Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta kirjoittajaa?

Vierailija
12.10.2021 |

Ihmettelen aina sitä, että ihmiset kirjoittavat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan.

Esim. joku ihmissuhdeongelma, niin kuvataan hyvin tarkasti suhteen ykstyiskohtia ja tekemisiä. Kuvaillaan perhetietoja. Saatetaan myös laittaa suoria lainauksia jonkun sanomisista, jos ne ovat olleet outoja. Jos joku paikalla ollut sattuu lukemaan, niin ihan hetihän tunnistaa!

Tosi moni aloitus on sellainen, että niin paljon tietoja annetaan, että jos joku henkilön/tilanteen läheisesti tunteva lukisi, niin voisi tunnistaa. Ja jatkokommentteja lukiessaan saisi lisävahvistusta.

Kysymykseni onkin: oletko sinä ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta aloittajaa/kommentoijaa? Jos pystyt niin kerro vähän miten tunnistit ja mitä ajattelit lukiessasi.

Itse olen tunnistanut mahdollisesti yhden ystäväni. Yliluonnollisia kokemuksia käsittelevässä topikissa oli kommentoituna minun ja ystäväni yhdessä kokema yliluonnollinen tapahtuma. Samaa kokemusta ei mitenkään voi olla jollakulla muulla, se oli niin erikoinen tapaus. Tosin tässä kommentissa oli pari pientä yksityiskohtaa hiukan väärin. Ajattelen, että joko ystäväni on muuttanut ne tehdäkseen itsestään vähemmän tunnistettavan, tai sitten kommentin on kirjoittanut "omana kokemuksenaan" joku muu, jolle minä tai ystäväni ollaan oikeassa elämässä kerrottu tuo kokemuksemme.

Oli kyllä TOSI outo tunne silloin lukea ketjua muina naisina ja yhtäkkiä lukea oma kokemus siellä muiden joukossa 😄

Kommentit (147)

Vierailija
101/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Demistä muutama tuttu, erottaa heti.

Vierailija
102/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistin yhden entisen kaverin kun kertoi suosittuun ketjuun eräästä kokemuksestaan. olen kuullut sanan tarinan häneltä eikä ollut muuttanut yksityiskohtia. Toivon että sama kaveri on tunnistanut itsensä kun olen kirjoittanut tänne, miten hän on toiminnallaan loukannut minua.

Miten se loukkasi sua? Ehkä kannattaa lähettää niin tunnistettava kuvaus, että sekin tietää kanssa.

En kirjoita sitä nyt uudestaan tähän, mutta toisessa ketjussa kirjoitin niin, että jos hän sattui viestin lukemaan, ymmärtää kyllä yksityiskohdista kenestä on puhe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin itseni. Surffailin netissä jollain hakusanalla, päätyen AV:n vuosia vanhaan keskusteluun, jonka provoilijaksi tunnistin itseni ja NAUROIN.

Vierailija
104/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnistanut kerran kun kaveri kirjoitti omaan Faceensa yhden uskomattoman jutun mitä hänelle kävi tuona päivänä, ja saman jutun myös tänne. Ei ollut epäilystäkään kuka oli kyseessä. Kommentoinkin tänne että "Moi vaan Niina", ja hän kommentoi että "Ai siellä joku tunnisti :)". 

Ei häntä siis haitannut yhtään että tunnistettiin.

Vierailija
105/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi tunnistaa jo yhdestä sanasta saman kirjoittajan. Yksi käyttää usein sanaa Huoh ja toinen voi luoja 😆

Vierailija
106/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi oli rahaa palkata yksityisetsivä selvittämään nimet. Antaa niitten munata kunnolla ittesä ja kiva katsella naamoja jotka kiemurtavat koukussa. Heidän järjestämä teatteri ja vieläpä loppujen lopuksi pikkurahalla.

Vierailija
107/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikokoinen, parisuhteisiin kykenemätön pienimunainen mies joka leveilee ns. vanhalla rahalla jota hänellä riittää ja perityn omaisuuden seurauksena kuulemma saa ostettua aina myös naista — ilmeisesti metritavarana.

Vierailija
108/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole

Vierailija
109/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäiseni käyttävät yleensä jodelia ja instagramia

Vierailija
110/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.

Juu erään lähisukulaisen vaimon :D

Olen kertonut muiden asioita omalla tyylillä höystettynä joten ei aina kannata uskoa ihan varmasti kyseisen henkilön kirjoittaneen tänne.

Ja sitten se oivallus, mikä on tullut lähinnä redditistä, missä on huomattavasti enemmän kirjoittajia: kukaan ei ole lumihiutale. Luulet, että olet uniikki, kokemuksesi tai asiasi on ihan vain sulla, mutta turha luulo. Se on tullut täälläkin pari kertaa ja se on aika kiva fiilis. Vaikka luulisi olevansa lumihiutale, yksisarvinen tai kolmipäinen mörkä, ei ole vaan samankaltaisia löytyy.

Redditissä yksi sellainen "ai meitä on muitakin ja tämä on taito" on kanava, missä "ear rumble" -osaajat keskustelevat. Siis me, jotka osaamme pärisyttää tärykalvoa kallon lihaksilla itseksemme. Erittäin hyödyllinen taito lentokoneessa, jonka vihdoin opin tekemään sielläkin ensin kärsittyä karmeista tuskista ja kokeiltuani vaikka mitä.

Naurattaa usein kun täällä ihmiset pahoittavat mielensä kun joku kertoo heidän mielestä liian tunnistettavasti henkilökohtaisista ongelmistaan. Suomessa on Kauppalehden mukaan vajaa miljoona asiantuntijatyötä tekevää ihmistä, joten kirjoittaja tuskin on ainoa pk-seudulla asuva asiantuntijatyötä tekevä kahden lapsen vanhempi joka pettää puolisoaan työmatkoilla. 

Saati sitten kun joku kertoo väkivaltaisesta miehestään ja heti kysellään onko kyseessä "M Keravalta". Joka kolmas suomalainen kokee jossain vaiheessa elämäänsä lähisuhdeväkivaltaa, joten aika epätodennäköistä että joku sattuisi kirjoittamaan juuri sinun tutustasi. 

Vajaa miljoona asiantuntijatyötä tekevää ihmistä :D Onhan se varma.

Vierailija
111/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa on ollu hyvinkin tunnistettava.

Sitten on ainakin kerran ollu valistunut epäilys.

Ei oikeastaan kiinnosta.

Ainoatakaan en ole täältä tavannut koskaan, enkä henkilökohtaisesti tunne, enkä usko menettäneeni yhtään mitään, ja veikkaanpa, että tunne on molemminpuolinen.

Vierailija
112/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Riikan aloittamat keskustelut tunnistaa heti.

Vierailija
113/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asiakas osastolta. Istuvat kiinni nenä kännykässä jopa tupakoidessa. Kirjoittavat vauvapalstalle ja suoli24 viestejä. Terkkuja vaan teille. Nyt olisi päivälliseksi kahden kalan keittoa ja mustaherukkavispipuuroa.

Vierailija
114/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on  Jätä se sika-tyyppi monessa aloituksessa?

Vierailija
115/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kaikki kirjoittajat. Olen liikkunut näillä palstoilla jo parikymmentä vuotta. Otan kuvakaappauksia kirjoituksista joita minulla on kymmeniä isoja kovalevyllisiä. Vertailen kirjoituksia ja tunnistan heidät. Tunnistaminen on kovaa työtä ja vaatii laajaa kokemusta. Minua on myös sanottu Suomen suurimmaksi stalkkeriksi ja nettikiusaajaksi. Olen saanut tuomioitakin perättömistä ilmiannoista. En ole vainoaja. Minä olen minä. 

Terkuin

Kissa

Nykyään ei riitä, että ei kirjoita. Joku voi äänittää kännykällä esim. kahvilassa.

Vierailija
116/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kaikki kirjoittajat. Olen liikkunut näillä palstoilla jo parikymmentä vuotta. Otan kuvakaappauksia kirjoituksista joita minulla on kymmeniä isoja kovalevyllisiä. Vertailen kirjoituksia ja tunnistan heidät. Tunnistaminen on kovaa työtä ja vaatii laajaa kokemusta. Minua on myös sanottu Suomen suurimmaksi stalkkeriksi ja nettikiusaajaksi. Olen saanut tuomioitakin perättömistä ilmiannoista. En ole vainoaja. Minä olen minä. 

Terkuin

Kissa

Nykyään ei riitä, että ei kirjoita. Joku voi äänittää kännykällä esim. kahvilassa.

Niin ja ulkomailla on hotellissa ollut kameroita esim. kun käy suihkussa. Itsellä ei ole rahaa matkustaa. Osa hotellihuoneiden kuvista ulkomailla on mennyt suoraan nettiin live yleisölle.

Vierailija
117/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin

Kissa

Niin ja ulkomailla on hotellissa ollut kameroita esim. kun käy suihkussa. Itsellä ei ole rahaa matkustaa. Osa hotellihuoneiden kuvista ulkomailla on mennyt suoraan nettiin live yleisölle.

Kuulemma airbnb huoneistoissakin voi olla kameroita ainakin joissain.

Vierailija
118/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin

Kissa

Kuulemma airbnb huoneistoissakin voi olla kameroita ainakin joissain.

Siis ulkomailla airbnb asunnoissa

Vierailija
119/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tunnistin itseni. Mietin hetken että onpas samanlainen elämäntilanne kun löysin vanhan viestin

Vierailija
120/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienikokoinen, parisuhteisiin kykenemätön pienimunainen mies joka leveilee ns. vanhalla rahalla jota hänellä riittää ja perityn omaisuuden seurauksena kuulemma saa ostettua aina myös naista — ilmeisesti metritavarana.

Pieni muna näyttää olevan monelle naiselle tärkeä asia kun aina siitä jaksavat puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi