Olen yrittänyt koko päivän aloittaa joulukorttien kirjoittamista
mutta ei vaan onnistu. Muutama hassu kortti. Miksi se ahdistaa aina niin paljon? Huomenna kuitenkin pitäisi viimeistään lähettää.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:50"]Sain tänään postitettua joulukorttini ja joulumerkkejäkin oli vielä saatavilla. Viime vuonna samaan aikaan joulumerkkejä ei löytynyt vaikka usesta paikasta kysyin. Päädyin sitten Muumi-merkkeihin, olivat paras saatavilla oleva vaihtoehto, mutta harmitti, ajattelin et ihmiset luuli et hätäpäissäni lähetin kortti kortista viime tipassa :( Eikä ne Muumikuvat olleet edes talvisia, joulusta puhumattakaan..
[/quote]
Täh? Onks joillekin tämmöset asiat tärkeitä? Syynäätkö sä itse toisten lähettimistä korteista postimerkit? Varmaan kiva joo että on joulu-aiheista, mut ei olis tullu ikinä mieleenkään et tommonen voi olla ongelma.
Eiks kortteihin vaan laiteta kaikki vanhat merkit mitä laatikoista löytyy? Näim meillä. Ja ihan on samalla tavalla nähty niihin kortteihin vähä vaivaa.
Ei se merkki tarkota mitään. Relax. Hyvää joulua!
41, jeps ja tietysti olisi pitänyt tehdä kortitkin itse jo pitkin syksyä ja jokaiselle persoonallinen. Lisäksi väliin henkilökohtainen kirje sekä kutsu tulla käymään. Mutta toisaalta ihmiset kertovat saavansa valtavat määrät joulupostia (keneltä?) ja minunkin korttini menevät roskiin jo muutaman viikon kuluttua.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:50"]Sain tänään postitettua joulukorttini ja joulumerkkejäkin oli vielä saatavilla. Viime vuonna samaan aikaan joulumerkkejä ei löytynyt vaikka usesta paikasta kysyin. Päädyin sitten Muumi-merkkeihin, olivat paras saatavilla oleva vaihtoehto, mutta harmitti, ajattelin et ihmiset luuli et hätäpäissäni lähetin kortti kortista viime tipassa :( Eikä ne Muumikuvat olleet edes talvisia, joulusta puhumattakaan.. [/quote] Täh? Onks joillekin tämmöset asiat tärkeitä? Syynäätkö sä itse toisten lähettimistä korteista postimerkit? Varmaan kiva joo että on joulu-aiheista, mut ei olis tullu ikinä mieleenkään et tommonen voi olla ongelma. Eiks kortteihin vaan laiteta kaikki vanhat merkit mitä laatikoista löytyy? Näim meillä. Ja ihan on samalla tavalla nähty niihin kortteihin vähä vaivaa. Ei se merkki tarkota mitään. Relax. Hyvää joulua!
[/quote]Mulle on ihan sama mitä muut tekevät mutta haluan että omani ovat harmonisia ja täydellisiä. Samalla tavalla haluan että lahjapaketin naru sointuu täydellisesti johonkin väriin mitä lahjapaperissa on. Muut tuskin kiinnittävät huomiota mutta ahdistun itse jos ne näyttävät "vääriltä." Ja tarkoitan vain omia juttujani, en syynää enkä ahdistu muiden. Se on jonkinasteista perfektionismia - tai neuroottisuutta - luulen.
Itse laitan vuosittain n20-25 korttia. Noin 10 korttia tulee raapustettua ihan täyteen (2 puoleisia kortteja) koska ovat lähisuvulle ja lopppuihin laitan yleensä jonkin tosi kauniin joulurunon, laulunpätkän, ajatuksen tms, riipouu vähän vastaanottajasta...niin ja ne "toivotukset" tietysti. Ei se sen vaikampaa ole :D Tsemppiä!
43, täydellisessä kortissa on toki tunnelmaan sopiva postimerkki. Tunnustan, että yhtenä jouluna laitoin ihastukseni korttiin punaisen kukkapostimerkin osoittamaan tunteitani häntä kohtaan. Hän ei tosin koskaan edes kiittänyt siitä kortista.
ap
46/48, kirjoitusvirhe joulukortissa - pahin painajaiseni. Yleensä se tulee osoitteeseen juuri kun on luullut selvinneensä hommasta.
ap
En tajua noita priority-tarrojen ideaa. Voiko joku kertoo.
Kumpi on surullisempaa: se että tulee pudotetuksi jonkun joulukorttilistalta vai se ettei ole koskaan siellä ollutkaan?
ap
50, priority-tarralliset lajitellaan nopeammin kuin economy eli 2. luokka. Mutta kunnon ihmiset käyttävät postin joulutarjousta hyväkseen ja lähettävät korttinsa ajoissa joulupostimerkillä. Priority on ei-kunnon ihmisen merkki joulukortissa.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 23:31"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 22:50"]Sain tänään postitettua joulukorttini ja joulumerkkejäkin oli vielä saatavilla. Viime vuonna samaan aikaan joulumerkkejä ei löytynyt vaikka usesta paikasta kysyin. Päädyin sitten Muumi-merkkeihin, olivat paras saatavilla oleva vaihtoehto, mutta harmitti, ajattelin et ihmiset luuli et hätäpäissäni lähetin kortti kortista viime tipassa :( Eikä ne Muumikuvat olleet edes talvisia, joulusta puhumattakaan.. [/quote] Täh? Onks joillekin tämmöset asiat tärkeitä? Syynäätkö sä itse toisten lähettimistä korteista postimerkit? Varmaan kiva joo että on joulu-aiheista, mut ei olis tullu ikinä mieleenkään et tommonen voi olla ongelma. Eiks kortteihin vaan laiteta kaikki vanhat merkit mitä laatikoista löytyy? Näim meillä. Ja ihan on samalla tavalla nähty niihin kortteihin vähä vaivaa. Ei se merkki tarkota mitään. Relax. Hyvää joulua!
[/quote]Mäkin muistan noi viime vuoden muumimerkit. Ne oli niin suuria ja miten sen sanoisin, muodoltaan silmiinpistäviä että kyllä ne varmasti on näyttäneet aika hassuilta joulukorteissa, et taidan ymmärtää miksi se harmitti :(
Ei se postimerkki tietenkään tärkein ole.
ap
Ei ärkein mutta tärkeä tekijä kuitenkin. Kokonaisuuden pitää olla tasapainossa ja ehyt. Tai sitten harkitusti särmäinen. Mutta ei vääränlaisten merkkien takia jos niitä ei itse ole valinnut.
Mutta ap-hyvä, teehän nyt ne korttisi valmiiksi jotta voit huokaista helpotuksesta ja iloita saavutuksestais -ja ennenkaikkea- saat mielenrauhan :)
55, jotenkin olisi sääli olla käyttämättä hyväkseen se paine, jonka huomenna saa kirjelaatikon tyhjennyksen lähestyessä. Tuntuu melkein vieraalta, että ei tarvitsisi vilkuilla kelloa ja juosta laatikolle viimeisellä minuutilla.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 20:59"]No, mulla odottaa 50-60 kirjoittamista....
[/quote]
Anteeksi alapeukku!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:43"]
55, jotenkin olisi sääli olla käyttämättä hyväkseen se paine, jonka huomenna saa kirjelaatikon tyhjennyksen lähestyessä. Tuntuu melkein vieraalta, että ei tarvitsisi vilkuilla kelloa ja juosta laatikolle viimeisellä minuutilla.
ap
[/quote]Mutta joskus ne tyhjennetäänkin vähän ennen laatikossa ilmoitettua aikaa! Mitä jos käykin niin että et ehdi vaikka periaatteessa oletkin ajoissa? Kaikki se sydämentykytys, rinnan puristus, luomisen tuska ja ahdistukset.. ja sitten.. ei minkääntakia :O
58, tuon riskin ottaminen kuuluu jouluperinteisiin ja ainahan osa korteista tulee välipäivinä. On ihan oikein minulle, jos joku päättelee kortin myöhästymisestä, että olen taas sählännyt. Toisaalta on tässä vielä mahdollisuudet kasvojen säilyttämiseen.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:49"]
58, tuon riskin ottaminen kuuluu jouluperinteisiin ja ainahan osa korteista tulee välipäivinä. On ihan oikein minulle, jos joku päättelee kortin myöhästymisestä, että olen taas sählännyt. Toisaalta on tässä vielä mahdollisuudet kasvojen säilyttämiseen.
ap
[/quote]Ei kai välipäivinä kulje posti? Eli kun jouluaatto on keskiviikko, to&pe joulupäiviä, sit viikonloppu, menee se vähintään maanantaille eli melkein viikko joulun jälkeen :(
60, kappas vaan, olet oikeassa. Nyt olen jo niin väsynyt, että vaikka sopivaa rentoutta löytyisi, en enää jaksa kirjoittaa kortteja. Ehkä kokeilen huomenna tuota 10 minuutin tekniikkaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 23:24"]Sinä, joka miinuspeukutit tuossa edellä, haluatko musertaa minut? Ja vielä juuri ennen joulua?
ap
[/quote]
Älä ota stressiä. Jos saat kirjoitettua, niin kiva. Jos et, niin sitten ei. Maailma ei mullistu kummastakaan. Hyvää joulunaikaa joka tapauksessa. T. Se kolmonen...