Jätitkö aku ankasta lukematta jonkun tietyn hahmon seikkailut?
Itse hypin pepi seikkailut yli ja useimmat sepe sudet
Kommentit (493)
Kyllä se Hessu siellä joka tarinassa esiintyy, mutta ei vältämättä monessakaan ruudussa, tosin aina ratkaisevassa osassa. Kilpakosijassa laulaa sähkeen, jalokivivarkaissa immuuni hypnoosille jne
Onneksi on 70-luvun Akut tallella.
Don Rosa on paras.
Mikki hiiri on surkein.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se Hessu siellä joka tarinassa esiintyy, mutta ei vältämättä monessakaan ruudussa, tosin aina ratkaisevassa osassa. Kilpakosijassa laulaa sähkeen, jalokivivarkaissa immuuni hypnoosille jne
okei no sitten sitä ei 80-luvun penskana vain tajunnut ja muistikuva jäi että Mikin kirjahan se kuitenkin oli :) Jos vielä jostain löytyy pitää tutkia tarinat.
Ne taskukirjat jossain 30-40nro hujakoilla oli outoja kun olivat ohuita, samoilla sivumäärillä kuitenkin. Siis ainakin ekat painokset
Roope-Ankassa oli joku Heshugga, vähän niiku Hessu mutta hiippaili jossain rinnakkaistodellisuudessa. Ihan surkeita.
90-luvun alun Ankronikka ja Heimo Huima. Saman aikakauden Tiku ja Tiku jossain lentäjäntakeissa heilumassa.
Nykyiset netti/some/kännyjutut on vaan noloja. Vanhenee kuin maito, toisin kuin vanhat klassikot jotka on yhä ihan huippuja.
Touho on paras!
Vierailija kirjoitti:
Mukulana meni varmaan kaikki. Nyt ei jaksa lukea enää Mikkejä ym. ollenkaan mutta Aku toimii aina.
Mä en koskan ole tykännyt Mikistä, salapoliisijutt eivät ole koskaan napanneet. Milla Magaista tykkäsin lapsena niin, että kaikesta huolestuva mummivainaa huolestui siitäkin. Tykkään kyllä Millasta vieläkin, ei se moraali, mutta se sisukkuus! Onko täällä muita samanhenkisiä?
En muista, että olisi skipannut tarinoita hahmojen vuoksi. Jotkut piirtäjät saatoin jättää väliin tai ainakin viimeiseksi, suosikkipiirtäjien tarinat luin ensimmäisenä. Taisin lähinnä tykätä siitä, että Ankkalinnassa seikkaili niin paljon erilaisia hahmoja. Ei ollut ainakaan yksitoikkoista luettavaa.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukulana meni varmaan kaikki. Nyt ei jaksa lukea enää Mikkejä ym. ollenkaan mutta Aku toimii aina.
Mä en koskan ole tykännyt Mikistä, salapoliisijutt eivät ole koskaan napanneet. Milla Magaista tykkäsin lapsena niin, että kaikesta huolestuva mummivainaa huolestui siitäkin. Tykkään kyllä Millasta vieläkin, ei se moraali, mutta se sisukkuus! Onko täällä muita samanhenkisiä?
Todellakin, Milla ei ollut Akkarin muiden naisten tapaan tylsä sivuhahmo, jonka elämä pyöri vain jonkun miehen ympärillä (ainakaan romanttisessa mielessä). Lisäksi hän on kaimani, minkä vuoksi pidin hänestä vielä enemmän :)
Mitäs se Milla Magia olisi saanut sillä roopen ensilantilla? Lisää jotain velhopoweria vai mammonaa?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs se Milla Magia olisi saanut sillä roopen ensilantilla? Lisää jotain velhopoweria vai mammonaa?
Siitä olisi tullut maailman mahtavin velho kaiketi, tai näin ainakin uskoi.
Ja se lanttihan piti sulattaa vesuviuksen uumenissa?
Olen saanut 70-luvulla lukea alkuperäisiä 50-60 luvun Aku Ankka-lehtiä. Tämä nykymeininki ei vaan jotenkin jaksa enää koukuttaa. Piirrostyyli ei oikein ole makuuni ja ehkä suurimpana syynä toimituksen tyyli tehdä puhekupliin mahdollisimman rikasta ja vivahteikasta kieltä. Ymmärrän kyllä miksi, mutta mielestäni menee jo överiksi. Olen siis päätoimittaja Sirkka Ruotsalaisen ajan kasvatti.
Vierailija kirjoitti:
Ne taskukirjat jossain 30-40nro hujakoilla oli outoja kun olivat ohuita, samoilla sivumäärillä kuitenkin. Siis ainakin ekat painokset
Mulla oli taskarit johonkin 150 asti kaikki, niissäkin muuten taso laski kun lehmän häntä, muistan että harmitti kun rivissä oli pari näitä ohuempia😀
Ympäri mennään yhteen tullaan oli ainakin yksi sellainen
1990>>akut voi skipata ihan kokonaan. Kulta-aika oli 1965-79
Aku on ainoa jota jaksaa aikuisenakin lukea.
Tykkäsin taikaviitasta lapsena, kun hahmossa oli vielä hieman kostajaa jäljellä, vrt. eka taskari jossa taikaviitta tuli, mutta nykyisin pelkkä yleishyvis niin mennyt vähän tylsäksi.
Pitikös taikaviitan tamineet ja salaisuudet mennä alunperin Hannulle. Joku perintö linna tms, mutta sitä ei kiinnostanut?
Luin aina niin, että ensin akut ja sitten palasin lukemaan kaikki muut myöhemmin, kun odottelin seuraavaa numeroa ja piti saada jotain luettavaa.
Ankronikka on syvältä
Meksikolainen papukaija on suolesta
Se joku hyönteinen haisee myös.
Kaikki luin, mutta esimerkiksi Milla Magia ja Matami Mimmi ei olleet kovinkaan kiinnostavia.