Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä käy työpaikkansa pikkujouluissa yms. muissa "juhlissa"?
Katsotko kieroon? Itse olen niin epäsosiaalinen ihminen ja nautin omasta rauhallisesta vapaa-ajastani etten yhtään välitä mennä tuollaisiin mutta jotenkin tuntuu että sitten minua pidettäisiin outona jne, mitä mieltä?
Kommentit (134)
En ajattele yhtään mitään. Meillä on työyhteisössä noin 50 henkilöä, joista ehkä kymmenen ei osallistu koskaan mihinkään juhliin. Se on heidän asiansa, ei minua haittaa.
Olen introvertti, inhoan kakkia työpaikan teennäisiä kokoontumisia, joissa toisiaan inhoavat ihmiset väkisin kokoontuvat yhteen, teeskennellen yhteenkuuluvaisuutta. Olen töissä ainoastaan palkan vuoksi, en leikkiäkseni lapsellisia leikkejä.
Riipuu työporukasta. Jos on mukavaa ja hauskaa ja samanhenkistä seuraa, menen mielelläni mutta jos on tosi tylsää ja jäykkää (yhdessä työpaikassa ollut näin, missään muussa ei) niin menin lähinnä velvollisuudentunnosta ja olin vain lyhyen aikaa. Hauskoissa juhlissa olen sitten taas jatkoille asti mielelläni.
Itse olin tämä tyyppi entisellä työpaikallani. En vaan tykännyt työkavereistani niin paljoa et olisin halunnut viettää heidän kanssaan vapaa-aika, johdosta puhumattakaan. Keksin itse omat bileeni omien tyyppien kanssa kanssa ja viihtyminen on taattua.
Olen jo hyvissä ajoin keksinyt tekosyyn, miksen mene. Meidän firmassa ei todellakaan riitä, että sanoo, ettei tule, vaan alkaa loputon jankkaus ja kysely syitä ja jokainen erikseen alkaa sitä päivitellä. Joten keksin hyvän syyn :D
Lähtökohtaisesti en ajattele mitään. Jos pitäisi jotain ajatella, niin ehkä että hänellä on muutakin elämää. Työt töissä ja vapaa-ajalla sitten jokaisen omat kuviot. Jos työkavereiden kesken halutaan järkätä jotain niin he osallistuvat jotka haluavat, mutta ei se mikään syy katsoa kieroon ole jos joku ei halua.
Olen itse aikoinaan huomannut, että kukaan ei edes tajua, että keitä työpaikan pirskeissä ei ole ollut. Ei tarvitse osallistua mutta yhden kerran kannattaa käydä tutustumassa, paitsi absolutistin.
Itse jätin osallistumatta työporukan kekkereihin, koska siinä yhteisössä oli tosi paljon selän takana pahan puhumista, ja samaan aikaan teeskenneltiin naminami-ilmapiiriä ulospäin. Ei ollut kotoisa fiilis siinä porukassa.
Ihminen, joka pitää itseään parempana kuin muut. On muiden yläpuolella, eikä alennu uhraamaan yhtään vapaa-aikaansa työkavereiden kanssa.
Pitää itseään liian hyvänä meidän muiden seuraan
Olen ollut useissa todella kosteissa pikkujouluissa joihin on osaan saatu jopa firman nimissä porttikielto juhlapaikan omistajalta.
Nähty on ja pikkuisen paljon kaikkea. Lopetin näissä käymisen siihen kun meni hermot kännisen toimarin henkilöön menevään vittuiluun niin hetki lyötiin toisiamme kuin vierasta sikaa ja seuraavana aamuna heti soitto että pidä sinä toimaripelle tunkkis. Aika vaikeena oli luurin päässä. Ei kuulemma vittuile enää kännissä työntekijöilleen.
En ajattele mitään sen kummempaa. Olen itsekin introvertti ja ymmärrän, ettei kaikki jaksa, ja totta kai voi olla monia muitakin syitä. Käyn tosin introverttiydestä huolimatta työpaikan pikkujouluissa ja muissa illanistujaisissa, koska meillä on niin huippu työporukka.
En ole koskaan ollut aidosti mukavissa ja hyvin onnistuneissa työpaikan juhlissa, kerran vietiin työkaveria lanssilla, toisella kertaa yksi sai itkupotkuraivarit ja kaikkien ilta oli pilalla jne.. melkein kaikki ovat aina liian kännissä, samaan syyllistynyt itsekkin, ei siinä jälkikäteen ole mitään hauskaa. Nyt olen uudessa työssä ja vastuulleni tuli pikkujoulun järjestäminen.."pakollinen" osallistuminen sitten kai, jos ei tule äkillistä sairaskohtausta..
Kaikki tekevät niin kuin tykkäävät. Edellisen työpaikan pikkujouluissa kävin, vaikkakin tiesin että kaikki parhaat työkaverini olivat vuoden sisään irtisanoutuneet ja vaihtaneet työpaikkaa, mikä tietenkin tarkoitti sitä, että saattaisin joutua olemaan yksin siellä. Menin kuitenkin toiveikkaana paikalle. Työnantaja oli varannut aivan uskomattoman pienen tilan, en meinannut mahtua edes seisoen sisään, ja luonnollisestikaan istumapaikkoja ei ollut. Ruoka oli lähes lopussa. Alkoholia olisi ollut tarjolla, vaan meikäpä oli raskaana. Siis ei ruokaa, ei istumapaikkaa, hädin tuskin seisomapaikkaa, ei kavereita, ei alkoholia minulle. Pitäkää tunkkinne vaan. Soitin ulkopuoliselle kaverille ja lähdin muualle parempaan seuraan.
Mitäkö ihmiset minusta ajattelivat? Joku kysyi, että enkö ollut pikkujouluissa. Vastasin, että kävin kyllä, mutten meinannut mahtua edes sisään ja lähdin pois. Onko jotain väliä, mitä joku muu ajatteli? Ihan hemmetin sama. Onko väliä, mitä itse ajattelin? No, ajattelin että järjestäkää hyvät tyypit parempia juhlia, minä vaihdan työpaikkaa!
Enemmänkin ihmettelen ihmisiä jotka jatkuvasti kokoontuvat työporukalla. Eikö todella ole mitään muuta elämässä? Ihan hirveästi en tosin jaksa päätäni vaivata asialla kumpaankaan suuntaan.
En kyllä yhtään mitään. Voi olla tai olla olematta hyvä tai ikävä tyyppi. Ei se pelkkä juhlista pois jättäytyminen tarkoita mitään.
Aikoinaan kävin. Ei kiinnosta enää. Ikä muuttaa asioita. Pidetään yleensä perjantai-iltaisin. Haluan viettää ne kotona ja palautua työviikosta. Alkoholi ei maistu. En halua katsoa kännääviä työkavereita selvänä. Monesti pikkujouluissa mokaillaan, riidellään, puhutaan selän takana. En halua osallistua sellaiseen.
Työkavereita näkee töissä tarpeeksi, vaikka olisivat kuinka kivoja.
Pikkujoulut on pelleille. Mies24