Mitä mieltä ihmisestä joka ei ikinä käy työpaikkansa pikkujouluissa yms. muissa "juhlissa"?
Katsotko kieroon? Itse olen niin epäsosiaalinen ihminen ja nautin omasta rauhallisesta vapaa-ajastani etten yhtään välitä mennä tuollaisiin mutta jotenkin tuntuu että sitten minua pidettäisiin outona jne, mitä mieltä?
Kommentit (134)
Ihmine joka ajattelee asiat loppuun asti
Ei kuulu mulle. Itse inhoan noita, mutta nykyään olen pienessä perheyrityksessä ainoa ulkopuolinen, joten niitä ei edes onneksi ole.
Minua helpottaa aina, jos työpaikalla sattuu olemaan lisäkseni muitakin tuollaisia. En ole sitten ainoa outo kuten nykyisessä.
Ihan sama mulle. Se käykö joku työpaikan pikkujouluissa vai ei, ei määritä mun mielipidettä hänestä millään lailla.
Kuulun noihin. Työuraa 23 vuotta takana, biletykset on biletetty ja juhlat juhlittu aikanaan, nyt on munaa sanoa ei kaikelle turhalle ja keskittyä omaan aikaan. Ei ole minun velvollisuuteni mielistellä ketään työajan jälkeen tai olla sosiaalinen perhonen.
Annan valveillaoloajastani työnantajalle jo leijonanosan joka ikinen arkipäivä työn puolesta, mitään juhlimisvelvollisuutta ei työsopimuksessa lue.
Ei todellakaan viitsi niitä kännissä sammakoita suustaan päästeleviä ääliöitä nähdä ja vielä pitäisi siitä maksaa
Jotenkin jäisi sellainen viba, ettei kyseinen henkilö taida pitää työkavereistaan. Vähän sellainen olo tulisi, että mitähän tuokin oikeasti meistä ajattelee, varmaan vain teeskentelee, jos joskus on ystävällinen.
Työkaverini ovat mua kohtaan työpaikkakiusaajia, joten miksi ihmeessä menisin vapaa-ajalla viettämään aikaa näiden ihmisten seurassa? Mulla on kuitenkin omia ystäviä, joiden seura on mieluisaa.
Ilmaisen aterian takia en viitti kattella minuuttiakaan näitä "työkavereita"
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin jäisi sellainen viba, ettei kyseinen henkilö taida pitää työkavereistaan. Vähän sellainen olo tulisi, että mitähän tuokin oikeasti meistä ajattelee, varmaan vain teeskentelee, jos joskus on ystävällinen.
Lisäyksenä, että näiden kommenttien perusteella taitaa olla kyse juuri tästä. Miksi inhoatte työyhteisöänne noin kovasti? Kannattaisiko vaihtaa työpaikkaa tai jotain?
80% ei käy, joten turhaa ajatella yhtään mitään.
En minäkään niihin osallistu. Yleensä olen varannut tyky-päivillekin pekkasen enkä ole firman ainoa.
Ajattelen, että työpaikallasi järjestetään huonoja juhlia.
Ajattelen, että siinäpä vasta järkevä ja itsenäinen ihminen.
En ajattele hänestä yhtään mitään.
Oma on asiansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä, että näiden kommenttien perusteella taitaa olla kyse juuri tästä. Miksi inhoatte työyhteisöänne noin kovasti? Kannattaisiko vaihtaa työpaikkaa tai jotain?
Miksi teille on tärkeää että tuntemattomat työkaverit huomioivat juuri tietyllä tavalla teitä että koette etteivät he teeskentele? Ystävällinen voi olla ihan aidosti täysin tuntemattomalle kadulla kohtaamalleen henkilölle, vaikkei ole mitään kiinnostusta viettää kylki kyljessä lopun elämää tämän henkilön kanssa. Se ettei jaksa ns. juhlimista itselle vieraalla tavalla, ei tarkoita työyhteisön inhoamista. Työyhteisö voi olla aivan ihana, kunhan pysytään työpaikalla sorvin ääressä ja vapaalla korkeintaan moikataan jos kaupassa kohdataan.
Ja jos joku työyhteisöään inhoaa, pitäisikö teidän työkavereiden vähän sinne peiliin vilkaista, miksi tämä joku teitä inhoaa?
Syitä voi olla monia.
Jos juhlat esim. ovat kovin kosteita ja henkilö kulkee matkan päästä omalla autolla, ei niihin juuri huvita osallistua.
Joskus joku introvertti voi sinänsä viihtyä ja olla pidetty työyhteisössä, mutta ei kuulu kuitenkaan mihinkään porukkaan ja jää tällaisissa kemuissa ulkopuoliseksi, eikä sekään ole hauskaa.
Itse olen ollut kummassakin tilanteessa.
On harmittanut, ettei kaikki ole tulleet, mutta samaan aikaan ymmärrön hyvin enkä enää oikein itsekään jaksa osallistua.
Näen työkavereitani jo 8 tuntia töissä. Ei kiinnosta katsella enää vapaa-ajalla.
Mulla on mukavia työkavereita. Tullaan hyvin juttuun keskenämme. Mua ei silti kiinnosta lähteä mihinkään yhteisiin baari-iltoihin tai muuhun pippaloihin. KOSKA, ei mulla ole kuitenkaan mitään yhteistä heidän kanssaan kuin työ ja koko ilta menis sitten vaan työasioista juoruillessa. Mutta mulla on ihan eri kaverit vapaa-ajalla.
Know fiksu ja itsenäisesti ajatteleva henkilö.