Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta kirjoittajaa?

Vierailija
12.10.2021 |

Ihmettelen aina sitä, että ihmiset kirjoittavat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan.

Esim. joku ihmissuhdeongelma, niin kuvataan hyvin tarkasti suhteen ykstyiskohtia ja tekemisiä. Kuvaillaan perhetietoja. Saatetaan myös laittaa suoria lainauksia jonkun sanomisista, jos ne ovat olleet outoja. Jos joku paikalla ollut sattuu lukemaan, niin ihan hetihän tunnistaa!

Tosi moni aloitus on sellainen, että niin paljon tietoja annetaan, että jos joku henkilön/tilanteen läheisesti tunteva lukisi, niin voisi tunnistaa. Ja jatkokommentteja lukiessaan saisi lisävahvistusta.

Kysymykseni onkin: oletko sinä ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta aloittajaa/kommentoijaa? Jos pystyt niin kerro vähän miten tunnistit ja mitä ajattelit lukiessasi.

Itse olen tunnistanut mahdollisesti yhden ystäväni. Yliluonnollisia kokemuksia käsittelevässä topikissa oli kommentoituna minun ja ystäväni yhdessä kokema yliluonnollinen tapahtuma. Samaa kokemusta ei mitenkään voi olla jollakulla muulla, se oli niin erikoinen tapaus. Tosin tässä kommentissa oli pari pientä yksityiskohtaa hiukan väärin. Ajattelen, että joko ystäväni on muuttanut ne tehdäkseen itsestään vähemmän tunnistettavan, tai sitten kommentin on kirjoittanut "omana kokemuksenaan" joku muu, jolle minä tai ystäväni ollaan oikeassa elämässä kerrottu tuo kokemuksemme.

Oli kyllä TOSI outo tunne silloin lukea ketjua muina naisina ja yhtäkkiä lukea oma kokemus siellä muiden joukossa 😄

Kommentit (147)

Vierailija
81/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Vierailija
82/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
84/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Olin kerran kaverin kanssa kahvilla ja sattui yksi aika erikoinen sattumus. Parin päivän päästä löysin täältä suositun ketjun, jossa kerrottiin yksityiskohtaisesti tästä erikoisesta sattumuksesta. Samassa yhteydessä kaveri haukkui ulkonäköni ja suurin osa ketjun kommenteista keskittyi ruotimaan sitä, kuinka voinkin olla niin lihava. Tuntui tosi pahalta.

Oliko tää se tapaus, missä nuoret oli kuvanneet kännykällä kahvilan lasin takaa?

Vierailija
85/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin pe#skutar#llaa tyypin.

Vierailija
86/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kaikki kirjoittajat. Olen liikkunut näillä palstoilla jo parikymmentä vuotta. Otan kuvakaappauksia kirjoituksista joita minulla on kymmeniä isoja kovalevyllisiä. Vertailen kirjoituksia ja tunnistan heidät. Tunnistaminen on kovaa työtä ja vaatii laajaa kokemusta. Minua on myös sanottu Suomen suurimmaksi stalkkeriksi ja nettikiusaajaksi. Olen saanut tuomioitakin perättömistä ilmiannoista. En ole vainoaja. Minä olen minä. 

Terkuin

Kissa

Vierailija
87/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän suulimiehen. Hän on aivan todellinen henkilö ex vaimoineen. Nyksäkin on helposti suuttuva.

Vierailija
88/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kaikki kirjoittajat. Olen liikkunut näillä palstoilla jo parikymmentä vuotta. Otan kuvakaappauksia kirjoituksista joita minulla on kymmeniä isoja kovalevyllisiä. Vertailen kirjoituksia ja tunnistan heidät. Tunnistaminen on kovaa työtä ja vaatii laajaa kokemusta. Minua on myös sanottu Suomen suurimmaksi stalkkeriksi ja nettikiusaajaksi. Olen saanut tuomioitakin perättömistä ilmiannoista. En ole vainoaja. Minä olen minä. 

Terkuin

Kissa

Tunnistettu!

Vierailija
89/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on ollut tunne että naapuri tms. kirjoittaa tänne.

Vierailija
90/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari someinfluensseria tunnistan ja bonuksena joitain heidän tapojaan "suolata" tekstiä tunnistamattomaksi.

Itse epäilen, että täällä on yllättävän paljon toimittajia tai muita media-alan ammattilaisia. Niin paljon teknisesti hyviä kirjoittajia ja terävää - jopa kärkevääkin argumentointia.

Millä perusteella hyvä kirjoitus ja kärkevä argumentointi olisi nimenomaan media-alan ammattilaisen tekemä?

Vierailija
91/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.

Juu erään lähisukulaisen vaimon :D

Olen kertonut muiden asioita omalla tyylillä höystettynä joten ei aina kannata uskoa ihan varmasti kyseisen henkilön kirjoittaneen tänne.

Ja sitten se oivallus, mikä on tullut lähinnä redditistä, missä on huomattavasti enemmän kirjoittajia: kukaan ei ole lumihiutale. Luulet, että olet uniikki, kokemuksesi tai asiasi on ihan vain sulla, mutta turha luulo. Se on tullut täälläkin pari kertaa ja se on aika kiva fiilis. Vaikka luulisi olevansa lumihiutale, yksisarvinen tai kolmipäinen mörkä, ei ole vaan samankaltaisia löytyy.

Redditissä yksi sellainen "ai meitä on muitakin ja tämä on taito" on kanava, missä "ear rumble" -osaajat keskustelevat. Siis me, jotka osaamme pärisyttää tärykalvoa kallon lihaksilla itseksemme. Erittäin hyödyllinen taito lentokoneessa, jonka vihdoin opin tekemään sielläkin ensin kärsittyä karmeista tuskista ja kokeiltuani vaikka mitä.

Naurattaa usein kun täällä ihmiset pahoittavat mielensä kun joku kertoo heidän mielestä liian tunnistettavasti henkilökohtaisista ongelmistaan. Suomessa on Kauppalehden mukaan vajaa miljoona asiantuntijatyötä tekevää ihmistä, joten kirjoittaja tuskin on ainoa pk-seudulla asuva asiantuntijatyötä tekevä kahden lapsen vanhempi joka pettää puolisoaan työmatkoilla. 

Saati sitten kun joku kertoo väkivaltaisesta miehestään ja heti kysellään onko kyseessä "M Keravalta". Joka kolmas suomalainen kokee jossain vaiheessa elämäänsä lähisuhdeväkivaltaa, joten aika epätodennäköistä että joku sattuisi kirjoittamaan juuri sinun tutustasi. 

Vierailija
92/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin

Kissa

Tunnistettu!

Ja sieltähän se tuttu alanuolikuittaus tulikin.

Vierailija
93/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ano Turtiainen täällä huutelee natsipasseja ja myrkkypiikkejä

Vierailija
94/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään en ole epäillyt tai tunnistanut, mutta useampikin eri kirjoittaja on ollut tunnistavinaan minut naapurikseen, tuttavakseen tai sukulaisekseen.

Naapureita ja tuttavia mulla ei liiemmälti ole, ja sukulaiset ei AVllä pyöri.

"Sukulaiset ei av:lla pyöri"

Tätä et voi kyllä varmasti tietää... Luulen että tosi moni käyttää salassa vauvapalstaa. Itsekin. En usko kenenkään läheiseni tai ystäväni tietävän, että pyörin av:lla.

Kerran töissä lainasin työkaverini luvalla nopeasti hänen tietokonettaan. Työkaverini on sellainen todella asiallinen, hillitty, huoliteltu, kulturelli sivistynyt ihminen. En ikinä ajattelisi, että hän pyörisi vauvapalstalla :D Mutta niin vaan kun avasin googlen, niin ensimmäisenä hakuehdotuksena tuli "vauva fi keskustelu" :D

Minäkin pidän itseäni sivistyneenä ja intellektuellina ihmisenä, en seuraa salkkareita enkä tiedä mitään somejulkkiksista tai reality-tähdistä ja olen myös hillitty, huoliteltu ja kohtelias. Pelkään koko ajan että narahdan vielä joku päivä vauvapalstailusta tutuilleni :D 

Vierailija
95/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.

Juu erään lähisukulaisen vaimon :D

Olen kertonut muiden asioita omalla tyylillä höystettynä joten ei aina kannata uskoa ihan varmasti kyseisen henkilön kirjoittaneen tänne.

Ja sitten se oivallus, mikä on tullut lähinnä redditistä, missä on huomattavasti enemmän kirjoittajia: kukaan ei ole lumihiutale. Luulet, että olet uniikki, kokemuksesi tai asiasi on ihan vain sulla, mutta turha luulo. Se on tullut täälläkin pari kertaa ja se on aika kiva fiilis. Vaikka luulisi olevansa lumihiutale, yksisarvinen tai kolmipäinen mörkä, ei ole vaan samankaltaisia löytyy.

Redditissä yksi sellainen "ai meitä on muitakin ja tämä on taito" on kanava, missä "ear rumble" -osaajat keskustelevat. Siis me, jotka osaamme pärisyttää tärykalvoa kallon lihaksilla itseksemme. Erittäin hyödyllinen taito lentokoneessa, jonka vihdoin opin tekemään sielläkin ensin kärsittyä karmeista tuskista ja kokeiltuani vaikka mitä.

Siis mitä?! Luulin että kaikki osaavat tehdä noin!!

En ole koskaan kuullutkaan, miten se tehdään?

Vierailija
96/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin et minut saatetaan tunnistetaan muutamista faktoista joita olen kertonut, sen verran outo kombo olen ;) Ja tiedän että täällä käy ainakin muutamia tuttuja.

Vierailija
97/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terkuin

Kissa

Täysin tervettä :D 

Vai teetkö väikkäriä matskusta? Sitten ymmärrettäviä nuo kovalevylliset.

Vierailija
98/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin

Kissa

Täysin tervettä :D 

Vai teetkö väikkäriä matskusta? Sitten ymmärrettäviä nuo kovalevylliset.

Tuli mieleen että eikö järkevämpi olisi ottaa copypastea tai tallentaa ketjut .html:na jolloin tekstiin voisi tehdä hakuja eikä tarvisi käsin plärätä screenshotteja. Mutta mistä nyt kukakin tykkää :D

Vierailija
99/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin yhden entisen kaverin kun kertoi suosittuun ketjuun eräästä kokemuksestaan. olen kuullut sanan tarinan häneltä eikä ollut muuttanut yksityiskohtia. Toivon että sama kaveri on tunnistanut itsensä kun olen kirjoittanut tänne, miten hän on toiminnallaan loukannut minua.

Vierailija
100/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistin yhden entisen kaverin kun kertoi suosittuun ketjuun eräästä kokemuksestaan. olen kuullut sanan tarinan häneltä eikä ollut muuttanut yksityiskohtia. Toivon että sama kaveri on tunnistanut itsensä kun olen kirjoittanut tänne, miten hän on toiminnallaan loukannut minua.

Miten se loukkasi sua? Ehkä kannattaa lähettää niin tunnistettava kuvaus, että sekin tietää kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi