Mikä osuus teidän nettotuloista menee vuokraan tai muihin vastaaviin asumiskuluihin?
Mulla menee 90 % nettotuloista pelkkään vuokraan (ja siihen päälle vielä muut asumiskulut). 30-40 % nettotuloista olisi kuulemma sopiva summa asumiskuluille.
Kommentit (25)
Verotusta leikkaamalla saataisiin nettotuloja suuremmiksi, mutta ei tuulipuvut sitä tajua.
Liikaa mut tykkään asua hyvin ja vailla huolia, liki puolet menee, näköjään 43% tarkalleen
0%, koska mies maksaa asumisen kulut. Jos minä maksaisin, niin mun tuloista menisi 23% asuinkuluihin ja tämä sisältää aivan kaiken sähköstä nuohoukseen ja hulevesimaksuun.
Noin 60% tuloista menee vuokraan, veteen ja sähköön. Kotivakuutuksen hintaa en muista, mutta se sitten vielä tuohon päälle.
Eläkkeestäni (netto 2000€) menee yhtiövastikkeeseen 320€/kk, siinä se ja tietenkin sähkö ja vakuutukset päälle, eli jotain 1500 jää muuhun elämiseen, ei paljoa mutta jää säästöönkin kun en oikein osaa rahaa pistää palamaan, jos ex-vaimo olisi vielä kuvioissa niin olisin PA koko ajan, hän osaa pistää menemään omat ja muittenkin rahat.
Vierailija kirjoitti:
0%, koska mies maksaa asumisen kulut. Jos minä maksaisin, niin mun tuloista menisi 23% asuinkuluihin ja tämä sisältää aivan kaiken sähköstä nuohoukseen ja hulevesimaksuun.
Ei auta sitten usein olla päänsärkyä iltaisin.
N. 40 %. Eikä mulla ole mikään kaikkein pienin palkka, neliöitä on kaksiossa alle 40 ja vuokra tälle alueelle hyvinkin kohtuuhintainen. 50-luvun talo ja ihan ok paikka, mutta ei missään keskustassa kuitenkaan.
Tällaista se vain Helsingissä on. Jos olisin pienipalkkainen olisi varmaan pakko mennä jonkun kanssa yhteen vaikka ei muuten huvittaisi, tai vaihtoehtoisesti etsiä huone jostain kommuunista, mikäli yhtään haluaisin valinnanvaraa alueen tai huoneiston suhteen.
100 %. Työttömyyspäiväraha kassasta menee kaikki. Elän pankkisäästöillä niin kauan kuin riittää. Ei oikeutta asumistukeen.
vuokraan, sähkönsiirron perusmaksuun ja kotivakuutukseen menee varmasti suuruusluokkaa 2/3 yleistuesta + asumistuesta. Sähköenergia on siirtoon verrattuna ihan pikkuhiluja, kilpailutettu 0e kk maksulle ja edulliselle pörssisähkön marginaalille, mutta siirto on riistohintaista.
Noin 20%. Luku sisältää asumtolainan lyhennyksen.
Lähelle 40% nettotuloista sisältäen vastikkeen, lainanlyhennyksen, sähkön ja veden.
65% nettotuloista menee lainaan, lainan korkoihin, yhtiövastikkeisiin, sähköön ja vakuutukseen. Onneksi asuntolainaa maksettavana enää pari vuotta.
Oletko hoitaja, kun puhut netosta? 🤔