Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta kirjoittajaa?

Vierailija
12.10.2021 |

Ihmettelen aina sitä, että ihmiset kirjoittavat täällä tosi tunnistettavasti asioistaan.

Esim. joku ihmissuhdeongelma, niin kuvataan hyvin tarkasti suhteen ykstyiskohtia ja tekemisiä. Kuvaillaan perhetietoja. Saatetaan myös laittaa suoria lainauksia jonkun sanomisista, jos ne ovat olleet outoja. Jos joku paikalla ollut sattuu lukemaan, niin ihan hetihän tunnistaa!

Tosi moni aloitus on sellainen, että niin paljon tietoja annetaan, että jos joku henkilön/tilanteen läheisesti tunteva lukisi, niin voisi tunnistaa. Ja jatkokommentteja lukiessaan saisi lisävahvistusta.

Kysymykseni onkin: oletko sinä ikinä tunnistanut vauvapalstalla jotakuta aloittajaa/kommentoijaa? Jos pystyt niin kerro vähän miten tunnistit ja mitä ajattelit lukiessasi.

Itse olen tunnistanut mahdollisesti yhden ystäväni. Yliluonnollisia kokemuksia käsittelevässä topikissa oli kommentoituna minun ja ystäväni yhdessä kokema yliluonnollinen tapahtuma. Samaa kokemusta ei mitenkään voi olla jollakulla muulla, se oli niin erikoinen tapaus. Tosin tässä kommentissa oli pari pientä yksityiskohtaa hiukan väärin. Ajattelen, että joko ystäväni on muuttanut ne tehdäkseen itsestään vähemmän tunnistettavan, tai sitten kommentin on kirjoittanut "omana kokemuksenaan" joku muu, jolle minä tai ystäväni ollaan oikeassa elämässä kerrottu tuo kokemuksemme.

Oli kyllä TOSI outo tunne silloin lukea ketjua muina naisina ja yhtäkkiä lukea oma kokemus siellä muiden joukossa 😄

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllähän sen tunnistat helposti. Ekana katot vähän tyyliä miten se on kirjoitettu, ja mistä asioista ja sitten mietit, että kuulostaako hiukan ehkä tutulta.

Mä en muista mikä keskustelu se oli, ja miten se meni, mutta kyllä se vaan on outo tunne kun mietit, että "ei, mitä ihmettä".

Vierailija
4/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.

Vierailija
5/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Vierailija
6/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla on samoja elämäntilanteita joten en.

Vierailija
7/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olen. Olin kerran kaverin kanssa kahvilla ja sattui yksi aika erikoinen sattumus. Parin päivän päästä löysin täältä suositun ketjun, jossa kerrottiin yksityiskohtaisesti tästä erikoisesta sattumuksesta. Samassa yhteydessä kaveri haukkui ulkonäköni ja suurin osa ketjun kommenteista keskittyi ruotimaan sitä, kuinka voinkin olla niin lihava. Tuntui tosi pahalta.

Vierailija
8/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tillasen Eero, kirjoittelee täällä... sanastosta ja aiheista tunnistaa.

Enkä kirjoita. Kiljusilakan harhoja.

Vierailija
9/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tunnistanut. Käyn myös muilla keskustelupalstoilla, myös sellaisilla joilla pitää rekisteröityä, joten keskustelijat siellä ovat tunnistettavissa vähintään nimimerkillä. Yhdellä tällaisella palstalla eräs nainen kertoi epätavallisen tarinan koskien hänen lapsuuttaan. Pian sen jälkeen sama tarina ilmestyi tänne vähän toisessa yhteydessä, mutta kirjoitustyyli täsmäsi.

Vierailija
10/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx tunnistettu.

Vierailija
11/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muutaman . Ja fanaattisia muutaman . Tietää ketä ja mistä ne on .

Vierailija
12/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olen. Olin kerran kaverin kanssa kahvilla ja sattui yksi aika erikoinen sattumus. Parin päivän päästä löysin täältä suositun ketjun, jossa kerrottiin yksityiskohtaisesti tästä erikoisesta sattumuksesta. Samassa yhteydessä kaveri haukkui ulkonäköni ja suurin osa ketjun kommenteista keskittyi ruotimaan sitä, kuinka voinkin olla niin lihava. Tuntui tosi pahalta.

Juuri tällaisia tarkoitan. Että kerrotaan esim. joku toisen ihmisen kanssa tapahtunut tapahtuma/ristiriita tosi yksityiskohtaisesti.

Tai sitten kerrotaan esim. talon rakennukseen liittyvästä riidasta miehen kanssa. Meillä on tällainen ja tällainen riita mieheni kanssa rakenteilla olevaan taloomme liittyen. Tilanteesta tekee erityisraskaan se, että meillä on pienet 4v ja 6v lapset joista toinen vielä ADHD ja arki raskasta senkin takia. Pari viikkoa sitten käytiin Lapissa lomalla ja sielläkin tapahtui tällainen ja tällainen tilanne.

Joo, kyllä ihmisillä on samanlaisia elämäntilanteita, mutta esim. yllämainituista nyt jo aika hyvin tunnistaisi, ja tuon tyyppisiä on paljonkin täällä. Taikka sitten kerrotaan vain joku yksi henkilökohtainen asia, mutta se on niin erityinen, että jos jonkun tutun silmiin osuu niin jo sen perusteella voi tunnistaa.

Ap

Vierailija
13/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En niin, että tietäisin, kuka kirjoittaja on. Mutta tunnistan tietynlaisten provojen kirjoittajien uudet yritelmät kirjoitustyylistä ja -virheistä.

Vierailija
14/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi yrittää salata se, että kirjoittaa tänne? En kirjoita mitään pahaa kenestäkään.

Vierailija
15/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ,en edes ajatele. Oliko jossain päivitäin tänne kirjoitaa 500-ihmistä? Vai oliko 1000?

Vierailija
16/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tunnistanut. Ja itse jos jotain kirjoitan, muutan vähän tietoja, jos niillä ei ole mitään merkitystä itse aiheeseen. Vaikka en usko että täällä juuri tuttuja on, tuskin yhtään.

Vierailija
17/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut kyllä tunnistaa monestakin ketjusta kun omen kertonut elämästäni. Aivan sama.

Vierailija
18/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistin kerran vuosia sitten potilaani tekstin. Hän oli samana päivänä käynyt vastaanotolla ja hänellä todettiin niin harvinainen sairaus ja aloitettiin niin harvinainen hoito, ettei epäilystä henkilöllisyydestä jäänyt ollenkaan. Ja muutkin yksityiskohdat täsmäsivät. Hän ei sentään haukkunut minua netissä, vaan etsi itselleen kohtalontovereita.

Vierailija
19/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän yhden hörhö TISsiläisen tunnistan joka koronaketjussa.

Vierailija
20/147 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun oikein rankaksi menee en tunnista edes itseäni.

Joskus joku on nostanut vanhan ketjun, josta olen ajatellut, että onpa tuttu tilanne ja sitten tajunnut, että kyseessä onkin oma aloitukseni vuosien takaa. 😆

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän