Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä käy työpaikkansa pikkujouluissa yms. muissa "juhlissa"?
Katsotko kieroon? Itse olen niin epäsosiaalinen ihminen ja nautin omasta rauhallisesta vapaa-ajastani etten yhtään välitä mennä tuollaisiin mutta jotenkin tuntuu että sitten minua pidettäisiin outona jne, mitä mieltä?
Kommentit (134)
Yleisesti ottaen en ajattele heistä mitään, mutta nykyisessä työpaikassa tiedän aika hyvin, miksi jotkut eivät juurikaan osallistu. Osalla lähtee heti lapasesta, kun on ilmaista olutta. Toiset ovat sellasia ilonpilaajia, ettei heitä muutenkaan kukaan halua mukaan, tai pilattu ilta on takuu varma. Osalla on kotona sellainen natsikuri, ettei tarvitse lähteä. Osa on uskovaisia, joten eivät katso illanviettoja omanlaisikseen. Joku harva ei sitten muuten vain ole innostunut, toisinaan saattaa toki käväistä mukana esim. syömässä. Loppujen kanssa onkin sitten hauskaa, kun kukaan ei örvellä eikä haasta riitaa, kotiin suoriudutaan omin jaloin eikä jälkipuheitakaan tule.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka pitää itseään parempana kuin muut. On muiden yläpuolella, eikä alennu uhraamaan yhtään vapaa-aikaansa työkavereiden kanssa.
Tätä mieltä on ainoastaan sellainen henkilö, jolla on todella huono itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Pitää itseään liian hyvänä meidän muiden seuraan
Sulla on huono itsetunto tai joku alemmuuskompleksi. Se, että joku jättää osallistumatta kissanristiäisiin, ei välttämättä johdu juuri sinusta.
Toisaalta minäkään en haluaisi viettää aikaani seurassa, joka ottaa itseensä ihan kaikesta eli siinä mielessä vika voi hyvinkin olla juuri sinussa.
En katso kieroon mutta oletan että hänellä on joku syy.
- Esim vaimo tai mies joka on kontrollihaluinen
- Asuu niin kaukana ja hankalassa paikassa että ei pääsisi kotiin muulla kuin autolla eikä halua olla koko iltaa selvin päin
- On vanhempaa ikäluokkaa ja on sitä mieltä että pikkujoulut on nähty
Ovat tylsiä ihmisiä. Juuri niitä jotka työwassapissa eivät ikinä puhu mitään, saati että heittäisivät jotain läppää. Niitä joiden nimeä katson työvuorolistassa kun olen samaa aikaan töissä ja mietin ”eeiiii… tylsä päivä tulossa.”
Yksi syy osallistumattomuuteen voi olla että työpaikan sukupuolijakauma on hyvin yksipuolinen. Noissa juhlissa ei tutustu muihin ihmisiin.
Jos pikkujoulut järjestetään jossain isossa kaupungissa voi aina vaihaa paikkaa illan aikana.
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin ihmettelen ihmisiä jotka jatkuvasti kokoontuvat työporukalla. Eikö todella ole mitään muuta elämässä? Ihan hirveästi en tosin jaksa päätäni vaivata asialla kumpaankaan suuntaan.
En ymmärrä tuota itsekään. Milloin mennään porukalla kahville työpäivän jälkeen, milloin järkätään yhdessä jotain mukakivoja illanistujaisia. Kuka niistä muka nauttii? Työ on minulle työtä, kahvittelut ja muut pirskeet hoidan vapaa-ajalla kavereiden kanssa.
Siis ihan tosi. Työpaikkajuhlissa käydään kahdesta syystä:
1. Saadaan ilmaista viinaa
2. Saadaan ehkä vierasta
Jos nuo ylläolevat kaksi kohtaa ei jostain syystä kiinnosta niin miksi käydä noissa juhlissa?
Täytyy myöntää että henkilökohtaisesti en jättäisi noita juhlia väliin. Meillä on mahtava työporukka ja katsotaan toistemme perään, mutta juhlien jälkeen ei juoruta.
Minä en mene koska työpaikkani juhlat on niin nuukasti järjestetty että ei kiinnosta. Niin kauan kun ruokailut hoidetaan seisaaltaan paperilautaselta niin ei kiitos. Ihan sama mitä muut miettivät.
Vierailija kirjoitti:
Ovat tylsiä ihmisiä. Juuri niitä jotka työwassapissa eivät ikinä puhu mitään, saati että heittäisivät jotain läppää. Niitä joiden nimeä katson työvuorolistassa kun olen samaa aikaan töissä ja mietin ”eeiiii… tylsä päivä tulossa.”
Eli mielestäsi työkavereiden on tarkoitus viihdyttää sinua jotenkin? Aikuinen ihminen, ota vastuu omasta viihtymisestäsi.
En yhtään mitään mieltä.
Miksi pitäisi ?
Jokaisen oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin jäisi sellainen viba, ettei kyseinen henkilö taida pitää työkavereistaan. Vähän sellainen olo tulisi, että mitähän tuokin oikeasti meistä ajattelee, varmaan vain teeskentelee, jos joskus on ystävällinen.
Lisäyksenä, että näiden kommenttien perusteella taitaa olla kyse juuri tästä. Miksi inhoatte työyhteisöänne noin kovasti? Kannattaisiko vaihtaa työpaikkaa tai jotain?
Mitähän se työpaikan vaihtaminen mahtaisi hyödyttää? Samat ongelmat noin suunnilleen ovat melkein joka paikassa ihan siitä päätellen kun näitä juttuja esimerkiksi tälläkin keskustelupalstalla lukee. Hyvällä tuurilla voi päästä terveeseen työyhteisöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli mielestäsi työkavereiden on tarkoitus viihdyttää sinua jotenkin? Aikuinen ihminen, ota vastuu omasta viihtymisestäsi.
Noh, minusta ihan normaalia että toisten ihmisten kanssa tulee paremmin juttuun ja toisten huonommin. Vaikea se on yksin töissä jutella.
Olen ollut mukana työpaikan riennoissa viimeksi noin 20 vuotta sitten. Enkä ole kaivannut. Just viime viikolla olisi ollut yksi illanvietto, josta selvisin klikkaamalla ”decline”.
Olen kyllä yllättynyt siitä, miten moni sanoo ettei pikkujoulut yhtään kiinnosta. Olen käynyt eri työnantajien pikkujouluissa lukuisia kertoja 15 V aikana, ja aina on suurin osa työntekijöistä ollut mukana (myös eläkeikää lähestyvät). Pois jääneet yleensä on niitä, jotka eivät käy lounaalla tai kahvilla muiden kanssa ja muutenkin välttelevät juttelua ja läpänheittoa käytävillä, hisseissä ym. Ehkä tämä kysymys vetoaa tähän pieneen introverttijoukkoon, joille tuli nyt tilaisuus haukkua juhlista pitävien kollegoiden tyhmyyttä?
Ihmettelyjä on tullut vuosien aikana, kun ”ei nuorta miestä ilmainen ruoka, juotava ja kauniit naiset kiinnosta”. Ei niin, minä tulen mieluummin maanantai-aamuna pirteänä ja vailla hävettävää töihin, kun useat tulevat töihin huppu päässä ja katse lattiassa, kun tuli mokailtua. Eikä tästä tietenkään kukaan ota opiksi seuraavia kertoja ajatellen. Enää kukaan ei osallistumattomuuttani ihmettele, kun tietävät sen jo valmiiksi.
No on se vähän outoa jos ei koskaan halua osallistua mihinkään, kun saattaa jopa vuosikymmeniäkin tehdä töitä samojen ihmisten kanssa. Ensimmäisenä tulee aina mieleen että puoliso ei päästä tai sitten on jotenkin sosiaalisesti rajoittunut.
Sanon tämän, vaikka itse olen periaatteessa äärimmäisen erakkotyyppi. Jos kerran vuodessa pääsee viihteelle työkavereiden kanssa niin menen, ei noita menoja liiaksi ole.
Osallistuin puolittain pakotettuna muutaman kerran nykyisen työpaikkani pikkujouluihin, mutta nyt kun tiedän että pikkujoulu on ensisijaisesti esimiehen tekosyy vetää kunnon kännit, niin ei kiinnosta mennä paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin jäisi sellainen viba, ettei kyseinen henkilö taida pitää työkavereistaan. Vähän sellainen olo tulisi, että mitähän tuokin oikeasti meistä ajattelee, varmaan vain teeskentelee, jos joskus on ystävällinen.
Ei minun tarvitse pitää ihmisestä ollakseni hänelle ystävällinen. Riittää, ettei kohtele kaltoin ja epäasiallisesti ketään.
Voisin mennä syömään, mutta koska meillä typeriä, pakollisia leikkejä, en viitsi vaivautua.