Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ole seurustellut koskaan, epäilyttää...

Vierailija
15.12.2014 |

Tapailen kolmekymppistä miestä, joka ei ole seurustellut koskaan. Pisin tapailu on kuulemma kestänyt 3-4 kuukautta. En haluaisi olla ennakkoluuloinen, mutta tämä tieto herätti paljon ajatuksia. Onko miehessä joku vika, kun ei ole kelvannut kenellekään? Tämä on kieltämättä aika typerä ajatus, enkä tosissani usko, että mitään suurta vikaa hänessä olisi. Huonolla tuurilla ei vain kohtaa ketään, jonka kanssa haluaisi suhdetta. Tosin mies on itse kuulemma se, joka olisi usein halunnut jatkaa, nainen ei. Joka tapauksessa itse en ole vielä parin kuukauden aikana huomannut mitään outoa. Tosin näemme melko harvoin, sillä asumme kaukana toisistamme. 

Enemmän mietin sitä, miten hukassa ensimmäisessä parisuhteessa saattaa olla. Itse olen oppinut muutaman aiemman pitkän suhteeni aikana aivan valtavasti sekä itsestäni että parisuhteessa olemisesta ja toisen kanssa asumisesta ylipäätään, ja odotukseni suhdetta kohtaan ovat nyt hyvin erilaiset kuin nuorempana ja tietämättömänä. Pohdin, että tuleeko siitä oikeasti ongelmia, että miehelle mitään vastaavia oivalluksia ei ole päässyt syntymään. En ole varma miten se tulee toimimaan, kun toinen vasta ns. "opettelee" olemaan parisuhteessa.

Kellään kokemuksia vastaavasta? 

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:59"]

No, minä aloin seurustella ensimmäistä kertaa 37-vuotiaana. Vuoden päästä menin naimisiin. Ei ole ollut mitään ongelmia siitä, etten ole seurustellut aikaisemmin. 

Syyt, miksi en ollut aiemmin seurustellut? Olen hyvin yksinkin viihtyvä ihminen, ja introvertti joka en käy missään joten missä olisin kumppaneita tavannut. Ja kun tosiaan ei ollut koskaan mitään erityistä hinkua löytää ketään, minulle olisi ollut ok loppuikäkin yksin. Sitten vaan sattui keski-iän kynnyksellä kävelemään arjessa vastaan täydellinen.

[/quote] Niin tosiaan ei kaikki tule toimeen kaikkien kanssa ja kulje baareissa metsästämässä seuraa. Ap mielestä ilmeisesti ihminen joka ei ole tavannut oikeanlaista kumppania tai kulje massan mukana on jotenkin huono ja epäilyttävä tapaus ????

Vierailija
82/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:53"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:56"]

Tapailen kolmekymppistä miestä, joka ei ole seurustellut koskaan. Pisin tapailu on kuulemma kestänyt 3-4 kuukautta. En haluaisi olla ennakkoluuloinen, mutta tämä tieto herätti paljon ajatuksia. Onko miehessä joku vika, kun ei ole kelvannut kenellekään? Tämä on kieltämättä aika typerä ajatus, enkä tosissani usko, että mitään suurta vikaa hänessä olisi. Huonolla tuurilla ei vain kohtaa ketään, jonka kanssa haluaisi suhdetta. Tosin mies on itse kuulemma se, joka olisi usein halunnut jatkaa, nainen ei. Joka tapauksessa itse en ole vielä parin kuukauden aikana huomannut mitään outoa. Tosin näemme melko harvoin, sillä asumme kaukana toisistamme. 

Enemmän mietin sitä, miten hukassa ensimmäisessä parisuhteessa saattaa olla. Itse olen oppinut muutaman aiemman pitkän suhteeni aikana aivan valtavasti sekä itsestäni että parisuhteessa olemisesta ja toisen kanssa asumisesta ylipäätään, ja odotukseni suhdetta kohtaan ovat nyt hyvin erilaiset kuin nuorempana ja tietämättömänä. Pohdin, että tuleeko siitä oikeasti ongelmia, että miehelle mitään vastaavia oivalluksia ei ole päässyt syntymään. En ole varma miten se tulee toimimaan, kun toinen vasta ns. "opettelee" olemaan parisuhteessa.

Kellään kokemuksia vastaavasta? 

[/quote]

naisilla on joku vamma päässä mikä estää omien aivojen käytön! 

Jos miehellä on muita naisia NIIN MINÄ HALUAN SEN.

Jos miehellä ei ole ollut muita naisia NIIN MINÄ EN HALUA SITÄ. 

Itse miehen ominaisuudet eivät merkkaa ja minä en sitä itse osaa evaluoida.

jep jep 

[/quote]

On ihan todellinen fakta, että aiemmista parisuhteista on todella paljon hyötyä uusissa suhteissa. Parisuhteet usein muokkaavat ihmistä joustavammaksi, kehittävät kykyä esim. ratkaista riitoja, ja muutenkin antavat oikeampaa kuvaa siitä, millaista seurustelu yleensä on. 

[/quote]

Sekö kertoo kyvystä ratkaista riitoja, jos on eronnut useasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
84/86 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 16:47"]

Tuollaisissa 3-4 kuukauden suhteissa saattaa oppia jopa enemmänkin ihmisistä kuin pitkässä parisuhteessa. Etenkin, jos on ennakkoluulottomasti ja avoimesti ollut suhteissa mukana. Tuohan ei ole mitenkään outoa tänä päivänä ja kolmekymppinen vasta. Vakiintumisvaihe lähestymässä.

[/quote]

Lyhyessä suhteessa oppii muista ihmisistä, pitkässä suhteessa oppii ennenkaikkea itsestään.

Vierailija
85/86 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin seurustelemaan ensimmäisen kerran 24-vuotiaana miehen kanssa jolla kyllä oli aikaisempia suhteita. Itse olin vain tapaillut muutamia. Syy, miksi en ollut seurustellut, oli yksinkertaisesti se, että en tuntenut näitä miehiä kohtaan kovin suuria tunteita. En voinut kuvitellakaan viettäväni koko loppuelämää heidän kanssaan. Ei siis tuntunut, että tämä on se "oikea".

Aloin sitten tosiaan 24-vuotiaana seurustelemaan tämän erään miehen kanssa. Nykyään ollaan naimisissa :) Aviomieheni on kaikkea mistä en ollut edes osannut kuvitella. 

Ei se kysymys ole aina siitä, etteikö nainen/mies olisi kelvannut kenellekään. Jotkut eivät yksinkertaisesti vaan halua seurustella "seurustelemisen pakosta". Halusin odottaa sitä oikeaa. Mä ainakin tiesin heti, kuka se on :)

Vierailija
86/86 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen aiemmat seurustelukokemuksetkaan takaa, että mies olisi kasvanut henkisesti ja oppinut niistä suhteista parisuhdekelpoiseksi.