YRITYS PÄÄLLÄ 2015
Niin siinä kävi, etten itse ainakaan kauan toivottua plussaa tämän vuoden puolella saa eli yritys jatkuu vuonna 2015! :D
Itse aion vielä ainakin seurailla ketjun Yritys päällä 2014 keskustelua, mutta sitä mukaan, kun yritys vuodelle 2015 siirtyy, niin tervetuloa seuraksi tänne jatkamaa keskustelua ja viimeistään sitten vuoden vaiteessa!
Kommentit (2463)
Piti tulla vielä Orchidille sanomaan tuosta arvosta, että oikein hyvä on! Viitearvot 12-69 nmol/l ja toi sun arvo nyt ainakin sanoo, että ovis on tapahtunut. Oletan siis, että sulla on mitattu noilla yksiköillä.
Mukavaa joulua vielä kerran!
Mimmu75: Ai niinkö? No se on huojentavaa kuulla :) Jotenkin tuli siitä puhelusta labratädin kanssa sellainen olo, että nyt ei kaikki olisi ihan kunnossa. Ensi vuonna siis varmaankin lähtee miehen siittiöt tutkimuksiin kun lähetekin niihin jo on..
Cecilja: Hyvä jos tunnet kroppasi noin hyvin :) Siihen itsekin voisin pyrkiä. Edelliskerralla kun tulin raskaaksi testasin ovulaation noilla liuskoilla, mutta en yhtään muista oliko joku niistä päivistä niin, että viivat olisi ollut tasavahvoja.. Ainakin haaleita oli alkuun. Pitääkö niiden oikeasti olla aina tasavahvoja? Tein tänään myös ovulaatio testin, haamua oli. Ajattelin nyt tehdä niin pitkään, ennen kuin löydän sen oviksen :) Kierto on niin sekaisin etten tiedä yhtään missä vaiheessa tässä mennään. Onneksi nuo testit ei ole niin kalliita, että voi useammankin tehdä :) Mitä se tarkoittaa, että pääsette kohta hoitosuunnitelman tekoon?
Dimou: Kiitos sinulle myös :) Itsekin haluan tuota Zeniä ja paljon :D
Carita87: Onnea sinulle raskaudestasi :) Miten neuvola meni? Olenkin miettinyt mitä tuo hematooma tarkoittaa, kun siitä ei kovin paljon googlesta löytynyt. Itselläni oli siis km ja epikriisissä luki että oli myös hematooma. Sain vain selville, että jonkinlainen mustelma tms. Inhottavaa kun eivät kerro noita asioita vaan joutuu itse selvittelemään. Toivon sinulle paljon onnea raskauteesi. Nyt otat rennosti ja nautit :)
Huolestunut ensiyrittäjä: Sinulla ollut sitten myös lyhyet menkat. Itsellä on tullut kahtena päivänä vähän tuhrua paperiin ja siinä ne olivatkin.. Tervetuloa mukaan :)
Tervetuloa myös muille omasta puolestani :) Mukava kun meitä on jo aika paljon ja voimme isolla joukoin siirtyä myös plussanneisiin ;) . Oliko täällä ajatusta että jotkut/joku haluaisi päivittää listoja?
Nautitaan joulusta ja niistä ihmisistä joita meillä on lähellä <3
-Nita85-
Moikka liityn myös tähään ryhmään kp.1 suoraan sanoen v.tuttaa.. mutta nyt on joulu ja kinkku on uunissa ja kohta anopille syömään aamupuuroa! :)
Hyvää joulua kaikille! :) <3
Minäkin liityn tänne yrittäjiin. Yk 2 kp 5/26 ovista siis uutenavuotena!:)
Pitihän sitä tulla vielä tänäänkin tänne kurkkimaan, josko olisi jotain actionia! :)
Orchid: Kyllä, arvosi mukaan ovis on tapahtunut. Ne viitearvot on tosiaan noi, jotka Mimmu jo mainitsikin. Itselläni oli arvo 60 silloin, kun se mitattiin. Olin huojentunut, koska sain aina vain haaleita viivoja ovisliuskatesteihin ja ajattelin, etten ovuloi lainkaan. Siitä en kyllä osaa sanoa, että miksi tuo viitearvojen vaihteluväli on noin laaja eli mitä tarkoittaa, että toisella se s-prog on vaikkapa 30 ja toisella 60. Eli samalla Nitan kysymykseen vastatakseni, niin kyllä ovis voi tapahtua vaikkei niitä hienoja viivoja testeihin saisikaan. Senkin takia olen pidättäytynyt tikuttamisesta, koska minua vain stressaa ne haaleat viivat! Hoitosuunnitelmasta sen verran, että katsomme lääkärin kanssa, mitä hoitoja lähdemme tekemään. Lähdetäänkö liikkeelle lääkkeillä vaiko ehkä jo inseminaatiolla. En osaa oikein itsekään siitä sen enempää sanoa :)
Mutta nyt, vielä kerran ihanan rauhaisaa joulua! <3
Heippa naiset ja ihanaa joulua kaikille! Viettelen nämä pari joulunyötä töissä.
Jonku verran lueskelin tuota 2014 ryhmää vielä ja täältä kaikki viestit, että vähän pääsisin taas kärryille ku viikko tais vierähtää tässä hiljaiselossa. :)
Itsellänikin testipäivä vierähtää tammikuulle, joten päätin jatkaa kirjoittelua täällä.
Tänne kuuluu oikein hyvää! Ovis taitaa olla ihan nurkan takana ja pari kertaa on jo päästy hyödyntämään. Tämä kierto hieman erilainen toisiin verrattuna, ettei minkäänlaista "kuivaa kautta" ole tullut menkkojen jälkeen vaan joka päivä jonkin näköistä on löytynyt ja siitä onkin ollut helppo seurata kehitystä egg white valkkariin, jota on eilen ja tänään näkynyt :D Ovistestejä en ole käyttänyt, enkä aio käyttääkkään.
Ja mikä parasta, sain tehtyä sen pienen suuren asian ja varasin meille ajan ensimmäiselle lääkärikäynnille tutkimuksia varten! Olen niin ylpeä itsestäni, kun se tuntui tosi vaikealta asialta ja sitä tuli pari kuukautta lykättyä. Onneksi ajanvarauksessa oli oikein mukava nainen! :)
Toivetta täynnä (25.12.) kp jo 16/28-32 ja yk 16
Ihanaa joulun aikaa tännekin ryhmään kaikille !!
Minä ilmottaudun nyt kanssa mukaan tänne puolelle. Täällä ovis on meneillään nyt parhaillaan, sitä hyödyntäen siis mennään. Kirjotellaan sitten paremmin pyhien jälkeen.
Mymmeli89 (25v) kp17/32 yk5
Täällä varmaan alkaa keskustelu vilkastua kunhan joulu on ohi :) mutta päivittelen omaa tilaani. Näyttäisi siltä että onko itsellänikin jo ovis menneillään. Se on ainakin hyödynnetty jos niin on. Menkkojen mukaan laskettuna ei pitäisi vielä olla, mutta oireiden seurailu näytää muuta. Tikuttelusta sen verran etten ole itse koskaa edes kokeillut.
LUNA82 kp 13/28-32 Yk2.
Nita85: Neuvola meni ihan hyvin. Sain äitiyskortin sekä kalenterin, josta voin seurata vauvan kehitystä viikko viikolta, lisäksi sain muutaman labra ajan. Vauvan sydän ääniä ei kuunneltu, kun olin ollut edellis päivänä siellä ultrassa enkä tiedä oisko ne edes vielä kuulunutkaan doplerilla. Sitten me juteltiin siitä hematoomasta aika paljon. Ai sulla oli myös sitä hematoomaa, kun sait km. Olitko käynyt varhaisultrassa ja tiesitkö että sulla on se hematooma? Miten sun keskenmeno tapahtui? Ei ole pakko vastata, jos on vielä niin arka aihe ettet halua muistella. En halua avata sun haavoja uudestaan ja vastaat vaan jos siltä tuntuu! Sullakin oli jo kuitenkin suhteellisen pitkällä raskaus, jos rv10 tapahtui tai siinä vaiheessa on kyllä ajatukset ollut jo niin kauan siinä,että meille tulee vauva niin kauheata kyllä kun noilla viikoilla tulee km. Vaikka tietenkin aina se on hirveää, mutta mitä pidemmällä odotus on sitä vaikeampaa se varmasti on. Osanottoni vielä sun menetyksen puolesta! :(
Kiitos vielä Nita ja muut ketkä autatte jaksamaan ja tsemppaatte mua. On täällä kyllä ihanaa porukkaa!! <3 kun tässä vaiheessakin vielä saa täältä puolelta niin paljon positiivista energiaa ja kannustusta! <3 Toivon teille kaikille sydämeni pohjasta plussaa pian testiin ja onnellista odotus aikaa. Täällä te kaikki olette se niin ansainnut! <3
Carita rv8+2
Osa teistä jo täällä niin ajattelin tulla tänne kertomaan mun terkut teille <3
1050/1050
Hurjasti tsemppiä teille kaikille yrittäville! :) Täällä oli ensimmäinen ultra 10.12 ja ehkä näkyi jotain, tai sitten on tuulimuna. Noh piinaavat 2vk odotettiin ja olin varma tuulimunasta koska tuntui ettei tämä voi olla totta niin pitkän yrityksen jälkeen (1v5kk) 23.12 saatiin maailman paras joululahja, siellä se oli. Mun masussa, meidän pieni <3 Tänään 27.12 täällä on viikkoja kasassa 9+2 :) pahoinvointia on, ja ruokahaluttomuutta! Mut sea band rannekkeista suuri apu :)
Miiisu
Carita87: Itseasiassa en tiennyt siitä hematoomasta, ennen kuin sain sairaalasta epikriisin postissa kotia. Yritin siis googlata siitä tietoa, enkä tajua mitä se tarkoittaa. Luin että jokin mustelma tms.. Kävin varhaisultrassa viikon 7 lopussa jolloin sain tietää, ettei sykettä kuulunut. Siitä viikon kuluttua menin uuteen ultraan jossa vielä katsottiin että oli sama tilanne, joten sain lääkkeet tyhjennykseen. Kotona tein tyhjennyksen ja jälkitarkastuksena oli kotona tehty raskaustesti. Tein testin 1kk kuluttua, joka näytti edelleen haamua. Sain heti uuden ajan ultraan, jossa todettiin että materiaalia oli jäänyt kohtuun. Tämän tiedon musertaneena, menin iltavuoroon töihin itkua taas pidättäen. Seuraavana päivänä otin uudet lääkkeet, ja illalla aloin pyörtymään ja vuotamaan todella paljon. Neljännen pyörtymiskerran jälkeen soitin sairaalaan ja kehottivat tilaamaan ambulanssin. Olin sairaalassa yön ja aamulla nukutuksessa tehtiin kaavinta. Ihan hirveä tapaus oli ja meni vaikeimman kautta. Nyt tuosta on 4viikkoa aikaa ja fyysisesti voin hyvin, mutta edelleen ajatukset pyörivät päivittäin tapahtuneessa.
Masu oli jo pyöristynyt noilla viikoilla ja rinnat hellät, joten oli todella rankkaa kuulla ettei raskaus jatku. Odotin kuitenkin omasta mielestäni liian pitkään (ohjeiden mukaan), kun minulla oli vuotoa raskauden aikana.. Olisi pitänyt mennä lääkäriin. En siis osaa tuosta hematoomasta sanoa sen enempää, kun eivät siitä kertoneet. En tiedä voiko niitä olla erilaisia? Ja siis alkio vastasi koko 6+1..
Ihana kuulla että neuvolakäynti meni hyvin ja sait varmaan kysymyksiisi vastauksia. Muistakaa, että hoitoa ja vastauksia pitää vaatia jos niitä ei muuten saa :) Tämän olen ainakin oppinut.. Toivon teille onnellista raskausaikaa ja ihanaa nyyttiä syliin <3 Näin jälkikäteen kun olen miettinyt, niin itselläni oli ehkä alusta alkaen epätodellinen olo raskauden suhteen ja ehkäpä kroppani on vinkannut ettei kaikki olekaan hyvin. Juuri kun ehdin tajuta asian kävi huonosti. Mutta olen käynyt tätä niin paljon läpi, että voin hyvin siitä kirjoittaa. Uutta raskautta odottaen :)
Miisulle myös onnea raskauteen :)
Omanapaa: Täällä olen tikutellut mahdollista ovista ja aion sitä jatkaa vaikka koko kuukauden ;) Haamuja on tullut.. En tiedä yhtään missävaiheessa kierto on tai onko menkat vasta tulossa. Olisihan se hienoa saada kunnon viiva tikkuun ja tietäisi että ainakin ovuloi :) Osaako joku fiksumpi sanoa, että jos on ensin haamua monta päivää, niin tarkoittaako se sitä että se muuttuu jossainvaiheessa kunnon viivaksi? Ettei se sitten välissä katoa? En ole noihin tarpeeksi perehtynyt..
Nita85
Nita85 En ole koskaan syönyt pillereitä
Nyt eilen kuitenkin jomotti alamahaa ja oikeanpuolen nivusta niin paljon, että menkat varmaan alkaa tässä parin päivän sisään. Ihme on jos ei ala ja ensimmäisellä yrityskerralla tärppää.. Oviksenhan minä tikutin ja sain parina päivänä vahvan viivan 12-13pv ja oiskohan se sitten ollut 20pv kun piti kumarassa kävellä ku sattu niiin pirusti mahaan ja nivusta vihlo! nyt miehen kanssa jännätään et alkaakos ne menkat ollenkaan :D en yhtään tiijä millon kannattaisi testailla.
Mwiihh kp 57/29-30 yk1
Nita85: mulla on näkyny melkein aina ennen ovista hailakka viiva testissä ja vahventunu oviksen aikaan, ei ole välissä hävinnyt kokonaan. Sitten taas oviksen jälkeen se monesti häviää näkyvistä. En tiedä miten muilla..
No niin, minäkin siirryn tähän ketjuun. Todella pitkä kierto menossa, nyt jo kp pitkälti yli 60 ja vihdoin tänään - ovisplussa :D kävin päivystyksessä joulupäivänä pahojen kipujen vuoksi, jossa lääkäri mainitsi että joskohan olisi ovis pitkästä aikaa vain näin kivulias kun edellisestä on tovi. Oho :D olin niin kipeä että epäilin jo vaikka mitä, todella hämmentävää että oviskivut voivat olla näin järkyttävän kovia ja jatkua monta päivää! Kävin tänään hakemassa testejä ja ihan viittä vaille valmis plussa se oli, testasin tänään kahdesti ja vahvistui vain. Varmaan huomenna jo haaleampi. Mies raukalle kun kerroin lääkärireissusta ja mahdollisesta oviksesta niin tuli arvatenkin suorituspaineita. Eli viimeksi on puuhailtu tiistaina, se ei taida riittää. Nyt tuo on vaan niin hirveän väsynyt, että taitaa jäädä hyvä ovis hyödyntämättä. Mutta lohdutusta se antaa, että oikeasti ovuloin ja voisin kuvitella että ne menkat sieltä parin viikon sisään tulisi. Näin pitkälle pitkittyneen kierron loppua kun toivoo niin kovasti, että menkatkin olisi juhlat. Tuolla samaisella päivystysreissulla kävin gynelläkin, joka määräsi jo primolutit. Ajateltiin kuitenkin, että aloitan ne vasta parin viikon päästä jos ei menkkoja vieläkään näy enkä kuitenkaan sitten olisi ovuloinut, vaikka outoa se olisikin kun testitulos on aika selkeä. Eli nyt sitten odotellaan. Ja punaviini maistuu, luin nettijuttuja aiheesta ja kylläpä oli ristiriitaista informaatiota! Onko täällä kokemuksia punaviinin maagisista vaikutuksista, käytättekö tai tiedättekö onko jollekulle ollut siitä oikeasti hyötyä?
ja vielä Lefemmelle tervehdys, mitä kuuluu? Sujuivatko pyhät mukavasti? Missä vaiheessa sun kierto on nyt, joko kohta taas jännäillään yhdessä :)?
ja paljon tsemppiä kaikille muillekin! Olkoon vuosi 2015 meille kaikille positiivisten yllätysten vuosi!
Illusia86 kp en-enää-laske (yli 60) yk2
tulin tätäkin ketjua lukemaan kun tuolla keskenmenon kokeneiden ryhmässä on hitusen hiljaista. Ja nitalle päätin vastata, että jatka vaan tikuttelua kyllä sen viivan pitäisi vahvistua. Itse olen joskus tikuttanut ovista ja monta päivääkin voi tulla hailakka viiva. Ja aina ei ole tullut kontrolli viivan vahvuista viivaa vaikka ovia onkin ollut. Eli jos selkeästi tummenee lähes kontrolli viivan vahvuiseksi niin kannattaa hyödyntää. Kännykällä vähän vaikea kirjoittaa niin eipä tämän enempää.
Nita85: hematooma tarkoittaa, että kohdussa on verta jota sanotaan "mustelmaksi". Se voi syntyä, jos istukka vuotaa verta kohtuun tai jos jokin pieni verisuoni siellä katkeaa. Itsekkään en saanut gyneltä kauheasti tästä tietoa tai en oikeastaan edes osannut kysyä, kun olin niin järkyttynyt asiasta ja neuvolassakaan eivät oikein osanneet kertoa mitään, kun olin edellisv päivänä ollut juuri siellä ultrassa ja sitä mun käyntiä ei ollut vielä "purettu" koneelle eli se gyne oli tehnyt mun käynnistä sen suullisen sanelun, mutta hoitajat eivät olleet sitä vielä kirjoittaneet puhtaaksi tietokoneelle. Joten neuvolassa ei ne osanneet sanoa siitä mun tilanteestani kauheasti. Täytyy soittaa maanantaina neuvolaan ja kysyä mitä se gyne oli ajatellut tästä mun tilanteesta. Itse olen googlaillut myös hirveästi hematoomasta ja toisten keskusteluja lukemalla saanut tästä tietoa. Keskenmenon riski on suurempi, jossain luki että 20% mahdollisuus saada keskenmeno ja toisessa paikkaa oli 30% mahdollisuus km. Ja hematooma yleensä poistuu ennen viikkoa 20, joko vuotamalla tai imeytymällä elimistöön, mutta voi myös vaivata raskauden loppuun asti.
Silloin myös kun mulla alkoi se hirveä vuoto muutama viikko sitten niin olin jo ihan epätoivoinen, kun en mistään meinannut saada apua. Neuvolaan soitin monta kertaa ja äitiyspolille, mutta he eivät suostuneet ottamaan vastaan, kun ei ollut lähetettä. Lopulta sain ajan päivystyksestä. Ja todellakin kannattaa vaatimalla vaatia hoitoa, jos on tällainen tilanne. Muuten jää yksin kotiin murehtimaan asioita eikä sekään mitään auta!
hienoa Nita jos olet päässyt jo jotenkin keskenmenostasi yli! Voimia ja tsemppiä tulevaan! Toi ottavasti uusi tärppi kävisi pian ja saisit onnellisen odotus ajan! <3
Carita rv8+3
Toivettä täynnä: Noin ajattelinkin sen yleensä menevän. Eli ensin on hailakkaa ja sitten se vahvistuisi, sitä odotellessa :)
Sirppana: Siellä keskusteluissa on tosissaan hiljaista. Päivittäin käyn kyllä kurkkimassa onko kukaan kirjoitellut, mutta eipä tässä kamalasti ole uutta tapahtunut joten ei oikein ole kirjoiteltavaakaan. Miten itse jakselet?
Carita: Itse en tiedä oliko ensin hematooma vai menikö ensin kesken, josta seurasi hematooma.. Mutta eipä sen niin enää väliä, toivottavasti se ei ollut syynä km. Oletko nyt malttanut olla rauhassa ja levätä? :) Se on jotenkin todella julmaa, että neuvolastakin sanotaan että odota pari viikkoa ja seuraa tilannetta.. Eikös se lisää stressiäkin, kun ei saa palvelua eikä yritetä selvittää mistä esim. alkuraskauden vuodot voivat johtua. Siinä kerkiää itse jo miettiä vaikka mitä ja olisihan se fiksumpaa saada jutella asioista hoitajan kanssa, kuin itse googlailla kun ei niistä tiedoista aina ole varmuutta pitääkö paikkansa. Itse en ole "vaatija" tyyppiä, mutta ensikerralla kyllä yritän olla :)
Kiitos tsempeistä! Eiköhän se tästä.. :o)
Itse jotenkin odotan kovasti tuota kuuluisaa uutta vuotta.. Se antaa toivoa siitä, että vuosi alkaisi paremmin ja onnellisemmin kuin mitä tämä syksy on tuonut tullessaan. Oletteko ajatelleet tehdä uuden vuoden lupauksia? ;) Onko teillä käytössä millaisia vitamiineja tms? Itse välillä mietin, että syönköhän nyt liikaa vitamiineja kun tuntuu että purkkeja riittää.. Olen myös aloittanut sen greippimehun juomisen aamuisin. Onko niissä eroja, mikä olisi paras? :) Itse löysin vain yhtä tiettyä mehua kaupasta, mutta pitää käydä ensikerralla toisessa isommassa kaupassa katsomassa ja tutkimassa niitä.
Nita85
Heippahei!
Täälläkään ei yrittämisiin ole minkäänlaista tulosta tullut, joten siirryn tuolta 2014-paikasta suosiolla tänne. Eilen tosiaan alkoivat menkat, joten valitettavasti yrityskerta 9 lähti käyntiin. Lääkärissä olen jo kerran käynyt itseni tutkituttamassa ja keltarauhasarvot on otettu, joka oli luteaalivaiheessa 25,8. Nähtäväksi jää vasta tammikuussa kun lääkäri palaa lomalta, että onko tuo arvo hyvä vai huono juttu raskautumisen kannalta.
Mukavaa joulua kaikille!
Orchid87 kp2/23 yk9