Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä käy työpaikkansa pikkujouluissa yms. muissa "juhlissa"?

Vierailija
14.10.2021 |

Katsotko kieroon? Itse olen niin epäsosiaalinen ihminen ja nautin omasta rauhallisesta vapaa-ajastani etten yhtään välitä mennä tuollaisiin mutta jotenkin tuntuu että sitten minua pidettäisiin outona jne, mitä mieltä?

Kommentit (134)

Vierailija
61/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä yllättynyt siitä, miten moni sanoo ettei pikkujoulut yhtään kiinnosta. Olen käynyt eri työnantajien pikkujouluissa lukuisia kertoja 15 V aikana, ja aina on suurin osa työntekijöistä ollut mukana (myös eläkeikää lähestyvät). Pois jääneet yleensä on niitä, jotka eivät käy lounaalla tai kahvilla muiden kanssa ja muutenkin välttelevät juttelua ja läpänheittoa käytävillä, hisseissä ym. Ehkä tämä kysymys vetoaa tähän pieneen introverttijoukkoon, joille tuli nyt tilaisuus haukkua juhlista pitävien kollegoiden tyhmyyttä?

Ei tässä ketjussa ole mielestäni haukuttu kenenkään tyhmyyttä. Sinä taidat kylläkin olla vähän epävarma omasta itsestäsi?

Vierailija
62/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on se vähän outoa jos ei koskaan halua osallistua mihinkään, kun saattaa jopa vuosikymmeniäkin tehdä töitä samojen ihmisten kanssa. Ensimmäisenä tulee aina mieleen että puoliso ei päästä tai sitten on jotenkin sosiaalisesti rajoittunut.

Sanon tämän, vaikka itse olen periaatteessa äärimmäisen erakkotyyppi. Jos kerran vuodessa pääsee viihteelle työkavereiden kanssa niin menen, ei noita menoja liiaksi ole.

No jokainen käyttää VAPAA-aikansa miten tykkää. Pikkujoulut eivät ole työaikaa, joten ei ole kenenkään asia rutista, jos joku ei halua tulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ilmeisesti ollut onnekas kun aina on ollut kivoja työkavereita joiden kanssa on ollut kiva viettää vapaa-aikaakin. Joidenkin kanssa mökkeilty, käyty häät ja synttärit ja firman bileet.

Vierailija
64/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä yllättynyt siitä, miten moni sanoo ettei pikkujoulut yhtään kiinnosta. Olen käynyt eri työnantajien pikkujouluissa lukuisia kertoja 15 V aikana, ja aina on suurin osa työntekijöistä ollut mukana (myös eläkeikää lähestyvät). Pois jääneet yleensä on niitä, jotka eivät käy lounaalla tai kahvilla muiden kanssa ja muutenkin välttelevät juttelua ja läpänheittoa käytävillä, hisseissä ym. Ehkä tämä kysymys vetoaa tähän pieneen introverttijoukkoon, joille tuli nyt tilaisuus haukkua juhlista pitävien kollegoiden tyhmyyttä?

Palstalla tiedetään, että muut kuin introvertit ovat alhaisinta saastaa ja yhteiskunnan syöpä.

Vierailija
65/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jäisi sellainen viba, ettei kyseinen henkilö taida pitää työkavereistaan. Vähän sellainen olo tulisi, että mitähän tuokin oikeasti meistä ajattelee, varmaan vain teeskentelee, jos joskus on ystävällinen.

Mitä ihmettä mä just luin? Voi hyvänen aika sentään.. normaalit käytöstsvat omaava henkilö on yleensä ystävällinen kanssaihmisiään kohtaan. Mutta se ei tarkoita, että hän haluaisi ystävystyä heidän kanssaan. Ja se, ettei halua ystävystyä jonkun kanssa, ei tarkoita automaattisesti myöskään vihaamista.

Minä pidän työkavereistani, mutta en viihdy iltariennoissa. Tässä yksi mahdollinen selitys sille, miksi joku 'teeskentelijä' jättää pikkujoulut ja muut väliin.

Mutta sinun logiikkasi mukaan on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko osallistun pikkujouluihin ja muihin yhteisiin juttuihin ja olen ystävällinen työkavereilleni työaikana tai jos en osallistu, minun täytyy kohdella työkavereitani tylysti myös työpäivien aikana. Ihan vain, että sinun olisi helpompi lokeroida minut ja kaltaiseni johonkin?

Vierailija
66/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en aio enää mennä, koska hoidan mieluummin lapsia. Tulee kallis illanvietto, jos ottaa lastenhoitajan. En ymmärrä myöskään, että pienten lasten vanhemmat menevät tällaisiin. Tulee vaikutelma, etteivät pidä omista lapsistaan.

Vierailija
67/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä ketjussa ole mielestäni haukuttu kenenkään tyhmyyttä. Sinä taidat kylläkin olla vähän epävarma omasta itsestäsi?

Jos ei ole tyhmäksi sanottu, niin ainakin pelleksi, lapselliseksi, selän takana puhujaksi, sellaiseksi jolla ei ole töiden lisäksi elämää, ääliöksi, kännissä sekoilevaksi... että tulee selväksi mitä mieltä pikkujouluihin osallistuvista ollaan.

Vierailija
68/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon ilmeisesti ollut onnekas kun aina on ollut kivoja työkavereita joiden kanssa on ollut kiva viettää vapaa-aikaakin. Joidenkin kanssa mökkeilty, käyty häät ja synttärit ja firman bileet.

Minullakin on kivat työkaverit, mutta en koe tarvetta viettää vapaa-aikaani heidän kanssaan.

Jos joku ei vietä vapaa-aikaansa työkavereidensa kanssa, se ei automaattisesti tarkoita sitä, etteikö tämä pitäisi heistä.

En ymmärrä miksi joidenkin on niin vaikeaa ymmärtää tätä. Kertokaa!

Vierailija
69/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en aio enää mennä, koska hoidan mieluummin lapsia. Tulee kallis illanvietto, jos ottaa lastenhoitajan. En ymmärrä myöskään, että pienten lasten vanhemmat menevät tällaisiin. Tulee vaikutelma, etteivät pidä omista lapsistaan.

Okei. Eli vanhempien pitää olla sidottuina lapsiinsa... kuinka kauan? Ja lapsillasi ei ole toista vanhempaa?

Vierailija
70/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan fine että joku ei tule pikkujouluihin.

Meidän työpaikalla vaan tuntuu että poissaolevat henkilöt ovat kovimpia juoruajia ja makustelijoita, jauhavat pikkujoulujen tapahtumista ympäri taloa vaikkeivät itse olleet mailla halmeilla...

Vierailija
71/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse ennemmin hoitaa lapsia, niin ok.

Mutta miksi sitä pitää perustella erikseen ja mollata niitä jotka menevät?

Tuleeko ylemmyyden tunne vai oletko sittenkin salaa katkera?

Vierailija
72/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei. Eli vanhempien pitää olla sidottuina lapsiinsa... kuinka kauan? Ja lapsillasi ei ole toista vanhempaa?

Normaali terve vanhempi pitää omista lapsistaan enemmän kuin työkavereistaan. Mikä tässä on kovin epäselvää ja pitääkö tätä lapsettomille vääntää ihan rautalangasta? Lapset menevät _aina_ työkavereiden ohi. Sairas vanhempi ei pidä lapsistaan ja viihtyy paremmin työkavereidensa kanssa.

Vierailija
73/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko38 kirjoitti:

Mulle on ihan fine että joku ei tule pikkujouluihin.

Meidän työpaikalla vaan tuntuu että poissaolevat henkilöt ovat kovimpia juoruajia ja makustelijoita, jauhavat pikkujoulujen tapahtumista ympäri taloa vaikkeivät itse olleet mailla halmeilla...

Totta. On koettu. Uskomatonta sinkkunaisen mustamaalaamista parilta äipältä jotka ei itse päässeet mukaan.

Vierailija
74/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali terve vanhempi pitää omista lapsistaan enemmän kuin työkavereistaan. Mikä tässä on kovin epäselvää ja pitääkö tätä lapsettomille vääntää ihan rautalangasta? Lapset menevät _aina_ työkavereiden ohi. Sairas vanhempi ei pidä lapsistaan ja viihtyy paremmin työkavereidensa kanssa.

Sairas vanhempi tukahduttaa lapsensakin roikkumalla hänessä kiinni joka hetki. Etkö tiennyt, että voi rakastaa toista vaikka ei ole fyysisesti samassa huoneessa aina kun vaan suinkin mahdollista?

Vierailija
75/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskee myös muiden kavereiden tapaamista? Kannattais ehkä kuitenkin joskus tavata niitä "oikeita" kavereitakin ettei niistä tule entisiä? Mun kaveripiirissä ainakin lisääntyneetkin on mielellään joskus tavanneet aikuisväestöäkin.

Vierailija
76/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En katso kieroon mutta oletan että hänellä on joku syy.

- Esim vaimo tai mies joka on kontrollihaluinen

- Asuu niin kaukana ja hankalassa paikassa että ei pääsisi kotiin muulla kuin autolla eikä halua olla koko iltaa selvin päin

- On vanhempaa ikäluokkaa ja on sitä mieltä että pikkujoulut on nähty

Se syy voi olla myös ihan vain se, ettei kyseinen henkilö viihdy ravintoloissa. Meitäkin on. Kyse ei siis välttämättä ole kontrilloivasta puolisosta tai iästä 😀.

Vierailija
77/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tällainen ihminen voi käydä töissä, eikö senkin ajan voisi viettää lapsen kanssa? Äläkä sano että on etätyöt, silloin et ole täysillä läsnä vaikka paikalla olisitkin.

Vierailija
78/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso kieroon mutta oletan että hänellä on joku syy.

- Esim vaimo tai mies joka on kontrollihaluinen

- Asuu niin kaukana ja hankalassa paikassa että ei pääsisi kotiin muulla kuin autolla eikä halua olla koko iltaa selvin päin

- On vanhempaa ikäluokkaa ja on sitä mieltä että pikkujoulut on nähty

Se syy voi olla myös ihan vain se, ettei kyseinen henkilö viihdy ravintoloissa. Meitäkin on. Kyse ei siis välttämättä ole kontrilloivasta puolisosta tai iästä 😀.

Mun 20 vuoden työurani aikana pikkujoulut on ollut joka vuosi, kertaakaan ei ravintolassa, jos jatkoja ei lasketa.

Vierailija
79/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun lukee näitä kommentteja, aöan ymmärtää miksi monet suhtautuivat minuun opikeluaikoina oudoksuen, jotkut jopa vihamielisesti.

Olen aina tullut hyvin juttuun ihmisten kanssa ja olen iloinen, ystävällinen ja lämmin myös tuntemattomia kohtaan. Mutta. En käynyt missään opiskelijatapahtumissa, baareissa tai muissa vastaavissa, eli ehkä minut on leimattu juurikin tuollaiseksi kaksinaamaiseksi teeskentelijäksi, kun kampuksella olen niin mukava kaikkia kohtaan, mutta sitten en kuitenkaan lähde mukaan vapaa-ajan tapahtumiin.

Onko ihmisillä todellakin noin kova tarve lokeroida ihmiset kahteen eri leiriin? Jos on, niin miksi ihmeessä?

Vierailija
80/134 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Ei työpaikan riennoissa, jos niistä kerran palkkaa ei makseta eivätkä siis ole työaikaa, ole pakko käydä. Enemmän ajattelen niistä, joilla ei muuta elämää olekaan kuin työpaikka ja työkaverit

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan