Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei ole seurustellut koskaan, epäilyttää...

Vierailija
15.12.2014 |

Tapailen kolmekymppistä miestä, joka ei ole seurustellut koskaan. Pisin tapailu on kuulemma kestänyt 3-4 kuukautta. En haluaisi olla ennakkoluuloinen, mutta tämä tieto herätti paljon ajatuksia. Onko miehessä joku vika, kun ei ole kelvannut kenellekään? Tämä on kieltämättä aika typerä ajatus, enkä tosissani usko, että mitään suurta vikaa hänessä olisi. Huonolla tuurilla ei vain kohtaa ketään, jonka kanssa haluaisi suhdetta. Tosin mies on itse kuulemma se, joka olisi usein halunnut jatkaa, nainen ei. Joka tapauksessa itse en ole vielä parin kuukauden aikana huomannut mitään outoa. Tosin näemme melko harvoin, sillä asumme kaukana toisistamme. 

Enemmän mietin sitä, miten hukassa ensimmäisessä parisuhteessa saattaa olla. Itse olen oppinut muutaman aiemman pitkän suhteeni aikana aivan valtavasti sekä itsestäni että parisuhteessa olemisesta ja toisen kanssa asumisesta ylipäätään, ja odotukseni suhdetta kohtaan ovat nyt hyvin erilaiset kuin nuorempana ja tietämättömänä. Pohdin, että tuleeko siitä oikeasti ongelmia, että miehelle mitään vastaavia oivalluksia ei ole päässyt syntymään. En ole varma miten se tulee toimimaan, kun toinen vasta ns. "opettelee" olemaan parisuhteessa.

Kellään kokemuksia vastaavasta? 

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:15"]

Ootteko te harrastaneet seksiä? Oliko hyvää?

En osaa kommentoida tuohon mitään etten sano väärin, koska en tunne tätä miestä. Kerran tapailin yhtä  pelimiestä joka oli vielä 30 kymppisenä ollut sinkku koko elämänsä. Hän halusi vain yhden illan juttuja. 

Luulen että tästä ei ole kyse nyt sinun juttusi kanssa.

[/quote]

Tämä mies ei harrastaisi yhden illan juttuja, hän on aina halunnut vakituisen parisuhteen. Hän on niin kiltti ja perhekeskeinen, oikeastaan voisin arvailla, että hänestä puuttuu jotain tiettyä kovaa miehekkyyttä jota monet naiset miehestä hakevat. Ei hän silti mikään neitsyt ollut tavatessamme. Olemme olleet sängyssä muutaman kerran, ja aikamoista haparointia se on ollut, mutta ei toivotonta. 

-ap

Vierailija
42/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:56"]

Tapailen kolmekymppistä miestä, joka ei ole seurustellut koskaan. Pisin tapailu on kuulemma kestänyt 3-4 kuukautta. En haluaisi olla ennakkoluuloinen, mutta tämä tieto herätti paljon ajatuksia. Onko miehessä joku vika, kun ei ole kelvannut kenellekään? Tämä on kieltämättä aika typerä ajatus, enkä tosissani usko, että mitään suurta vikaa hänessä olisi. Huonolla tuurilla ei vain kohtaa ketään, jonka kanssa haluaisi suhdetta. Tosin mies on itse kuulemma se, joka olisi usein halunnut jatkaa, nainen ei. Joka tapauksessa itse en ole vielä parin kuukauden aikana huomannut mitään outoa. Tosin näemme melko harvoin, sillä asumme kaukana toisistamme. 

Enemmän mietin sitä, miten hukassa ensimmäisessä parisuhteessa saattaa olla. Itse olen oppinut muutaman aiemman pitkän suhteeni aikana aivan valtavasti sekä itsestäni että parisuhteessa olemisesta ja toisen kanssa asumisesta ylipäätään, ja odotukseni suhdetta kohtaan ovat nyt hyvin erilaiset kuin nuorempana ja tietämättömänä. Pohdin, että tuleeko siitä oikeasti ongelmia, että miehelle mitään vastaavia oivalluksia ei ole päässyt syntymään. En ole varma miten se tulee toimimaan, kun toinen vasta ns. "opettelee" olemaan parisuhteessa.

[/quote]

naisilla on joku vamma päässä mikä estää omien aivojen käytön! 

Jos miehellä on muita naisia NIIN MINÄ HALUAN SEN.

Jos miehellä ei ole ollut muita naisia NIIN MINÄ EN HALUA SITÄ. 

Itse miehen ominaisuudet eivät merkkaa ja minä en sitä itse osaa evaluoida.

jep jep 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:44"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 11:56"]

[/quote]

naisilla on joku vamma päässä mikä estää omien aivojen käytön! 

Jos miehellä on muita naisia NIIN MINÄ HALUAN SEN.

Jos miehellä ei ole ollut muita naisia NIIN MINÄ EN HALUA SITÄ. 

Itse miehen ominaisuudet eivät merkkaa ja minä en sitä itse osaa evaluoida.

jep jep 

[/quote]

On ihan todellinen fakta, että aiemmista parisuhteista on todella paljon hyötyä uusissa suhteissa. Parisuhteet usein muokkaavat ihmistä joustavammaksi, kehittävät kykyä esim. ratkaista riitoja, ja muutenkin antavat oikeampaa kuvaa siitä, millaista seurustelu yleensä on. 

Vierailija
44/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:43"]

Varsinaisen kokemattomuuden mukanaan tuomien ongelmien lisänä ovat luonnollisesti kaikki ne ongelmat, jotka ovat alun perinkin johtaneet siihen, ettei mies ole kyennyt seurustelemaan. Pelkkä ujous ei näin massiiviseen ilmiöön riitä syyksi varsinkaan nykyaikana, kun ujotkin voivat netissä tavata ison joukon toisia ujoja ja tutustua nettitreffeillä.

[/quote]

Plääh. Puhut seurusteluun kykenemisestä, ikään kuin se olisi joku itseisarvo ja seurustelun vähyys automaattisesti puute ihmisessä.  Ei se ole.

Minä en seurustellut päivääkään alle kolmekymppisenä ja pisimmilläänkin tapailin samaa naista vain  puolitoista kuukautta, enkä todellakaan ajatellut silloin tai näin jälkikäteen olleeni seurusteluun mitenkään kykenemätön. Ei vain osunut sellaista naista kohdalle, jonka olisin kumppanikseni halunnut. Toisaalta minulla ei myöskään ollut mitää pakottavaa tarvetta seurustella vain seurustelun takia tai todistaakseni itselleni tai muille, että olisin seurusteluun kykenevä tjsp, joten en myöskään sitä puolisoa yrittänyt mitenkään epätoivon vimmalla etsiäkään saati sitten tyytynyt sellaiseen, jota en alun alkaenkaan halunnut. Minusta tuollainen on lähinnä säälittävää ja syy aika moneen kolmekymppisinä päättyvään suhteeseen.

Ja mitä tuohon kokemattomuuteen tulee, niin 90% parisuhdetaidoista on ihan niitä samoja ihmissuhdetaitoja kuin muissakin ihmissuhteissa tai vaikka työelämässä tarvitaan, eli jos mies nyt ei ole ihan erakkona luolassa elellyt, niin en olisi kokemattomuudesta huolestunut. En minäkään kokenut olevani  mitenkään erityisesti alakynnessä vaimooni nähden, kun hänet lopulta 32v tapasin, vaikken ollutkaan seurustellut. Toki myönnän, että joitain mokia tuli tehtyä, jotka joku toinen mies ehkä olisi tehnyt jo parikymppisenä, mutta kahden keskustelutaitoisen aikuisen kesken ne oli nopeasti korjattu.

Ap'lle sanoisin, että jos et miehestä muuta vikaa keksi kuin seurustelemattomuuden, niin anna palaa vaan, saatat yllättyä positiivisestikin.

Vierailija
45/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:56"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:23"]

Nykyään on todella tavallista tuollailnen, ettei vaan löydä ketään, varsinkin jos ei ole sellaista kaikkien suosikkityyppiä, sosiaalinen, kaunis/komea jne. Jotenkin vaan miehet ja naiset ei enää kohtaa samalla tavalla kuin joskus aikanaan, löytyy paljonkin ihan fiksuja miehiä ja naisia jotka valittavat ettei löydy kumppania, vaikka halua olisi. Ei tarvitse olla ihmisessä mitään vikaa jos ei ole seurustellut kolmekymppisenä.

[/quote]Ja höpsis, asiahan on juuri päin vastoin! Nykyään kun on internet, kaikilla on paljon paremmat mahdollisuudet kuin entisaikaan löytää seurustelukumppani. Jos nykyaikana joku ei ole seurustellut melkein kolmekymppiseksi mennessä ollenkaan (ja erityisesti jos olisi oikeasti halunnut muttei vain ole kyennyt), se on erittäin epäilyttävää. Puhun kokemuksesta. Ap analysoi hyvin ansiokkaasti sitä, miten on oppinut itsestään asioita parisuhteissaan, ja osaa erinomaisesti ennakoida ongelmia juuri siksi, että ko. mies ei ole vastaavasti vielä oppinut itsestään mitään. Tämä on yksi olennainen ongelma, muttei ainoa. Varsinaisen kokemattomuuden mukanaan tuomien ongelmien lisänä ovat luonnollisesti kaikki ne ongelmat, jotka ovat alun perinkin johtaneet siihen, ettei mies ole kyennyt seurustelemaan. Pelkkä ujous ei näin massiiviseen ilmiöön riitä syyksi varsinkaan nykyaikana, kun ujotkin voivat netissä tavata ison joukon toisia ujoja ja tutustua nettitreffeillä.

[/quote]

Ymmärsit huoleni täydellisesti! Mies vaikuttaa toistaiseksi todella hyvältä tyypiltä, miksi ihmeessä kukaan ei ole häntä halunnut? Parhaimmassa tapauksessa voi toki olla, että olen osunut kultasuoneen, mutta en uskalla luottaa siihen näin lyhyen ajan jälkeen. 

Ja toinen asia on tuo kokemuksista oppiminen. Itse olen mokaillut aiemmissa parisuhteissa silkkaa tyhmyyttäni, en ole esim. osannut hoitaa riitoja rakentavasti. Virheistäni oppineena nyt osaan. Tiedän myös jo etukäteen, millaista on asua puolison kanssa, ja tiedän miten pahasti hyvässäkin suhteessa voi ajoittain kyllästyä toiseen. Tunnen, ettemme ole ollenkaan samalla viivalla tämän miehen kanssa. Ja emme oikeasti olekaan. Hänellä on vähän ruusunpunainen kuva parisuhteista, koska hän ei ole sellaisessa koskaan ollut, ja tuntuu vähän nihkeältä ajatella, että joutuisin opettajan rooliin tässä asiassa. 

-ap

[/quote]

Jotenkin tuntuu, että laitat liikaa painoa tuolle parisuhdekokemuksellesi. Mies on kuitenkin elänyt yhtä pitkän elämän kuin sinä. Hänellä on myös lapsuusperhe, jossa hän tietysti on harjoitellut yhteiseloa. Eikä yhdessä asuminen vaadi mitään harjoittelua tai niinkin voi sanoa, että koko yhdessä asuminen on harjoittelua. Jos sinä nyt tunnet olevasi tuuman mitan edellä, niin jonkin ajan kuluttua olette samalla viivalla. 

Jos sitten ajatellaan yleisemmällä tasolla ongelmaasi kokemusten erilaisuudesta, niin jotta löytäisit ajatustesi mukaisen sopivan kumppanin, hänen pitäisi olla olennaisimmilta elämänpiireiltään, kokemuksiltaan samanlainen kuin sinä. Toisaalta siinä on järkeä, mutta saattaa tehdä etsintäsi kovin vaikeaksi ja löytyykö sillä tavalla kuitenkaan sopivaa elämänkumppania.

Olin itsekin aika ajattelematon nuorempana. Hylkäsin joitakin mahdollisesti erinomaisia miehiä sen takia, että oudoksuin heidän pitkää poikamiesaikaansa. Nyt valitsisin toisin.

Vierailija
46/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään edellytys että parisuhteita pitää opiskella kantapään kautta pari kolme kertaa ennen kuin alkaa onnistua. Tiedän monia pariskuntia, jotka ovat toisilleen ensimmäiset pitkäaikaiset kumppanit ja osa ihan naimisiin päätyneitä pareja. Toki parisuhteissa oppii itsestään asioita, mutta niin tapahtuu aina kun ikää tulee lisää, myös sinkut kasvavat henkisesti. Riitelytaitokin on persoonasta kiinni ja kasvatuksesta, sisarukset ja kaverit auttavat tässä myös, niidenkin kanssa riidellään. Pitää myös muistaa, että jokainen parisuhde on aina uniikki, se että on ollut aiemmin parisuhteissa ja toteaa että "nyt minä osaan olla parisuhteessa", osoittaa vain sen ettei ymmärrä että jokainen parisuhde on erilainen.

Tuossa voi nähdä myös positiivisia puolia, ettei toisella ole niitä pinttyneitä tapoja parisuhteesta, jotka vielä suurella todennäköisyydellä voisivat olla erilaisia kuin sinun tottumuksesi. Yhteiselossa on aina omat haasteensa, mutta ne eivät riipu vain siitä onko edellisiä suhteita. Pitkään yksinelänyt osaa todennäköisesti huolehtia kotitaloudestaankin paremmin kuin joku joka on tottunut siihen että "muija ne aina ennenkin hoiti, sehän on niiden homma", tai joku joka ei ole koskaan asunut yksin, sillä sekin kasvattaa ihmistä.

Se mitä eräs aiempi kirjoittaja sanoi siitä että nykyään kaikkien pitäisi kyllä löytää parisuhde kun on netit ja kaikki, osoittaa kyllä täydellistä ymmärtämättömyyttä ja empatiakyvyn puutetta. En halua edes arvella hänen motiivejaan. Ennen kaikki oli yksinkertaisempaa, eikä parisuhdemarkkinat olleet niin laajat, ne rajoittuivat yleensä siihen omalle kylälle. Nykyään kun valinnanvaraa on liikaakin, siis teoriassa, ollaan helposti liian nirsoja, puolin ja toisin, sen parinvalinnan kanssa. Siksi ei nykyään ole mitenkään ihmeellistä, jos ei suhteitta ole takana. Tilastotkin sen osoittaa, että sinkkuja on nykyään enemmän kuin koskaan. Tutustu rohkeasti ja tee omat johtopäätökset siitä ihmisestä, äläkä anna omien ennakkoluulojen vaikuttaa.

Vierailija
47/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku jättää AP:n joskus jonkun yhtä merkityksettömän jutun vuoksi. Ja toivottavasti tämä nykyinenkin löytää paremman naisen, siis sellaisen joka ei ole tuomitsemassa etukäteen.

Pokaa AP varattu, se on ainakin seurustellut. Ansaitsisitte varmasti toisenne.

Vierailija
48/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:15"]

Ootteko te harrastaneet seksiä? Oliko hyvää?

En osaa kommentoida tuohon mitään etten sano väärin, koska en tunne tätä miestä. Kerran tapailin yhtä  pelimiestä joka oli vielä 30 kymppisenä ollut sinkku koko elämänsä. Hän halusi vain yhden illan juttuja. 

Luulen että tästä ei ole kyse nyt sinun juttusi kanssa.

[/quote]

Tämä mies ei harrastaisi yhden illan juttuja, hän on aina halunnut vakituisen parisuhteen. Hän on niin kiltti ja perhekeskeinen, oikeastaan voisin arvailla, että hänestä puuttuu jotain tiettyä kovaa miehekkyyttä jota monet naiset miehestä hakevat. Ei hän silti mikään neitsyt ollut tavatessamme. Olemme olleet sängyssä muutaman kerran, ja aikamoista haparointia se on ollut, mutta ei toivotonta. 

-ap

[/quote]

Minä tykkäisin tällaisesta miehestä. Voi olla todella hyvä parisuhteessa. Seksi paranee ajan myötä, jos hän on sellainen, joka ottaa naisen toiveet huomioon ja haluaa miellyttää häntä myös seksuaalisesti.

Vierailija
49/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 13:53"]

On ihan todellinen fakta, että aiemmista parisuhteista on todella paljon hyötyä uusissa suhteissa. Parisuhteet usein muokkaavat ihmistä joustavammaksi, kehittävät kykyä esim. ratkaista riitoja, ja muutenkin antavat oikeampaa kuvaa siitä, millaista seurustelu yleensä on. 

[/quote]

Niin varmaankin ideaalitilanteessa. Toisaalta jos ihminen on ollut huonossa parisuhteessa, niin ehkä hän onkin oppinut lähinnä haitallisia asioita, kuten tuntemaan epävarmuutta ja epäluottamusta, liiallista alistumista, jopa jollakin tavoin odottamaan, että henkinen ja/tai fyysinen uhkakin on jatkuvasti läsnä suhteessa.

Vierailija
50/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri osa miehistä on saanut tehokkaan siedätyshoidon yhteisasumiseen erilaisten persoonien kanssa jo armeijassa. Naiset ovat yleensä enemmän pallo hukassa, kun pitää alkaa sovittaa omia yksilöllisiä mieltymyksiä yhteen.

Vierailija
51/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet sieltä nettitreffistä välttämättä helposti naista löydä. Nettitreffeissä on 2 kertaa enemmän miehiä, kuin naisia. Tästä syystä naisilla on kovat kriteerit, kun valinnan varaa on paljon enemmän kuin miehillä.

Vierailija
52/86 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:35"]

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Äänilajin aggressiivisuus paljastaa myös, että tässä on tultu lähelle hyvin arkaa aluetta. Terveen nuoren miehen seksuaalisuus on erittäin vahva voima. Jo pelkästään tämäkin tosiasia asettaa aika jännään valoon tämän, ettei muka ole halunnut seurustella. Ehkäpä et ole ollutkaan terve.

[/quote]

Oletko sinä joku katkeroitunut pakkoseurustelija joka koittaa hakea täältä oikeutusta omille surkeille valinnoilleen vai miksi tuo vastaamasi viesti kävi niin kipeää?

Kirjoittaja muuten ei sanonut, ettei halua seurustella, vaan ettei törmännyt sellaiseen naiseen, jonka kanssa haluaisi seurustella, vaikka naisia tapailikin. Ymmärrätkö eron?

Vierailija
53/86 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän minua miehessä häiritsisi se, jos hän on maannut monien, jopa kymmenien, eri naisten kanssa. Vaikka olisi kuinka komea ja sosiaalinen.

Vierailija
54/86 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:35"]

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. Äänilajin aggressiivisuus paljastaa myös, että tässä on tultu lähelle hyvin arkaa aluetta. Terveen nuoren miehen seksuaalisuus on erittäin vahva voima. Jo pelkästään tämäkin tosiasia asettaa aika jännään valoon tämän, ettei muka ole halunnut seurustella. Ehkäpä et ole ollutkaan terve.

[/quote]

Oletko sinä joku katkeroitunut pakkoseurustelija joka koittaa hakea täältä oikeutusta omille surkeille valinnoilleen vai miksi tuo vastaamasi viesti kävi niin kipeää?

Kirjoittaja muuten ei sanonut, ettei halua seurustella, vaan ettei törmännyt sellaiseen naiseen, jonka kanssa haluaisi seurustella, vaikka naisia tapailikin. Ymmärrätkö eron?

[/quote]

Lähinnä tässä käy sääliksi niitä, jotka tämän terveyttä epäilevän kanssa ovat päätyneet seurustelemaan... Tässä tapauksesssa ainakin tämän perusteella olisi hyvä, jos suhde k.o. henkilön kanssa katkeisi ASAP, keltä tahansa....

Vierailija
55/86 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:09"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 20:35"]

[/quote]

[/quote]

Lähinnä tässä käy sääliksi niitä, jotka tämän terveyttä epäilevän kanssa ovat päätyneet seurustelemaan... Tässä tapauksesssa ainakin tämän perusteella olisi hyvä, jos suhde k.o. henkilön kanssa katkeisi ASAP, keltä tahansa....

[/quote]

Tai sitten vakka on löytänyt kantensa.

Vierailija
56/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 14:32"]Ei miehet sieltä nettitreffistä välttämättä helposti naista löydä. Nettitreffeissä on 2 kertaa enemmän miehiä, kuin naisia. Tästä syystä naisilla on kovat kriteerit, kun valinnan varaa on paljon enemmän kuin miehillä.
[/quote]

Onko suhdeluku edes noinkaan hyvä miehille. Ja kyllä niillä nettitreffeilläkin joutuu melkeimpä mies kuin mies yrittämään ihan tosissaan, että edes treffeille pääsee.

Tähän siis täytyy todeta, että naisilla tuskin koskaan on minkäänlaista käsitystä, että minkälaista työtä sekä itsensä likoon laittamista pariutuminen on normaalille miehelle.

Vierailija
57/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 12:56"]

Ja toinen asia on tuo kokemuksista oppiminen. Itse olen mokaillut aiemmissa parisuhteissa silkkaa tyhmyyttäni, en ole esim. osannut hoitaa riitoja rakentavasti. Virheistäni oppineena nyt osaan. Tiedän myös jo etukäteen, millaista on asua puolison kanssa, ja tiedän miten pahasti hyvässäkin suhteessa voi ajoittain kyllästyä toiseen. Tunnen, ettemme ole ollenkaan samalla viivalla tämän miehen kanssa. Ja emme oikeasti olekaan. Hänellä on vähän ruusunpunainen kuva parisuhteista, koska hän ei ole sellaisessa koskaan ollut, ja tuntuu vähän nihkeältä ajatella, että joutuisin opettajan rooliin tässä asiassa. 

-ap

[/quote]

No oletko keskustellut näistä asioista miehen kanssa? Kerro rehellisesti miltä sinusta tuntuu, mitä pelkäät ja miksi pelkäät. Jos haluatte, te saatte homman toimimaan, mutta se vaatii rehellistä ja avointa kommunikointia alusta asti!

Vierailija
58/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se olisi oudompaa jos kaikki naiset haluaisivat hänet, mutta jostain syystä ei onnistu ?  :D

Miksi on niin tärkeää , että muutkin naiset haluavat hänet?

Vierailija
59/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletan että tuo parisuhteista oppiminen on ekstroventille ominaista ja on ahdistavaa että introventteja ei ehkä ymmärretä ja että minä en haluan "kokeilla" eri ihmisiä. Luulisi että kun rakastaa ja kohtelee itseään hyvin ihmisenä niin osaa kohdella toistakin hyvin. Oikeastaan siitähän siinä on kyse, ekstroventit oppivat tuntemaan omat tarpeensa parisuhteessa käytännön kautta kun taas minä enemmänkin tutustun itseeni itsekseni.

Vierailija
60/86 |
15.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko muka edellisestä naisesta oppimaansa hyödyntää seuraavassa suhteessa???. Minut se on aina ajanut kuilun partaalle.