Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anopille ei saa mennä jouluksi

Vierailija
11.12.2014 |

Meillä on miehen kanssa ensimmäinen yhteinen joulu, ja ajateltiin tehdä niin, että ollaan aattoilta miehen vanhemmilla ja sitten joulupäivä minun vanhemmillani. Kun kysyin anopilta, mitä jouluruokaa tuon mukanani, niin tämä sanoi, ettei hän halua heille vieraita ihmisiä jouluna, olkaa kotona, niin hekin olivat miehen kanssa aikanaan. Heillä on omat joulutavat, sinne ei kaivata lisäväkeä. Miehen 2 siskoa asuvat vielä vanhemmillaan, joten eivät ole kahdestaan.

Olen ihan hölmistynyt. Minä olin odottanut kivaa sukujoulua, runsasta ruokapöytää, yhdessäoloa - miehen valokuva-albumissa on kuvia siitä, että heillä todella on joulu! Nyt sinne ei ollakaan tervetulleita eikä joulu kahdestaan tunnunn joululta.

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:09"]

Kyllä meille mun isot sisarukset puolisoineen ja perheineen oli aina tervetulleita. Välillä oli yli 20 ihmistä syömässä. Nyt mennään ulkomaille sukulaisiin, ja sinne tulee myös noin kaksikymmentä ihmistä joululounaalle, suvun lusäksi myös ystäviä. 

[/quote]

Meille taas ei. Meillä aatto on aina ollut ydinperheen oma juhla, isovanhempia ja serkkuja jne. on nähty vasta tapanina. Siksi tuntuisi oudolta, jos tulisi yövieraita jouluna ja vieläpä niin, että eivät olisi mitään yksinäisiä vaan ihan perheellisiä, joilla on oma koti ja omat joulutavat, joita sitten yritetään joulunviettopaikassa saada muidenkin tietoon.

Vierailija
62/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:43"]

Outoa on, ettei halua omaa poikaansa kotiin jouluksi. Vaikka siinä sitten tulisikin miniäkokelas kaupan päälle. Eikö poika ole omaa perhettä äidilleen?

[/quote]

Enemmänkin tervettä, että äiti näkee pojalla nyt olevan oman perheen, joka voi tehdä omia joulutapoja ilman, että äiti vaatii aatoksi heille. Ap saisi olla iloinen, että äiti ja poika eivät ole toisissaan kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:02"]No, annat sopivassa tilanteessa takaisin... [/quote] Antaa takaisin? Jos jollakin on tuo tapa viettää joulua, niin minusta sitä pitäisi kunnioittaa ja olla ottamatta itseensä.

[/quote]Ensimmäistä kertaa ovat nämä kyseessä olevat ihmiset tässä tilanteessa, joten ei kyse ole mistään tavasta. Anoppi kostaa vaan omaa kohteluaan silloin aikoinaan. Lapsen kumppanit eivät ole "vieraita ihmisiä", vaan sukua(enemmän tai vähemmän virallisesti).

Ap, menette sinun vanhemmille sitten? Ikävää että miehesi ei hoitanut tämän asian selvittämistä/kertonut sinulle etukäteen.

[/quote]

Mistä tiedät, että ovat ensimmäistä kertaa tuossa tilanteessa? Voihan siinä perheessä olla vaikka 7 lasta, joista 2 on kotona ja 5 muuttanut pois ja juhlii joulua oman perheen kanssa.

tai miksi ap ei tee joulua heille omaan kotiin ja pyydä miehen vanhempia nuorempine lapsineen sinne valmiiseen pöytään. Mukava on anopin juhlia joulua, kun miniä tiskaa 24 lautasta ja saman verran laseja, laittaa hiki päässä ruokaa ja viettää aikaansa keittiössä.

Vierailija
64/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin kysytty. Pitää kysyä, että sopiiko, että ollaan teillä jouluaattona ja se kysyminen on miehesi tehtävä. Ei se niin mene, että vain ilmoittaudutaan. Mulla ei ole vielä miniää, mutta jos olisi, olisi hän tokitervetullut, mutta olisi se outoa, jos asia kerrottaisiin vain ilmoitusasiana. Me olemme aina olleet paria poikkeusta lukuunottamatta joulun oman perheen kesken ja miehen kanssa ensimmäisenä yhteisenä jouluna kumpikin oli aaton kodeissaan, sen jälkeen olimme aaton kahdestaan. Siitä lähti omat perinteet ja meillä se perinne on rauhallinen joulu ilman hössötystä. Ruokiakin laitamme vain vähän.

Poikkeusjouluja on ollut kaksi kertaa, kun äitini kuoli vuosia sitten keväällä, seuraava joulu oltiin lapsuudenkodissani ja kerran on oltu reissussa olleen sukulaisen maalla olevassa talossa kotimiehenä, mutta silloinkin vain oman perheen kesken.  Miniän ilmaantuminen pistäisi perinteet uusiksi, mutta joulu meillä voi olla pettymys, sillä meillä joulu on vain pienimuotoinen hyvä ruoka, ei edes lahjat kuulu jouluumme; lapsetkin saavat nykyään joululahjansa rahana. Jos miniä kysyisi, mitä ruokia haluaa tuota, sanoisin, että mitä itse haluaa syödä ja mielellään vähän. Mutta kyllä se tuntuisi hassulta, että vain ilmoitetaan "tulemme". Minulta pitää aina kysyä sopiiko, muulloinkin kuin jouluna. 

Musta tulee varmaan kamala anoppi. En ole ilkeä, mutta outo. 

Vierailija
65/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Meillä on poikaystävän kanssa 4. yhteinen joulu, mutta vietämme sen erikseen molemmat omien perheidensä kanssa. Kuka ääliö yrittää tunkea ventovieraiden perhejouluun?!

Vierailija
66/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:11"]

Kyllä meille mun isot sisarukset puolisoineen ja perheineen oli aina tervetulleita. Välillä oli yli 20 ihmistä syömässä. Nyt mennään ulkomaille sukulaisiin, ja sinne tulee myös noin kaksikymmentä ihmistä joululounaalle, suvun lusäksi myös ystäviä. 

[/quote]

Meille taas ei. Meillä aatto on aina ollut ydinperheen oma juhla, isovanhempia ja serkkuja jne. on nähty vasta tapanina. Siksi tuntuisi oudolta, jos tulisi yövieraita jouluna ja vieläpä niin, että eivät olisi mitään yksinäisiä vaan ihan perheellisiä, joilla on oma koti ja omat joulutavat, joita sitten yritetään joulunviettopaikassa saada muidenkin tietoon.

[/quote]

kyllä,mun vanhemille heidän lapsensa ja myöhemmin lapsenlapsensa oli edelleen ydinperhettä, vaikkeivat enää kotona asuneetkaan. Ja jouluhommat tehtiin yhdessä. Olen nuorin kahdeksasta. Ei toki kaikki tulleet jokavuosi, koska menivät kenties puolisoidensa perheiden luo, tai olivat kotona, ja osa asui välillä ulkomailla. Sitten myöhemmin me lapset kutsutt iin vanhemmat vuorotellen luoksemme joulunviettoon.

Vierailija
67/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:25"]

[/quote]

[/quote]

kyllä,mun vanhemille heidän lapsensa ja myöhemmin lapsenlapsensa oli edelleen ydinperhettä, vaikkeivat enää kotona asuneetkaan. Ja jouluhommat tehtiin yhdessä. Olen nuorin kahdeksasta. Ei toki kaikki tulleet jokavuosi, koska menivät kenties puolisoidensa perheiden luo, tai olivat kotona, ja osa asui välillä ulkomailla. Sitten myöhemmin me lapset kutsutt iin vanhemmat vuorotellen luoksemme joulunviettoon.

[/quote]

Olet kuin mun sedän perhe: jos laittaa sinne kutsun synttäreille olettaen, että setä ja vaimonsa tulevat kahdestaan, kahdestaan kun asuvat, niin väkeä tulee 5-6 autollista. Heille kutsu "Matti ja Maija Virtanen" tarkoittaa lapsia, lapsenlapsia, tyttö- ja poikakavereita jne.

Vierailija
68/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette olleet yhdessä korkeintaan vuoden ja oletat että menet nyt jo miehen vanhemmille?? SAIRASTA. Kysymättä vielä! Minä olin ollut mieheni kanssa neljä vuotta kun menin ensimmäistä kertaa hänen vanhemmilleen jouluksi. Vasta sitten kun on oltu pitkään yhdessä ja suhde on vakaa ja varma aletaan tuollaisia touhuamaan. Haloo ap...

Vierailija
69/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:59"]

Meillä on miehen kanssa ensimmäinen yhteinen joulu, ja ajateltiin tehdä niin, että ollaan aattoilta miehen vanhemmilla ja sitten joulupäivä minun vanhemmillani. Kun kysyin anopilta, mitä jouluruokaa tuon mukanani, niin tämä sanoi, ettei hän halua heille vieraita ihmisiä jouluna, olkaa kotona, niin hekin olivat miehen kanssa aikanaan. Heillä on omat joulutavat, sinne ei kaivata lisäväkeä. Miehen 2 siskoa asuvat vielä vanhemmillaan, joten eivät ole kahdestaan.

Olen ihan hölmistynyt. Minä olin odottanut kivaa sukujoulua, runsasta ruokapöytää, yhdessäoloa - miehen valokuva-albumissa on kuvia siitä, että heillä todella on joulu! Nyt sinne ei ollakaan tervetulleita eikä joulu kahdestaan tunnunn joululta.

[/quote] et taida olla mieleinen miniä?????

Vierailija
70/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kenenkään luo noin vain mennä jouluksi.

Vierailija
71/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:48"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet kuin mun sedän perhe: jos laittaa sinne kutsun synttäreille olettaen, että setä ja vaimonsa tulevat kahdestaan, kahdestaan kun asuvat, niin väkeä tulee 5-6 autollista. Heille kutsu "Matti ja Maija Virtanen" tarkoittaa lapsia, lapsenlapsia, tyttö- ja poikakavereita jne.

[/quote]

medän perheessä kaikki osaa lukea, joten emme sorru moiseen. Mutta joulu oli eri asia, koska asuimme ympäri Suomea. Vanhempani ovat nyt kuolleet. Pidämme tosin isoja pippaloita keskenämme joka vuosi, vuokraamme leirikeskuksen yms. Ja kutsumme sedät, enot tädit ja serkut sinne, jos haluavat pistäytyä tai jäädä vaikka yöksi. Mutta ei ole pakko. Kummasti ne haluaa tulla joka vuosi....

Vierailija
72/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
73/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavakso ilmoittaudutte vierailsun sun vanhemoien luo. Vai eikö sinnekään saa mennä?

Vierailija
74/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

medän perheessä kaikki osaa lukea, joten emme sorru moiseen. Mutta joulu oli eri asia, koska asuimme ympäri Suomea. Vanhempani ovat nyt kuolleet. Pidämme tosin isoja pippaloita keskenämme joka vuosi, vuokraamme leirikeskuksen yms. Ja kutsumme sedät, enot tädit ja serkut sinne, jos haluavat pistäytyä tai jäädä vaikka yöksi. Mutta ei ole pakko. Kummasti ne haluaa tulla joka vuosi....

[/quote]

Oletteko koskaan ajatelleet mennä koko porukalla jouluksi jonkun pikkuserkun luo ihan vain ilmoittamalla, että me tulemme teille jouluksi.

Vierailija
75/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa, mä olen ollut joulua viettämässä entisen poikaystäväni perheessä. Vaikka ei me koskaan asuttu yhdessä. Minut kyllä kutsuttiin, ja ex oli siellä myös, ja siskonsa perheineen.

Vierailija
76/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Oletteko koskaan ajatelleet mennä koko porukalla jouluksi jonkun pikkuserkun luo ihan vain ilmoittamalla, että me tulemme teille jouluksi.

[/quote]

Ei. En ole kovin kiinnostunut serkuistanikaan, mutta pidän kyllä enoistani, ja tädeistäni.

Vierailija
77/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
78/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ap:n mieshän tässä on ollu ajattelematon. Miksei hän ole kysynyt? Ap varmaan olettanut että meneminen ok kun mies ei ole muuta sanonut?

Vierailija
79/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:38"]

Siis ap:n mieshän tässä on ollu ajattelematon. Miksei hän ole kysynyt? Ap varmaan olettanut että meneminen ok kun mies ei ole muuta sanonut?

[/quote]

ja se suurin kysymys: miksi ap ja miehensä eivät keskustele asiasta? Miksi ap olettaa, että hän saa päättää, missä miehen vanhemmat ovat joulun?

Vierailija
80/109 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta tuohan on hyvä asia. Mieluummin töksäyttää noin, kuin viettäisit joulua jäisessä tunnelmassa, kun anoppi ei ole kehdaanut sanoa etteivät halua kyläilijöitä jouluna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi