Vihaan mieheni koiraa
Provosoiva otsikko, koska toivon mielipiteitä, kritisoidakin saa.
Ollaan oltu yhdessä seitsemän vuotta, asuttu yhdessä siitä suunnilleen puolet. Olen aina tykännyt koirista todella paljon, vaikka omaa minulla ei ole ollut kuin ihan pienenä lapsena meillä oli koira. Siksi minusta oli aluksi kivaa että tapasin koirallisen miehen. Ja rakkauden alkuhuumassa kaikki oli ihanaa eikä mikään (koirassakaan) ärsyttänyt. Olen myös todella joustava luonne, joten sopeuduin koiraan liittyviin asioihin helposti.
Mutta nyt tässä vuosien varrella on koira-asiat ruvenneet ärsyttämään todella pahasti. Jopa niin että tunnen usein vihaavani miehen koiraa. Koira estää meiltä kaiken mukavan elämän. Mihinkään ei voida koskaan lomalla matkustaa, koska miehen mielestä koiraa ei voi laittaa koskaan koirahotelliin ja tutuista kukaan ei suostu ottamaan isoa koiraa hoitoon. Koiraa ei myöskään voi ottaa matkalle mukaan, koska se ei pysty olemaan junassa eikä tietenkään lentokoneessa, autoilulomat omalla autolla ei käy koska koiraa ei voi jättää yhtään autoon jos itse menisi syömään tai nähtävyyksiin, sitä ei voi jättää vuokramökkiin koska se repii sisustuksen rikki jne. Kotona ei voida olla koskaan pidempään pois kun aina on kiire koriin pissattamaan koira. Koira sanelee ja määrää meidän koko elämän niin että kökötetään vain kotona. Välillä se haukkuu öisin niin että en saa nukuttua. Vihaan sitä. Mietin eroa vaikka miestäni rakastan, koirasta luopuminen ei kuulemma tule kuuloonkaan.
Kommentit (400)
Koirat on parasta. Mies on oikeassa ja fiksu.
Voi, voi, onpa sun elämä rankkaa. Minä säälin koiraa, jonka isännällä on noin itsekäs naisystävä.
Teki mies niin, tai näin, aina väärin päin.
Vierailija kirjoitti:
Jos koira oli miehelläsi jo silloin kun tapasitte, se on siis ainakin seitsemänvuotias. Ja iso koira kun on, sillä ei välttämättä kovin montaa vuotta edessä enää ole. Ei kannata hyvää miestä jättää koiran takia. Itse vihaan miehen kissoja, niistä ei mitään hyötyä ole, varsinkin kun minä joudun ne nykyisin hoitamaan. Onneksi ovat jo vanhoja. Uutta kissaa ei tule, ehdottomasti koira tulee meille seuraavaksi. Tai sitten ei mitään eläintä.
Isot koirat ovat lyhytikäisimpiä. Jos et paria vuotta jaksa niin johan on kumma.
Tosi rakkaus kestää suuremmatkin haasteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mies, kun pitää noin hyvää huolta koirastaan.
Ei ole, koska ei pidä huolta naisestaan, ei hae kompromissia, asettuu toisen yläpuolelle ja koiran asettaa kaikkien yläpuolelle. Minulla olisi suuria vaikeuksia luottaa tuollaiseen mieheen sen jälkeenkään, kun koirasta aika jättää. Tuskin se huolenpito siirtyisi jatkossa minuun. Pahimmassa tapauksessa mies ottaisi uuden pennun tai kehittäisi jotain muuta samalla tapaa sitovaa. Tai kertakaikkiaan jämähtäisi sohvaan, kun vaikuttaa että koira on ollut tekosyy enemmän kuin syy.
Kukaan ei ole pakottanut ap´ta ottamaan koirallista miestä. Ja ap´lle: sairasta vihata koiraa tämän vuoksi kun mies on se, joka ei jousta. Ja se ei ole koiran syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, koska ei pidä huolta naisestaan, ei hae kompromissia, asettuu toisen yläpuolelle ja koiran asettaa kaikkien yläpuolelle. Minulla olisi suuria vaikeuksia luottaa tuollaiseen mieheen sen jälkeenkään, kun koirasta aika jättää. Tuskin se huolenpito siirtyisi jatkossa minuun. Pahimmassa tapauksessa mies ottaisi uuden pennun tai kehittäisi jotain muuta samalla tapaa sitovaa. Tai kertakaikkiaan jämähtäisi sohvaan, kun vaikuttaa että koira on ollut tekosyy enemmän kuin syy.
TÄMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÄMÄ!
Eikös täällä ole asetettu miehelle kynnyskysymykseksi eläinrakkautta?
Outo nainen tuo AP, kun on kehittänyt koiravihansa tuossa matkan varrella. Toivottavasti mies jättää hänet pikimmiten!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt sentään yksin matkustelet yms. ja jätät miehen hoitamaan koiraansa kotiin?
Välillä olen käynyt jossain yksin mutta miehen mielestä olen itsekäs jos reissaan vain yksin, hänen mielestä perheenä pitää jakaa haasteet yhdessä eikä niin että toinen elää eri elämää kuin toinen. Ap
Ja sitten pakottaa sut lomailuun koiran kanssa.
Sanoisin tuollaiselle miehelle, että höpöhöpö ja lähtisin reissuun yksin. Oppisi mies hankkimaan hoitajan koiralle loman ajaksi.
Mä laittaisin hullun akan ulos ja alkaisin elää normaalia elämää.
Vierailija kirjoitti:
Juuri ton takia skippaan naiset joilla lemmikkejä, tai lapsia. Liikaa painolastia.
Mä veikkaan, että olet skipannut kaiken muunkin elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään hoitolaan veisi, mutta kyllähän tuttuja riittää. Ystävät, sukulaiset? Ja mieluiten tietenkin sellaiset joilla ennestään kokemusta koirien hoidosta.
Pummi
Vierailija kirjoitti:
Voi, voi, onpa sun elämä rankkaa. Minä säälin koiraa, jonka isännällä on noin itsekäs naisystävä.
Minä taas säälin koiraa jonka isäntä on noin osaamaton.
Nopsaanhan sen myrkyttää jotta pääsee sinne unelmalomalle.
Toisaalta, voihan sen koiran jättää henkiinkin ja matkustaa vain ihan yksinään.
Mä inhoan kaikkien koiria ja kaikkia koiria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika ei ole koirassa vaan miehessä.
Vika on naisessa.
Vika on miehessä, nainen oikeassa.
Mies.
Eroa.
Parempi miehelle ja koiralle.
Mä en haluaisi puolisokseni ihmistä joka inhoaa koiraani. Koirastani on epäsuoraa hyötyä puolisolleni. Koira on terapeuttini, personal trainerini ja halikaverini. Miestä ei kiinnosta lenkkeillä, kuunnella huoliani eikä halailla. Ei tarvitse! Minulla on onneksi koira.
Mies todennäköisesti ottaa uuden koiran viimeistään kun nykyisestä aika jättää. Tai jos estät häntä ottamasta, teet hänet onnettomaksi.
Koira on miehellesi tärkeä ja ollut hänen elämässään ennen sinua. Voipi olla, että vaikka olisi tullut jälkeesikin, olisi silti sinua rakkaampi. Itseäni puistattaisi ajatus siitä, että puolisoni inhoaisi koiraani, oli koira sitten millainen hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Eroa.
Parempi miehelle ja koiralle.
Mä en haluaisi puolisokseni ihmistä joka inhoaa koiraani. Koirastani on epäsuoraa hyötyä puolisolleni. Koira on terapeuttini, personal trainerini ja halikaverini. Miestä ei kiinnosta lenkkeillä, kuunnella huoliani eikä halailla. Ei tarvitse! Minulla on onneksi koira.
Luotettava ja osallistuva ihmiskumppani on parasta mitä voin tietää. Sellainen kuten vaimoni oli.
Lepää rauhassa rakkaani. Tulen pian perässäsi.
Menipä monta vuotta ennen kuin ap tajusi koiran huonot puolet. Pitkät piuhat?
Teille sopisi lomailu kesäisin omalla matkailuautolla. Koira pääsisi pisilenkeille aina uusiin paikkoihin.
Minulla ei ole koiraa tai muita lemmikkejä joten toivottavasti viestini ei ole eläinsuojelunäkökulman vastainen, mutta ehdotan silti reissuun mukaan koirahäkkejä siksi ajaksi, kun käytte ravintolassa tai muualla. Monella vuokramökillä taitaa tuollaisia häkkejä olla valmiina, reissatessa olen niitä nähnyt. Myös olen nähnyt kun leirintäalueella pariskunta kasasi häkin ja koira odotti siellä saunomisen ajan.
Minä en olisi ihmisen kanssa jos vihaan sen eläimiä. Niin helppoa.