Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätitkö aku ankasta lukematta jonkun tietyn hahmon seikkailut?

Vierailija
12.10.2021 |

Itse hypin pepi seikkailut yli ja useimmat sepe sudet

Kommentit (493)

Vierailija
101/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienen ainoita joka tykkäsi nimenomaan Mikin dekkarisarjiksista sekä Akun Taikaviitasta. Eka Vekaraa en voinut sietää. Pelotonkin vähän niin ja näin.

Mies rakasti Akuja ja lehti tulikin meillä vielä omaankin kotiin, mutta tilaus lopetettiin kun sarjikset oli niin huonoja. Hän rakastaa Don Rosaa ja minäkin alan hiffata hänen nerokkuutensa. Alkuun en tykännyt. Monta Don Rosan kokoelmaa olen miehelleni ostanut lahjaksi.

Vierailija
102/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena mietin että asuuko sepe susi ja kumppanit metsässä, joka rajoittuu mummo ankan tiluksille🤦‍♀️

Sama😀 reps*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikki. No ei luin minä nekin,mutta vasta muiden jälkeen

Vierailija
104/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se veli kani ei ole mun makuun

Vierailija
105/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikki Hiiret, en tiedä miksi ne ei vaan nappaa.

Vierailija
106/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Aku Ankat jotka ovat ilmestyneet vuodesta 1988 eteenpäin. Sen vuoden jälkeen ei ole ilmestynyt yhtään hyvää lehteä.

No ei pidä paikkaansa. Ysärin Akut olivat täyttä kultaa, 2000-luvun puolella alkoivat pikkuhiljaa huonontua.

Vierailija
107/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lienen ainoita joka tykkäsi nimenomaan Mikin dekkarisarjiksista sekä Akun Taikaviitasta. Eka Vekaraa en voinut sietää. Pelotonkin vähän niin ja näin.

Mies rakasti Akuja ja lehti tulikin meillä vielä omaankin kotiin, mutta tilaus lopetettiin kun sarjikset oli niin huonoja. Hän rakastaa Don Rosaa ja minäkin alan hiffata hänen nerokkuutensa. Alkuun en tykännyt. Monta Don Rosan kokoelmaa olen miehelleni ostanut lahjaksi.

Taikaviitta on aina ollut mun lemppari, luin aina ne tarinat ensin. Mikkiä en ole koskaan sietänyt.

Vierailija
108/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse luen kaikki, paitsi Don Rosan tuotannon, en voi sietää sitä kuvitusta 🤮

Ounou. Rosan kuvitus on just paras. Joka ruutu kannattaa katsoa tarkkaan koska niissä hauskoja yksityiskohtia. Myös aloitusruudussa on piilotettu Rosan nimi johonkin. Jotkut tarinat perustuu myös löyhästi tositarinoihin ja olen oppinut historiasta tämän kautta. 😊

"Ankkistit" kyllä ovat tietäneet tämän jo vuosikymmeniä, luulette että kaikki ovat jotain nuoria jotka lukevat akkaria heh. Itsekkin hehkutin Rosaa joskus ysärin alussa mutta näin vanhempana se kuvitustyyli tympii, liian paljon piperrystä ja ahtaat ruudut. Tarinat ovat kyllä mielenkiintoisia ja paneutuminen ankkojen sukuun. 

Barks on ollut ikisuosikki mutta tykkään myös vicarin, motan, feriolin ja rodriquezin tyylistä. Vicar oli kova 80-90 luvun ankkataiteilija:) 

Itse skippasin(skippaan) useimmiten Pepin ja Moby ankan. Myöskin viitattaren seikkailut ei kiinnosta eikä monet ankka "agentti" tarinat. 

Vierailija
109/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

offtopiccia mutta jälkikäteen kun on Sepe-tarinoita lukenut niin iskee silmään kyllä että miten niitä edes julkaistiin aikanaan; Työtävieroksuva rikollinen hulttio isä yrittää tappaa poikansa kaverit ja joskus käskee kyynelehtivää poikaansa tappamaan nämä ystävänsä.

Samaa minäkin olen ajatellut monissa ankka-keskusteluissa, sehän on aivan psykopaattista. Mitä Sepe oikein ajattelee, että on ihan ok syödä poikansa kaverit sen silmien edessä eikä kyläkään muka tekisi mitään? Possut ovat kuitenkin mukana yhteisössä : p 

Vierailija
110/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni luin kaikki mutta vähiten tykkäsin Hessu Hopoista ja sen sukulaisista (joku se seikkailija ja sit joku historiallinen Hopo). Pepit, Into Ankat ja karhukoplat ei myöskään olleet suosikkeja. Eniten tykkäsin Akun, Iineksen, Roopen, Milla Magian, Riitta Hanhen ja Taikaviitan kertomuksista.

Vierailija
111/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Don Rosa on toiseksi merkittävin Aku Ankka piirtäjä koko Disneyn historiassa. 

Jos ei hänestä pidä niin ei pidä myöskään Aku Ankasta. 

Vierailija
112/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ihmetys on tähän kerrottava. Sain lapsena lahjaksi Minä Hessu jättikirjan (muistatte nämä isokokoiset kovakantiset kirjat). Sisälsi pelkästään Mikki Hiiren tarinoita. Hessu ei esiinny ainoassakaan. Mikä logiikka tuossa oikein oli?

Vierailija
113/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Don Rosa on toiseksi merkittävin Aku Ankka piirtäjä koko Disneyn historiassa. 

Jos ei hänestä pidä niin ei pidä myöskään Aku Ankasta. 

Hyvä jumala miten lapsellinen sepostus..hei teinix, ankkataiteilijoita on aika helkkarin paljon, makuja on monia;) Samaan syssyyn voisi sanoa että jos ei pidä Barksista ei saa kääntää akkarin sivuja ollenkaan. 

Vierailija
114/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli kasarilla joulu yhtä juhlaa jos pukki toi perheeseen jonkun niistä jättikirjoista! MinäHessu edelleen suosikki

Vierailija
115/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi ihmetys on tähän kerrottava. Sain lapsena lahjaksi Minä Hessu jättikirjan (muistatte nämä isokokoiset kovakantiset kirjat). Sisälsi pelkästään Mikki Hiiren tarinoita. Hessu ei esiinny ainoassakaan. Mikä logiikka tuossa oikein oli?

Onhan siellä hessu kaikissa tarinoissa

Vierailija
116/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikin Suuret Seikkailut ja Floyd Gottfredson👍

Vierailija
117/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siellä hessu kaikissa tarinoissa

Eipä vaan ollut minun kirjassa. Siinä oli sitten joku virhe tullut painoksessa.

Vierailija
118/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi eläinlajeihin liittyvät jutut oli kyllä mysteeri, Iines saattoi käydän päiväsumpeilla hiiren, kanan ja lehmän kanssa ja kaikki oli suht saman kokoisia. Ja silti se saattoi pelästyä ihan perkeleellisesti jos talossa oli hiiri, haloo?

Ja sitten ne kummalliset suhteet. Iines ja Aku deittaili mutta ei yöpyneet yhdessä, jotenkin ne oli enimmäkseen kuitenkin pari. Samoin hiirillä oli pari, mutta lehmä deittaili hevoisen kanssa. Mutta kellään ei ollut lapsia vaan mystisesti veljenpoikia ja siskontyttäriä. Se ei oikein istunut mihinkään oppimaani perhe- tai sukulaisuusmalliin. Jotenkin kai haluttiin kiertää se että Iines ja Aku olisi oikeasti joskus saaneet toisensa.

Suosikkisarjani oli ne aika infantiiliisti uudelleensanoitetut underground-akut ja jopa kokonaan uusiksi piirretyt, joissa tapahtuu sitä mitä normi akussa ei nähdä, en tiedä millä hakusanalla noita löytäisi. Oli joku jossa iines ja aku muhinoi nurtsilla ja joku veljenpojista vakoili pusikossa samalla tumputtaen, ja joku jossa akkari ja veljenpojat jotenkin sotkeutui valkoiseen puuteriin.

Vierailija
119/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ounou. Rosan kuvitus on just paras. Joka ruutu kannattaa katsoa tarkkaan koska niissä hauskoja yksityiskohtia. Myös aloitusruudussa on piilotettu Rosan nimi johonkin. Jotkut tarinat perustuu myös löyhästi tositarinoihin ja olen oppinut historiasta tämän kautta. 😊

"Ankkistit" kyllä ovat tietäneet tämän jo vuosikymmeniä, luulette että kaikki ovat jotain nuoria jotka lukevat akkaria heh. Itsekkin hehkutin Rosaa joskus ysärin alussa mutta näin vanhempana se kuvitustyyli tympii, liian paljon piperrystä ja ahtaat ruudut. Tarinat ovat kyllä mielenkiintoisia ja paneutuminen ankkojen sukuun. 

Barks on ollut ikisuosikki mutta tykkään myös vicarin, motan, feriolin ja rodriquezin tyylistä. Vicar oli kova 80-90 luvun ankkataiteilija:) 

Itse skippasin(skippaan) useimmiten Pepin ja Moby ankan. Myöskin viitattaren seikkailut ei kiinnosta eikä monet ankka "agentti" tarinat. 

En tiedä, onko jo joku vastannut tähän... Aloitusruutuunhan on piilotettu kirjaimet D.U.C.K. (Dedicated to Uncle Carl by Keno). Eli Keno Hugo Don Rosan omistuskirjoitus Carl Barksille.

Vierailija
120/493 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oli kasarilla joulu yhtä juhlaa jos pukki toi perheeseen jonkun niistä jättikirjoista! MinäHessu edelleen suosikki

Olisinpa silloin itsekin saanut sen oikean painoksen. En tiedä onko kyseistä kirjaa enää tallessa, mutta sii tarinoita kuten Mikki ja kilpakosija ja sitten joku mikin seikkailu esihistoriallisessa ajassa jonkun professorin kanssa? Nuo kaksi muistan. Kuulostaako tutulta? Hessu loisti poissaolollaan. Jos muutkin tiedätte tuosta kirjasta niin kertokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä