Olen yrittänyt koko päivän aloittaa joulukorttien kirjoittamista
mutta ei vaan onnistu. Muutama hassu kortti. Miksi se ahdistaa aina niin paljon? Huomenna kuitenkin pitäisi viimeistään lähettää.
Kommentit (68)
No, mulla odottaa 50-60 kirjoittamista....
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 20:49"]
mutta ei vaan onnistu. Muutama hassu kortti. Miksi se ahdistaa aina niin paljon? Huomenna kuitenkin pitäisi viimeistään lähettää.
[/quote]Haluatko oikeasti lähettää niitä vai onko se vain velvollisuus/tapa?
Sen pitäisi olla iloinen ja mieluisa "tehtävä". Itse olen vähentänyt reilusti määrää, nykyään lähetän enää noin viisi niiden viidenkymmenen sijaan ja voi hyvinkin ollea että jonain vuonna en yhtäkään jos pakkopullalta alkaa tuntua.
3, lohduttavaa.
4, ei ole velvollisuus. Olen monena vuonna jättänyt väliin ja saanutkin ehkä vain yhden tai kaksi korttia. Nyt haluaisin noille noin kymmenelle välittää viestin, että he ovat mielessäni, vaikka en ole jaksanut pitää yhteyttä.
ap
No huomenna vielä ehtii, pystyt kyllä siihen! Päättäväisesti vain aloitat niin lähtee sujumaan :)
Kirjoita vaan hyvää joulua ja nimi alle. Älä tee liian monimutkaiata aaiasta!
Kiitos vaan kannustuksista. Sain juuri yhden nimen poistettua listalta - hän pärjää ilman korttiani aivan mainiosti. Kenetköhän pudottaisin seuraavaksi?
ap
Ei vieläkään yhtään korttia kirjoitettuna alle.
ap
Pätkääkään ei ahdista, ennen kuin ensimmäisiä kortteja löytyy omasta postilaatikosta ja tajuaa että muut ovat jo saatana kirjoittaneet ne päiviä sitten.
Kohta on harkittava psykoterapiaa, kun näin alkeellinen asia tuottaa ahdistusta vuodesta toiseen.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:32"]
Kohta on harkittava psykoterapiaa, kun näin alkeellinen asia tuottaa ahdistusta vuodesta toiseen.
ap
[/quote]
Monikohan mies kirjoittaa joulukortteja ja miksi tämäKIN vastenmielinen tehtävä lankeaa jotenkin automaattisesti naisille? Juu, en nauti tästä hommasta.
Tuskinpa kukaan haluaisi, että ystävä olisi lähes ahdistunut joulukortteja kirjoittaessaan. Jätä ihan reilusti lähettämättä. Voit toivottaa halutessasi hyvät joulut muutenkin.
12, täällä ei ole miestä, jonka osallistumattomuudesta voisi narista. Jos olisi, ei ahdistaisi näin paljon. Tästä tuli nyt joku ihme yksin elävän ihmisen sosiaalisuustesti - tässä pimeydessä ja väsymyksessä!
ap
13, eihän ystäville kortteja välttämättä tarvitsekaan lähettää, vaan vanhoille yksinäisille ihmisille, jotka oikeasti ilahtuisivat. Hankin hienot kortitkin. Ne vain menevät jotenkin pilalle, kun suherran niihin jotain tekstiä.
ap
En ole vuosiin lähettänyt joulukortteja, ja silti minulla on edelleen ystäviä ja läheisiä sukulaisia.
16, listassani on vain yksi sukulainen. Muut ovat ihmisiä, joita harvemmin näen, mutta joita haluaisin muistaa. Juuri äsken sain onneksi taas yhden pudotettua pois. Ehkä sitten ensi jouluna.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:39"]
13, eihän ystäville kortteja välttämättä tarvitsekaan lähettää, vaan vanhoille yksinäisille ihmisille, jotka oikeasti ilahtuisivat. Hankin hienot kortitkin. Ne vain menevät jotenkin pilalle, kun suherran niihin jotain tekstiä.
ap
[/quote]Sä olet nyt asettanut mielessäsi riman aivan liian korkealle, tuskin ne pilalla ovat saajien mielestä, päinvastoin! Vaikka oikeasti ymmärrän täysin mistä puhut, toisen kohdalla on vain helppo nähdä mistä on kyse, itse jumittuu siihen kun pitäisi olla täydellistä.. Muka.
Mitä ihmettä? Miten saat siitä ongelman aikaiseksi, että pitäisi pahvinpalaan laittaa osoite ja oma nimi?
Mua ahdistaa korttien kirjoittamisessa vain se, että mulla on osoitteet aina hukassa. Ja sitten pitäisi itse runoilla joku hauska jouluruno niihin kortteihin. :) Viime vuonna kirjoitin kaikki osoitteet tietokoneen muistiin, ajattelin, että tulevina vuosina sitten vaan tulostan tarroille ne osoitteet. Miten kävi? Kone hajosi juuri ennen korttirumbaa. :P Onneksi äidillä on osoitekirja, mulla kännykässä joidenkin osoitteet ja osalle olen vaan laittanut tekstarin, että laitapa osoite, jos haluat multa kortin saada. :)
Sain tänään postitettua joulukorttini ja joulumerkkejäkin oli vielä saatavilla. Viime vuonna samaan aikaan joulumerkkejä ei löytynyt vaikka usesta paikasta kysyin. Päädyin sitten Muumi-merkkeihin, olivat paras saatavilla oleva vaihtoehto, mutta harmitti, ajattelin et ihmiset luuli et hätäpäissäni lähetin kortti kortista viime tipassa :( Eikä ne Muumikuvat olleet edes talvisia, joulusta puhumattakaan..
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:50"]
Sain tänään postitettua joulukorttini ja joulumerkkejäkin oli vielä saatavilla. Viime vuonna samaan aikaan joulumerkkejä ei löytynyt vaikka usesta paikasta kysyin. Päädyin sitten Muumi-merkkeihin, olivat paras saatavilla oleva vaihtoehto, mutta harmitti, ajattelin et ihmiset luuli et hätäpäissäni lähetin kortti kortista viime tipassa :( Eikä ne Muumikuvat olleet edes talvisia, joulusta puhumattakaan..
[/quote]Ja unohdin laittaa ne priority-tarrat, eli todennäköisesti kaikki saivat minun korttini vasta joulun jälkeen, täydellistä..
Noin 10 nimeä listassa. Nyt muistan, miksi yleensä saan vain 2 lähetetyksi, jos niitäkään.
ap