Jätitkö aku ankasta lukematta jonkun tietyn hahmon seikkailut?
Itse hypin pepi seikkailut yli ja useimmat sepe sudet
Kommentit (493)
Yleensö laikki muut, paitsi Carl Barksin sarjat, on k*kkaa.
Varsinkin 1980-luvun salapoliisi Mikki ja roistokaksikko: partanenä ja sänkiläskileuka.
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin Aku Ankan lukemisen joskus kasarille. Omille lapsille en ole Akua koskaan tilannut ja ollut jyrkkä sen suhteen ettei sitä tilata lapsenlapsillekkaan. Nykylehdessä on pelkkää roskaa jossa jotain somejulkkishörhöjä ja älypuhelimia.
Nykylapset on kasvaneet älypuhelinten maailmassa niin ehkä ne jutut heitä kiinnostaa. Tosin itse lapsena (2000-luvun alussa) inhosin niitä tarinoita missä keskityttiin johonkin sen hetken juttuihin ja trendeihin ja oltiin ah niin nykyaikaista. Ne vanhat seikkailutarinat oli paljon kivempia.
Herlokki Solmunenkin oli, muistan sellasen jatkiksen missä mikin kanssa selvittivät tikarien joissa oli aaltoilevat terät arvoitusta. Oli jännä.
Aku Ankka 👍, Mikki Hiiri 👎 (mielestäni liian "hyvä", sillä kaikki onnistuu aina)
Mutta tykkään silti vielä akkareista, esim. japanilaisista sarjakuvista en tykkää.
Mulla on vielä Mummo Ankan keittokirja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lopetin Aku Ankan lukemisen joskus kasarille. Omille lapsille en ole Akua koskaan tilannut ja ollut jyrkkä sen suhteen ettei sitä tilata lapsenlapsillekkaan. Nykylehdessä on pelkkää roskaa jossa jotain somejulkkishörhöjä ja älypuhelimia.
Nykylapset on kasvaneet älypuhelinten maailmassa niin ehkä ne jutut heitä kiinnostaa. Tosin itse lapsena (2000-luvun alussa) inhosin niitä tarinoita missä keskityttiin johonkin sen hetken juttuihin ja trendeihin ja oltiin ah niin nykyaikaista. Ne vanhat seikkailutarinat oli paljon kivempia.
Kyllä ihan nykyäänkin lapset lukee Aku Ankasta vain Carl Barksit ja Don Rosat ja jättää kaiken muun lukematta. Vähiten on kiinnostaneet nuo suomalaiset julkkisviritelmät jotka omien lasten ja heidän kavereitten mielestä on ollut roskaa. Ja aina kun sellainen on ollut lehdessä on lapsi parahtanut että "taas täällä lehdessä on tätä roskaa." Joskus taas tulee lehteä tarjotessa suora vastaus että "ei jaksa" tai että "roska ei kiinnosta." ja kävelee pois.
Mortti ja Vertti -jutut ja sitten se Indiana Hopo, tais kyllä olla Roope-Sedässä
Vierailija kirjoitti:
Herlokki Solmunenkin oli, muistan sellasen jatkiksen missä mikin kanssa selvittivät tikarien joissa oli aaltoilevat terät arvoitusta. Oli jännä.
Mikki Hiiri ja puhuva luu. 35-37 1977
Antikvariaattiin mars!👍
Kaikki ne tarinat joissa on puhuvia ja vaatteisiin pukeutuneita eläimiä.
Mikki ja Hessu ihan vatun ärsyttäviä. Haistakoon skeidan ja painukoon helvettiin
Vierailija kirjoitti:
Yleensä ne joissa lukee tarinan pitäjänä Van Horn tai Korhonen. Kummankin piirrosjälki on laiskaa ja liian pyöreää. Nykyään tulee jätettyä lukematta myös Hiawatha ja muut intiaanitarinat. En halua syyllistyä rikokseen kulttuurisesta omimisesta lukemalla intiaaneista kertovia tarinoita.
Van Horn ehkä parhaimpia piirtäjiä Akkarissa. Korhonenkin ihan jees. Tietty jos ei ymmärrä piirtämisestä mitään niin voi olla tuota mieltä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ihan nykyäänkin lapset lukee Aku Ankasta vain Carl Barksit ja Don Rosat ja jättää kaiken muun lukematta. Vähiten on kiinnostaneet nuo suomalaiset julkkisviritelmät jotka omien lasten ja heidän kavereitten mielestä on ollut roskaa. Ja aina kun sellainen on ollut lehdessä on lapsi parahtanut että "taas täällä lehdessä on tätä roskaa." Joskus taas tulee lehteä tarjotessa suora vastaus että "ei jaksa" tai että "roska ei kiinnosta." ja kävelee pois.
Tulisipa uusia Barksin veroisia ankkataiteilijoita. Rosassakin viehättää osaltaan se, että se haluaa itsepintaisesti pitää ankat Barksin aikakaudessa.
Lapsena skippasin Mikki-tarinat. V tutti se Mikin omahyväisyys ja se, miten se vittuili Hessulle.
Vierailija kirjoitti:
Tarinat joissa ankat pyörii Suomessa tai näprätä jotain älylaitetya. Myös nää julkkisparodia tarinat jää lukematta.
Vin Diesel-Van Bensin :D :D :D
Mulla itelläni on Mikki hiiri myös. Skippasin nuo jo lapsena, ja luin vasta sitten jos ei mitään muuta en ää ollut luettavana :p
Vierailija kirjoitti:
Joka kerta harmitti jos uudessa akussa oli polle/heluna juttu
Tähän on pakko hieman aiheen ohi kertoa, että lapsena luulin ihan alakouluikäiseksi asti, että hevonen on lehmän "mies".
Vaikka meillä oli maatila ja sonnejakin.
Tämä ällistytti suuresti vanhempiani, kun tuli jossakin yhteydessä ilmi.
Niin hartaasti tuli akkarit luettua 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on pakko hieman aiheen ohi kertoa, että lapsena luulin ihan alakouluikäiseksi asti, että hevonen on lehmän "mies".
Tämä ällistytti suuresti vanhempiani, kun tuli jossakin yhteydessä ilmi.Niin hartaasti tuli akkarit luettua 😂
Minä taas muistan joskus lukeneeni tarinaa jossa Polle ja Heluna joutuvat hoitamaan maatilaa, siinä tarinassa Koninkaulus päätyi paimentamaan lehmiä ratsastamalla hevosen selässä ja Ammu lypsämään lehmiä. Se oli elämäni kaikista karvaisemin kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ällistytti suuresti vanhempiani, kun tuli jossakin yhteydessä ilmi.Niin hartaasti tuli akkarit luettua 😂
Minä taas muistan joskus lukeneeni tarinaa jossa Polle ja Heluna joutuvat hoitamaan maatilaa, siinä tarinassa Koninkaulus päätyi paimentamaan lehmiä ratsastamalla hevosen selässä ja Ammu lypsämään lehmiä. Se oli elämäni kaikista karvaisemin kokemus.
Olihan niitä muitakin kummallisuuksia: Aku osti kananmunia ja jouluna syötiin kalkkunaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mukulana meni varmaan kaikki. Nyt ei jaksa lukea enää Mikkejä ym. ollenkaan mutta Aku toimii aina.
Just näin. Penskana luin kaiken, sitten rupesi putoilemaan pois, ensin Hiawathat, Mainio Matami Mimmit, sitten sudet, lopulta Mikin nokkava persoona alkoi ärsyttää. Akkarit kelpaa vieläkin.
Tuskailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan niitä muitakin kummallisuuksia: Aku osti kananmunia ja jouluna syötiin kalkkunaa :D
Minua häiritsi jossain vaiheessa se, että nämä olivat elukoita mutta kävelivät pystyasennossa ja vaatteet päällä. Sitten Pluto. Siis eikö se ollut joskus Aku Ankan perheen lemmikki, sitten se olikin Mikin? No, erikoinen näky kun hiiri ulkoiluttaa koiraa. Vielä erikoisempaa on että hiirellä on lemmikkinä itsensä kokoinen koira mutta samaan aikaan mikkiä vain n. puolet isompi koira (Hessu) on sen paras kaveri. Ankat ja hiiret ovat jokseenkin saman kokoisia. Ja mitä otuksia ovat sitten sellaiset ihmisen näköiset joilla on musta pallo kuonon päällä? Entä poliisimestari Sisu joka näyttää ihan ihmiseltä? Näitä mietti kansakouluikäinen pää. Nykyään pystyn elämään tämän asian kanssa.
offtopiccia mutta jälkikäteen kun on Sepe-tarinoita lukenut niin iskee silmään kyllä että miten niitä edes julkaistiin aikanaan; Työtävieroksuva rikollinen hulttio isä yrittää tappaa poikansa kaverit ja joskus käskee kyynelehtivää poikaansa tappamaan nämä ystävänsä.
En ole pitkään aikaan lukenut, mutta ainakin ne Roopen, Akun ja poikien seikkailut jätin lukematta. Siis ne, missä he lähtivät johonkin ihme maihin. Iineksen, mummon sekä Tupun, Hupun ja Lupun luen aina.