisöllisyyden aika on ohi. Huolehtimaan itsestänne. Pelkästään. Oma cansa ensin -ajattelu on haitallista.

Missä vastuu omasta elämästä? Valtio pystyy ainoastaan tarjoamaan puitteet ja tukia, ei muuta. Loppu on yksilön omissa käsissä.

Vierailija
91/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voida. Älä valehtele.

19 vuotta vanha uutinen. Päivitä tietosi.

Vierailija
92/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö transmies ?

Vierailija
93/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi tekstini menee lainauksen sisään vaikka kirjoitan sen alkup. viestin alle, mutta sinä joka linkitit tuon uutisen; se on 19 vuotta vanha. Tule tälle vuosikymmenelle.

Vierailija
94/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko transmies luovuttaa?

Vierailija
95/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Kyllä jokaisen pitäisi olla pakko luovuttaa verta ja sukusolujaan koska yhteisöllisyys. Mutta kun aletaan puhua yksinäisistä aikuisista, sairaista ja kotiinsa yksin kuolevista vanhuksista niin kyllä katse kääntyy muualle. Kuitenkin kun lesboparit tai tulevat yksinhuoltajat eivät saa lapsia niin kyse on epätasa-arvosta ja vaaditaan empatiaa.

Vierailija
96/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko transmies luovuttaa?

Trans voi siementää suoraan itsensä työntämällä munan pyllyynsä.

Vierailija
97/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopetin kaikkien noiden luovuttamisenm syinä Sprn voitontavoittelu, törkeä hinnoittelu ja siittiöissä vielä se, että lapsella on oikeus saada tietää kenen ne oli. En itse koe olevani jonkun siittiöilläni keinohedelmöitetyn lapsen isä, enkä halua edes mahdollisuutta että yhtäkkiä ovella seisookin joku, joka ilmoittaa, että olen hänen isänsä.

Mielestäni ei ole oikein, että Spr maksaa hulppeita etuisuuksia johdolleen myymällä suomalaisten ilmaiseksi luovuttamia asioita esim. Ruotsiin tai kierrolla hinnoiteltu veronmaksajien riesoiksi. Ostetaan sitten reilusti maailmalta.

Totta. Jos spermaa haluavat, niin ostakoot tanskasta. Ai ei tunnu kivalta maksaa? No se ei ole nuorten miesten ongelma.

Vierailija
98/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hakea laadukasta ja vahvaa siementä ulkomailta. 

Vierailija
99/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sperman luovutus alistaa miehen pelkäksi siittiökoneeksi. Miksi miehestä kiinnostaa vain se yksi asia?

Vierailija
100/367 |
18.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon transmies ja testoilla nyt 2 vuotta. Sovinko luovuttaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän