Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta kirjoittajaa?

Vierailija
12.10.2021 |

Ihmettelen aina sitä, että ihmiset kirjoittavat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan.

Esim. joku ihmissuhdeongelma, niin kuvataan hyvin tarkasti suhteen ykstyiskohtia ja tekemisiä. Kuvaillaan perhetietoja. Saatetaan myös laittaa suoria lainauksia jonkun sanomisista, jos ne ovat olleet outoja. Jos joku paikalla ollut sattuu lukemaan, niin ihan hetihän tunnistaa!

Tosi moni aloitus on sellainen, että niin paljon tietoja annetaan, että jos joku henkilön/tilanteen läheisesti tunteva lukisi, niin voisi tunnistaa. Ja jatkokommentteja lukiessaan saisi lisävahvistusta.

Kysymykseni onkin: oletko sinä ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta aloittajaa/kommentoijaa? Jos pystyt niin kerro vähän miten tunnistit ja mitä ajattelit lukiessasi.

Itse olen tunnistanut mahdollisesti yhden ystäväni. Yliluonnollisia kokemuksia käsittelevässä topikissa oli kommentoituna minun ja ystäväni yhdessä kokema yliluonnollinen tapahtuma. Samaa kokemusta ei mitenkään voi olla jollakulla muulla, se oli niin erikoinen tapaus. Tosin tässä kommentissa oli pari pientä yksityiskohtaa hiukan väärin. Ajattelen, että joko ystäväni on muuttanut ne tehdäkseen itsestään vähemmän tunnistettavan, tai sitten kommentin on kirjoittanut "omana kokemuksenaan" joku muu, jolle minä tai ystäväni ollaan oikeassa elämässä kerrottu tuo kokemuksemme.

Oli kyllä TOSI outo tunne silloin lukea ketjua muina naisina ja yhtäkkiä lukea oma kokemus siellä muiden joukossa 😄

Kommentit (147)

Vierailija
121/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15cm on mun mies.

Ja täytyy tunnustaa että ikinä en oo noin pientä nähnyt😁

Vierailija
122/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan kaikki kirjoittajat. Olen liikkunut näillä palstoilla jo parikymmentä vuotta. Otan kuvakaappauksia kirjoituksista joita minulla on kymmeniä isoja kovalevyllisiä. Vertailen kirjoituksia ja tunnistan heidät. Tunnistaminen on kovaa työtä ja vaatii laajaa kokemusta. Minua on myös sanottu Suomen suurimmaksi stalkkeriksi ja nettikiusaajaksi. Olen saanut tuomioitakin perättömistä ilmiannoista. En ole vainoaja. Minä olen minä. 

Terkuin

Kissa

höpö höppelis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tunnistanut. Itse muutan aina hieman tarinaa jos kerron mitään mistä voisi potentiaalisesti tunnistaa. Saatan esim. ikää muuttaa parilla vuodella, puhua siskosta ystävänä, puhua avopuolisosta aviopuolisona tms. Ei ole ainakaan kukaan kertonut tunnistaneensa itseään kirjoituksistani mutta toisaalta kukaan muu kuin minä ei ole myöskään kertonut säännöllisesti käyvänsä tällä palstalla.

Vierailija
124/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen: moniko muistaa legendaarisen ketjun "Miehelläni on pieni salaisuus, jota ei tiedä kuin hän ja minä"?

Mikä tää oli?

Jotenkin niin että miehen penikseen oli tatuoitu _haka_risti tai joku vastaava tunnus ja sitten joku nainen moikkasi ketjun aloittajaa että et ole ainoa joka on sen nähnyt ja aloittaja suuttui ihan kunnolla :D.

Vierailija
125/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt alkoi ahdistamaan että mut on tunnistettu :DDDDD

Älä nyt turhaan. Mainitsin sinut tuolla ketjussa "Ketä haluaisit panna just nyt?"

Vierailija
126/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emma K. on naapurini. Hän ja miehensä kirjoittaa tuolla nimimerkillä.

Oo, kiva!

Vierailija
127/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen: moniko muistaa legendaarisen ketjun "Miehelläni on pieni salaisuus, jota ei tiedä kuin hän ja minä"?

Mikä tää oli?

Jotenkin niin että miehen penikseen oli tatuoitu _haka_risti tai joku vastaava tunnus ja sitten joku nainen moikkasi ketjun aloittajaa että et ole ainoa joka on sen nähnyt ja aloittaja suuttui ihan kunnolla :D.

Kuulostaa mahtavalta ketjulta :D en itse onnistunut löytämään ainakaan tuolla nimellä joten onkohan sitä enää olemassa?

Vierailija
128/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.

Juu erään lähisukulaisen vaimon :D

Olen kertonut muiden asioita omalla tyylillä höystettynä joten ei aina kannata uskoa ihan varmasti kyseisen henkilön kirjoittaneen tänne.

Ja sitten se oivallus, mikä on tullut lähinnä redditistä, missä on huomattavasti enemmän kirjoittajia: kukaan ei ole lumihiutale. Luulet, että olet uniikki, kokemuksesi tai asiasi on ihan vain sulla, mutta turha luulo. Se on tullut täälläkin pari kertaa ja se on aika kiva fiilis. Vaikka luulisi olevansa lumihiutale, yksisarvinen tai kolmipäinen mörkä, ei ole vaan samankaltaisia löytyy.

Redditissä yksi sellainen "ai meitä on muitakin ja tämä on taito" on kanava, missä "ear rumble" -osaajat keskustelevat. Siis me, jotka osaamme pärisyttää tärykalvoa kallon lihaksilla itseksemme. Erittäin hyödyllinen taito lentokoneessa, jonka vihdoin opin tekemään sielläkin ensin kärsittyä karmeista tuskista ja kokeiltuani vaikka mitä.

Naurattaa usein kun täällä ihmiset pahoittavat mielensä kun joku kertoo heidän mielestä liian tunnistettavasti henkilökohtaisista ongelmistaan. Suomessa on Kauppalehden mukaan vajaa miljoona asiantuntijatyötä tekevää ihmistä, joten kirjoittaja tuskin on ainoa pk-seudulla asuva asiantuntijatyötä tekevä kahden lapsen vanhempi joka pettää puolisoaan työmatkoilla. 

Saati sitten kun joku kertoo väkivaltaisesta miehestään ja heti kysellään onko kyseessä "M Keravalta". Joka kolmas suomalainen kokee jossain vaiheessa elämäänsä lähisuhdeväkivaltaa, joten aika epätodennäköistä että joku sattuisi kirjoittamaan juuri sinun tutustasi. 

Joo, minunkin kommentteihin on tullut joskus joku arvuuttelemaan näitä kirjaimia ja paikkakuntia, kun on kiinnostanut onko samasta tyypistä kyse. Koskaan ei ole osunut oikeaan. Eli hyvin samankaltaisia tilanteita voi olla muillakin.

Vierailija
129/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. 

Äitini kertoi kerran shoppailureissullamme naapuristaan, joka oli käyttäytynyt r .a s. i stisesti ja saanut taloyhtiöltä varoituksen. Homma oli ihan kummallinen ja sen verran monimutkainen ettei juuri sellaista ole voinut tapahtua missään muualla samalla tavalla. No, siinä äidin puhuessa muistin lukeneeni edellisenä päivänä vauvapalstalta samankaltaista kertomusta. Etsin äkkiä keskustelun joka oli tietenkin jo poistettu, mutta sain aloituksen näkymään välimuistista. Siinä tämä naapuri puolusti omaa täysin anteeksiantamatonta pe rseilyään.

Näytin aloituksen äidille joka pyysi lähettämään tekstin hänelle sähköpostiin. Äiti oli sitten lähettänyt sen puheenjohtajalle joka oli vienyt tekstin tulostettuna tämän ongelmanaapurin postilaatikkoon. :D

Hauska sattuma mielestäni.

Vierailija
130/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meitä ole kuin ne muutamat, jotka tänne käy päivittäin kirjoittamassa valtaosan teksteistä. Jankutetaan samaa aihetta vuodesta toiseen.

Vierailija
131/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marikan ja Lauran olen täällä bongannut.

Vierailija
132/147 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.

Juu erään lähisukulaisen vaimon :D

Olen kertonut muiden asioita omalla tyylillä höystettynä joten ei aina kannata uskoa ihan varmasti kyseisen henkilön kirjoittaneen tänne.

Ja sitten se oivallus, mikä on tullut lähinnä redditistä, missä on huomattavasti enemmän kirjoittajia: kukaan ei ole lumihiutale. Luulet, että olet uniikki, kokemuksesi tai asiasi on ihan vain sulla, mutta turha luulo. Se on tullut täälläkin pari kertaa ja se on aika kiva fiilis. Vaikka luulisi olevansa lumihiutale, yksisarvinen tai kolmipäinen mörkä, ei ole vaan samankaltaisia löytyy.

Redditissä yksi sellainen "ai meitä on muitakin ja tämä on taito" on kanava, missä "ear rumble" -osaajat keskustelevat. Siis me, jotka osaamme pärisyttää tärykalvoa kallon lihaksilla itseksemme. Erittäin hyödyllinen taito lentokoneessa, jonka vihdoin opin tekemään sielläkin ensin kärsittyä karmeista tuskista ja kokeiltuani vaikka mitä.

Naurattaa usein kun täällä ihmiset pahoittavat mielensä kun joku kertoo heidän mielestä liian tunnistettavasti henkilökohtaisista ongelmistaan. Suomessa on Kauppalehden mukaan vajaa miljoona asiantuntijatyötä tekevää ihmistä, joten kirjoittaja tuskin on ainoa pk-seudulla asuva asiantuntijatyötä tekevä kahden lapsen vanhempi joka pettää puolisoaan työmatkoilla. 

Saati sitten kun joku kertoo väkivaltaisesta miehestään ja heti kysellään onko kyseessä "M Keravalta". Joka kolmas suomalainen kokee jossain vaiheessa elämäänsä lähisuhdeväkivaltaa, joten aika epätodennäköistä että joku sattuisi kirjoittamaan juuri sinun tutustasi. 

Vajaa miljoona asiantuntijatyötä tekevää ihmistä :D Onhan se varma.

Kyllä vain

"Tällä hetkellä 980 000 suomalaista tekee työtään asiantuntijana. Heidän osuutensa Suomen työvoimasta on jo 40 prosenttia."

https://yle.fi/uutiset/3-7674598

Vierailija
133/147 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketään en ole epäillyt tai tunnistanut, mutta useampikin eri kirjoittaja on ollut tunnistavinaan minut naapurikseen, tuttavakseen tai sukulaisekseen.

Naapureita ja tuttavia mulla ei liiemmälti ole, ja sukulaiset ei AVllä pyöri.

"Sukulaiset ei av:lla pyöri"

Tätä et voi kyllä varmasti tietää... Luulen että tosi moni käyttää salassa vauvapalstaa. Itsekin. En usko kenenkään läheiseni tai ystäväni tietävän, että pyörin av:lla.

Kerran töissä lainasin työkaverini luvalla nopeasti hänen tietokonettaan. Työkaverini on sellainen todella asiallinen, hillitty, huoliteltu, kulturelli sivistynyt ihminen. En ikinä ajattelisi, että hän pyörisi vauvapalstalla :D Mutta niin vaan kun avasin googlen, niin ensimmäisenä hakuehdotuksena tuli "vauva fi keskustelu" :D

Minulla samantyylinen järkytys. Satuin näkemään työkaverin koneen ruudulta että vauvapalsta auki. Olin kuin en huomaisi mitään. Niin fiksu ja hillitty ihminen. En olisi ikinä uskonut.

No jos on joku keskustelu auki niin ei se kerro vielä mistään. Jos lukee iltasanomia niin siinä on sivupalkissa linkkejä av:n keskusteluihin, itsekin siitä joskus klikkaan auki jos on joku kiinnostava otsikko.

Vierailija
134/147 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesin pe#skutar#llaa tyypin.

Meinaatko sitä yhtä tamperelaista?

Vierailija
135/147 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä kerran kirjoitti sanasta sanaan kuin äitini. Käytti samoja sanontoja, valitti samasta asiasta. Hymyilytti vaikka oli luultavasti sattumaa. Sama käynyt yhden kaverin kohdalla. Kaverin tiedän käyvän täällä ahkerasti.

Vierailija
136/147 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin AP:n. Milloin palautat lainaamasi työkalut?

Vierailija
137/147 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostoo

Vierailija
138/147 |
30.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kerran, vuosia sitten.

Tunnistin oppilaani äidin, kertoi täällä eräästä asiasta, mistä oppilas oli kertonut juuri päivää aiemmin koulussa. Oli sen verran erikoinen tilanne ja muutamat muut yksityiskohdat täsmäsi, niin oli helppo tunnistaa. Ei siis liittynyt kouluun, vaan kaveri- ja vapaa-ajan juttuihin.

Vierailija
139/147 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä perusteella pitäisi irtisanoa? Miksi jotkut kuvittelevat hoitajien olevan töissä vapaa-ajallakin?

Vierailija
140/147 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tunnen kaikki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan