Peseekö joku oikeasti kylpyhuoneen seinät ja lattian viikoittain, kuten Marttojen mielestä pitäisi?
Minä en ainakaan. Lattiakaivon pesen melkein viikoittain, se on niin pieni homma ja pitkähiuksisena ritilään tarttuu aina hiuksia, joita nyppiessä ritilä nousee, ja sama sitten pestä koko lattiakaivo. Mutta seinät ja lattia? Ehkä kaksi kertaa vuodessa.
Imuroin kyllä kylppärin tai suihkutan pölyt pois, mutta en varsinaisesti pese sitä. En vaan jaksa.
Muita sottapyttyjä?
Kommentit (11)
Ei. Hyvä jos joku pesee seinät edes harvammalla välillä. Lattian voi pestä mopilla.
Pesun tarve määräytyy käyttäjien ja käytön mukaan. Itse pesen pari kertaa vuodessa seinät höyryllä, lattiat tarvittaessa.
Nuo asiantuntijoitten neuvot on täyttä potaskaa. Ei varmasti likaannu seinät tuota tahtia, jos ei ole kyse kymmenpäisestä perheestä. Eikä aina silloinkaan.
No ei todellakaan tavallisen kylpyhuoneen seiniä joka viikko jynssätä. Vai lasketaanko se "pesemiseksi", kun suihkun jälkeen vedetään lastalla vesi laatoista?
Olen asunut nykyisessä asunnossa 5 vuotta enkä ole ikinä kylpyhuonetta mitenkään siivonnut paitsi wc pöntön.
En varsinaisesti pese suihkuhuonettani, mutta jokaisen suihkussa käynnin jälkeen pyyhin seinät ja lattian luutulla kuivaksi.
Nopea pestä samalla kerralla kun menee suihkuun.
Lattiat harjata pesuharjalla tai hankauspesin varrellinen.
Ei tartte selkää kipeyttää. Kunnon välineet helppo homma.
Pesen. Mikä homma. Ennen suihkuun menoa suihkepullosta aineet seinille ja lattialle, 3nin hinkkaus sienellä lattia ja seinät + suihkuseinä ja sitten suihkun kera huuhdellaan kaikki. Ei kalkkijäämiä missään. Kerran viikossa. Imurointi 40m2 vie 6min, samalla kun kahvi tippuu ja kuumenee. Siihen moppaus päälle 2-3 Min. Alakerta on siinä. Muutaman minuutin töitä eikä koskaan oo likaista kun korjaa omat ja lasten jäljet samantien eikä anna kertyä.
T. Mies 40v
Se oli sitä aikaa kun kotirouvat jynssäsi kotona ja lapsia oli 10.
Martat ny on sellaisia siivoushulluja. Lakanat pitäis vaihtaa viikoittain ja pyyhkeet joka käytön jälkeen. Maalaisjärkeä niillä ei ole pätkääkään.
Lattian pesen n. kerran kuukaudessa, koska laattojen väliset saumaukset keräävät likaa. (Varmaan jos imuroisin useammin, niin tätä ei tapahtuisi. 🙊)
Seiniä ehkä kerran vuoteen. Näkyviä tahroja toki poistan useammin.