YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Heipsis keipsis, minäkin täällä...
Nuppunella 33-v, 6/27-32, yk8
Heissan kaikki,
Mulla on täällä nyt niin täpinät päällä, et pakko täräyttää ensin omanavat pihalle :)
Rupesin testaan ovistikuilla 10.pvä kiertoa (la) ja aivan kuin sillon ois ollut jo pieni haamuviiva. Sit su ja ma ei niin selkeesti... Eilen taas oli haamu ja tänään tasan yhtä vahvat viivat :) Limoja on ollut, la enemmän ja sen jälkeen en niinkään ole huomannut. Mutta oon siis tosi tyytyväinen, et sain tikuilla edes jonkun hormonimuutoksen näkyviin! :) Ma-ilta puuhailtiin, samoin nyt aamulla oli heti pakko pistää pankkiin, kun oli niin nätit viivat x) Jänskää jotenkin nyt jo valmiiksi, et voi kun siellä nyt joku nappais kiinni! Koht ajoissa vaikuttais siis nyt olevan ovulaatio, menkat pitäisi tulla siis parisen vkon päästä. Sit kierto oliskin 28 päivää, ei ekan kierron 33... Tosin saatan sen jännitellä yhtä pitkäksi tälläkin kiekalla.
Mutta siis, täällä hyviä ovistikkukokemuksia, enkö mielestäni niitä stressannutkaan, kun lomalla oon ja aamupissasta sen vain aina kurkkasin.
Pitääpä kurkkia listaa, onko joku just samoilla hollilla nyt jännäysjutuissa...:) Ihanaa uutta vuotta naiset!!
Helmianna kp 14/33(?), yk2
Kiitos kaikille paljon onnitteluista! Ja uusille tervetuloa mukaan kuumeilemaan!
Helmianna: Olipa kiva kuulla sun kuulumisia. Olisin niitä seuraavaksi kysynytkin.
Itsellä se tilanne että menkat taitaa olla alkamassa jo nyt eli ajoissa. Viimeksi kierto oli normaalia pidempi. Tuntuu siltä että kroppa on hieman sekaisin. On ollut niin kovaa stressiä ettei se ole ihmekään. Nyt kohti rentoutumista ja sitä kautta parempaa onnea raskautumiseen.
Täällä uusi "yrittäjä"! Ikää 33 ja minipillerit lopetettu vajaa kuukausi sitten. Menkkoja ei vielä ole kuulunut, mutta ovis bongattu viikko sitten :) Perheeseen kuuluu 8-vuotias poikani ja aviopuolisoni, uusioperhe kyseessä eli miehelle olisi esikoinen. Hommaa hankaloittaa pco, kierrot pitkiä ja epäsäännöllisiä. Esikoinen kuitenkin luomusti todella pitkästä kierrosta :)
Ihanaa alkavaa vuotta kaikille !!
Ja tervetuloa kaikille uusille mukaan minunkin puolesta, ja tietysti kaikille 2014 ryhmästä tänne siirtyneille. Tämä tuleva vuosi olkoon meidän kaikkien vuosi !!
Itsellä ei juuri nyt ole mitään kirjoitettavaa, odotellaan vaan että päivät kuluvat. Mitään erityisiä tuntemuksia ei ole, saas nähdä kuinka käy.
Ovistesteistä sen verran, että en aijo enää jättää kiertoa tikuttamatta. Olen aina ollut aivan varma omasta oviksesta, tuntemusten ja limojen perusteella, mutta nyt kun olen testaillut muutamat kierrot, huomaan että olen välillä ollut aivan väärässä.Tähän kiertoon sain ovis tikkuun selkeän plussan kaksi kertaa. Tämä tuli niin että ensimmäisen plussan jälkeen meni kaksi päivää, että tikkuun tuli huomattavasti haaleampi toinen viiva, ja sitten taas tuli ihan yhtä tummat viivat. Onko muilla kokemusta?
Mymmeli 89 kp 23/32 yk5
ELMONSTERI
Eihän mulla tässä vielä mikään kiirekkään sinäänsä ole. Oon varautunu antamaan omalle kropalleni aikaa ja tiiän että vuosikin on vielä ihan normaaleissa yrityspuitteissa. Ekaahan tässä vasta yritetäänkin ja omaa kroppaa kuunnellaan. Oon vaan niiiiiiiiiiin huono odottamaan!!! :D Että jos se plussa sieltä joskus tikkuun tulee (toivottavasti lähiaikoina) niin voi jessus miten pitkä aika sitä vauvaa vasta onkin odottaa!
Onko muut yhtä kärsimättömiä? Oon kattellu kaikkea pientä kivaa vauvajuttuakin valmiiksi jo nyt, tuo kuulemma huonoa onnea, mutta jelppaa oloa edes vähän. Muilla tälläsiä jeesikeinoja? :)
Hyvää uutta vuotta teille kaikille!
Tänään on vähän mieli maassa ja olen pohtinut kaikenlaisia juttuja ja edelleen ihmetellyt kroppani toimintaa. Menkkakipuilut jatkuu edelleen ja tänäänkin tuli hieman pyyhittäessä verta. Ovistesteihin ei tule viivan viivaa, edes haamua. Tässä kohtaa on yleensä aina se plussa tullut. En tiedä mitä tekisin :/
Hyvää uutta vuotta kaikille! Itselläni ei oikein ole ollut mitään sanottavaa ja sukulaisia kiertänyt kylässä ettei ole ollut aikaakaan oikein nettiin :) tervetuloa uudet ja ihana juttu että vanhasta -14 ketjusta siirtyy muutkin tänne. Omaa napaa sen verran, ettei mitään erikoista ja kumma juttu silloin kun raskautta ei "yritetty" vielä, silloin oviksen tiesi tarkalleen ja kun sitä alkaa kyttäämään tuntuu sitä ei osaa edes huomata :) mutta luulen ovis saattoikin olla jo kp 12-13 joka on kyllä hyödynnetty. Nyt vain odottelua miten käy tän kierron ja viime kierrossahan mulla alkoi lopullaan tulla niitä menkkohin liittyviä raskausoireita (mulla pms oireet aina ennen menkkoja, sekä päivää ennen päänsärky) myös viime kierrossa viikon oli menkkajomotusta. Olen osannut ottaa tämän vauvakuumeilun ja yrityksen tällä kertaa rauhallisin mielin.
LUNA82 kp 19/28-32 yk2.
Heips,
Ainoaa, loistavaa, et menkat tulossa ajallaan. Tai ei loistavaa, tällä foorumilla, mutta hyvä, että ehkä alkaa tasoittua kierto. Ja onnea paljon kihlautumisen johdosta! <3
Annma, tervetuloa ja onnea matkaan! Kiva kuulla, et pco:sta huolimatta hyvin käynyt aiemmin. Mua aina lohduttaa tällaiset tarinat, kun itseä pelottaa tuon endon mahdolliset vaikutukset...
Mymmeli, aika jännä juttu tuo kaks vahvaa plussaa. Itsellä tullut haaleita useammin, tänäänkin tuli vielä about 50% vahvuinen, kun eilen oli selkeät kaks viivaa. Mulla ehkä se hormoni nyt laskussa? Mutta tuo 2x selkeä plussa... Kyllä täällä taisi joillain olla kokemusta siitäkin, että värit ailahtelee. Hyvä joka tapauksessa, että äksöniä ainakin löytyy vrt. vaikeasti tavoitettava ovis...
Orchid, jatka vaan sitkeästi tikutusta, ehkä ovis myöhästyy vähän? Tsemppihalit!
Luna82, taidetaan olla samanikäisiä :)? Ja aika samassa vaiheessa yrityksinemme ja kierron pituuksinemme. Hieman menet edellä päivissä :) Kiva kuulla, että mieli on rauhallinen.
Itsellä on nyt nänskätkin arat, joten eiköhän se eilen-tänään ole ollut oviksen tienoo. Nipistelyjä vatsanseudulla tms. en ole vielä koskaan pystynyt yhdistämään ovulaatioon. Taidan Mymmeli sun tapaan tikuttaa kyllä ovista kuukausittain, koska limat on kuitenkin epävarmempi keino bongata se. Tykkään yhä ajatuksesta, että aktiivisesti teen asian eteen jotain.
Mulla on myös lääkäriaika 19.1. endon vuoksi: haluan erikoissairaanhoitoon lähetteen, jotta pääsen keskustelemaan yhdyntäkivuista yms. oireista sekä lapsenhankinnan etenemisestä. Oon saanut endon alustavan diagnoosin vain soluvastauksena enkä siis ole aiemmin keskustellut kenenkään asiantuntijan kanssa asiasta, joten mielestäni ihan aiheellinen käynti. Ollaan myös ajoissa liikkeellä, jos omat yritykset ei onnaa, varsinkin kun jatkotutkimuksiin saa kuitenkin hetken jonottaa.
Nyt sitten vaan kaikki asiat ristiin ja odottelemaan... :)
Puss, ja kivaa vuoden ensimmäistä päivää!
Helmianna
Kp 15/33?, yk2
Tilanne 1.1.2015
Mwihh kp62/29-30 yk1
Elmonsteri (23v) kp 30/? yk1
Exile (28v) kp 28/30-33 yk 9
Mymmeli89 (25v) kp24/32 yk5
Toivetta täynnä kp23/28-32 yk16
Ainoaa kp22/23 yk2
Cecilja (31v) 19/27-33 yk 15
Lefemme (28v) kp19/25-27 yk11
Luna82 kp19/28-32 yk 2
Dimou (25v) kp17/? yk6
Hiiu (27v) kp17/ 27-30 yk1
Kikke89 kp16/27-31, yk2
Tipi87 kp16/29-31 yk 3
Helmianna kp15/34 yk2
Huolestunut Ensiyrittäjä kp14/27-30 yk3 (km 10/14)
Mindyh kp13/26 yk2
Orchid87 kp11/23 yk9
Adalmiina09 (26v) kp11/28-29 yk8
Pia87 kp11/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Iica86 (28v) kp9/28 yk3
Finest (28v) kp8/26-28 yk 2
Nuppunella(33v) kp7/27-32 yk8
Melita kp6/27-28 yk12
Tinttu1989 kp6/25-28
Mariele (33v) kp 5/25-29 yk2
Jenviko (31v) kp4/28 yk14
Seppo07 yk1
Annma (33v) yk1
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Nita85 (29v)km rv10 10/14
Illusia86 yk2
Noorav
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Siinäpä taas päivitetty tilanne, vuoden ensimmäinen ja Nepala tarkistin ne sun mainitsemat "virheet" :D
Ainoaalle ensinnäkin hurjasti onnea kihlauksen johdosta! Sullakin varmaa aina osuu sormus sormeen arkiaskareiden keskellä ja saa hymyn huulille. :)
Tinttu1989, tervetuloa mukaan! Ikävistä kokemuksista huolimatta hienoa, että olet täällä meidän kanssa kuumeilemassa!
Noorav ja Annma, myös paljon tervetuloa!
Finest myös tervetuloa remmiin! Tämä raskauden yrittäminen on kyllä välillä hämmentävää, kun naisen kroppa on niin monimutkainen. Joka kuukausi kuitenkin vain noin 20% todennäköisyys tärpätä eli joskus saattaa kulua pitkäänkin ennen tärppiä. Toivotaan kuitenkin, että mahdollisimman pian saat omat plussauutisesi ja pääsette odottamaan pientä aarretta! :D
Helmianna! Ihana huomata kuinka aktiivinen olet ja sun ajatuksella mietittyjä juttuja on tosi kiva lukea.
Mymmeli, tuota ovisplussajuttua justihin selvittelin. Eli ilmeisesti on niin, että jos tulee kaksi kertaa plussat tikkuun niin ensimmäisellä kerralla munasolu ei ole vielä irronnut. O-plussa kertoo hormonin korkeimman tason, muttei anna varmuutta siitä tapahtuuko ovulaatio todella.
Orchid. Tosi hämmentävältä kuullostaa ja varmasti myös turhauttavaa. Tsemppiä ja toivottavasti tilanteeseen tulisi jokin selko. Mä itse aloin tuon kp8 vuodon jälkeen tosissaan epäilemään kemiallista, koska luteaalin perusteella mulla oli menkat pari päivää myöhässä, vuoto oli moninkerroin runsaampaa kuin koskaan aikasemmin ja siihen liittyi supistusmaisia kipuja. Voisiko sulla olla samankaltaista tai ehkäpä jotain paljon paljon onnellisempaa?
Sellaisen pohdinnan muuten myös tein, että on hyvin todennäköistä, että jokaikinen tämän ryhmän jäsen plussaa. Joko luomusti tai avustettuna. Vuodessa kerkiää kuitenkin tapahtua niin paljon! Tsemppiä siis ja iloista alkanutta vuotta kaikille teille!
Olipas varsinainen kilometri postaus. Ugh...
Tikutusta on edelleen jatkettu ja todellakin hämmentävää tämä on.. Ompa inhaa aloittaa uusi vuosi vähän masentuneessa fiiliksessä :/ En siis vaan ymmärrä mitä mun kroppani tekeekään. Ystävä sanoi, että verta voi vähän tulla oviksen aikaan, kiinnittymisessä tai sitten keltarauhasessa on jotain vikaa. Who knows.. Hätäsenä tein raskaustestinkin, mutta eihän sekään tietenkään mitään näytä. Jos mulla onkin jo tullut ovis ihan outoon aikaan ja tää oli kiinnittymistä? Tai sitte vaan kroppa on uuden vuoden kunniaksi totaalisen sekaisin, mikä on se todennäköisin vaihtoehto...
Siirryn minäkin tuolta viime vuoden yrittäjistä tänne :)
Meiltä jäi viime ovis hyödyntämättä, joten siitä syystä en laske joulukuuta yrityskerraksi eli yk3 lähti siis käyntiin vaikka ajatuksen tasolla yk4.. Mutta kai se on fiksumpaa kuitenkin laskea niitä yrityskertoja kun on oikeasti ollut mahdollisuus raskautua. Otti kyllä koville kun jäi yksi ovis hyödyntämättä :( nyt tammikuussa pidän huolen että niin ei tule tapahtumaan! :D Hyvää uuttavuotta kaikille ja tsemppiä yritykseen :)
heinähaave15 (26v.) kp2/29-33 yk3
Upeaa vuotta 2015 kaikille!
Minäkin tulen nyt tänne, kun edellisestä ryhmästä meni päiväys vanhaksi :) Olen ollut huhtivauvat 2015, Toukokuun vauvasta haaveilevat sekä Yritys päällä 2014 ja Yritys päällä 2014 (II) -ryhmissä. Jospa tämä ryhmä jää vauvakuumeilun osalta viimeiseksi.
Esittelen itseni, koska edellisestä kerrasta on paljon aikaa. Olen 27-vuotias ensimmäistä lasta yrittävä perusterve nainen. Yritystä on nyt takana 7kk. Pientä viilausta olen tehnyt elintapojen suhteen, jos se olisi auttanut, mutta ainakaan vielä se ei ole tuottanut tulosta. Yhteenkään r-testiin en ole saanut edes haamua. Kierrot ovat yrityksen aikana heitelleet 26-41, mutta yleistrendi on ollut n.32-35. Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt vuosiin, joten kroppani vaan toimii näin luomusti. Kävin lapsettomuushoitoihin erikoistuneella gynellä, kun yk4 oli menossa. Perustutkimuksen ja ultran perusteella kaikki oi kunnossa ja munasarjat ovat aktiiviset. Kilpirauhasarvot tutkittiin ja ne oli ok eikä selitä kiertojen heittelyä. Pitkähkö+epäsäännöllinen kierto kuitenkin voi kieliä jonkinlaisesta ongelmasta ovulaatiossa. Gyne arveli, että mahdollisesti raskaudun yk 6 mennessä, mutta niin ei käynyt, vaikka jokaisessa kierrossa on rakkaudella lasta tehty ja mahdollisuus annettu. Mieli on silti rauhallinen ja uskon raskautuvani lähikuukausina. Aina ei kuitenkaan ole tuntunut siltä ja jatkossakin tulee varmasti epätoivon ja harmistuksen hetkiä. Voimaa olen ammentanut läheisistä, harrastuksista sekä näistä ryhmistä. Vertaistuki on korvaamaton <3 Päätin, kun yk 8 alkoi, että tikutan oviksen ekaa kertaa ikinä (digitestillä kuten gyne suositteli). Sen nappaaminen voi olla pitkällinen projekti näin epäsäännöllisessä kierrossa. Toivottakaa metsästysonnea! ;)
Se minusta. Useat teistä olettekin minulle jo hyvin tuttuja, muihin tutustumista odotan innolla. Jospa ei liian kauan ehditä tuttavuutta tekemään ;)
Legolatar (27v) kp 2/32-35 yk8
Ihanaa uutta vuotta! Toivotan tälle vuodelle jokaiselle paljon plussaonnea!!!
Huomasin, että olin ilmoittanu kiertopäivän väärin eli nyt on vasta kp22. Voinpa päivittää listan itsekin kohta.
Onnittelut AINOAAlle kihlauksesta!
Tervetuloa uudet mukaan! Muistan NOORAV itsekin kun ensimmäisiä kertoja lueskelin palstoja ja olin ihan pihalla kaikesta. Käsitys raskaaksi tulemisestakin oli vielä siellä yläasteen biologian tunneilla, eli kertaus oli paikallaan :D Ihanan positiivisin mielin olet liikkeellä! :)
Nyt jänskäillään vuoden ensimmäistä plussaa!
Tuli muuten mieleen kun useammat ainakin aikaisemmissa ketjuissa ovat kokeilleet Gelee Royaleita, niin niiden on ilmeisesti huomattu vaikuttavan kierron pituuteen joko suuntaan tai toiseen. Jollakin kierto oli venynyt pitkäksi, minä epäilen että itsellä niiden vaikutuksesta kierto lyheni. En tiedä onko se hyvä vai huono juttu raskautumisen kannalta. Lopetin kuitenkin niiden ottamisen, kun kierto ei enää ollutkaan tuttu ja turvallinen 30-32, joka siihen asti oli lähes poikkeuksetta ollut yli vuoden ajan. Onko muilla niistä kokemuksia juurikin kierron pituuteen vaikuttavana tekijänä?
ON: Ovis oli tuntemusten ja limojen perusteella 28. päivä ja hyödynnettiin sinä päivänä ja seuraavana, saapa nähä riittääkö se. Tietty oli aikaisemminki jo hyödynnetty, mutta välissä oli pari päivää hiljasta. Miehelle sanoin että välillä tuntuu siltä että onkohan tästä mitään hyötyä kun ei tähän astikaan ole tapahtunut mitään. Hän ihanasti vastasi että eihän sitä tiedä vaikka tällä kertaa tapahtuukin, kun se voi olla niin pienestä kiinni. Tuli hyvä mieli ja jaksaa taas uskoa onnistumiseenkin! :) 14. päivä olisi se lääkäriaika ja vähän alkaa jo jännittämään.. Oviksesta laskettuna menkat alkais 11.-12.1.
Toivetta täynnä (24v) kp 22/30-32 (poistin ne lyhyemmät kierrot, koska en enää syö Gelee Royaleita joten katsotaan tasaantuuko kierto taas tuohon) yk 16
Mä en kerkeä muuta mutta sanon vaan nopeasti, että ovisplussa bongattu! Mahtis juttu!! :D
Päivitin listan ja lisäsin Heinähaaveen ja Legolataren mukaan!
Jos joku ihmettelee miten on vaihtanut listalla paikkaa, niin muokkasin sitä hieman. Eli laitoin kaikki niin, että jos useampi on samoilla kiertopäivillä menossa, niin se kenellä lyhyempi kierto on ylempänä. Eli esim. jollakin on kp 5/25-28 ja toisella kp 5/23-29, niin listalla ylempänä on se jonka kierto on lyhyempi (esimerkkitapauksessa lihavoitu). Eli hänellä on todennäköisempää saada ennemmin plussa kuin toisella, jolla kierto on pitempi.
Kertokaa, mikäli tämä ei miellyttänyt teitä niin palautan listan takaisin entisenlaiseksi! Ei ole ainakaan tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä tällä säätelyllä.
Tilanne 1.1.2015
Mwihh kp62/29-30 yk1
Ainoaa kp22/23 yk2
Toivetta täynnä (24v) kp22/30-32 yk16
Luna82 kp19/28-32 yk 2
Dimou (25v) kp17/? yk6
Kikke89 kp16/27-31, yk2
Tipi87 kp16/29-31 yk 3
Helmianna kp15/34 yk2
Mindyh kp13/26 yk2
Orchid87 kp11/23 yk9
Iica86 (28v) kp9/28 yk3
Tinttu1989 kp6/25-28
Melita kp6/27-28 yk12
Heinähaave15 (26v) kp2/29-33 yk3
Seppo07 yk1
Annma (33v) yk1
Illusia86 yk2
Noorav
Plussaryhmä:
Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
Toivetta täynnä, juuri nuin listauksen munkin mielestä pitää mennä. Well done!
Tilanne 1.1.2015
Mwihh kp62/29-30 yk1
Ainoaa kp22/23 yk2
Toivetta täynnä (24v) kp22/30-32 yk16
Luna82 kp19/28-32 yk 2
Nepala (24v) kp 17/28-30
Dimou (25v) kp17/? yk6
Kikke89 kp16/27-31, yk2
Tipi87 kp16/29-31 yk 3
Helmianna kp15/34 yk2
Mindyh kp13/26 yk2
Orchid87 kp11/23 yk9
Iica86 (28v) kp9/28 yk3
Tinttu1989 kp6/25-28
Melita kp6/27-28 yk12
Heinähaave15 (26v) kp2/29-33 yk3
Seppo07 yk1
Annma (33v) yk1
Illusia86 yk2
Noorav
Plussaryhmä:
Unohdin mainita, että oon 28v ja en oo ikinä syönyt ehkäisypillereitä, ainoana ehkäisynä on ollut kortsu :) eli luulisin, että tärppää heti mutta ei... :(
Hyvä konsti on olla ajattelematta koko asiaa muttei se oo mahdollista, varsinkin kun se vauvaa on niin odotettu ja nainen ei valitettavasti voi tulla raskaaksi ihan milloin vaan.
Sorry kun mun suomi on epäselvä koska se ei oo mun äidinkieli mutta yritän parhaani :)
Finest kp7/26-28 yk2