Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen on tuntemasi Sampo?

Vierailija
03.12.2014 |

kerro!

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti, hauska ja ystävällinen kaikille, pitää heikompien puolia.

Vierailija
2/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on suloinen 2-vuotias ja toinen oikein mukava keski-ikäinen some-julkkis. Lisäksi nimeen yhdistän vielä Hauskojen kotivideoiden Sampon, joten oikein kiva kaiku on tuolla nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ಠ_ಠ

Vierailija
4/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin miellyttävä kolmevitonen, laajasti sivistynyt ja huumorintajuinen. Hyvät vibat nimestä!

Vierailija
5/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana pieni poika :)

Vierailija
6/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän näköinen, menestyvä 3-kymppinen tj. :)

Vierailija
7/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiskaluokkalainen, joka ei ottanut tupakkaa, vaikka toinen poika tarjosi.

Vierailija
8/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juontaa hauskoja kotivideoita nelosella ja toinen sampo on koira, eli ihan jees tapauksia kumpikin.

Vierailija
9/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni pyöreäpäinen 3-vuotias.

Vierailija
10/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi ei edelleenkään korreloi persoonan kanssa...!

Vierailija
11/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä nimi, kun toiset taivuttaa Sampon ja toiset Sammon. Molemmat muodot on hyväkysttyjä mutta jotkut vanhemmat tai Sammot kuitenkin närkästyvät jos käyttää heidän mielestää "väärää". No mistä pirusta sen etukäteen voi tietää kumpaa pitäisi käyttää?

Vierailija
12/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 08:41"]

Ärsyttävä nimi, kun toiset taivuttaa Sampon ja toiset Sammon. Molemmat muodot on hyväkysttyjä mutta jotkut vanhemmat tai Sammot kuitenkin närkästyvät jos käyttää heidän mielestää "väärää". No mistä pirusta sen etukäteen voi tietää kumpaa pitäisi käyttää?

[/quote]

Tuo on vähän hassua. Eihän se nimen omistaja voi päättää toisen puolesta miten tämän tulee kieltä käyttää. Räikeimpiä ovat nämä tyypit jotka vaativat että nimi pitäisi taivuttaa sääntöjen vastaisesti (tapaus Lonka).

Vierailija
13/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä yhtään Sammon/Sampon äitiä?

Haittaako jos joku taivuttaa eri tavalla kuin te itse?

Vierailija
14/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "väärin taivutettu!" on tullut vastaan myös Lumi-nimen kohdalla. Lumin/Lumen

Ite taivuttasin nuo Sammon ja Lumen.

Vierailija
15/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen on ylimielinen mukahauska tyhjänpuhuja, toinen flegmaattinen pössyttelijä. Ei kauheen positiivisia mielikuvia ko.nimestä, sori :D

Vierailija
16/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 08:22"]

kerro!

[/quote]

Tunnen kaksi. Toinen on fiksu ja reipas alakoululainen, toinen yhteiskunnallisesti erittäin aktiivinen keski-ikäinen mies, mitä mukavin hänkin.

Vierailija
17/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Sampon äiti, eikä kukaan ole koskaan yrittänyt taivuttaa nimeä ns. väärin, eli Sammon, ts. ei ole ollut ongelmaa sen kanssa. Jos kyseessä on erisnimi, kuten Sampo, Lumi, Satu, Säde, taivutus menee mun mielestä luontevammin Sampon, Lumin, Satu, Säden, eikä Sammon, Lumen, Sadun, Säteen. Molemmilla tavoilla on ilmeisesti oikein, mutta tuo kakkosvaihtoehto vain särähtää korvaan ainakin mulla.

Vierailija
18/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis: Satu - Satun.

t. 14

Vierailija
19/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 09:19"]

Olen Sampon äiti, eikä kukaan ole koskaan yrittänyt taivuttaa nimeä ns. väärin, eli Sammon, ts. ei ole ollut ongelmaa sen kanssa. Jos kyseessä on erisnimi, kuten Sampo, Lumi, Satu, Säde, taivutus menee mun mielestä luontevammin Sampon, Lumin, Satu, Säden, eikä Sammon, Lumen, Sadun, Säteen. Molemmilla tavoilla on ilmeisesti oikein, mutta tuo kakkosvaihtoehto vain särähtää korvaan ainakin mulla.

[/quote]

i-loppuiset kuuluukin taivuttaa niin ettei vartalo muutu, Lumin, Tuulin jne. mutta Sampo ja Sammon ovat molemmat hyväksyttyjä. Säden on yksiselitteisesti väärin, taipuu Säteen.

http://kaino.kotus.fi/etunimientaivutus/

Vierailija
20/31 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi Sampo on mukava, ystävällinen, todella lapsi- ja eläinrakas, auttavainen, ja korkeasti koulutettu :)