Oletko ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta kirjoittajaa?
Ihmettelen aina sitä, että ihmiset kirjoittavat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan.
Esim. joku ihmissuhdeongelma, niin kuvataan hyvin tarkasti suhteen ykstyiskohtia ja tekemisiä. Kuvaillaan perhetietoja. Saatetaan myös laittaa suoria lainauksia jonkun sanomisista, jos ne ovat olleet outoja. Jos joku paikalla ollut sattuu lukemaan, niin ihan hetihän tunnistaa!
Tosi moni aloitus on sellainen, että niin paljon tietoja annetaan, että jos joku henkilön/tilanteen läheisesti tunteva lukisi, niin voisi tunnistaa. Ja jatkokommentteja lukiessaan saisi lisävahvistusta.
Kysymykseni onkin: oletko sinä ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta aloittajaa/kommentoijaa? Jos pystyt niin kerro vähän miten tunnistit ja mitä ajattelit lukiessasi.
Itse olen tunnistanut mahdollisesti yhden ystäväni. Yliluonnollisia kokemuksia käsittelevässä topikissa oli kommentoituna minun ja ystäväni yhdessä kokema yliluonnollinen tapahtuma. Samaa kokemusta ei mitenkään voi olla jollakulla muulla, se oli niin erikoinen tapaus. Tosin tässä kommentissa oli pari pientä yksityiskohtaa hiukan väärin. Ajattelen, että joko ystäväni on muuttanut ne tehdäkseen itsestään vähemmän tunnistettavan, tai sitten kommentin on kirjoittanut "omana kokemuksenaan" joku muu, jolle minä tai ystäväni ollaan oikeassa elämässä kerrottu tuo kokemuksemme.
Oli kyllä TOSI outo tunne silloin lukea ketjua muina naisina ja yhtäkkiä lukea oma kokemus siellä muiden joukossa 😄
Kommentit (147)
En usko, että tunnistaisin täältä ketään. Täällähän käy päivittäin kymmeniä tuhansia ihmisiä. Ja vaikka jonkun juttu vaikuttaisikin tutulta, niin ajattelen, että se on vain joku samanlainen, mutta ei tuttu.
Yhden kerran olen tunnistanut. Kerroinkin hänelle tästä jälkeenpäin
Asun maassa, jossa on tosi vähän suomalaisia. Itseni lisäksi tiedän yhden täällä asuvan suomalaisen. Ulkomaalaispiirit on täällä tosi pienet ja jos joku tuntisi kolmannen suomalaisen, niin minulle olisi aika varmasti siitä mainittu. Kerran palstalla joku sanoi asuvansa tässä maassa. Olen aika varma, että kyseessä on sama ihminen.
Tuskin tunnistaa, muutan tarinasta aina jotain yksityiskohtia; kirjoitan monikossa vaikka olis vaan yksi, tytöistä tulee poikia, työttömästä työssä oleva, köyhästä rikas ja päinvastoin.
Kerran tunnistettiin siskon kanssa hänen kaverinsa. Sisko oli juuri juorunnut minulle asiat mitä kaveri täällä kirjoitti...
Kerran arvelin tunnistaneeni myös yhden samassa perhekerhossa käyvän naisen, siitä on jo vuosia ja kyseessä oli käsikakkanauha-ketju.
Olen tunnistanut erään trollin, ja hänkin kyllä uskoo tunnistavansa minut, on esittänyt monta kertaa väitteitä ja syytöksiä siitä kuka olen (eivät pidä paikkaansa, mutta hän niihin uskoo).
Hjeh, ite tajusin yks päivä, että oon alottanu sen Euroviisuketjun:D tuli vähän puskista.
Eri