Olen yrittänyt koko päivän aloittaa joulukorttien kirjoittamista
mutta ei vaan onnistu. Muutama hassu kortti. Miksi se ahdistaa aina niin paljon? Huomenna kuitenkin pitäisi viimeistään lähettää.
Kommentit (68)
Jäi multakin priority tarrat laittamatta. Hitto, ekö ne sit mee perille ajoissa?
Mä en lähetä yhtäkään korttia tänäkään vuonna. Tuskin kukaan niitä multa jää kaipaamaan...
Eikös huomenna voi vielä laittaa 1. luokassa? Ostin muutaman kortin lisäksi vielä, joissa oli valmiiksi postimaksu jo maksettu. Kätevää. En mä ainakaan laittanut mitään muuta kuin "toivoo se ja se" ja osoite perille.
Ja huh, on sekin hoidettu. Perhana niin enkö löytänyt vielä pari hyllyltä, jotka unohtui postittaa. Toivottavasti huomenna vielä ehtii.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:39"]
13, eihän ystäville kortteja välttämättä tarvitsekaan lähettää, vaan vanhoille yksinäisille ihmisille, jotka oikeasti ilahtuisivat. Hankin hienot kortitkin. Ne vain menevät jotenkin pilalle, kun suherran niihin jotain tekstiä.
ap
[/quote]Ne vanhat yksinäiset ihmiset eivät myöskään varmasti halua että ahdistut korteistansa.. koita nyt vain kirjoittaa tosiaan vaikka se pelkkä nimi vaikka kuinka haluaisit laittaa jotain muutakin.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:31"]
Pätkääkään ei ahdista, ennen kuin ensimmäisiä kortteja löytyy omasta postilaatikosta ja tajuaa että muut ovat jo saatana kirjoittaneet ne päiviä sitten.
[/quote]Tää on mainio :D Ja niin totta..
19, osoitteita en ole vielä haeskellutkaan. Tässä on vielä monta vaihetta ennen sitä.
Ihanaa lukea muiden ongelmista. Terapeuttista suorastaan.
ap
Älkää pudottako listoilta ihmisiä. Nim. en halua pudotetuksi.
Mutta onhan se niinkin, että 'varhaiskortittajien' ansiosta me muut voimme jättää homman viimeisiin päiviin. Postissa riittää lajiteltavaa suht tasaisesti ja ehkä siellä jopa on iloisempi tunnelma lähempänä joulua. Minuakaan ei liian aikaisin saatu joulukortti niin hirveästi ilahduta.
ap
Kolmonen on saanut puolet korteista kirjoitettua. Jatkas vielä ainakin muutaman tärkeän. Loput huomenna... =) Työvoitto...
29, kerro yhteystietosi, niin aloitan sinusta (jos harjoittelukappale kelpaa).
ap
3, onnittelut! Tulee vain mieleen, että kun yhtenä vuonna kunnostauduin ja lähetin valtavan pinon kortteja, en saanut itse yhtään. Siitä jäi erikoinen olo.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:32"]
Kohta on harkittava psykoterapiaa, kun näin alkeellinen asia tuottaa ahdistusta vuodesta toiseen.
ap
[/quote]
Monikohan mies kirjoittaa joulukortteja ja miksi tämäKIN vastenmielinen tehtävä lankeaa jotenkin automaattisesti naisille? Juu, en nauti tästä hommasta.
[/quote]
Aika moni, mm. mun setä, isäpuolen isä, isä, velipuoli jne... Tunnen useammankin miehen jotka tykkäävät lähettää joulukortteja aina, se on heidän tapansa muistaa.
Jotkut kun täälläkin valittavat lasten kuvista, niin minä olen todella otettu, jos joku vaivautuu lähettämään lapsen/lemmikin/oman kuvansa tällaiselle surkealle korttien lähettäjälle.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 23:03"]
Mutta onhan se niinkin, että 'varhaiskortittajien' ansiosta me muut voimme jättää homman viimeisiin päiviin. Postissa riittää lajiteltavaa suht tasaisesti ja ehkä siellä jopa on iloisempi tunnelma lähempänä joulua. Minuakaan ei liian aikaisin saatu joulukortti niin hirveästi ilahduta.
ap
[/quote]
Kyllä siellä postissa riittää hommia ihan sinne jouluun asti, nimim. lajittelussa jouluapulaisena muutama vuosi sitten ollut. :D Kortteja riittää ja riittää, paljon lajiteltavaa ja paljon jaettavaa, sitten vielä lisäksi osoitteiden selvitykset kun monissa voi lukea vaikkapa että "mummo, 46500 purojoki" ja siinähän sitten kaivelemaan että kukakohan mummo ja minne pitäisi kortti saada... :) Pienissä kaupungeissa jakajat tietävät hyvin kun reitit tuttuja että minne mikäkin tarkoitettu, mutta ei kaikista sentään.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:59"]
19, osoitteita en ole vielä haeskellutkaan. Tässä on vielä monta vaihetta ennen sitä.
Ihanaa lukea muiden ongelmista. Terapeuttista suorastaan.
ap
[/quote]
Mitä vaiheita voi kortin kirjoittelussa olla niin kauheasti? Mä laitoin 1. osoite + postimerkki, 2. tervehdys ja oma nimi alle. Ei muuta. Meni noin 10 minuuttia.
37, vaiheita riittää:
1) vastaanottajan valinta
2) kortin valinta
3) kynän valinta
4) tekstin valinta, asemointi ja tuottaminen
5) allekirjoitus
6) vastaanottajan osoitteen etsintä ja kirjoittaminen
7) postimerkin laittaminen
8) priority-merkin laittaminen
9) kortin tunkeminen kuoreen
10) kuoren sulkeminen
Sitten taas kohtaan 1 jne. Etenkin osoitteen etsiminen voi olla työlästä. Joistakin vastaanottajista pitää tarkistaa, ovatko he elossa ja/tai kenen kanssa asuvat. Parin kortin jälkeen on joko uupunut tai kyllästynyt tai molempia.
ap
Sinä, joka miinuspeukutit tuossa edellä, haluatko musertaa minut? Ja vielä juuri ennen joulua?
ap
Niin, jos noin vaikeasti ja vaikeaksi asian itselleen tekee, eihän siitä sitten hetkessä selviä.
Oletko ap ajatellut että niitä kortteja/kuoria voisi jotenkin vielä koristella? Ettei liian yksinkertaista olisi tuo homma.
Tänä vuonna lähetin 20 korttia. Etsin netistä kivoja joulutervehdyksiä, monelle löytyi juuri Hänelle sopiva teksti. Lopuille kirjoittelin omat lyhyet kuulumiset ja tervetuloa kylään toivomuksen, kun harvoin näemme.
Vaikea oli aloittaa, mutta tänään sain ne lopulta valmiiksi ja postiin.