Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopille ei saa mennä jouluksi

Vierailija
11.12.2014 |

Meillä on miehen kanssa ensimmäinen yhteinen joulu, ja ajateltiin tehdä niin, että ollaan aattoilta miehen vanhemmilla ja sitten joulupäivä minun vanhemmillani. Kun kysyin anopilta, mitä jouluruokaa tuon mukanani, niin tämä sanoi, ettei hän halua heille vieraita ihmisiä jouluna, olkaa kotona, niin hekin olivat miehen kanssa aikanaan. Heillä on omat joulutavat, sinne ei kaivata lisäväkeä. Miehen 2 siskoa asuvat vielä vanhemmillaan, joten eivät ole kahdestaan.

Olen ihan hölmistynyt. Minä olin odottanut kivaa sukujoulua, runsasta ruokapöytää, yhdessäoloa - miehen valokuva-albumissa on kuvia siitä, että heillä todella on joulu! Nyt sinne ei ollakaan tervetulleita eikä joulu kahdestaan tunnunn joululta.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 23:08"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:36"]

Miten voi näin kauheita ihmisiä olla ettei halua nähdä omia lapsiaan tai lapsenlapsiaan jouluna? Oikeassa elämässä en ole koskaan törmännyt tällaisiin ihmisiin, jotka ei halua nähdä jouluna omia lapsiaan miniöineen ja vävyineen. Mutta täällä av:lla tuntuu monella olevan tällainen käytäntö.

Ap:lle onnittelut hienosta provosta! Sai ihmiset hikeentymään ja itse häipyi kuviosta ;D 

[/quote]

Minä en halua! Joulu on rauhoittumisen ja hiljentymisen aikaa. En halua viettää sitä keittiössä passaamalla miniöille ja vävyille ruokaa, tiskaamalla, siivoamalla lastenlasten sotkuja ja viihdyttämällä heitä, koska isoäitien tehtävänä on antaa lastenlapsille kivoja kokemuksia ja omaa aikaansa. En pidä täysihoitolaa edes jouluna. Jos lapset ja lapsenlapset haluavat olla kanssani, he kustantavat koko porukan hotelliin.

[/quote]

Jaa, no meillä taas tehdään porukalla yhdessä. Yhdessä touhutessa on kiva vaihtaa samalla kuulumiset eikä kenenkään työtaakka kasva mahdottomaksi kun on useampia käsipareja. Mutta tietysti jos haluaa yksinään rauhoittua (=mököttää?) ja siten viettää joulunsa niin mikäpä siinä.

Näitä lukiessa huomaan olevani tosi iloinen ja kiitollinen omista läheisistäni ja erityisesti mieheni vanhemmista! 

Vierailija
102/109 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:11"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:09"]

Kyllä meille mun isot sisarukset puolisoineen ja perheineen oli aina tervetulleita. Välillä oli yli 20 ihmistä syömässä. Nyt mennään ulkomaille sukulaisiin, ja sinne tulee myös noin kaksikymmentä ihmistä joululounaalle, suvun lusäksi myös ystäviä. 

[/quote]

Meille taas ei. Meillä aatto on aina ollut ydinperheen oma juhla, isovanhempia ja serkkuja jne. on nähty vasta tapanina. Siksi tuntuisi oudolta, jos tulisi yövieraita jouluna ja vieläpä niin, että eivät olisi mitään yksinäisiä vaan ihan perheellisiä, joilla on oma koti ja omat joulutavat, joita sitten yritetään joulunviettopaikassa saada muidenkin tietoon.

[/quote]

Juu niin meillekkin ydinperheen juhla. Ja omat lapset vaan kuuluu ydinperheeseen oli heillä puoliso (ja lapsia) tai ei! Itse en ikinä voisi sanoa omilleni että menkää muualle..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:57"]Ainahan voi tehdä niin kuin meillä tehdään eli jos nuoripari ei ole aviossa, niin vuoteet sijataan eri huoneisiin ja vieläpä eri kerroksiin. Huomaa tyttö/poikaystävä, mikä on paikkansa siinä vaiheessa, kun suhde ei ole vakiintunut ja vierasta kohdellaan kohteliaasti vieraana.
[/quote]

Kertokaa tuosta sitten etukäteen. Ei tullut itselleni mieleenkään, että kolmen vuoden seurustelu ei jollekulle ole tarpeeksi vakiintunutta, ja oli aika ikävä joulu kun joutui olemaan miehestä erillään. Ei ollut mieskään tajunnut etukäteen, vaikka tuntee omat vanhempansa, olin kuitenkin ensimmäinen tyttöystävä.

Vierailija
104/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, annat sopivassa tilanteessa takaisin...

Vierailija
105/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö eli päätitte miehen kanssa että menette tämän vanhemmille syömään kysymättä heiltä mitään ja sitten yhtäkkiä kysyt vain että mitä tuodaan mukanamme?? :D ootko nyt ihan tosissasi?
Olette siis seurustelleet alle vuoden ja loukkaannut kun "anoppi" haluaa viettää joulunsa oman perheen kesken ilman lasten uusia heiloja..?

Vierailija
106/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäiset (tai vastaava kirkoton juhla) on hyvä tilaisuus antaa takaisin!

Vierailija
107/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi että... millaiset välit teillä on? Itse olin ihan hämmentynyt, kun poikaystäväni äiti (olemme seurustelleet 11kk) kysyi mitä ruokaa haluaisin syödä jouluna, että hän sitten tekee :) siitä tuli todella hyvä olo. Kauanko olette olleet yhdessä miehen kanssa?

Vierailija
108/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:02"]No, annat sopivassa tilanteessa takaisin...
[/quote]

Antaa takaisin? Jos jollakin on tuo tapa viettää joulua, niin minusta sitä pitäisi kunnioittaa ja olla ottamatta itseensä.

Vierailija
109/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:02"]No, annat sopivassa tilanteessa takaisin... [/quote] Antaa takaisin? Jos jollakin on tuo tapa viettää joulua, niin minusta sitä pitäisi kunnioittaa ja olla ottamatta itseensä.

[/quote]Ensimmäistä kertaa ovat nämä kyseessä olevat ihmiset tässä tilanteessa, joten ei kyse ole mistään tavasta. Anoppi kostaa vaan omaa kohteluaan silloin aikoinaan. Lapsen kumppanit eivät ole "vieraita ihmisiä", vaan sukua(enemmän tai vähemmän virallisesti).

Ap, menette sinun vanhemmille sitten? Ikävää että miehesi ei hoitanut tämän asian selvittämistä/kertonut sinulle etukäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi