Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kotiäidit soittelevat töihin miehilleen?

Vierailija
11.12.2014 |

Olen töissä avokonttorissa ja täällä on kaksi miestä jonka vaimot ovat kotona pienten lasten kanssa.
Kummankin vaimot soittavat vähintään kerran päivässä ja miehet sitten lepertelevät ensin vaimon kanssa ja sen jälkeen lapsen/lasten kanssa.

MIKSI? Miksi pitää pitkin päivää soittaa miehelle joka on töissä? Ja minkä helvetin takia ne miehet vielä vastailee ja jaarittelee pitkät pätkät samalla häiriten meidän muiden työtä?

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:03"]

Kyllä me soitellaan puolin ja toisin. Välillä ilman asiaakin. Ei meillä ole merkitystä missä toinen on kun tulee asiaa. Mä soitan esim. kauppatoiveita jos päätän käydäkin päivällä kaupassa, mitä miehen pitäisi tuoda mukanaan töistä tullessaan, minne mennään jos ollaan pois kotoa miehen tullessa töistä, jos saan jonkun tekemisidean joka vaatii valmisteluja etten turhaan valmistele jos mies ei jaksa/haluakaan tehdä... Näitähän riittää. Vaikka asia ei olisi akuutti niin miksen soittaisi ja kysyisi heti kun mielessä pyörii kun ei se miestä haittaa?

[/quote]

Etkö voisi opetella hieman ennakoimaan? Kyllä se aika monella työpaikalla haittaa jos kaikkien muiden keskeytysten lisäksi hoidetaan vielä kotiasioitakin työpäivän aikana. Oletus on, että nuo suunnitellaan ja hoidetaan vapaa-ajalla.
[/quote]
Oletus on, että se jota haittaa, mainitsee siitä ja ennakoidaan sitten? Mies itsekin mulle soittelee, joten sitä ei ainakaan mun soittelut haittaa. Joten häiriintyvän työkaverin voisi olettaa sanovan asiasta kun ei olla ajatustenlukijoita. Musta on kiva että voi tehdä mitä huvittaa, milloin huvittaa. En ole nähnyt syytä ennakoida, kun ei mun kauppareissu sittenkin tänään aamupäivästä ketään haittaa. En ymmärrä miksi haittaisi, joten luotan että joku siitä avaa suunsa jos häiritsee :)

Missä kohtaa se aiheuttaa häiriötä? Eikö jossain avokonttorissa muutenkin soi puhelimet ja ihmiset pälätä vähän väliä? Sitten jos raksaukot just on nostamassa jotain palkkia, niin eiköhän sitten vastata myöhemmin? Kyllä mä haluan uskoa, että puheluun vastaava osapuoli osaa arvioida milloin on sopivaa vastata ja milloin ei!

Vierailija
42/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:18"]Olen miesvaltaisella alalla ja huvitti eräänäkin päivänä kun vastapäätä istuvan mieskollegan puhelin soi, hän huokasi syvään ja vastasi siihen. Selitti hyvin yksinkertaisesti että "sitten otat sen kattilan, laitat lämmön siihen kohtaan, katsoitko että kaapissa on *jotain*, muistathan että... jne" Tuohon helpon kuuloiseen ja hieman lässyttävään selostukseen meni varmaan lähemmäs 10 minuuttia. Homma kuulosti suurin piirtein puuron keittämiseltä. Hän lopetti puhelun, irvisteli siinä, ja minä kysyin iloisesti että lapsetko ne siellä päätti kokkailla ja tarvitsevat isänsä apua, ja hän vastasi että ei kun vaimo joka on kotona. Siis miten helvetin uusavuton voi ihminen olla ettei osaa tehdä mitään kotona??!
[/quote]
Niin varmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua, mä en ole edes tajunnut kuinka iso ongelma tämä joidenkin mielestä on! Ei meillä ainakaan miehen työaikaa mene hukkaan, jos tauolla soittaa kotiin. Jos mä soittelen, niin mies vastaa jos on sopiva hetki. Mies tosin on yrittäjä.

Mutta siis katkerat miehet voisivat puhua vaikka vaimojensa kanssa asiasta eikä valittaa täällä?

Vierailija
44/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

It's love! Ja kun mies illansuussa kotiutuu, niin vastassa on kuuma ja kiihkeä KOTIÄITI. Näin meillä.

Vierailija
45/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:13"]

Me ei todellakaan soitella toisillemme töihin, ellei ole jotakin oikeasti kiireellistä tai tärkeää asiaa. Sähköpostilla kyllä höpötellään pitkin päivää.

[/quote]

Lieventääkö se jotain, että viestittelette sähköpostin kautta. Samanlainen aikasyöppö se viestittely on.

[/quote]

Lieventää sen verran, että sähköpostin voi lukea ja vastata kun itselle sopii, eikä häiritä muiden työntekoa.

Vierailija
46/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:04"]

Koska se haluaa kuulla mun ääneni ja höpötellä hetken ja mä tykkään höpötellä sen kanssa. Ollaan niin läheisiä että ei nyt ikävöidä toista työpäivän aikana, mutta on se kiva jutella silti. :)

Ollaan sovittu että jos on miehellä töissä huono aika niin lyö luurin korvaan tai jättää vastaamatta, soitan toisen kerran sitten jos on joku aidosti todella tärkeä asia.

Mulla on ihana mies, harmittaako se sua ap?

[/quote]

Olisi mielenkiintoista kuulla ajatuksia näiden alapeukkujen takana? :)

[/quote]

Minä en alapeukuttanut, mutta eikös se mene niin, että miehelle työnantaja maksaa palkkaa työajasta. Jos sitä käytetään ihan turhiin lätiöihin, ei se ole oikein työnantajaa kohtaan. Sen ymmärrän, että jos on tärkeää asiaa, niin sitten soitetaan pikaisesti.

[/quote]

Työnantaja myös laatii käytännöt ja säännöt työpaikalla, jos soittelu on sallittua niin mun mielestä siinä ei toisella työntekijällä ole nokankopauttamista. Henkilökohtaisesti en usko että puhelimessa puhuminen häiritsee toisen työntekoa muuten kuin henkisesti, mutta sekään ei ole sen kotipuheluihin vastaavan miehen ongelma.

On erilaisia työpaikkoja, erilaisia linjauksia. On paikkoja joissa ei henkilökohtaisia puheluita tehdä ja paikkoja joissa ne on ok. Pointti on se että työnantaja päättää ja valitukset sitten sinne, eikä naama norsunveellä siellä työpaikalla.

Vierailija
47/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:24"]Siis apua, mä en ole edes tajunnut kuinka iso ongelma tämä joidenkin mielestä on! Ei meillä ainakaan miehen työaikaa mene hukkaan, jos tauolla soittaa kotiin. Jos mä soittelen, niin mies vastaa jos on sopiva hetki. Mies tosin on yrittäjä.

Mutta siis katkerat miehet voisivat puhua vaikka vaimojensa kanssa asiasta eikä valittaa täällä?
[/quote]
Katkerat sinkku mimmit ne täällä ulisee kun niille ei kukaan soita.

Vierailija
48/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:03"] Kyllä me soitellaan puolin ja toisin. Välillä ilman asiaakin. Ei meillä ole merkitystä missä toinen on kun tulee asiaa. Mä soitan esim. kauppatoiveita jos päätän käydäkin päivällä kaupassa, mitä miehen pitäisi tuoda mukanaan töistä tullessaan, minne mennään jos ollaan pois kotoa miehen tullessa töistä, jos saan jonkun tekemisidean joka vaatii valmisteluja etten turhaan valmistele jos mies ei jaksa/haluakaan tehdä... Näitähän riittää. Vaikka asia ei olisi akuutti niin miksen soittaisi ja kysyisi heti kun mielessä pyörii kun ei se miestä haittaa? [/quote] Etkö voisi opetella hieman ennakoimaan? Kyllä se aika monella työpaikalla haittaa jos kaikkien muiden keskeytysten lisäksi hoidetaan vielä kotiasioitakin työpäivän aikana. Oletus on, että nuo suunnitellaan ja hoidetaan vapaa-ajalla. [/quote] Oletus on, että se jota haittaa, mainitsee siitä ja ennakoidaan sitten? Mies itsekin mulle soittelee, joten sitä ei ainakaan mun soittelut haittaa. Joten häiriintyvän työkaverin voisi olettaa sanovan asiasta kun ei olla ajatustenlukijoita. Musta on kiva että voi tehdä mitä huvittaa, milloin huvittaa. En ole nähnyt syytä ennakoida, kun ei mun kauppareissu sittenkin tänään aamupäivästä ketään haittaa. En ymmärrä miksi haittaisi, joten luotan että joku siitä avaa suunsa jos häiritsee :) Missä kohtaa se aiheuttaa häiriötä? Eikö jossain avokonttorissa muutenkin soi puhelimet ja ihmiset pälätä vähän väliä? Sitten jos raksaukot just on nostamassa jotain palkkia, niin eiköhän sitten vastata myöhemmin? Kyllä mä haluan uskoa, että puheluun vastaava osapuoli osaa arvioida milloin on sopivaa vastata ja milloin ei!

[/quote]

Oletus on, että töissä tehdään töitä eikä myöskään haitata toisten työntekoa. Mikä tässä on kotiäidille niin hankalaa ymmärtää? Ehkä sinne kotiin ei pitäisi jäädä, jos on niin kamalaa olla puhumatta aikuiselle työpäivän ajan?

Vierailija
49/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei? Tahdoin vaan kysyä, hakeeko kotimatkalla kebabbia.

Vierailija
50/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:12"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:03"] Kyllä me soitellaan puolin ja toisin. Välillä ilman asiaakin. Ei meillä ole merkitystä missä toinen on kun tulee asiaa. Mä soitan esim. kauppatoiveita jos päätän käydäkin päivällä kaupassa, mitä miehen pitäisi tuoda mukanaan töistä tullessaan, minne mennään jos ollaan pois kotoa miehen tullessa töistä, jos saan jonkun tekemisidean joka vaatii valmisteluja etten turhaan valmistele jos mies ei jaksa/haluakaan tehdä... Näitähän riittää. Vaikka asia ei olisi akuutti niin miksen soittaisi ja kysyisi heti kun mielessä pyörii kun ei se miestä haittaa? [/quote] Etkö voisi opetella hieman ennakoimaan? Kyllä se aika monella työpaikalla haittaa jos kaikkien muiden keskeytysten lisäksi hoidetaan vielä kotiasioitakin työpäivän aikana. Oletus on, että nuo suunnitellaan ja hoidetaan vapaa-ajalla. [/quote] Oletus on, että se jota haittaa, mainitsee siitä ja ennakoidaan sitten? Mies itsekin mulle soittelee, joten sitä ei ainakaan mun soittelut haittaa. Joten häiriintyvän työkaverin voisi olettaa sanovan asiasta kun ei olla ajatustenlukijoita. Musta on kiva että voi tehdä mitä huvittaa, milloin huvittaa. En ole nähnyt syytä ennakoida, kun ei mun kauppareissu sittenkin tänään aamupäivästä ketään haittaa. En ymmärrä miksi haittaisi, joten luotan että joku siitä avaa suunsa jos häiritsee :) Missä kohtaa se aiheuttaa häiriötä? Eikö jossain avokonttorissa muutenkin soi puhelimet ja ihmiset pälätä vähän väliä? Sitten jos raksaukot just on nostamassa jotain palkkia, niin eiköhän sitten vastata myöhemmin? Kyllä mä haluan uskoa, että puheluun vastaava osapuoli osaa arvioida milloin on sopivaa vastata ja milloin ei!

[/quote]

Oletus on, että töissä tehdään töitä eikä myöskään haitata toisten työntekoa. Mikä tässä on kotiäidille niin hankalaa ymmärtää? Ehkä sinne kotiin ei pitäisi jäädä, jos on niin kamalaa olla puhumatta aikuiselle työpäivän ajan?

[/quote]

Et ole varmaan koskaan ollut kotiäiti?

Vierailija
51/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistin eräänä päivänä työpaikalla tällaista, työkaverin (mies) puhelimen toisesta päästä kuului selvästi läpi vaimonsa raivokas huuto:

mies: En minä laittanut niitä haarukoita tiskikoneesta väärään laatikkoon, miksi sinä jaksat siitä edelleen jankuttaa? Eilisestä asti olet valittanut samaa.

nainen: -kovaa huutoa ja nalkutusta-

mies: En minä nyt ehdi tulla kotiin kun joudun kohta palaveriin, koita nyt saada se lapsi hiljaiseksi, anna tutti.

nainen: -huutoa-

mies: Etkö sinä itse olisi voinut ostaa lisää tutteja jos ne edelliset on mennyt roskiin, mehän asutaan neljänsadan metrin päässä kaupasta! Sinähän olet päivät kotona, voisitte välillä käydä NicoJorman kanssa sen verran ulkoilemassa. Joo minulla on auto täällä töissä, ettekö nyt voisi käydä ulkona, eihän siihen mene kuin alle puoli tuntia, NicoJormalle vaan vaatteet päälle ja vaunuihin ja kauppaan ja voisitteko vaikka ostaa samalla.. .. .. ..

nainen: -täyttä huutoa ja nalkutusta-

mies: SINÄHÄN SEN PENNUN HALUSIT ENKÄ MINÄ! -lyö luurin kiinni-

Että semmoista perheidylliä heillä...... häiritsevintä on se että ihmiset kehtaavat riidellä tuolla tavalla puhelimitse jopa avokonttorissa! Eikö ihmisillä ole enää mitään filttereitä päässä eikä suussa?

Vierailija
52/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan tulee päivisin niin kova ikävä mun miestäni, että pakko soittaa ja kertoa päivän kuulumiset: miten vauva on syönyt, nukkunut, kakannut, onko ilmavaivoja, mitä margariini ostan, tai joskus jos kuulen jonkun muhkean juorun, on ihan pakko heti soittaa miehelle, en mitenkään voi odottaa muutamaa tuntia että hän tulee kotiin ja kertoa hänelle sitten. Kotiäitiys on rankkaa työtä, ja tarvitsen siihen mieheltäni tukea.

Vierailija
53/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta muuten näkee hienosti sen, kuinka kotona on aivan turhanpäiväisiä naisten juttuja ja työelämässä tehdään taas tärkeitä miesten juttuja.

Hauskaa, kun oma yrittäjämies soittelee mulle kotiin että hoidatko tämän ja tämän yrityksen asian. Siinä sivussa saatetaan vähän leperrellä ja puhua niistä Anttilan kuvastoistakin vaikka. Me kun rakastetaan toisiamme ja 6-10 tunnin työpäivät ovat aika pitkä aika erossa. Kun käytännön järjestelyasiat hoidetaan päivän aikana puhelimitse, niin illat jää sitten kokonaan perheelle ja parisuhteelle.

Vierailija
54/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä hevonhornassa asutte? Luulisi ulkona näkyvän muitakin äitejä joiden kanssa lätistä ettei tarvitse miestä häiritä. Ai niin mutta eihän sitä puistoon kerkiä kun pitää seurata sitä ja tätä blogia, näitä kaikkia juorupalstoja, kaikki tv-sarjat tallennuksesta, palstailla ja facettaa, niin ja tietty höpötellä miehen kanssa. Perkele!

Vierailija
55/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuten soitellut. Laitoin txt jos halusin että tuo kotimatkalla kaupasta jotain tai oli muuta akuuttia asiaa (esim sähkökatko kotona ja meillä vesi sähköpumpun takana) tai jos illan suunnitelmat muuttuvat. Mies siten tekstasi takasin tai soitti... kumpi helpompaa/nopeampaa.

Kyllä mä nytkin (molemmat töissä) saatan laittaa viestiä, ett menenkin kesken päivän rautakauppaan ja kysyn tarviiko muuta kuin ne naulat joista viime viikolla oli puhe.

Vierailija
56/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tämän takia palkkaan meille vain lapsettomia työntekijöitä, sellaisia joiden puolisoillakin on omat urat.

Vierailija
57/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä ongelmat!

Minä menen kahvihuoneen puolelle juttelemaan, kun vaimo soittaa. Toivottavasti ei häiritse ketään. Joskus vaimolla on tärkeää asiaa, joskus haluaa vaan hetken jutella, kun lapset ovat päiväunilla. Olen iloinen, että vaimo ajattelee minua päivän aikana ja haluaa jutella. Minäkin soitan usein hänelle iltapäivällä ja kyselen kodin kuulumisia. Minusta tämä on ihan normaalia. Rakastan perhettäni ja olen kiinnostunut heistä. Minulle perheeni on tärkeämpi kuin työni.

Vierailija
58/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on aikaa keskustella työpäivän jälkeen, niin ei tarvitse soitella kesken päivää. Viestiä laitetaan, jos on asiaa.

Vierailija
59/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en kanssa tajua :D on mullakin mies jota rakastan, mutta ei tulisi mieleenkään soitella minkään turhan paskanjauhannan takia. Jonkun Whatsappin saatan laittaa, vastaa sitten kun/jos ehtii. Ehditään puhua kotonakin eikä olla läheisriippuvaisia, ihmisellä on kyllä ongelmia jos 8 tuntia erossa toisesta on kamala koettelemus.

Vierailija
60/139 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en soita, vaan laitan iMessagella kuvia ja kuulumisia. Pysyy isäkin mukana meidän arjessa ja vauvan kehityksessä. Mies sitten kyllä soittelee mulle ja kysyy, miten menee. Ihana mies. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä