Miksi kotiäidit soittelevat töihin miehilleen?
Olen töissä avokonttorissa ja täällä on kaksi miestä jonka vaimot ovat kotona pienten lasten kanssa.
Kummankin vaimot soittavat vähintään kerran päivässä ja miehet sitten lepertelevät ensin vaimon kanssa ja sen jälkeen lapsen/lasten kanssa.
MIKSI? Miksi pitää pitkin päivää soittaa miehelle joka on töissä? Ja minkä helvetin takia ne miehet vielä vastailee ja jaarittelee pitkät pätkät samalla häiriten meidän muiden työtä?
Kommentit (139)
Samaa olen miettinyt. Puheluita saattaa tulla useampi tunnissa, eikä tunnu koskaan olevan mikään hätä tai oikeaa asiaa. En ole keksinyt miksi sitten pitää jatkuvasti soitella. Jos puhelin ei soi, niin nämä äidit tykittävät tekstiviestejä ja sitten kohta tuleekin jo puhelua perään että "miksi et vastannut viestiin!!!"
Kateus, suomalaisen yleisin tunnetila. Koitttakaa nyt harput hankkia ittellenne miehet tai peltorit, kumpi nyt mahtaa olla helpompi tai opettakaa se kissanne soittamaan teille.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:51"]Kateus, suomalaisen yleisin tunnetila. Koitttakaa nyt harput hankkia ittellenne miehet tai peltorit, kumpi nyt mahtaa olla helpompi tai opettakaa se kissanne soittamaan teille.
[/quote]
aamen :D
Soitan jos on asiaa. Mieheni soittaa töistä jos on asiaa. Mutta ei tämä mikään kotiäiti juttu ole. Kun olin vielä töissä pari työkaveria soitti joka päivä ainakin pari kertaa miehilleen ihan tikusta asiaa. varmaan ihmettelivät mun surkeaa suhdettani kun itse soitin ehkä kerran kuussa.
En tiedä, kun en soittele muuta kuin ns. Akuuttitilanteessa.
Silloin, kun oli vaan 1 lapsi ja se oli vauva, niin mies soitti kyllä 1-2 krt päivässä kysyäkseen miten meillä menee.
No me soitellaan miehen kanssa toisillemme jos on jotain asiaa, ja yleensä mies soittaa kotiin ainakin sen kerran päivässä vaikkei asiaa olisikaan. Joinain päivinä olen itse yksinäisempi (esim. lapset sairastaa), jolloin tulee tehtyä "tikusta asiaa". Mies kuitenkin ymmärtää.
Samoin soiteltiin silloinkin, kun mies oli töissä ja itse opiskelin, toinen sitten vastasi jos oli sopiva hetki.
Mieheni soittaa töistä ruokatunnillaan minulle ja yleensä se olen minä joka ei kerkeä vastaamaan :'D (lasta nukuttamassa, lenkillä yms.) Mieheni on ihana kun muistaa soittaa ja valittelee usein että on ikävä<3 :)
En ole kotiäiti mut soitan miehelle ainakin kerran päivässä. Katsotaan miten kumpikin pääsee kotiin, ja sovitaan kumpi käyttää koiran ja hakee toisen lapsen, kumpi toisen lapsen (eri päiväkodeissa) tai pitääko toisen hakea jostain kotimatkalla jne. ja jutellaan pari sanaa muuten vaan. Minusta tämä on täysin normaalia elämää. En oikein ymmärrä, miten joku häiriintyy siitä, että siellä työpaikalla ei saa näkyä se oma elämä edes paria minuuttia päiväss. Relatkaa vähäsen. :)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:56"]No me soitellaan miehen kanssa toisillemme jos on jotain asiaa, ja yleensä mies soittaa kotiin ainakin sen kerran päivässä vaikkei asiaa olisikaan. Joinain päivinä olen itse yksinäisempi (esim. lapset sairastaa), jolloin tulee tehtyä "tikusta asiaa". Mies kuitenkin ymmärtää.
Samoin soiteltiin silloinkin, kun mies oli töissä ja itse opiskelin, toinen sitten vastasi jos oli sopiva hetki.
[/quote]
Näin menee meilläkin:-)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 12:48"]
Mä soitan miehen kännykkään jos mulla on jotain asiaa. Se joko vastaa tai ei. Soittaa sitten takas, jos ei vastannu. Saatanpa soittaa äidillenikin tai kaverille, vaikka on töissä. Vastaa jos vastaa. Miksi miehelleni en saisi soittaa?
[/quote]
sama juttu täällä. Kysyn aina puhelun alussa, että onko jotain kiireellistä menossa. En jorise joutavia, vaan ihan asiasta soitan.
Voi jos te tietäisittä että minäkin asiallinen komnentoija olen vl niin saisin paljon alapeukkuja:-( onneks ette tiiä niin pysyy itsellänikin mukava mieli:-D
Joku katkera alapeukuttaa kaikki viestit? :D
Meillä on tapana soitella ihan vaan jos on tylsä päivä töissä. Tai sitten mietitään yhdessä, mitä tehdään illalla ruoaksi. Aivan arkisia asioita. Tämäkö nyt on ihan kauhea juttu jonkun mielestä?
Mä soitan vain jos on joku hätä. Viestiä kyllä laitan vaikka ei olisi hätää, mies vastaa sitten kun ehtii. Olen vain niin yksinäinen päivät, että joku pienikin viesti auttaa.
Kyllä me soitellaan puolin ja toisin. Välillä ilman asiaakin. Ei meillä ole merkitystä missä toinen on kun tulee asiaa. Mä soitan esim. kauppatoiveita jos päätän käydäkin päivällä kaupassa, mitä miehen pitäisi tuoda mukanaan töistä tullessaan, minne mennään jos ollaan pois kotoa miehen tullessa töistä, jos saan jonkun tekemisidean joka vaatii valmisteluja etten turhaan valmistele jos mies ei jaksa/haluakaan tehdä... Näitähän riittää. Vaikka asia ei olisi akuutti niin miksen soittaisi ja kysyisi heti kun mielessä pyörii kun ei se miestä haittaa?
Meidän konttorilla mies, jonka vaimo soittaa JOKA päivä tossa kolmen jälkeen ja alkaa kauhea vääntö siitä, että kuka hakee lapset ja milloin mies on tulossa kotiin. SÄälittävää kuunneltavaa. Mies ei saisi osallistua esim. firman yhteisiin rientoihin yhtään, nainen on niin riivinrauta.
Lisäksi tuo mies on tosi kovaääninen joten kenellekään ei jää epäselväksi, että taas riidellään eukon kanssa lasten hakemisesta. Eikö tuota ny saatana vois aamulla kotona sopia valmiiksi???
Koska se haluaa kuulla mun ääneni ja höpötellä hetken ja mä tykkään höpötellä sen kanssa. Ollaan niin läheisiä että ei nyt ikävöidä toista työpäivän aikana, mutta on se kiva jutella silti. :)
Ollaan sovittu että jos on miehellä töissä huono aika niin lyö luurin korvaan tai jättää vastaamatta, soitan toisen kerran sitten jos on joku aidosti todella tärkeä asia.
Mulla on ihana mies, harmittaako se sua ap?
Voi itse sanoa, että miehenä ärsytää, kun vaimo soittaa ja alkaa kerota, että nyt tuli tällainen Anttilan-kuvasto ja on semmoista ja tämmöistä mainosta ja ai niin, koska sä muuten tuut kotiin. No mä tuun kotiin sitten kun työt on tehty ja siihen taas vaikuttaa se, kuinka paljon lätisen tyhjiä puhelimessa.
Vaimon on vain niin vaikea ymmärtää, että joustavalla työajalla asiantuntijatehtävissä en ole toimistolla vain tiettyä tuntimäärää vaan teen tietyt hommat ja sitten tulen kotiin - ja sitten voidaan katsoa sitä Anttilan kuvastoa vaikka ihan yhdessä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:03"]
Kyllä me soitellaan puolin ja toisin. Välillä ilman asiaakin. Ei meillä ole merkitystä missä toinen on kun tulee asiaa. Mä soitan esim. kauppatoiveita jos päätän käydäkin päivällä kaupassa, mitä miehen pitäisi tuoda mukanaan töistä tullessaan, minne mennään jos ollaan pois kotoa miehen tullessa töistä, jos saan jonkun tekemisidean joka vaatii valmisteluja etten turhaan valmistele jos mies ei jaksa/haluakaan tehdä... Näitähän riittää. Vaikka asia ei olisi akuutti niin miksen soittaisi ja kysyisi heti kun mielessä pyörii kun ei se miestä haittaa?
[/quote]
Etkö voisi opetella hieman ennakoimaan? Kyllä se aika monella työpaikalla haittaa jos kaikkien muiden keskeytysten lisäksi hoidetaan vielä kotiasioitakin työpäivän aikana. Oletus on, että nuo suunnitellaan ja hoidetaan vapaa-ajalla.
Mä soitan miehen kännykkään jos mulla on jotain asiaa. Se joko vastaa tai ei. Soittaa sitten takas, jos ei vastannu. Saatanpa soittaa äidillenikin tai kaverille, vaikka on töissä. Vastaa jos vastaa. Miksi miehelleni en saisi soittaa?