Nuorilta miehiltä kaivataan spermaa, kantasoluja ja verta, mutta luovutushalua uupuu
https://yle.fi/uutiset/3-12146279
” Yksiselitteistä syytä matalalle auttamishalulle ei ole.” Jaa ei löydy syitä vai. Kun tein testin veren ja kantasolunluovutuksesta niin näytti punaista. On epilepsia johon syön lääkkeitä säännöllisesti. Lisäksi olen ollut onnettomuudessa ja minulla on jatkuvasti matala hemoglobiini. Lisäksi kysyttiin tupakoinnista, ylipainosta, irtosuhteista, huumeidenkäytöstä ym.
Kommentit (367)
Tämä mielisairas myrkkypiikin tyrkyttäjäyhteiskunta ei saa minulta mitään.
Olisi hyvä, jos passiivi-muodon 'halutaan' sijalla olisi taho, joka haluaa.
En antaisi edes ulotettani vaikka maksettaisiin tälle yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki luovuttaa spermaa jos ei edes nää vilaukselta römpsää? Tai verta, jos ei ole edes tappelussa?
Kyllä siellä on kaikki visuaaliset virikkeet tarjolla luovutusta varten.
Jonkun toisen luovuttama veri voi joskus pelastaa sinunkin henkesi. Verta ei pysty korvamaan millään keinotekoisella aineella. Niin tehtäisiin, jos voitaisiin, mutta kun ei voida.
Et selkeästi ymmärrä miehistä mitään...
niin kauan kun kusetusorganisaatio nimeltä spr toimii välikätenä ei tipu verta.
Spermaa en ainakaan takuulla luovuta. On varmaa, että feministihallitus vielä säätää lain jossa luovuttaja joutuu maksamaan elatuksia, kaikille 50:lle mukulalle. Verenikin pidän mieluummin itse kuin annan SPR:n myydä sitä ulkomaille 10 000 litrahintaan.
Vierailija kirjoitti:
Luovuttamisesta pitäisi maksaa kunnon korvaus.
Samaa mieltä ja naisille moninkertaisesti sen vaivalloisuuden vuoksi.
Itse en luovuttaisi, ellei siitä saisi vähintään 100k.
Veri on eri asia kuin sukusolut. Sukusoluissa on kirjaimellisesti osa sukua ja sinua,
Miksi spermaa pitäisi noin vain luovuttaa, ihan kuin se olisi jokin pieni arkinen juttu?! Käytännössä siinä tekee itselleen lapsia joiden elämään ei saa edes osallistua itse
Vierailija kirjoitti:
Ei nuorilla miehillä ole empatiaa, ja eikä paljon tietojakaan. Ei ole pelastajiksi. Huh , huonot geenit , ei jatkoon.
Ei ole ei.
Pistäkääs naishallitus laittamaan naisten asiat kuntoon Suomessa. Me vaihteeksi katsellaan ja venaillaan valmista. t. mies
Yhden kerran olen luovuttanut verta, intissä. SPR:llä oli apupoikana joku sivarihippi joka aukoi päätänsä meille aivan surutta mutta SPR:n eukot vain nauroi. Missä muualla tahansa se hippiäinen olisi saanut nokkaansa mutta siellä sitä joutui vaan kuuntelemaan.
Mutta se asia tuli minulle selväksi, etten halua olla SPR:n kanssa missään tekemisissä enää koskaan. En lahjoita heille rahaa enkä verta, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luovuttamisesta pitäisi maksaa kunnon korvaus.
Jotta kaikki narkkarit lähtisivät luovuttamaan ja muutkin valehtelisivat "joo mä oon täysin terve!"
'
Narkkarin sperma tai kantasolut ei oo välttämättä sen yhtään huonompia, vaikka sillä ois hiv ja kaikki hepatiitit.
Ehkä ei, harmi vaan kun ne hivit ja hepatiitit luultavasti tappaisi esim. sen kantasolusiirtopotilaan. Joka on viikkokaupalla eristyksissä sairaalassa, koska voi kuolla mihin tahansa pöpöön.
Menkööt Itä-Euroopan klinikoilta hakemaan spermaa. Puolassa näytti maksavan alle 300e ja Liettuassa 400e-500e.
Miksi ihmisiä siemennetään kuin karjaa? Jos feministit eivät halua harrastaa seksiä miesten kanssa niin heidän kuuluukin kuolla sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmisiä siemennetään kuin karjaa? Jos feministit eivät halua harrastaa seksiä miesten kanssa niin heidän kuuluukin kuolla sukupuuttoon.
Eihän miehetkään halua iseiksi...
Ei tulisi mieleenkään luovuttaa spermaa koska
1. Nykyään lapsella on oikeus saada selville biologinen isä.
2. Haluan että spermani luovutetaan vain suomalaisille heteropariskunnille enkä voi vaikuttaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedettiin jo etukäteen: jos spermaa ei voi luovuttaa anonyymisti, kukaan ei luovuta sitä.
Onhan se jos joku täysin tuntematon eukko seisoo oven takana vaatimassa elatusapua kun olet hänen pikku seppokyllikkinsä "isä" ainakin geneettisesti niin harva haluaa ottaa tuollaista päänsärkyä vaivakseen.
Vierailija kirjoitti:
2. Haluan että spermani luovutetaan vain suomalaisille heteropariskunnille enkä voi vaikuttaa siihen.
1. Nehän saa.
2. Lesboilla ja itseellisillä kestää saada spermaa. Tietäisit,jos seuraisit lapsettomuushoidoissa käyvien keskusteluita.
Senhän takia spermaa tilataankin.
Vierailija kirjoitti:
Jos yksinäinen ihminen saa hoitojen kautta lapsen niin miestä eli luovuttajaa voidaan vaatia elatusvelvolliseksi jotta lapsi saa yhdenvertaisen kohtelun muihin lapsiin nähden sanoo laki nykyisin.
Parasta alkaa luovuttamaan entistä enemmän, teillä naisilla. Tuollainen kommentointi ei minua oikein houkuttele palaamaan verenluovuttajien jonoon. Eikä tarvitsekaan.