YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Täällä yritys päällä edelleen, nyt menossa siis kp3/27-28, kun menkat päräyttivätkin itsensä käyntiin poikkeuksellisesti muutaman päivän etuajassa eli kp25.....ja nyt siis yk12 lähti käyntiin...tsemppia kaikille tasaisesti tulevalle vuodelle :)
Orchid. Mulla ihan sama homma. Kp8 kohdalla pientä verenvuotoa vajaan päivän ajan. Ja noin kp13 kohdalla vahvat ovistuntemukset. Ei mitään hajua mitä oli. Oviksen takia on mahdollista vuotaa ihan vähän, mutta mulla se ei ainakaan sitä ollut, mutta voihan se sulla olla niin. Naisen kroppa.. suuri kysymysmerkki.
LEFEMME: Musta todellakin tuntuu, että olen aina yhtä suurta kysymysmerkkiä.. Ja nyt vielä enemmän! Söin viime kierrossa royal geleäkin, koska luin että monella se oli pidentänyt kiertoa ja vähän toivoin itselleni samaa. Viime kierrossa siis menkat alko jo kp22. Voi hitto että vatsaan kyllä nyt sattuu :/ Tekisi mieli tehdä ovulaatiotesti, vaikka itselleni lupasin etten niitä tässä kierrossa testaisi. Yksi olisi kyllä kaapissa vielä..
Taidan siirtyä myös jo tänne kuumeilemaan. :) Ovis on tulossa uv:n tienoilla ja ajattelin vielä tämän kierron kokeilla ilman ovistestejä. Syyskäärö olisi niin ihana saada syliin! Hedelmällistä uutta vuotta kaikille!
Tipi87 kp 13/29-31 yk 3
Äsh, ovulaatiota ei ainakaan vielä siis ole odotettavissa. Tein sen viimeisen testin mikä kaapissa lojui, ei näkynyt lähes ollenkaan sitä testiviivaa. Yleensä tässä vaiheessa on jo näkynyt hieman vahvistumaan päin oleva viiva. Ompa hassua..
Tilanne 29.12.
Mwihh kp59/29-30 yk1
Jenviko (31v)kp33/28 yk13
Exile (28v) kp 25/30-33 yk 9
Mymmeli89 (25v) kp21/32 yk5
Toivetta täynnä kp20/28-32 yk16
Ainoaa kp19/23 yk2
Cecilja (31v) 16/27-33 yk 15
Lefemme (28v) kp16/25-27 yk11
Luna82 kp16/28-32 yk 2
Dimou (25v) kp14/? yk6
Hiiu (27v) kp14/ 27-30 yk1
Nepala (24v) kp14/28-30 yk5
Kikke89 kp13/27-31 yk2
Helmianna kp12/34 yk2
Huolestunut Ensiyrittäjä kp11/27-30 yk3 (km 10/14)
Orchid87 kp8/23 yk9
Mindyh kp10/26 yk2
Iica86 (28v) kp6/28 yk3
Seppo07 yk1
Odottaa selkeyttä kiertoon:
Nita85 (29v)km rv10 10/14
Illusia86 yk2
Plussaryhmä: Suljettu ryhmä nimeltä “Kevät/kesämasut 2015”, jonne voi laittaa liittymispyynnön plussauksen jälkeen.
ÄSCH! Urheasti sain listan ekaa kertaa päivitettyä ja sitten unohdin laittaa pyydetyt lisäykset ja muutokset. Ja nyt puhelin ei suostu kopioimaan noita yksittäisiä lisäyksiä! Eli jos joku vielä saa muutettua ainakin niin että sais lisättyä loputkin kun mun puhelin on ihan kököllä päällä.. Jos täälläkin tosiaan jatkettaisiin sitä, että boldattuna kaikki listapyynnöt niin on päivittäjälle helpompaa.
Omaa napaa: Niin se ovis tuli ja meni, nyt piinaillaan. Kiikun kaakun että pitäskö kuitenki vähän hillitymmin juhlia uutta vuotta...
Terve kaikille :) Siiryin minäkin tuolta 2014 yrittäjistä tänne. Osasin odottaa, ettei ekalla kerralla tärppäisi. Jospa tokalla sitten :D Nyt on kierto ihan sekaisin. Liekkö reissusta johtuvaa vai mitä, mutta kierto jäi poikkeuksillisen lyhyeksi, vain 25 päivää, ja vuodan kuin seula!!
-Mariele (33v) kp 2/25-29 yk2-
Heippa, täällä olisi yksi yrittäjä lisää ensi vuodelle!
Ensimmäinen yritys päätyi keskenmenoon tämän vuoden lokakuussa kun viikkoja oli 9+1. Tällöin diagnoosina oli tuulimuna. Kroppa palautui tästä suhteellisen pian ja nyt on toiset menkat menossa, tänään kp 4/25-28. Lääkärin mukaan viime kierrosta olisi jo saanut lähteä yrittämään mutta nyt vasta tuntuu, että olen valmis uuteen yritykseen! Niin ja ikää minulla on 25 vuotta.
Kiva kun on tämmöi ryhmä, jossa voidaan yhessä jännittää tulevaa!
Hedelmällistä uutta vuotta myös minun puolesta jokaiselle! (:
Lefemme: aika hauskaa että ollaan taas samaan aikaan jännäilemässä, mulla vaan ei oo ollut vuotoja tässä välissä :D meidän tallettelut on kyllä menneet vähän metsään, mutta kyllähän se yksikin kerta oikeaan aikaan voi riittää :) ja tosiaan tuolla yhdellä kerralla nyt aikalailla mennään ja toivotaan parasta! Sunnuntaina puuhailtiin ja maanantaiaamuna tasavahvat viivat testiin, eli kyllä tässä ihan realistiset mahikset on :)
Tosiaan onneksi jatkoin vielä ovistestien tekemistä, viiva vahvistui entisestään ja tasavahva oli eilisaamuna. Mittailin myös lämpöjä ja olin tosi tyytyväinen, että mun kroppa toimii kuin biologian kirjassa :D oviksen aikaan lämmöt oli normaalia matalammat, vain 36.2-36.4 ja ilmeisesti ovulaatio tapahtui eilen tai yön aikana sillä aamulla lämmöt olivat nousseet jo 37 asteeseen. Nyt siis jännäilyä edessä. Aivan euforinen olo siitä, että mun kroppa oikeasti pelittää ees jotenkin, vihdoinkin ovis! Olisin ihan todella tyytyväinen vaikka vaan menkoista niin sais tän megakierron loppumaan. Mutta luonnollisesti plussaahan tässä toivotaan :)
Eipä siis ihmeempiä tänne, kärsivällisyyttä peliin vaan ja rauhaisaa mieltä, kaksi viikkoa menee hujauksessa ja kohta onkin jo jännät päivät käsillä :)
Illlusia86 dpo1 yk2 (merkkaan mielummin nuo dpo:t kun näyttää mukavammalta kuin mun surkuhupaisat kiertopäivät :D)
Täällä testattu puhdas nega eilen :/ joten minut voi varmaan siirtää tuonne odottaa selkeyttä kiertoon.
Mwiihh kp60/29-30 yk1
Illusia, ne dpo:t onkin raskautta ajatellen tärkeämmät kuin kp:t :)
Täällä kp 9 ja eilen oli ekaa kertaa selkeää vauvan-teko-seksiä :) Eilen oli myös vähän limoja, joten näinköhän se mun kroppa heräilisi sittenkin. Tänään jomottellut vähän molempia muniksia ja äsken uitin just tikkua. Haalea viiva mutta selkeä, joten jospa siis sittenkin :) Näin aikaisesta oviksesta ei tokikaan ole mitään iloa, joten hyvä vaan jos vähän antaa odotuttaa.
Hei kaikki ihanat vauvakuumeessa olevat naiset!
Minäkin haluaisin päästä mukaan, jos sopii...
Mulla menossa siis 2. yk. Eka kierros jännitti tosi paljon, että mulla oli raskausoireetkin (jos en kuvitellut), alavatsan nipistelyt, etova olo, ruoka ei maistunut, eikä viini, tissit olit isot ja arat...mutta mutta mitä ei ollut, ei ollut toista viivaa :( Tein joka päivä r-testin, aloitin 4 päivää ennen tätiä kunnes täti tuli 4 päivää myöhässä, pettymys oli aika iso.
Ovistestejä en tehnyt, ainoana apuvälineenä oli kännykän sovellus P Tracker, missä näkyy ovispäivä + hedelmöittymispäivät - sitä mukaan harrastettiin seksiä, heti ku kuukaudiset loppui, kahden viikon aikana lähes joka päivä. Nyt kun merkkasin, että kk-t alkoi 25.12, näkyi että ovis oli myöhemmin, eli just sinä päivänä kun ei harrastettu mitään, eikä edellisenä päivänä...eli luulen, että siitä syystä ei onnistunut.
Nyt on ovistestit käytössä, kaikissa viidessä tai kuudessa on haaleat viivat..eli joko mulla oli ovis ennen tätiä tai on pian tulossa, en tiedä...
Mut toivon teille tsemppiä ja jaksamista!!!
Finest kp 6/26-28 yk 2
(32/26-28 yk 1)
Tervetuloa FINEST ja Tinttu1989 meidän kuumeilijoiden joukkoon! :)
On tämä kyllä "jännää" tämä oman kropan tutkaileminen.. Edelliset menkat tosiaan alkoivat kiertopäivällä 22, eli kierto lyheni entisestään. Eilen oli tosiaan ne kovat menkkakipuilut kp8, jotka muuten kesti koko hiton päivän, vähän tosiaan vertakin tuli. Tänään kivut ovat jatkuneet, mutta vähän lievempinä. Ja ovulaatiotikkuun ei tule mitään, ei edes hailakkaa viivaa.
Päässä pyörii miljoona asiaa, oliko ovis jo? Oliko toi eilinen kiinnittymistä? Vai oliko se vaan ovulaatiokipua? Jos oli ovulaatiokipua, niin miksei testeissä näy yhtään mitään? Tuleeko ovis tosi myöhässä ekaa kertaa ikinä? Voi jestas tätä lastentekoa... Lääkärikin palaa lomalta vasta 6.1.
Onnea plussista ja kihlasormuksista! Tulkoon kaikille iloa ensivuoteen :)!
Mut vois laittaa tuonne kierron selkeytymistä odotteleviin. E-pillerit jätin marraskuun loppupuolella. Menkat tuli tietenkin ja niiden jälkeen ekat "luomut" tuli jo kiertopäivän 17 jälkeen...... kyllä ketutti!! Tuntu vaan että pelkästään vuotaa ja valuu kokoajan. Toisaalta oon tyytyväinen ettei kierto venyny mihinkään mahdottomuuksiin asti. Tsemppiä noihin ikuisuuskiertoihin, en tiiä miten jaksatte! :( Nyt kp18 ja normaalista kierron pituudesta ei vielä mitään käsitystä. Toivon ettei kroppa nyt ala venyttämään kiertoja. Mieluummin niin että ne pikkuhiljaa pitenis ja asettuis aloilleen, ku että sais aina vaan miettiä ja odotella. Jos kierto jämähtää näin lyhkäsiin päiviin, niin sitten kai paras vaan hakeutua lääkäriin? Eihän tollasissa kierroissa raskautumisen mahdollisuuskaan kai oo kovin suuri? Mitään tikkuja en oo ostellu, kun on aika hassua että ekaa kertaa moneen moneen vuoteen jopa tunnen (tai ainakin luulen tuntevani) oviksen ihan ite! Ekasta kierrosta en oo varma, että tapahtuko sitä edes, mutta tässä toisessa luomukierrossa se oli jo ihan selkeä. Ei vaan päästy sitä hyödyntämään, mutta oon aika realistinen kun kroppa on vielä kuitenkin ihan sekaisin.
Valkovuoto on tällä hetkellä vähän hassua. Paikat ei kutise, mutta suottaapi olla hiiva tulossa... huoh. Oon ihan untuvikko tässä yrittämisen maailmassa. Lyhenteet varsinkin on ihan hepreaa, mutta tutustun niihin sitten ajan kanssa. Dpot sun muut, oon ihan että mitähäh. Kuukautiskierroistakin jouduin oikein googlettamaan, kun ei oo niin pitkään aikaan tarvinnu miettiä että miten se menikään, nolo! :D
Noorav kp 18/??
Ps. Puhelimella kaikki tulee näemmä pötköön vaan, höh! Toivottavasti joku jaksaa kuitenki lukea ja toivottavasti pääsen ens kerralla tietokoneelle päivittämään kuulumisia :-) Kiva liittyä tänne uuteen ryhmään kuitenkin, kun näissä ryhmissä on niin hyvä henki.
Eilen tunsin ihmeellistä nipistelyä alavatsalla, mitä en ole aiemmin tuntenut.. Tuntuu, että sitä on jotenkin tosi tarkkana nyt jokaisesta kehon muutoksista. Ovistestiin sain eilen vähän vahvemman viivan, mutta ei kuitenkaan yhtä vahva kuin kontrolli. Jospa tänään!
Foolihaposta: Mitä luulette, riittääköhän multitabsin raskausvitamiinin määrä (400mikrogrammaa) päivässä vai pitäisikö ottaa viel erikseen foolihappolisää?
Hiiu kp 16/27-30/yk1
Taidan minäkin siirtyä tuolta 2014 yrittäjistä tähän ryhmään. Meillä tosiaan ensimmäinen lapsi haaveissa, e-pillerit jätetty pois marraskuun lopulla kesken pillerilevyn, ja menkat tulivat heti. Ensimmäisiä luomumenkkoja odottelen. Ei minkäänlaisia oireita menkkojen suuntaan, mutta kaksi testiä (25.12 ja 31.12) näyttivät molemmat negatiivista. Oletetun oviksen aikaan olin sairaana, joten haavet plussasta ovat minimaaliset.
NooraV: Kiva kun täällä löytyy toinenkin juuri yrittämisen aloittanut (: En sinuna vielä heittäisi kirvestä kaivoon liian lyhyen kierron takia, omalle kropalle kannattaa antaa aikaa totutella "hormonittomaan" elämään. Katsele nyt vaan rauhassa, miten kiertosi kehittyvät, ehkä nuo aikaisin tulleet menkat olivat vain jonkinlaiset shokkimenkat ;) Olen niin kateellinen sinulle, sinä sentään olet saanut menkat pillereiden jälkeen! :D
Elmonsteri (23v) kp 29/? yk1
Moikka!
Siirryn tänne tuolta yp 2014 ryhmästä :)
Pia87 kp 10/26-30 ya12 (km rv12 2/14)
Pakko tulla teille tänne ihmettelemään, kun en tiedä kenelle muullekaan juttelisin. Tänään on kp8 ja mulla on kauheat menkkakivut päällä! Paperiin tuli pyyhittäessä myös hitusen verta. Mitä ihmettä? Voiko ovulaatio oireilla tällä tavalla? Yleensä olen saanut vahvan viivan tikkuun kp 9 tai 10... Ompa outoa!