Miksi kotiäidit soittelevat töihin miehilleen?
Olen töissä avokonttorissa ja täällä on kaksi miestä jonka vaimot ovat kotona pienten lasten kanssa.
Kummankin vaimot soittavat vähintään kerran päivässä ja miehet sitten lepertelevät ensin vaimon kanssa ja sen jälkeen lapsen/lasten kanssa.
MIKSI? Miksi pitää pitkin päivää soittaa miehelle joka on töissä? Ja minkä helvetin takia ne miehet vielä vastailee ja jaarittelee pitkät pätkät samalla häiriten meidän muiden työtä?
Kommentit (139)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:48"]
Enkö siis saa soittaa jos lähdettäisiin ambulanssilla sairaalaan lapsen kanssa? Omakotitalokin voi vaatia joskus miehelle soittamista. Tai lapsen yllättävä lääkärikäynti.
[/quote]
Mä jäin myös miettimään, mikä on riittävä syy soitolle. "Ai meidän koti palaa, hei kulta puhutaan tästä sit illalla kun tuun kotiin, nyt on vähän kiire." "Ai sun lapsivesi meni, hei nyt ei millään ehdi." "Ai sä ja lapset ootte kaikki vatsataudissa, kuule nyt mun pitää mennä."
[/quote]
Kyllä sen syyn riittävyyden jokainen aikuinen ihminen osaa arvioida, eikö?
Tässäkin ketjussa moni on kertonut soittavansa ihan höpötelläkseen, tylsyyttä lievittämään ja kun on ikävä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:50"]
MIKSI KAIKILLA TÄRKEÄÄ TYÖTÄ TEKEVILLÄ ON AIKAA TYÖNANTAJAN MAKSAMALLA TYÖAJALLA KIRJOITELLA TÄHÄN KETJUUN EIKÄ TEHDÄ NIITÄ TÖITÄ?
Vaadin vastauksia!
[/quote]
No kun tuo saatanan pomoporras on koko päivän lätissyt puhelimessa vaimojensa kanssa maitopurkin päiväyksestä, niin kukaan ei ole joutanut tulla kertomaan mulle mitä tästä projektista eilisessä asiakaspalaverissa sopivat.
Taidanpa soittaa miehelle.... enpä soitakaan se pääsee just näillä näpäimillä töistä kotiin.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:32"] Missä hevonhornassa asutte? Luulisi ulkona näkyvän muitakin äitejä joiden kanssa lätistä ettei tarvitse miestä häiritä. Ai niin mutta eihän sitä puistoon kerkiä kun pitää seurata sitä ja tätä blogia, näitä kaikkia juorupalstoja, kaikki tv-sarjat tallennuksesta, palstailla ja facettaa, niin ja tietty höpötellä miehen kanssa. Perkele! [/quote] No en mä ainakaan perheen asioista päätä ja sovi yhdessä joidenkin puistotuttavien kanssa, hulluko olet. Pitääkin muistaa seuraavalla kerralla kysyä hiekkalaatikolta mielipidettä siitä, lyhennetäänkö lainaa sittenkin tässä kuussa tuplasti tai sopiiko, että ostan tämän sadan euron tarjoustuotteen nyt, kun on vain yksi jäljellä. [/quote] :D Ihan loistava. Tekisi kaikki isot elämänpäätökset siellä hiekkalaatikon reunalla. " Mitäs sanot Terttu, jos me nyt vaan lopetettaisiin Joren kanssa se ehkäisy ja katsotaan että tuleeko se neljäs sieltä?" [/quote] Ja te sanotte että nämä ovat niitä TÄRKEITÄ asioita jotka eivät voi odottaa iltaan?
[/quote]
Missä on sanottu, että kaikkien miehet tulee illalla kotiin? Kun mun mies menee töihin, se on siellä 10 päivää. Kyllä hemmetissä soittelen siis miehelleni töihin joristakseni ihan niitä näitä, ja samaa tekee mieskin.
[/quote]
JA SÄ VAITÄT ETTÄ SUN MIEHELLÄ EI OLE YHTÄÄN VAPAATA SEN 10 PÄIVÄN AIKANA!!! mieheni tekee myös reissuhommia, mutta kyllä, hänellä on joka päivä vapaata joko ennen tai jälkeen töihin menon, jolloin soittaa minulle+lapsille.
[/quote]
Ei ole mitään vapaailtoja/aamuja. Se on 10 päivää putkeen ihan töissä, paitsi yöllä kun se nukkuu, mutta työpaikalla se on silloknkin. Työ vaan on sellaista, että sen lomassa voi hyvin puhua puhelimessa.
Tunnen yhen naisen joka aina samoihin aikoihin miehen työpäivän aikana soittaa hänelle "millois se rakas pääsee kotii pusipusi olet ihana", tämä nainen on erittäin mustasukkaista sorttia ja on pettänytkin aikaisemmassa suhteessa joten siitä kenties luottamus nollassa, tuo on erittäin ärsyttävää mutta kukin tyylillään...
Mä olin kerran töissä naisen kanssa, joka soitti joka aamu kello yhdeksän miehelleen herätyssoiton. Sellaisen "muistathan kulta nousta sängystä, ihanaa pusi pusi!"
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:48"]
Enkö siis saa soittaa jos lähdettäisiin ambulanssilla sairaalaan lapsen kanssa? Omakotitalokin voi vaatia joskus miehelle soittamista. Tai lapsen yllättävä lääkärikäynti.
[/quote]
Mä jäin myös miettimään, mikä on riittävä syy soitolle. "Ai meidän koti palaa, hei kulta puhutaan tästä sit illalla kun tuun kotiin, nyt on vähän kiire." "Ai sun lapsivesi meni, hei nyt ei millään ehdi." "Ai sä ja lapset ootte kaikki vatsataudissa, kuule nyt mun pitää mennä."
[/quote]
Kyllä sen syyn riittävyyden jokainen aikuinen ihminen osaa arvioida, eikö?
Tässäkin ketjussa moni on kertonut soittavansa ihan höpötelläkseen, tylsyyttä lievittämään ja kun on ikävä.
[/quote]
Aivan, silti valitetaan että KAIKKI kotiäidit soittelee ukoilleen huvin vuoksi.
En ole kotiäiti, mutta soittelemme mieheni kanssa päivän aikana. Olemme molemmat töissä, molemmat soittavat jos on asiaa, se vastaako toinen on eriasia. Vastaamme kun pystymme. Itse myös menen puhumaan sivumpaan.
Monesti ei ole edes asiaa vaan senkun juttelemme :) Kyselemme miten menee ym. Olemme pariskunta, ystäviä ja meitä kiinnostaa toistemme menot ja kuulumiset.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:50"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:47"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:32"] Missä hevonhornassa asutte? Luulisi ulkona näkyvän muitakin äitejä joiden kanssa lätistä ettei tarvitse miestä häiritä. Ai niin mutta eihän sitä puistoon kerkiä kun pitää seurata sitä ja tätä blogia, näitä kaikkia juorupalstoja, kaikki tv-sarjat tallennuksesta, palstailla ja facettaa, niin ja tietty höpötellä miehen kanssa. Perkele! [/quote] No en mä ainakaan perheen asioista päätä ja sovi yhdessä joidenkin puistotuttavien kanssa, hulluko olet. Pitääkin muistaa seuraavalla kerralla kysyä hiekkalaatikolta mielipidettä siitä, lyhennetäänkö lainaa sittenkin tässä kuussa tuplasti tai sopiiko, että ostan tämän sadan euron tarjoustuotteen nyt, kun on vain yksi jäljellä. [/quote] :D Ihan loistava. Tekisi kaikki isot elämänpäätökset siellä hiekkalaatikon reunalla. " Mitäs sanot Terttu, jos me nyt vaan lopetettaisiin Joren kanssa se ehkäisy ja katsotaan että tuleeko se neljäs sieltä?" [/quote] Ja te sanotte että nämä ovat niitä TÄRKEITÄ asioita jotka eivät voi odottaa iltaan?
[/quote]
Missä on sanottu, että kaikkien miehet tulee illalla kotiin? Kun mun mies menee töihin, se on siellä 10 päivää. Kyllä hemmetissä soittelen siis miehelleni töihin joristakseni ihan niitä näitä, ja samaa tekee mieskin.
[/quote]
JA SÄ VAITÄT ETTÄ SUN MIEHELLÄ EI OLE YHTÄÄN VAPAATA SEN 10 PÄIVÄN AIKANA!!! mieheni tekee myös reissuhommia, mutta kyllä, hänellä on joka päivä vapaata joko ennen tai jälkeen töihin menon, jolloin soittaa minulle+lapsille.
[/quote]
Ei ole mitään vapaailtoja/aamuja. Se on 10 päivää putkeen ihan töissä, paitsi yöllä kun se nukkuu, mutta työpaikalla se on silloknkin. Työ vaan on sellaista, että sen lomassa voi hyvin puhua puhelimessa.
[/quote]
Nyt kyllä kerrot mitä hän tekee työkseen, en nimittäin usko sinua!
[/quote]
Se on näitä kiinalaisorjia mitä Tampereella käytettiin kiinalaisissa ravintoloissa. Nehän ei saanu poistua työpaikalta. Eli nukahtaa keittiön lattialle ja heti kun avaa silmät jatkuu sopan hämmennys.
Meillä on sovittu, että omia puheluja saa soittaa. Mä soitankin aina äidile, siskolle ja töihin mun miehelle.Perjantai on tätkein päivä, sillon sovitaan aina kuka minnekin menee viikonloppuna. Mulla on sinkkukavereita, jotka kertoo ettei joskus koko viikkoon oo kukaan soittanu niille, musta se on surullista.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:47"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:32"] Missä hevonhornassa asutte? Luulisi ulkona näkyvän muitakin äitejä joiden kanssa lätistä ettei tarvitse miestä häiritä. Ai niin mutta eihän sitä puistoon kerkiä kun pitää seurata sitä ja tätä blogia, näitä kaikkia juorupalstoja, kaikki tv-sarjat tallennuksesta, palstailla ja facettaa, niin ja tietty höpötellä miehen kanssa. Perkele! [/quote] No en mä ainakaan perheen asioista päätä ja sovi yhdessä joidenkin puistotuttavien kanssa, hulluko olet. Pitääkin muistaa seuraavalla kerralla kysyä hiekkalaatikolta mielipidettä siitä, lyhennetäänkö lainaa sittenkin tässä kuussa tuplasti tai sopiiko, että ostan tämän sadan euron tarjoustuotteen nyt, kun on vain yksi jäljellä. [/quote] Lätistä muiden äitien kanssa viittasi tietysti siihen että naiset soittavat miehilleen koska "tykkäävät höpötellä jonkun aikuisen kanssa kun lapset päiväunilla". Tarvitko mieheltäsi luvan tarjoustuotteen ostoon. Etkö pysty itsenäisiin päätöksiin? Lainanlyhennys tulee nyt just mieleen ja sitä on pakko ehdottaa HETI, ei voi odottaa iltaan?
[/quote]
No meidän taloudessa sata euroa on sellainen raha, josta pitää jo vähän sopia.
Laskujen maksu ja taloudenpito on mun työtä, joka hoidetaan yleensä päivän aikana niin voidaan illalla keskittyä toisiimme ja perheeseen.
[/quote]
Laskujen maksu vie normaaliälyiseltä verkkopankissa max minuutin per lasku...
No ei ole ohme että Suomi on tässä jamassa, kaikki vaan lirkuttelee työajalla puhelimessa ihan täyttä p#skaa, sanokaa kotona että ei tarvii soitella tai lähetellä s-posteja jos EI OLE OIKEAA ASIAA.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:09"]Voi itse sanoa, että miehenä ärsytää, kun vaimo soittaa ja alkaa kerota, että nyt tuli tällainen Anttilan-kuvasto ja on semmoista ja tämmöistä mainosta ja ai niin, koska sä muuten tuut kotiin. No mä tuun kotiin sitten kun työt on tehty ja siihen taas vaikuttaa se, kuinka paljon lätisen tyhjiä puhelimessa.
Vaimon on vain niin vaikea ymmärtää, että joustavalla työajalla asiantuntijatehtävissä en ole toimistolla vain tiettyä tuntimäärää vaan teen tietyt hommat ja sitten tulen kotiin - ja sitten voidaan katsoa sitä Anttilan kuvastoa vaikka ihan yhdessä.
[/quote]
No et sitte viitti sanoa vaimollesi ettei soittaisi? Ihme valitusta kun voisi avata suunsa ja jutella sen vaimon kanssa tästä turhanpäiväisestä soittelusta!
Joo itselä oli vähän ongelma, kun tyttöystävä soitteli vähän väliä, kun olin töissä. Onneksi se ei enää soittele turhaan. Ei voi sillon tietää, että millon pomo soittaa ja tarttee hakea jotain tavaraa. Handsfree käytössä, ei näy että kuka soittaa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 13:50"]
MIKSI KAIKILLA TÄRKEÄÄ TYÖTÄ TEKEVILLÄ ON AIKAA TYÖNANTAJAN MAKSAMALLA TYÖAJALLA KIRJOITELLA TÄHÄN KETJUUN EIKÄ TEHDÄ NIITÄ TÖITÄ?
Vaadin vastauksia!
[/quote]
Kaffeetunti
[/quote]
Ja roikut palstalla, idiootti!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:04"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:13"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Nyt kyllä kerrot mitä hän tekee työkseen, en nimittäin usko sinua!
Riippuu työpaikasta. Itse olen opettaja ja kyllä sieppais, jos mies tuhlaisi arvokasta työaikaani jollain turhalla läpätyksellä.
Olen samanlaisissa työtehtävissä mieheni kanssa ja en todellakaan halua, että kukaan soittelee turhaan työpaikalleni. Kiva keskeyttää joku tärkeä neuvottelu lävistyksen turhia. No, minulla olikin puhelin aina töissä äänettömälle ja tarkistin tulleet viestit/puhelut vain ruokatauolla ja duunin loputtua.
Nyt kotiäitivaiheessa minulle saattaa tulla mieleen jotain, mistä haluaisin laittaa tietoa. Esim. Kiva kuva lasten meiningistä tai joku aikataulujuttu. Mutta laitan sen whatsappilla. Puoliso ei edes huomaa viestejä, ellei selaile whatsappiaan, eli silloin ei voi olla mitään kovin tärkeää menossa. Puheluun on vaikeampi olla vastaamatta, koska sillä viestittäisiin myös ongelmia/hätää kotona.
Vaikka rakastammekin toisiamme kovin, on tärkeää, että saa välillä rauhassa tehdä asioita alusta loppuun ja keskittyä omiin projekteihin. Sitä ainakin itse kaipaan kaikista eniten tässä kotiäitiarjessa ja siksi en nimenomaan halua pommittaa miestä kotiarjen asioilla tämän ollessa työpaikalla. Ja normaali 8-9tunnin työpäivä jättää meille vielä aika paljon aikaa jutella arkisista asioista kotonakin.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:32"]
Mä soitan vaan jos on jotain asiaa, käytännössä tosi harvoin. Asiaa on tänä vuonna ollut esim. se että sairastuin kesken päivän hirveään vatsatautiin mikä toi ongelmia sen päivän pakollisten asioiden hoitoon ja mies joutui hoitamaan ne työn jälkeen.
[/quote]
Mä soitin miehelle viimeksi töihin sellaisessa tilanteessa, kun mun auto hajosi kesken työmatkan ja tarvitsin akuutisti neuvoja, miten sen kanssa piti toimia. Mies pystyy puhumaan työssään puhelimessa, ei siis ole mistään tehtävistä varsinaisesti pois, omassa työssäni sen sijaan lähes aina on huono aika. Päivän aikana vaihdetaan kuulumiset whatsappissa. Jos tarvitaan välitön keskusteluyhteys, mies laittaa mulle viestin ja soitan sillepäin heti kun pystyn.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:17"]Miten joku uskaltaa soittaa toiselle töihin? Sehän saattaa olla jossain vaikeassa hommassa jonka keskeytät, tai jutella jonkun työkaverin kanssa. Se voi olla myös syömässä, jolloin häiritset taatusti. Miten muka tiedätte milloin miehellänne on töissä joutoaikaa niin että sille uskaltaa soittaa?
[/quote]Mä kyllä iskon että ihminen osaa laittaa puhelimen äänettömälle tai kiinni ja olla vastaamatta jos on sellainen tilanne. Puhelinmyyjätkin uskaltaa soittaa keskellä päivää. Tai pankkitäti. Opettaja lapsen koulusta. Ties kuka. Miten ne uskaltaa?!